1. leht 1-st

Küsimusi ratta hooldamisest

Postitatud: 22. 03. 2007. 11:31
Postitas Hents
Tõin ratta maalt talveunest ära ja mis näen : Amordid täiesti jäigad( liiguvad 5 mm üles alla aint) Kui varem liikus ikka üle 1 cm.Rattaks Raliegh Stratos.HLi vedruhargiga. Kuidas viga parandada?

Re: Amordid

Postitatud: 22. 03. 2007. 15:55
Postitas mart
Hents kirjutas:Rattaks Raliegh Stratos.HLi vedruhargiga. Kuidas viga parandada?
Kas tegu selle isendiga?
http://www.hobbyhall.lt/netshop/sport-a ... 2_136.html#
Kui jah, siis õlita ohtralt nt silikoonõliga ja looda, et sõites ärkab amort taas ellu. Arvatavasti on sisemuses olevad vedrud kinni roostetanud.

Ja veel - muuda pealkiri konkreetsemaks. "Amordid" on sinu küsimise puhul laialivalguv ja mittemidagi ütlev pealkiri. Pakun, et "Kõvastunud odav esivedru "- tekitaks elevust ja paneks muljetama just samalaadsete esiamortide omanikke. :D

Postitatud: 23. 03. 2007. 15:18
Postitas Hents
Tegemist selle ratta meeste versiooniga.Parem vaadata eesti hobbyhalli kodulehelt.Sealt neti aadressi kopeerida ei saa.

Postitatud: 23. 03. 2007. 19:04
Postitas Overkilla
Hents kirjutas:Parem vaadata eesti hobbyhalli kodulehelt.Sealt neti aadressi kopeerida ei saa.
Raleigh Stratos MTB 26''
Pildil naiste mudel

Postitatud: 23. 03. 2007. 20:25
Postitas Hents
Kuna ma ei saanud aru kuidas teema pealkirja muuta ja ei hakka uut teemat ka tegema siis ma küsin kõik oma küsimused siin teemas.

1)Kui mu rattal on all 26x1.95 rehvid/velg ka sinna alla mahub 26x2.2(2.1) topeltvelg?Pean ma selleks midagi veel peale uue velje/kummi ostma?
1.2) Mis oleks selle hind?
1.3 ) Kust ma selle saaks?

2) Kas rattale millel ei ole ketaspidurite kinnitusi saab panna ketaspidureid?Kas selleks peab teistsugune velg olema?

3) Kust saada Sigma ratta kompuutri seda magnetit mis käib esivelje küljes?Mul kukkus see ära ja hetkel asendab teda silikoon teibiga kinnitatud kapi magnet

4) Pärast pidurdamist jäävad pidurid nagu natuke peale ( hõõruvad vastu) ja pidurideks V pidurid.Kogu see piduri süsteem jääb vasakule natuke viltu.Milliseid kurve või asju reguleerima peaks?

Postitatud: 23. 03. 2007. 21:50
Postitas erikr
Pealkirja saad muuta võttes ette oma esimese postituse, vajutades sellel nuppu muuda ja siis saad pealkirja või teksti muuta. Tegin seekord sinu eest ära.

1. velg->pöid. üheseinaline või topeltseinaline - vahet pole. võid panna suvalise laiusega pöia, küsimus on rohkem kummis, käib ta veel tagahargi vahel ringi või mitte. 2,2" võiks käia.
saad näiteks http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id/716 või siis http://www.veloplus.ee/?show=tooted2&ma ... ductCat134

2. ketaspidureid on panna keeruline kuid võimalik. nimelt pead hankima kas mehaaniliselt kinnitatavad kronsteinid või laskma raamiga samast materjalist valmistada kronsteinid ja keevitada need raami külge.
pöid ei pea tingimata ketaspiduri pöid olema, küll aga rumm mille külge peab olema võimalik kinnitada kettad.

üldiselt ei soovita selle ratta tuunimisse nii võimsalt panustada.

3. kui kõlbab kapimagnet, kõlbab suvaline kodaramagnet. saad rattapoest. sigma stuffi müüb rademar.

Postitatud: 23. 03. 2007. 22:00
Postitas Hents
Tänan vastuste eest.Nagu ma õieti aru saan et kui ma selle esimesena nimetatud põia ostan siis pean ostma ka kodarad ja rummud.Kas saan kasutada praeguseid rummusid?



2. Küsimus oli uudishimust mitte et ma seda enda rattale oleks tahtnud.

Postitatud: 23. 03. 2007. 22:33
Postitas erikr
kui soovid pöida vahetada ehk "laduda jooksu ümber uuele pöiale" siis võid loomulikult jätta rummu samaks. kodarate vahetus võib olla tõenäoline kui pöia ERD (effective rim diameter) on erinev praeguse pöia ERD-st.

Postitatud: 23. 03. 2007. 23:15
Postitas Hents
Ma arvan et siis peaks juba uued rummud ka ostma kuna kõik võiks juba musta värvi olla.Vanu rumme nii lihtsalt vist ei värvi.MIs need rummud poed umbes maksavad?Neti poes 160 esi ja 315 tagumine.On see odav rummude kohta?

Ja siis küsimus kummides : Palju maksavad kummid 26x 2.0(1) (2)? Netipoes 400 krooni tükk mis tundub ikka üsna kallis.

Postitatud: 24. 03. 2007. 06:59
Postitas erikr
tee palun tiir rattapoodides. saad hindadest pildi ette.
traatservaga kummi saad ehk 200-250-ga.

Postitatud: 24. 03. 2007. 10:02
Postitas Hents
Ja järgmine küsimus on kas minu präegusele veljele ( peale kirjutatud 26x1,75 alloy ; 559 x 22 etreto) läheb peale 2.0...2 kumm? Seda ma vaatasin et 2.2 kumm mahub igastahes kahvlivahele ära

Postitatud: 24. 03. 2007. 11:49
Postitas AndreK
Hents kirjutas:Ja järgmine küsimus on kas minu präegusele veljele ( peale kirjutatud 26x1,75 alloy ; 559 x 22 etreto) läheb peale 2.0...2 kumm? Seda ma vaatasin et 2.2 kumm mahub igastahes kahvlivahele ära
Hents, chill - võta paar õlut. Sitast saia ei tee. Kõik.

Postitatud: 24. 03. 2007. 12:27
Postitas Hents
Kas sa võiksid oma vastust põhjendada , olen üsnagi dumbjuuser niiet tahaks teada. Kui sellisele veljele nii lai kumm peale ei mahu siis kui lai mahub?

Postitatud: 24. 03. 2007. 13:17
Postitas Mati
Hents kirjutas:Kas sa võiksid oma vastust põhjendada , olen üsnagi dumbjuuser niiet tahaks teada. Kui sellisele veljele nii lai kumm peale ei mahu siis kui lai mahub?
Point selles, et sinu plaanitud investeering kipub olemasolevat toorikut arvestades kõvasti proportsioonist välja minema. Seega löö enne ostude sooritamist kõik oma plaanitud investeeringud rahaliselt kokku ja vaata kas äkki on mõtekam osta uus ratas kus see kõik juba olemas on :idea:

Postitatud: 24. 03. 2007. 21:20
Postitas Hents
Niisama ilu pärast ma neid asju ka ei taha , esirartas on kaheksas ja tagumisel on rumm katki.Siis ma mõtlesin et ostaks juba uued ja kvaliteetsemad varuosad.

Postitatud: 24. 03. 2007. 21:43
Postitas Mati
Hents kirjutas:Niisama ilu pärast ma neid asju ka ei taha , esirartas on kaheksas ja tagumisel on rumm katki.Siis ma mõtlesin et ostaks juba uued ja kvaliteetsemad varuosad.
Et nagu paneks Lada'le Mersu iluvõre? Kah mõte.

Postitatud: 24. 03. 2007. 22:24
Postitas Hents
Aga on see parem kui ma ostan sinna samad sittad mis varsti jälle katki lähevad?

Postitatud: 24. 03. 2007. 23:54
Postitas smilersforever
Hents kirjutas:Aga on see parem kui ma ostan sinna samad sittad mis varsti jälle katki lähevad?
Ostad uue ratta, millel ei lähe osad nii kergesti katki ja raha jääb alles :!:

Postitatud: 24. 03. 2007. 23:59
Postitas Hents
Mis pidi mul raha alles jääb? Uus ratas 5000+ aga uued rattad alla maksaks kokku 1000 umbes

Postitatud: 25. 03. 2007. 12:17
Postitas madiz
Hents kirjutas:Mis pidi mul raha alles jääb? Uus ratas 5000+ aga uued rattad alla maksaks kokku 1000 umbes
Mõeldud on seda, et tegu on suhteliselt kehva rattaga- natukese aja pärast on juba uued probleemid. Lihtsam oleks võimalusel parem ratas osta.

Postitatud: 25. 03. 2007. 12:49
Postitas Soobel
Muideks, tavaliselt on kodanike rahakotile kergem olemasolevat raibet tonnhaaval tuunida.
Ja kas 5000-ga saab enam korralikku ratast?

Mul vanamehe 1978.aasta "Sputnik" sai topeltveljed, uue tagarummu, uued vändad ja Acera käigud miski... Vist 2000 läks maksma?

Igatahes olid sedatüüpi rataste valupunktideks just veljed ja käigud. Ent nüüd on tegija liikur!

Nii et sitast saab saia teha küll, kui pole just miski varisemisohtlik värdmõõdus keermetega hiina raam.

Postitatud: 25. 03. 2007. 18:35
Postitas Hents
Raam tundub täitsa korralik ainult kummid ja rummud on paar korda juba katki olnud paari aasta jooksul.5000 krooni eest oleks mõne Merida ratta saanud mis üpriski hea.

Postitatud: 26. 03. 2007. 01:37
Postitas fax
Pöidade osas küsiks pigem seda, et esimene kaheksas -- et kui palju sa oled teda ise õigeks reguleerinud kodarate abil või seda teha lasknud? Pöid peab sellesk korralikult "peksa"/peksa saama, et teda enam kodaratega õigeks ei ole võimalik ajada.
Kui tagumise jooksu (kooslus pöid, kodarad, rumm) lased uuesti laduda ja mitte tirri vaid kassetti peale siis vaata kindlasti 7 käiku rummu poole, sest 8-9 käiguliste rummudega tekib probleeme ja mitte ainult kassetti (hammasrataste) ära mahutamisega -- nimelt on 7 käiku rumm lühem oma pikuselt. Kui lased panna endale jooksu kokku 8-9 käigulise rummuga ja koos "vahe seibiga" 7 käigulise kassetti, siis võib sul tekkida ilmselt probleem, et tänu raamile mitte täpse vahele mahtumisega, hakkavad sul raami kõrvad suruma a tolmukaitsete vastu ja tulemus on mitte nii hea pöörlemine rattal kui sa seda sooviks..
Tegelt vana ratta upgrade on väga valuline protsess, eriti kui jõuad sinnani välja, et nüüd tuleks raam vahetada välja -- seeg kaalu hetkel oma finatsi olemasolusi ja hetke kulutusi (vihje vaata jooksude kokkuladumisel, et rummul oleks elementaarne tolmukaitse olemas) -- võimalik, et on kasulikum osta siiski natukene kehvem uus ratas,või siis ka kasutatud -- ja peale merida on veel rattavalikut eestis olemas :)