1. leht 1-st
Postitatud: 14. 05. 2003. 09:59
Postitas AndreK
Ruve kirjutas:Ma ei võta kunagi rattal pesuks ketti maha.Lasen keti lihtsalt teflonõliga üle ja kaltsuga puhtaks.Siis tavaline ketiõli peale ja sõitma.Ühe ketiga sõidan vähemalt 1500 km MTB-l
maanteel võib ka 4000 km sõita
Kuidas sul see õnnestub? Olen proovinud kõikvõimalikke kette. Kui sõidan metsas, peab see vastu max 700 km, siis on kõik. Asfaldil venitan 900 välja. Samas hooldan ketti regulaarselt. Asi on vist milleski muus
Postitatud: 14. 05. 2003. 10:24
Postitas Alvaro
See keti kulumise teema on jah selline, et väga raske on isegi kirikut keset küla ehitada, sest nii erinevad on need läbisõidud eri persoonidel.
Kes sõidab üle 5000 km maastikku ühe keti ja kassetiga, kes 500 km.
Isiklikult olen ka 250 km keti seebiks tõmmanud ja rattateeninduses räägiti ka 150 km-st. No mine võta kinni.
Tegelt on nii, et maanteel ikka alla 2000 km on ketti vääga raske pehmeks tõmmata, selleks peab looma jõud ja kulunud kassett olema. Ja kust Andre võtad selle, et su kett läbi on? Lased teeninduses selle Park Tooli mõõdikuga mõõta? Nimesid nimetamata olen seda testi rattapoes teinud ja loobunud, sest nende mõõdik oli "kogemata" nii välja veninud, et uuel ketil näitas 50%, samas kui standard on ca 25% venimist. Ja seltsimehe J. Kusmani tutika mõõdikuga tuli hoopis teine tulemus.
Postitatud: 14. 05. 2003. 10:35
Postitas Ruve
Ma ei ole kunagi ühtegi ketti mõõtnud.Kui on kulunud,siis on ju näha,et on kulunud
logiseb veidi palju kui sõrmede vahel pikkuses liigutada...ja kõigepealt annab märku kulumisest käiguvahetus,käigud lihtsalt ei vahetu ainult heeblit liigutades,vaid peab heeblit veidi peale klõpsu veel suruma.
Postitatud: 14. 05. 2003. 10:43
Postitas tarmo
ja nüüd uskumatuid lugusid. klubikaaslane Janek on sõitnud viimased 7000 km ilma ketti ja kassetti vahetamata!!! Sinna sisse jääb osa eelmist võistlushooaega, sügisesed, talvised ja selle aasta sõidud. Maastik, asfalt jm läbisegi. Eile temaga koos sõites töötas kogu süsteem täiesti rahuldavalt. "Peaosalised" on sram 7.0 ja pc69. Esihammakad näevad ka täiseti korralikult välja - Icon?i toode. Imelugu, kas pole?
Postitatud: 14. 05. 2003. 10:54
Postitas Ruve
tarmo kirjutas:ja nüüd uskumatuid lugusid. klubikaaslane Janek on sõitnud viimased 7000 km ilma ketti ja kassetti vahetamata!!! Sinna sisse jääb osa eelmist võistlushooaega, sügisesed, talvised ja selle aasta sõidud. Maastik, asfalt jm läbisegi. Eile temaga koos sõites töötas kogu süsteem täiesti rahuldavalt. "Peaosalised" on sram 7.0 ja pc69. Esihammakad näevad ka täiseti korralikult välja - Icon?i toode. Imelugu, kas pole?
see sõltub ka sellest kui raske jalaga tallata...mõtlesin ka oma ees XT hammakad,taga XT kassett ja XTR ketiga sõita nii kaua kui võimalik ja siis kogu komplekti välja vahetada.Esihammakas peab ehk kaks kassetti-ketti vastu.7k ma muidugi ei sõida,4-5k ehk peab vastu.Kui käigivahetusest rääkida,siis SRAMi käigukad vahetavad käike ka siis kui ketil saab külge pidi otsad kokku panna
Postitatud: 14. 05. 2003. 11:06
Postitas UrmasL
Ruve kirjutas:see sõltub ka sellest kui raske jalaga tallata...
Janek oli minuteada just selline 'raske rauaga kangutaja'....
Postitatud: 14. 05. 2003. 12:00
Postitas AndreK
Selle Park Tooli mõõdiku asja ma tean jah, et keeratakse vastavalt vajadusele. Õnneks on mul poes oma jope, kes seda asja teeb - mingit vale infot sealt ei tule. Aga nii see asi juba kord on. Eks se sõltub ka enda kaalust ja muudest mõjuvatest asjadest.
Postitatud: 14. 05. 2003. 12:03
Postitas tarmo
UrmasL kirjutas:Ruve kirjutas:see sõltub ka sellest kui raske jalaga tallata...
Janek oli minuteada just selline 'raske rauaga kangutaja'....
just,just - "toore jõuga" on tema moto.
Postitatud: 14. 05. 2003. 12:27
Postitas Ermo
.
Postitatud: 14. 05. 2003. 12:30
Postitas AndreK
Ermo kirjutas:Vahetuse vajadusest sai aru nii, et hakkasid uut ketti kaasa kiskuma ja pestes torkasin endale hammastega 2 toredat auku kätte, nii teravaks olid kulunud
Enne kui vahetad, lase hooldemehel esi hammakaid veits viilida. Sinna tekivad kraed, mis tõmbavad keti kaasa. Selle viilimisega võidad veel 1000 km vähemalt. Aga lase seda teha kuskil normaalses kohas, muidu rikutakse asi ära. Mina soovitaksin Pirita HE.
Postitatud: 14. 05. 2003. 12:32
Postitas Kirsa
Mulle on jäänud mulje et Sram PC69 on "süüdi" pikaajalises vastupidamises.
Juba mitmes inimene, kes sõidab baigiga suuri numbreid sama ketiga, kasutab PC69-t.
Kas mul võib õigus olla?
Postitatud: 14. 05. 2003. 12:53
Postitas Ermo
.
Postitatud: 14. 05. 2003. 13:47
Postitas indrek
läheb siis ka PC69aga juba 2tuhat ja midagi katastroofilist küll pole märganud veel
Käike vahetab hästi. Eks kui uus vänt tuleb, siis on näha
(kassett R9 siis ka veel hästi teenib)
Postitatud: 26. 05. 2003. 14:42
Postitas mart
Kirsa kirjutas:Mulle on jäänud mulje et Sram PC69 on "süüdi" pikaajalises vastupidamises.
Juba mitmes inimene, kes sõidab baigiga suuri numbreid sama ketiga, kasutab PC69-t.
Kas mul võib õigus olla?
Shimano võttis oma kettidel kasutusele nn väljapainutatud lülid, mis tema süsteemis ESIhammakatel peaks paremini väiksemalt suuremale *ronima*. Seega lülid, mis on *kummis* külgedega venivad kiiremini välja, kuna kumerused tõmmatakse ajapikku *sirgeks*. PC on Srami (endine Sach) kett, millel kõik lülid klassikalised e sirged. Seega nad ON tugevamad.
Shimi ketilüli kumerused tagavahetamisel rolli ei mängi.
Postitatud: 26. 05. 2003. 15:04
Postitas Rivo
Arendaks natuke keti vahetamise teemat...
Kas keti kulumist/venimist saab ka nt. mõõtmise teel hinnata ? NT Mingi X arv lülide vaheline kaugus peab olema X mm. Ja kui see mõõt mingist arvust suuremaks läheb, oleks aeg mõelda keti vahetamisele.
Postitatud: 26. 05. 2003. 15:48
Postitas mart
Rivo kirjutas:Arendaks natuke keti vahetamise teemat...
Kas keti kulumist/venimist saab ka nt. mõõtmise teel hinnata ? NT Mingi X arv lülide vaheline kaugus peab olema X mm. Ja kui see mõõt mingist arvust suuremaks läheb, oleks aeg mõelda keti vahetamisele.
The best way to determine whether a chain is worn is by measuring its length.
A new chain has a half inch pitch with a pin at exactly every half inch.
When chain pitch grows over one half percent, it is time for a new chain.
At one percent, sprocket wear progresses rapidly.
By holding a ruler along the chain on the bicycle, align an inch mark with a pin and see how far off the mark the pin is at twelve inches. An eighth of an inch (0.125) is one percent, twice the sixteenth limit that is a prudent time for a new chain.
Ehk maakeeli: võta võimalikult täpne mõõte joonlaud/lint, millel on tollid (inches). Pane joonlaua 0 suvalise needipea tsentrisse ja vaata 12. tolli (jääb UMBES 30,5 cm-ga kohakuti) joone alla või suuremate numbrite suunas olevat needipead.
Kui 12 tolli on kohakuti needipea tsentriga - kett uus/kulumata.
Kui pea on 0,063 tolli kaugemal - kulum 0,5%.
Kui pea on 0,125 tolli kaugemal - kulum 1%
ÄRA küsi mõõte cm-s, kuna keti mõõdud antakse tollides, siis mõõtmine toimub kah tollides.
Täppis pilte vt Srami
kodukalt,
alateema 2. Chain wear and its measurement:
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... ain%20wear
Postitatud: 26. 05. 2003. 15:50
Postitas Oliver
mart kirjutas:Shimano võttis oma kettidel kasutusele nn väljapainutatud lülid, mis tema süsteemis ESIhammakatel peaks paremini väiksemalt suuremale *ronima*. Seega lülid, mis on *kummis* külgedega venivad kiiremini välja, kuna kumerused tõmmatakse ajapikku *sirgeks*. PC on Srami (endine Sach) kett, millel kõik lülid klassikalised e sirged. Seega nad ON tugevamad.
Shimi ketilüli kumerused tagavahetamisel rolli ei mängi.
Kas sellest võib järeldada, et SRAM ketid peavad kauem vastu? Kas kõigil shimano kettidel on "väljapainutatud" lülid?
Postitatud: 26. 05. 2003. 15:57
Postitas mart
Amatöör kirjutas:mart kirjutas:Shimano võttis oma kettidel kasutusele nn väljapainutatud lülid, mis tema süsteemis ESIhammakatel peaks paremini väiksemalt suuremale *ronima*.
Kas kõigil shimano kettidel on "väljapainutatud" lülid?
Kõigil shimi HG ja IG kettidel on punnis lülid. Samuti teistel ketitootjatel, kes shimi patenti kasutavad (KMC, Point, Taya jne)
Vanatüüpi UG ketid on sirgeseinalised, aga nad ei tööta HG/IG hratastega korralikult.
Ja-veel HG/IG kokkusobivusest
:
Also Shimano says you shouldn't use H.G. chains on I.G. cassettes.
Sachs chains are compatible with both types.
Postitatud: 26. 05. 2003. 16:13
Postitas oddo
mardi jutule pildid ka juurde:
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... PowerLinkT
See link vist juba käis siit läbi ka.
Postitatud: 26. 05. 2003. 16:42
Postitas mart
Offtopic: Sry Oddo, et sama lingi PÄRAST sinu inffi üles riputasin
. See *Muuda* käsk on ju niii mõnus, kui tahad juba eelnevalt kirjutatut paremaks teha või mõne apsu/lolluse kustutada
Postitatud: 26. 05. 2003. 22:26
Postitas Ereliukas
Vahetasin just enne trenni ketti: U 300 sõitnud kolmanda PC 99 keti u 300 HG 73 keti vastu, mis läks peale nüüd teist ringi. Kassett(läbisõit ca 1000) LX ja tagavahetaja rapid rise XTR. Srami kett vahetas küll pehmemalt, kui samas oli vahetus kuidagi ebamäärane. Nüüd siis Shimanoga on vahetus küll väikese klõpsuga, kuid oluliselt konkreetsem ja ka kiirem.
Tagavahetaja ja trossi regulli ei puutunud.
Vaatan kuidas sama asi ka olmanda ringiga on, kuid kaldun praegu shimano poolele.
Postitatud: 26. 05. 2003. 22:35
Postitas Kirsa
Ma oskan võrrelda Shimano HG53-e ja Srami PC-59't.
Võin kah öelda et Shimano vahetas paremini, samas 1300 km-ga sai ikka päris otsa.
Postitatud: 26. 05. 2003. 22:40
Postitas Kirsa
Ereliukas kirjutas:Vahetasin just enne trenni ketti: U 300 sõitnud kolmanda PC 99 keti
Mulle taheti siin väga PC-99 ketti pähe määrida, lubati garanteerida 2000 km läbisõitu!! Seda siis maastikul ja võisteldes, et nagu ikka baigiga.
Postitatud: 27. 05. 2003. 00:38
Postitas mart
mart kirjutas:Samuti teistel ketitootjatel, kes shimi patenti kasutavad (KMC, Point, Taya jne)
Vanatüüpi UG ketid on sirgeseinalised, aga nad ei tööta HG/IG hratastega korralikult.
.
Täpsustan/parandan:
Taya EI kasuta shimi patenti (2001 andmed), teeb sirgeseinalist varianti.
UG ketid on *kummis* seinalised st KÕIK shimi ketid on sarnased (kahjuks ei leidnud aastaarvu, millal UG-le *kumerus* tehti).
pikemalt HG kettidest koos piltidega vt:
http://www.bikepro.com/products/chains/shimano.html
Aga ikka kehtib Shimano manualis klausel: UG kett EI sobi IG/HG tüüpi hratastele. UG on ettenähtud kuni 7 speed tagasüsteemile. Seega EI saa temal kasutada Srami PC 48/58 jaoks ettenähtud Silver Powerlinki, kuna ta on tiba laiem (PC 48/58 on kuni 8 speed).
To Ereliukas:
Srami kett vahetas küll pehmemalt, kui samas oli vahetus kuidagi ebamäärane. Nüüd siis Shimanoga on vahetus küll väikese klõpsuga, kuid oluliselt konkreetsem ja ka kiirem.
Selle jaoks ju shimi oma ketikumerusi ja hrataste juhtsooni ja pukse kasutabki, et ekstreem olukorras käigud paremini vahetuks. Seda küll kasutusea arvelt
Postitatud: 27. 05. 2003. 10:28
Postitas Tanel
Kirsa kirjutas:Ereliukas kirjutas:Vahetasin just enne trenni ketti: U 300 sõitnud kolmanda PC 99 keti
Mulle taheti siin väga PC-99 ketti pähe määrida, lubati garanteerida 2000 km läbisõitu!! Seda siis maastikul ja võisteldes, et nagu ikka baigiga.
Ma olen oma PC-99 ketiga praeguseks just 2000km täis saanud, 7.0 kassett miski >3000km ja kulunud on küll väga aga töötab veel täitsa normaalselt, sõitnud olen igalpool, metsas, maanteel, vihmas/mudas jne. Selle järgi nagu peaks paika, et võimalik 2000km läbisõita
Postitatud: 27. 05. 2003. 16:23
Postitas Corrosion
Üks teemasse mitte eriti puutuv küsimus.
Palju maksab LX-i kassett Hawaiis?
Ja btw kas kassetti kinnitus tuleb koos kassetti või tuleb tagumise jooksuga?
Peaks ketti vahetama, aga millise vastu?
Postitatud: 11. 07. 2003. 23:55
Postitas cowrider
Ilmselt tuleb varsti ketti vahetada, kuna kett on 12" pealt mõõtes
1/16" pikem. Ei tea, kaua see veel oodata kannatab?
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... ain%20wear
Taga on 9-speed LX kassett ja Deore vahetaja, ees 3 speed Alivio vahetaja. Võib olla on augusti keskel või kevadel plaanis Saksamaalt lx/xt vahetajad soetada - veel pole otsustanud, seega võiks kett ka nende vahetajatega sobida. Hammasrattad on kõik vist OK. Praegu on HG72.
CN-HG73, aga seda vist Eestis pole - Saksamaalt vist 250kr.
Kas muidu on see alumistest parem?
HG72
PC59, PC69 ja PC99 ketid, ei teagi, kus müüakse ja millised hinnad.
KMC Z9000
KMC Z9200
KMC X9 - mis sellest arvata?
SRAM eelised on Powerlink ja pikem läbisõit, puudusteks vist kehvem käiguvahetus ja 59 kipub vist puruks minema. 69 ja 99 on huvitavad.
Shimano puuduseks on väiksem läbisõit, eeliseks parem käiguvahetus.
KMC kohta ei tea veel midagi. Samuti pole eesti müüjate ja hindadega kursis.
Kui muud nõu ei saa, siis vähemalt oleks hea teada, kust millist ketti kõige soodsamalt saaks?
Postitatud: 12. 07. 2003. 00:25
Postitas heix
hehh...mul shimano dura ace ket mis on peal olnud vähemalt 3000km..korra läx katki aga mul nii tulbi isa et võttis ühe lüli vahelt ära ja jälle korras..kui raha tekib sis vahean keti ja hammakad ära...
Re: Peaks ketti vahetama, aga millise vastu?
Postitatud: 12. 07. 2003. 09:07
Postitas Kirsa
cowrider kirjutas:
CN-HG73, aga seda vist Eestis pole - Saksamaalt vist 250kr.
Kas muidu on see alumistest parem?
HG72
PC59, PC69 ja PC99 ketid, ei teagi, kus müüakse ja millised hinnad.
KMC Z9000
KMC Z9200
KMC X9 - mis sellest arvata?
SRAM eelised on Powerlink ja pikem läbisõit, puudusteks vist kehvem käiguvahetus ja 59 kipub vist puruks minema. 69 ja 99 on huvitavad.
Shimano puuduseks on väiksem läbisõit, eeliseks parem käiguvahetus.
KMC kohta ei tea veel midagi. Samuti pole eesti müüjate ja hindadega kursis.
HG73 on küll igalpool saada.
Tegin kunagi enda tarbeks pisikese tabelikese mind huvitavate kettide kohta. Läbisõit on antud minu jala järgi :).
Nimi - hind - oletatav läbisõit - käiguvahetuse hinne - hind saksas ilma maksudeta.
shimano hg53 - 290 eek - 1400 km - 4 - 150 eek
shimano hg73 - 390 eek - 1800 km - 5 - 218 eek
sram pc59 - 270 eek - 2100 km - 3 - 187 eek
sram pc69 - 410 eek - 2700 km - 4 - 288 eek
KMC kette pole ise tarvitanud, aga naised saunas ja myygimehed poes räägivad et ei pidavat hea olema.
Sram Pc99 on kindlasti hea kett, aga maksab eestis 550 krooni ja ega ta Saksaski väga palju odavam ei ole.
Shimano suuremad müüjad on HE ja veloplus. SRAM puhul vist Velospets ja sellega seotud kauplused (Alpriis Tartus).
Postitatud: 12. 07. 2003. 21:13
Postitas Mati
Omal on kaks viimast ketti olnud SRAM PC 69 ja ei kurda. Käiguvahetus Shimiga ketiga (HG 72, astusin pooleks) võrreldes nagu sama, või parem, mine tea, kehvem kindlasti mitte. Töötas nii Shimiga, kui ka nüüd SRAM'iga
. Powerlink väga hea, puhastamine lihtne.
Ütleks et maitse asi. Samas kui SRAM'i kassett ja vahetajad siis eelistaksin kindlalt PC-d
. Tallinnas saadaval peale Velospetsi NRP-s, ja Tandemi ketis. Peaks olema odavam kui Shimi. Ise saand PC 69 415 ja 390-ga.
KMC-ga kogemus puudub. Olen kuulnud nii üht kui teist.
Postitatud: 14. 07. 2003. 00:45
Postitas cowrider
Uurisin eile tuttavate ronte, millega randa ja tagasi sõidetakse (arvan, et max 150km aastas). Ühel (vist 3x5 käiku, Tourney) oli kett 1% veninud ja teisel 2% (3x6, SIS). Muud vead jätan kommenteerimata. Hambad olid mõlemal OK.
Postitatud: 16. 07. 2003. 23:17
Postitas cowrider
kmc kette x9 gold
KMC Kette X9 Gold
Exclusiv und funktionell
Kette mit X-förmiger Doppelbrücke für ein optimales Schaltverhalten.
8 Karat vergoldet. Für 9-fach Systeme.
Ehk siis kett on kullaga kaetud
Hind EUR 39.95
Postitatud: 17. 07. 2003. 08:14
Postitas UrmasL
cowrider kirjutas:Ehk siis kett on kullaga kaetud
Hind EUR 39.95
Ja arvatavasti leidub ostjaid kah...
Ma ükskord sattusin mingile saidile kus müüdi titaansulamist kette. Need olid umbes kolmandiku võrra kergemad kui terasketid ja hind oli midagi üle 300$
Postitatud: 17. 07. 2003. 08:34
Postitas priidik
UrmasL kirjutas: Ja arvatavasti leidub ostjaid kah...
Ma ükskord sattusin mingile saidile kus müüdi titaansulamist kette. Need olid umbes kolmandiku võrra kergemad kui terasketid ja hind oli midagi üle 300$
Kas tõesti ainult kolmandiku võrra kergemad? Ma olen käes hoidnud titaankassetti ja ei suutnud ära imestada et 23 titaanhammakas tundus oluliselt kergem olevat kui 12 terashammakas.
Postitatud: 17. 07. 2003. 10:19
Postitas suvemees
huvitavad lood.... 7000km on tõesti hea tulemus
minu arust on paljustki kinni sõidutehnikas... näiteks halvim asi, mida mäkkeronimisel teha suudetakse on käiku vahetada ja siis täiega pedaali suruda.... siis pole ime kui võistlus vm sõit katkeb ketipurunemisega
endal pidas XT-overall baigil vastu 2 aastat koos mnt trenni,
mtb trenni-võistluste jm sõiduga... kusjuures sai tõsist Ruuna ikka...
pärast 2 aastat hakkas esimest korda üle hammakate jooksma kett..
siis pidi ruttu uued panema
Postitatud: 17. 07. 2003. 10:29
Postitas tarmo
suvemees kirjutas:huvitavad lood.... 7000km on tõesti hea tulemus
minu arust on paljustki kinni sõidutehnikas... näiteks halvim asi, mida mäkkeronimisel teha suudetakse on käiku vahetada ja siis täiega pedaali suruda.... siis pole ime kui võistlus vm sõit katkeb ketipurunemisega
endal pidas XT-overall baigil vastu 2 aastat koos mnt trenni,
mtb trenni-võistluste jm sõiduga... kusjuures sai tõsist Ruuna ikka...
pärast 2 aastat hakkas esimest korda üle hammakate jooksma kett..
siis pidi ruttu uued panema
siis vist panid täislaksu - esimesed läksid ka vahetusse?
Postitatud: 17. 07. 2003. 13:06
Postitas Corrosion
Täna astusin oma HG 73 keti pooleks metsas mäkke tõusul
Sõitnud kuskil 1000 ja peaks mainima et igati sitt kett on. treener vaatas ja ütles et pole nii kehva ketti näinudki. Pidin jala VT kõndima aga kasutasin lauget pinda jalaga rattaseljas tõugates ära.
Postitatud: 17. 07. 2003. 13:48
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:Täna astusin oma HG 73 keti pooleks metsas mäkke tõusul
Sõitnud kuskil 1000 ja peaks mainima et igati sitt kett on. treener vaatas ja ütles et pole nii kehva ketti näinudki. Pidin jala VT kõndima aga kasutasin lauget pinda jalaga rattaseljas tõugates ära.
HG-73 ketti oli eelmine aasta kuuldavasti mingi kehv partii olnud. Aga muidu ei tohiks tal väga viga olla. Mina astusin ühe HG-72 (eelmine mudel samast ketist) kaks aastat tagasi katki.
Üldiselt kipub nii olema, et kett läheb puruks ikkaga hooletust käiguvahetusest tõusul (jõu alla vahetades)
Ja veel üks asi. Poisid, miks teil ketivõtit kellelgi taskus pole?
Postitatud: 17. 07. 2003. 13:49
Postitas margo
PC 69 ja kassett R9 on nüüdseks teeninud mind 4000 km. Ja tuleb tunnistada, et esimesed väsimusemärgid on end ilmutama hakanud - käiguvahetus on muutunud ragisevaks ja kett libiseb.
Postitatud: 17. 12. 2003. 13:22
Postitas mart
AndreK kirjutas:Selle Park Tooli mõõdiku asja ma tean jah, et keeratakse vastavalt vajadusele. Õnneks on mul poes oma jope, kes seda asja teeb - mingit vale infot sealt ei tule.
Park Toolil on olemas ka Rohloffi analoog st määrab venimise O,75% Al ja 1% teras h-ratastel. Hind peaks kah odavam olema, kui eelmisel CC-2 täppismõõdikuga mudelil.
The CC-3 is designed to accurately indicate when a chain reaches 0.75% and 1% wear
Postitatud: 23. 04. 2004. 11:26
Postitas Ull Miis
Ühes teemas siin mainisin juba ka, et sama ketiga eriti üle 500km sõita reeglina ei tasu, hiljem maxad hammakate pealt lõivu tagasi:).
Postitatud: 26. 04. 2004. 12:53
Postitas mar852
Mul teema järgmine:
Olen kasutanud SRAM pc69 kette koos Shimano tagakassetti(vist XT seeriast) ca 6000 km.
Nüüd siis kevadel vahetasin tagakassetti SRAM 9.0 vastu ja panin uue pc69 keti. Hakkas peale vahetust(ROCCA HE-s) üle andma. Õeldi, et sõida veel veidi...hakkab haakuma.
Sõitsin 100 km... läks paremaks, ainult et põhiliselt kasutuses olevad käigud ei lähe enam hästi sisse(tahab lingiga lisa-meelitamist).
Rocca HE öeldi, et SRAM 9.0 kassett ja Shimano XT vaheti võivad minna vastuollu ja ei sobi alati kokku. Samas pidavat minu XT-vaheti alaosal olema väike lõtk sees.
Mis oskate öelda kas peaks plaanima uue tagakäikari ostu(SRAM v.XT) või peaks käima kusagil muus rattapoes asja ette näitamas?
Postitatud: 26. 04. 2004. 12:54
Postitas baranka
ostsin ka selle CC-3 Velo+'st.
nii et kui ees üks Al hammakas siis on soovitatav .75% peal kett vahetada ?
sõber ratas
Postitatud: 29. 04. 2004. 12:14
Postitas wylde
Mul on tunne, et te mehed liiga hellitate oma rattaid kui 1000-2000 km järel kassette ja kette vahetate. See on ju kolme nädala sõit! Väntan ise vaid väga raskete raudadega, sest minu jalad väsivad kiirel spinningul palju rutem. Kett on kulunud siis kui üle annab, ja kassett on kulunud siis kui uue ketiga on sõidetud üle 200km ja ikka annab üle, kõige enam kasutadud hamba pealt võib üle anda isegi veel 500 km peal aga kui ülejäänud toimivad pole põhjust paanikaks. Rummudesse ja keskjooksuse tasub rohkem raha panna. Maantee rattal on mul titaanium kassett ja sellega sõidetud u 20 000 km ja pange nüüd tähele - tagumine käigukas on RSX ja pidanud vastu umbes 40 000 nüüd vahetan Veloce vastu, kuid ka ainult litrid on läbi, vedrusüsteem sama hea kui ostes! Ja selle rattaga ma võistlen ja paugutan koos peagrupi meestega, mitte ei hellita teda kakumäe ringil rulluisupepude ees. Säästedud raha eest söön restoranis karu praadi