Kuidas ketaspidureid reguleerida?

Remont ja hooldus
Vasta
Carlitos
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 16. 04. 2007. 16:36

Kuidas ketaspidureid reguleerida?

Postitus Postitas Carlitos » 16. 04. 2007. 16:42

Tere. Mul tekkis uue rattaga selline probleem, et esimene ketaspidur käib vastu ketast. Tekkis küsimus, mismoodi ma seda reguleerida seal saan?
Nimelt, üks kord avastasin, et esiratas logiseb veits, vaatasin asi oli lahti ja keerasin kinni, kuid hiljemal vaatlusel selgus, et pidur käib vastu ketast.
Keegi võiks siis hädasolijat aidata. Tänan.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kuidas ketaspidureid reguleerida?

Postitus Postitas erikr » 16. 04. 2007. 17:21

Carlitos kirjutas:Tere. Mul tekkis uue rattaga selline probleem, et esimene ketaspidur käib vastu ketast. Tekkis küsimus, mismoodi ma seda reguleerida seal saan?
Nimelt, üks kord avastasin, et esiratas logiseb veits, vaatasin asi oli lahti ja keerasin kinni, kuid hiljemal vaatlusel selgus, et pidur käib vastu ketast.
Keegi võiks siis hädasolijat aidata. Tänan.
reguleerid sadula (pidurisadula) paika.
samas - kuna uus ratas, peaks kehtima garantii. lase poes paika regullidq kui ise ei oska.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 16. 04. 2007. 18:53

Oleneb pidurist - mõnda (piduri/kahvli kombinatsiooni) saad timmida ainult seibide lisamise-eemaldamisega, mõnel saad pidurisadulat nihutada, mõnel keerad klotsi lähemale-kaugemale. Lihtsamatel juhtudel on see (max) minutine operatsioon kui tööriist käepärast, see liigutus tasuks endale selgeks teha. Vahest võib ketas sadula suhtes nihkuda ainult kiirkinnituse erinevast pingest - päris tobe oleks iga kord servises käia kui ratta alt võtad, olgu see siis tasuta või mitte.

Carlitos
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 16. 04. 2007. 16:36

Postitus Postitas Carlitos » 15. 05. 2007. 16:35

Panin seibi vahele, hakkas teiselt poolt vastu käima. Ehk siis ketas on kahe klotsi vahel ju. Nimelt alguses on ühes otsas ja käib vastu, kuid kui seibi vahele panen, siis hakkab teisest otsast vastu käima. Ketas on pisut kõver ka.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 15. 05. 2007. 16:47

kuidas saab uuel rattal ketas kõver olla?

mis pidurid? milline kahvel? kui paksu seibi panid? IS2000 reguleerimisseibid on 0,2 mm paksud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Carlitos
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 16. 04. 2007. 16:36

Postitus Postitas Carlitos » 15. 05. 2007. 16:53

http://www.konaworld.com/shopping_cart/ ... rentid=253
Ma ei oska öelda mismoodi saab kõver olla. Ma ei ole selle rattaga käna pannud, pole hüppeid teinud, ei midagi jõhkrat. Seib on 1mm paks, paremat ei leidnud. Suht närvi ajab, et ei saa reguleerida.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 15. 05. 2007. 16:58

kui ma vaatan seda pilti siis näen, et pidurisadulad on Postmount süsteemile. Sadula kinnitusava on pikergune ja raguleerida saab seibivabalt.

1 mm seibiga pole midagi teha.

ikkagi imestan, et kui on uus ratas siis mida sa punnitad. vii poodi (surfhouse ilmselt) ja lase ära regullida. juba 10 aastat tagasi oli seal reguleerimine ja pisihooldus esimesel hooajal tasuta.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Carlitos
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 16. 04. 2007. 16:36

Postitus Postitas Carlitos » 15. 05. 2007. 17:14

Asi on lihtsalt selles, et ise elan väljaspool Tallinat ja ei viitsi iga väiksema asja pärast Tallinna küll minema. Tahaks ise asja nagu selgeks saada. Kuidas ma reguleerin seda seibivabalt? Äkki oskad veel midagi, mis võib kasuks tulla? Tänan igaljuhul. :)

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 15. 05. 2007. 18:58

minu poolt väidetu veidi pikemalt, jaotus C.
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Gener ... ishWeb.pdf
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Tulev
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 03. 08. 2005. 09:02

hayes 9

Postitus Postitas Tulev » 28. 05. 2007. 15:41

Mul ka väike jama. Pikema sõidu puhul nihkub esipidur paigast ära ja peab jälle piduriklotsi asupaika nihutama hakkama, et asi vastu ketast ei käiks. Kas on mingi moodus või nipp selleks, et see pidurisadul või mis iganes, kuidas seda ka ei nimetata, ära ei nihkuks? Liivapaberiga kinnituse alused üle käia? Ratas on Kona Kula 2006 ja asi on oma originaalkomponentides.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: hayes 9

Postitus Postitas mart » 28. 05. 2007. 16:19

Tulev kirjutas:Mul ka väike jama. Pikema sõidu puhul
1. nihkub esipidur paigast ära
2. ja peab jälle piduriklotsi asupaika nihutama hakkama, et asi vastu ketast ei käiks.
Kas on mingi moodus või nipp selleks, et see pidurisadul või mis iganes, kuidas seda ka ei nimetata, ära ei nihkuks? Liivapaberiga kinnituse alused üle käia? Ratas on Kona Kula 2006 ja asi on oma originaalkomponentides.
sul on hayes HFX 9? Kui jah, siis:
2. Pidurisilindrid haaravad rootorist võrdse jõuga, nii-et nemad küll ei suuda korralikult kinnikeeratud ja tõkestatud (keermeliim, vedruseib jms) pidurisadulat nihutada.
3. Piduriklots jääb vastu ketast juhul, kui tagastus on takistatud (praht vahel, korrodeerunud jms.

Veel on variant, et süsteemis õhk sees - pikal pidurdamisel õhk paisub ja klotsid jäävad peale.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Tulev
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 03. 08. 2005. 09:02

Re: hayes 9

Postitus Postitas Tulev » 01. 06. 2007. 16:52

mart kirjutas: sul on hayes HFX 9? Kui jah, siis:
2. Pidurisilindrid haaravad rootorist võrdse jõuga, nii-et nemad küll ei suuda korralikult kinnikeeratud ja tõkestatud (keermeliim, vedruseib jms) pidurisadulat nihutada.
3. Piduriklots jääb vastu ketast juhul, kui tagastus on takistatud (praht vahel, korrodeerunud jms.

Veel on variant, et süsteemis õhk sees - pikal pidurdamisel õhk paisub ja klotsid jäävad peale.
Nonii, sai pidur küljest lahti võetud, amordi värv oli kinnituskohtades kahtlase väärtusega ja kohati maas, lasin korrodeerumisvastast ainet peale ja puhastasin ühenduskohad ära, vaatab, mida aeg näitab.

Vasta

Mine “Hooldus”