1. leht 1-st

Pidurid krigisevad

Postitatud: 12. 05. 2003. 10:57
Postitas andresppp
Tere

Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin. Kas keegi oskab anda näpunäiteid, kuidas sellest kriginast lahti saada. Hooldusesse viia päris niisama ei saa, kuna pole ühtegi hooldust läheduses.

Ette tänades

Postitatud: 12. 05. 2003. 11:15
Postitas Mati
Puhasta pöiaseinad korralikult ära. Sul võib seal mingit mikroprügi külges olla, mis siis tutikate klotsidega endast märku annab.

Re: Pidurid krigisevad

Postitatud: 12. 05. 2003. 11:30
Postitas Rom
andresppp kirjutas:Tere

Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin. Kas keegi oskab anda näpunäiteid, kuidas sellest kriginast lahti saada. Hooldusesse viia päris niisama ei saa, kuna pole ühtegi hooldust läheduses.

Ette tänades
Õli või mingi muu määre veljel või klotsil ja säärane vile ja kriuks et kõik ümberringi vahivad... :wink:

Postitatud: 12. 05. 2003. 11:36
Postitas UrmasL
Mis klotsid on? Kehv/odav klots teebki igasugu koledaid hääli. Korralik klots kulub küll rutem kuid see-eest peab hästi ning on vaikne.

Aga igaksjuhuks võid pöia ja klotsi korralikult ära puhastada küll.

Urmas

Re: Pidurid krigisevad

Postitatud: 12. 05. 2003. 11:42
Postitas erikr
andresppp kirjutas:Tere

Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin.
klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe. seda reguleerimist on lihtsam läbi viia kui klotside tagaotsa ümber seod sobiva jämedusega nööri- või traadijupi (mõlemale klotsile korraga).

Re: Pidurid krigisevad

Postitatud: 12. 05. 2003. 12:11
Postitas tarmo
erikr kirjutas: klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe.
mis nipp see selline on? ma pole kuulnud enne sellist asja, et nii tehakse. mis see annab?

Postitatud: 12. 05. 2003. 12:29
Postitas mart
http://www.geocities.com/czcorner/tech8.html
on ilusti asi lahti seletatud ja õpetus kah juures

Re: Pidurid krigisevad

Postitatud: 12. 05. 2003. 12:37
Postitas erikr
tarmo kirjutas:
erikr kirjutas: klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe.
mis nipp see selline on? ma pole kuulnud enne sellist asja, et nii tehakse. mis see annab?
:shock:
see on üks põhitõdedest. igas pidurite hooldust käsitlevas allikas on see ära toodud. mu meelest on see teema kunagi ka velolistist läbi käinud.
ingl k. teema nimi toeing. isegi spets reguleerimiskiile on võimalik roseversandist osta.
siin autoriteetne allikas puust ja siniseks.

Postitatud: 12. 05. 2003. 12:37
Postitas Bishop
Ok see klotsi viltu asetamine on üks asi aga kui klots velje pealt endasse tükke kogub? Kõik jama algas pärast seda kui talvel sai rattaga sõidetud.
Mis siis teha?
Olen veljel pidurduspinna puhtaks teinud (ei aidanud), siis sai liivapaberiga nii siledaks aetud, et sõrmega enam konarusi ei tundnud ja silmaga ka midagi kahtlast ei täheldanud (paar tugevamat pidurdust ja jälle klotsid metalli puru täis :? )
Suht tüütav juba see jama. Uus velg kindlasti aitaks aga rahaga muudki teha :roll:
Seda ma ka ei usu, et just klotsi viga oleks, sest sama jama oli ühel teisel trüübil ka shimano klotsiga.

Postitatud: 12. 05. 2003. 12:41
Postitas UrmasL
mart kirjutas:http://www.geocities.com/czcorner/tech8.html
on ilusti asi lahti seletatud ja õpetus kah juures
Näedsa siis! ;)

Jälle midagi uut

Postitatud: 12. 05. 2003. 12:45
Postitas erikr
Bishop kirjutas:Ok see klotsi viltu asetamine on üks asi aga kui klots velje pealt endasse tükke kogub? Kõik jama algas pärast seda kui talvel sai rattaga sõidetud.
Mis siis teha?
Olen veljel pidurduspinna puhtaks teinud (ei aidanud), siis sai liivapaberiga nii siledaks aetud, et sõrmega enam konarusi ei tundnud ja silmaga ka midagi kahtlast ei täheldanud (paar tugevamat pidurdust ja jälle klotsid metalli puru täis :? )
Suht tüütav juba see jama. Uus velg kindlasti aitaks aga rahaga muudki teha :roll:
Seda ma ka ei usu, et just klotsi viga oleks, sest sama jama oli ühel teisel trüübil ka shimano klotsiga.
võib olla vilets pöid. samas võib olla see, et korralikud jämedad liivaterad on klotsi tunginud ja rebivad pöia pinnast laastu. uuri klotse ja urgitse pahalased välja juhul kui neid seal leidub.

Postitatud: 12. 05. 2003. 16:10
Postitas huko
Mul oli probleeme kui kasutasin Shimanon XTR klotse. Need imesid endasse pöiast (Mavic X221 ja X618) alumiiniumitükke ja maapinnalt pisikesi kivisid. :cry: Peale seda kui hakksin kasutama KoolStop'i punaseid klotse, probleeme pole olnud. Praegu on kasutusel Ritchey punased klotsid ja töötavad. :)
Hi-end ja low-end tooted ei sobi nähtavasti alati kokku... :roll:

Postitatud: 12. 05. 2003. 17:30
Postitas Bishop
Nu pöid on Weinmann 519 alloy heat treated, ei usu et eriline p**k on. Samas klotsid said ka ilusti puhtaks tehtud koos pöiaga.
Aga eks ma siis proovi neid Ritchey punaseid klotse, 260.- jooksu eest ei olegi nii hull tglt.
Oot mis see high ja mis see low siis on? :roll:

Postitatud: 12. 05. 2003. 17:47
Postitas huko
Bishop kirjutas:Oot mis see high ja mis see low siis on? :roll:
XTR vs. Mavic X221 8)

Postitatud: 12. 05. 2003. 19:43
Postitas Corrosion
sinised ritchey logicud on paremad kui punased. Punased on severe conditions ja sinised on xtreme conditions. Velo+ on XTR V-braked 990, tea kas tasuks osta?kliendikaardiga saaks alet kah..

Postitatud: 12. 05. 2003. 20:03
Postitas tarmo
ma sõidan teist hooaega ritchey sinistega. alum. tükke tuleb üsna tihti välja nokkida, a sinised vist ongi vähe pehmemad. alumiiniumi allikaks on rolf dolomite.

Postitatud: 12. 05. 2003. 20:41
Postitas koomahai
Kasutan Avid 5 pidureid ja Ritchey musti klotse, velgedeks on Ritchey OCR Comp. Korra kuus peab vähemalt metallitükke klotsidest välja koukima. Huvitav, kaua see velg niimoodi vastu peab :(

Postitatud: 12. 05. 2003. 21:28
Postitas erikr
njah, mul mavic crossride pöid ja SRAM9.0 koolstopi klotsidega, ei mingit muret. rolfi / ritchey kombinatsioonist poleks seda oodanud. tegelt olen kusagilt lugenud, et ritchey punastes ja sinistes on abrasiivainet mis pidurdusefekti parandab kuid pöida sööb

Postitatud: 13. 05. 2003. 08:56
Postitas tarmo
peab vist ja koolstop klotse ostma hakkama. neid vist eestis pole? rolfi tagapöid pidas vastu 2 võistlushooaega ehk ca 10000 km erinevates tingimustes kihutamist. pragu tekkis pidurduspinnale. ausalt öeldes tundus mulle selline kulumine loomulik, sest ta sai ikka kõvasti vatti 2 hooajaga.

Postitatud: 16. 06. 2003. 10:37
Postitas Loom
Proovi klots kergelt liivapaberiga üle lasta.

Postitatud: 16. 06. 2003. 12:26
Postitas Ermo
.

Postitatud: 16. 06. 2003. 12:58
Postitas erikr
Ermo kirjutas:Mida pehmem klots, seda surmavamalt mõjub see pöiale. Pehme kumm võtab tolmu, liiva, kivid jne. külge ja pidurdades kostab nämm-nämm-nämm ( klots sööb pöida ) :) . XTR - klots on eestis vist kõige optimaalsem, peab piisavalt hästi ja samas küllalt kõva.
pehmed on nad seepärast, et hõõrdetegur suurem oleks. lisaks kipuvad tootjad segama ka peent abrasiivi sinna hulka. ja akumuleerub kõik see mis maastikult üles korjatakse ja klotsi ning pöia vahele sokutatakse. ise julgen soovitada KoolStopi kumme (saadaval meil SRAM originaalvahetuskummidena NRP-s ja Jalgrattakeskuses). Avidi pidurid on muidugi omamoodi klotside-kummidega.

Postitatud: 16. 06. 2003. 13:04
Postitas Ermo
.

Postitatud: 17. 06. 2003. 07:42
Postitas Kuldar
Kui metsas pidurid juba väga kratsiv-närivat häält kipuvad tegema, tasub kodus rattad alt võtta ja nokkida kummisegu seest välja eelkõige need läikivamad velje "killukesed". Olen täheldanud, et liiva jms. sodi rullib velg klotsist välja, aga alumiiniumitükid on väga kidalised ja nendega nö. isepuhastumine ( niivõrd-kuivõrd) ei toimi.

Postitatud: 17. 06. 2003. 08:54
Postitas charlie
olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.

Postitatud: 17. 06. 2003. 09:28
Postitas KristjanS
No minul On koolstop klocid ja need kyll mingisugust metallitykke sisse ei võta.Eelmisel klotsil (mingi juust) oli jah nii et lausa labidaga metallitykke välja võtma aga praegu ei ole isegi metalliotsijast abi-mida ple seda ple. :D

Postitatud: 17. 06. 2003. 10:14
Postitas erikr
charlie kirjutas:olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.
kui tutvud siin teemas viidatud Parktooli lingiga siis ehk muudad oma kuulduse põhjal kujundatud arvamust. tehniliselt pole palju vahet kas canti või V kui vaatame vibratsiooni tekkimise võimalusi klotside ja pöia vahel.

Postitatud: 17. 06. 2003. 10:24
Postitas Alvaro
Värskeima MTBA trikinurgas oli selline vihje väiksema pidurite kriuksumise eemaldamiseks:
pöid teha kokku tavalise kriidiga.

Go figure, proovinud ei ole, sest pole sellist probleemi juba paar aastat endal olnud.

Postitatud: 17. 06. 2003. 11:01
Postitas Loom
charlie kirjutas:olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.
Probleeme ei peagi olema. Viltune asetus on mõeldud selleks, et pidurid ei võtaks kohe blokki vaid hakkaks vaiksemal vajutusel ainult esiosaga võtma, kuna sageli pole rohkem lihtsalt vaja.

Postitatud: 05. 06. 2005. 11:54
Postitas Kristiano
Panin tähele, et peale üht teelõiku, maantekaga natuke liivas ja mullas sõitmist, hakkasid pidurikummid "velgi sööma". Kui kaugele üldse mnt-l piduriklotsid pöidadest seatakse, esialgu oli seadistatud 3 - 4 mm. Võibolla seetõttu see sodi sinna vahele nii kergesti jõudiski... .

Postitatud: 05. 06. 2005. 18:36
Postitas erikr
Kristiano kirjutas:Panin tähele, et peale üht teelõiku, maantekaga natuke liivas ja mullas sõitmist, hakkasid pidurikummid "velgi sööma". Kui kaugele üldse mnt-l piduriklotsid pöidadest seatakse, esialgu oli seadistatud 3 - 4 mm. Võibolla seetõttu see sodi sinna vahele nii kergesti jõudiski... .
mul on mingi 1 mm kummaltki poolt vahet.

Postitatud: 05. 06. 2005. 22:22
Postitas Kristiano
See on muidugi jama, et pöiad nii heast-peast kuluvad. Kus kohast saaks kõige paremad mnt. piduriklotsid kõige parema hinnaga? Ja miks küll mehhaanik need klotsid pöiaservast nii kaugele jättis?!

Postitatud: 06. 06. 2005. 02:12
Postitas KristjanS
Kristiano kirjutas: Ja miks küll mehhaanik need klotsid pöiaservast nii kaugele jättis?!
arvan et mehann jättis need nii kaugele enda käe järgi.mulle meeldib ka natuke pikema käiguga mnt link :roll: :?

Postitatud: 06. 06. 2005. 18:18
Postitas Kristiano
Dünamos (author poes) soodsad Jagwire mnt. pidurikummid 55,- paar.

Postitatud: 06. 06. 2005. 20:31
Postitas Kristiano
Shima. man. soovitab 1.5 - 2 mm mnt. klotsi seadistust pöiast. Kuid milleks need klotsid (metallpesad) sellise alumise "tiivaga" ja lisakruviga on?!

Postitatud: 06. 06. 2005. 21:15
Postitas erikr
Kristiano kirjutas:Shima. man. soovitab 1.5 - 2 mm mnt. klotsi seadistust pöiast. Kuid milleks need klotsid (metallpesad) sellise alumise "tiivaga" ja lisakruviga on?!
kruvi hoiab klotsi pesas kinni. tiibade vahele on kergem võistluse käigus uut jooksu lükata.

Postitatud: 06. 06. 2005. 21:29
Postitas Kristiano
tiivas on ka mingi kruvi.. . Juhtus selline asi, et ühes ostetud pakendis olid ühesuguse "R" tähisega klotsid, kuid oleks pidanud olema ka "L" (left), nii et mõlemad sain paremale poole pöida; nii et üks tiib suundub siis ülesse :), järjekordne tootmisviga.
Mnt. pidurikumme ilma piduriõlgasid väänamata ei saa pöia suhtes nurga alla sättida, kuna puuduvad mtb. klotsidele omased seibid!?

Postitatud: 04. 07. 2005. 21:27
Postitas Moiva
Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?

Postitatud: 04. 07. 2005. 21:39
Postitas erikr
Moiva kirjutas:Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
(tehniline) piiritus. nii pöid kui klots.
kas ees ja taga on samad pöiad-klotsid?

Postitatud: 04. 07. 2005. 21:45
Postitas Moiva
Jep, ees ja taga on sama komplekt asju ja tegelikult need klotsid mis maha võtsin polnud sugugi seda nägu et neid oleks sealt pidanud eemaldama.

Postitatud: 04. 07. 2005. 21:54
Postitas erikr
Moiva kirjutas:Jep, ees ja taga on sama komplekt asju ja tegelikult need klotsid mis maha võtsin polnud sugugi seda nägu et neid oleks sealt pidanud eemaldama.
siit hetkel vaid järeldus, et klots/pöid kombinatsioon pole piisavalt hea. eest on pidur alati efektiivsem. enne kui läheksin pöidasid võssa pilduma prooviksin klotse vahetada mingite reaalselt tunnustatud korralike vastu. räägiks konkreetselt - mis klots ja pöid, profiilist ei paista midagi.

Postitatud: 04. 07. 2005. 22:26
Postitas Moiva
Ma väga ei usu et see inff eriti edasi aga tegemist on siis trek 4100, mudeliga aastast 2003, sõitnud praktiliselt ainult aasta, sedagi pühapäevasõitjast naisterahva käes.
Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
Eks ma katsun spirti (ise nagu rohkem õlle peal olnud) leida ja siis vaatab edasi...

Postitatud: 04. 07. 2005. 22:37
Postitas erikr
Moiva kirjutas:Ma väga ei usu et see inff eriti edasi aga tegemist on siis trek 4100, mudeliga aastast 2003, sõitnud praktiliselt ainult aasta, sedagi pühapäevasõitjast naisterahva käes.
Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
Eks ma katsun spirti (ise nagu rohkem õlle peal olnud) leida ja siis vaatab edasi...
klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii

Postitatud: 04. 07. 2005. 22:49
Postitas Moiva
erikr kirjutas:klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii
hmm, selle väite peale liigub mõte nii...
fakt: alguses toimis kõik nii nagu peab
fakt: esimene pidur toimib ka praegu nagu peab
fakt: tagumine enam mitte
fakt: tagumine ei toimi ka uute klotsidega

järeldus eelnevatest väidetest ja faktidest, tagumised klotsid on kulunud ja uued on mittetomivad, siis peaks esimesed klotsid taha pannes saama tagumised tööle kuna need on toimivad

ega enne teada ei saa kui ei proovi...

Postitatud: 04. 07. 2005. 22:56
Postitas urmo
Mul on veel üks mõte... Kui on Trek 4100, siis peaks sellel olema vist Matrix 550 pöiad? Olen nendega sõitnud kaua aega ja olen tähele pannud, et peale vihmas/sopas sõitmist on pöiale jääva sodi tõttu pidurduspind pidurite poolt ära kraabitud või karedaks muutunud. Kui nii on juhtunud, siis pidur ei võta enam hästi niikaua kuni pidurduspind uuesti siledaks on poleeritud. Võibolla on viga selles :?:

Postitatud: 08. 09. 2005. 15:48
Postitas PCDJ
Moiva kirjutas:Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
Piduri booster on?
raam läheb mõndadel ratastel pidurdusel 1-2 mm laiemax ja see teeb pidurduse pehmemaks. endal on ilma boosterita nii :wink:

Postitatud: 09. 09. 2005. 13:00
Postitas tsimpa
Moiva kirjutas:Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
on sul v- või canti- pidurid??
mul endal oli cantilever piduritega peale klotside vahetust samuti pidamasaamisega probleeme - pidurdusjõud puudus ja klotsid lihtsalt libisesid. käisin mehhaaniku juures ja see näitas kuidas canti-piduril saab jõuõlga muuta - tuleb piduriõlg panna nii et ta jääks trossiga risti.

v-piduril õlga muuta ei saa, seega sarnast nõrgenemist ei saa ka tekkida

Postitatud: 09. 09. 2005. 13:53
Postitas erikr
Moiva kirjutas:Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
reaalses elus võib olla ka olukord kus need "kasvõi odavad" klotsid mitte kunagi ei ole võimelised pidurdama. materjalil lihtsalt puuduvad antud tingimustes (pöid, pidurdusjõud, süsteemi elastsus jne) vajalikud omadused. ja mingi teine klots pidurdab vähemalt rahuldavalt.

Postitatud: 09. 09. 2005. 16:18
Postitas Moiva
erikr kirjutas:klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii
thnx kõigile kes viitsis abiks olla, st selleks korraks on asi tööle saadud.

Ei olnud mahti eksperimenteerima hakata ja klotse omavahel vahetades proovida et mis klots toimib ja mis mitte. Spirdi jõudsin ära katsetada - ei olnud abi. Peale HE-st kõige pehmema seguga klotside (mis neil pakkuda oli) paigaldamist hakkas tööle.
Järelikult, uule rattale komplekteeritud klotsid lakkasid ühel hetkel pidurdamast, ilma et oleks saanud neid lõpuni kasutada. Ja suht odavad klotsid juba uuena ei toiminud.