1. leht 1-st

Esimene hammasratas

Postitatud: 02. 07. 2007. 17:54
Postitas profiil
Tere
Otsustasin vana ratta talveunest üles äratada...
Ratta probleem seisneb selles, et kui rohkem ühele poole sõkkuda, teeb imelikku krigisevat häält[esimese sisu vms kus esimene hammasratas tiirleb :)].
Otsustasin siis täna hammasratta eemaldada. et laagrid ära vahetada. Keerasin poldid lahti ja proovisin eemaldada.. Kahjuks ei näinud ma muud võimalust kui seda jõu ja suure haamriga teha... kolkisin aga lahti ikka ei tulnud.. ei julge eriti kõvasti lüüa kartes, et kõveraks löön midagi.

Küsimus seisnebki selles, kas peaksin KÕVASTI taguma ja mitte karta hammasrataste tervise pärast?
Mis võib seda kriginat põhjustada(hammakad logisevad kah :)]

Postitatud: 02. 07. 2007. 18:25
Postitas BellToller
sõbral on Merida,mis tegi ka krigisevat häält tänu keskjooksule,mille väljavahetamisel see krigin kadus.Ma soovitan sul see ratas parandusse viia ning seal korralik hooldus ära teha,sest ise näppima hakates võib midagi veel rohkem nässu minna.Rattaparanduses saad ju täpsemalt küsida mis ja miks ning ka kus.

Mu nõuanne võib labane tunduda,kuid pakkusin vaid ühe variandi ning idee!

tervitused...

Postitatud: 02. 07. 2007. 19:06
Postitas erikr
1. kolisin õigesse teemasse
2. enne kui edasi kolgid või meilt head nõu loodad saada, pane kirja mis rattaga on üldse tegu. veel parem kui vända margi ka paned. pilt ei tee ka paha. neid keskjooksu lahendusi on aja jooksul nii palju leiutatud, et praeguse jutu järgi ei saa me sedagi aru mida sa üldse haamriga tagusid.

Postitatud: 02. 07. 2007. 19:27
Postitas profiil
Tegu on mingi 5a. vana Nishiki rattaga.. Haamriga tagusin ma esimesi hammasrattaid, et need ära tuleksid :)...
Edit: küsimus tekkis ka keskjooksu eemaldamise kohta. Nimelt on seal sellised sakilised ääred? Keskjooks tuleb ära kui neid keerata?
väga segane jutt ja kahjuks enne homset ei oska öelda ka ratta mudelit. :)

Postitatud: 02. 07. 2007. 20:47
Postitas erikr
ilmselt on sul nelikantvõlliga keskjooks. vända saad ära vändatõmmitsaga ja keskjooksu raami küljest keskjooksu võtmega. mõlemat neist tööriistadest tuleb osata kasutada, vastasel korral on kahju suur. ehk on sul targem ratas hoodusesse viia kui talle siiani vasaraga oled lähenenud.