Eellugu:
umbes nädal tagasi vahetasin välja praktiliselt kogu käigusüsteemi. Uuteks juppideks on sram x.9 tagakäikar, x.0 grip shifterid, PC-971 kett ja PG-970 kassett. täna lisandus ka xt esikäikar, aga see pole hetkel oluline. Välja vahetati ka kõrid (xtr peaks vist olema). kogu see asi toimus ilusti hoolduses.
Probleem:
esimestel päevadel oli kõik suurepärane kuid ühel hetkel hakkas väga sagedasti esinema järgmist asja: kett tahab justkui hüpata oma suuremale naaberhammasrattale, aga teeb seda ainult võib-olla paari hamba jagu ja siis läheb jälle tagasi omale kohale. sellega kaasneb iseloomulik heli ning väntamise rütm läheb loomulikult sassi. muidu käike vahetab ideaalselt - keeran shifterit ja käik vahetub. suuremate tagumiste hammasrataste puhul sellist käitumist ei esine (1-4. käik), aga vahemikus 5-9 muutub asi järjest tihedamaks.
asjad, mida olen proovinud:
1) näppisin käigulüliti juures olevat nuppu, mis peaks siis käigu täpsemalt paika panema. tulemus: võisin küll käiguvahetuse paigast ära keerata (st näiteks shifter näitas tagant 5. hammakat, aga tegelikult oli 6. peal), aga keti hüplemine jätkus.
2) mõõtsime mehhaanikuga üle keti laiuse (et kas ikka on sobiv 9-käigulisele süsteemile). tulemus oli sama, mis XT ketil ehk kett peaks igati sobiv olema.
3) mehhaanik vaatas asja iga külje pealt, aga viga ei tuvastanud. proovis küll ka pingega mängida (väike kuuskant otsaga kruvi, mis on käikari tagantosast keeratav ja suund on sama, mis raamil, st ei ole sellega risti), aga miski ei aidanud - keti hüplemine jätkus.
4) vaatasin koduste vahenditega, et ega juhuslikult käikari kõrv kõver pole. suuremat deformatsioon ei täheldanud (väiksemat ka mitte, aga see võis olla ka meetodi süü).
minu küsimused:
1) kes on tartus pädevaim mehhaanik, keda ka homme (st enne rattamaratoni) kätte saaks?
2) kas keegi on ise äkki varem sarnase asjaga kokku puutunud ja teab lahendust?
teretulnud on ka vihjed selles osas, mis sõnu peaks otsingutes (nii google kui seesama foorum) kasutama, et tõenäosus lahendust leida suurem oleks.
ette tänades,
siim
kummaline keti hüppamine kassetil
Kui loogiliselt mõelda, siis ei saa siin midagi muud olla , kui ikka raami kõrv on veidi kõver.
Aga proovi nii:
Vaheta tagumine käikar normaal puhke asendisse (sinna kuhu vedru tõmbab). Lase tross käikari juurest lahti. Tõmba tross pingule ja keera uuesti kinni. Käikar peab peale seda korralikult töötama. Kui ei siis on viga kindlat sellest, et kõrv kõver. Silmaga seda fikseerida ei saa (võibolla Kirsa suudab). Eriti raske on seda teha srami käikari puhul, sest see on juba oma konstruktsioonilt selline veidi vildakas.
Aga proovi nii:
Vaheta tagumine käikar normaal puhke asendisse (sinna kuhu vedru tõmbab). Lase tross käikari juurest lahti. Tõmba tross pingule ja keera uuesti kinni. Käikar peab peale seda korralikult töötama. Kui ei siis on viga kindlat sellest, et kõrv kõver. Silmaga seda fikseerida ei saa (võibolla Kirsa suudab). Eriti raske on seda teha srami käikari puhul, sest see on juba oma konstruktsioonilt selline veidi vildakas.
- estlandeer
- Rattur
- Postitusi: 42
- Liitunud: 06. 06. 2007. 09:29
kamoon, olen 6 aastat powerlinki kasutanud igasuguste kettide ja kassettidega. see küll midagi hüppama ei pane. kui regull ei aita, hääletan AndreK ettepaneku poolt.estlandeer kirjutas:Kas varem sul oli mitte-SRAM kett?
Arvan, et hüppab Powerlink ketiluku pärast. Vaata, kas hüpab siis kui ketilukk on hammasrattastel. Tühjakäiguga võib mitte hüppata, aga hakkab kui pedaale kiiremini keerad.
tänud vastajatele! asi sai korda tartu parima mehhaaniku juures (aitäh tarmole soovituse eest) ning viga oli hoopis selles, et keti paar lüli olid omavahel kuidagi kinni kiilunud vms (ei oska väga hästi seletada, aga nad ei liikunud vabalt ning samas ei olnud ka teineteise suhtes sirgelt vaid nurga all) ja see põhjustaski hüplemise.
tervitan ka kõiki homme 2500+ numbriga startijaid - kohtumiseni stardikoridoris
tervitan ka kõiki homme 2500+ numbriga startijaid - kohtumiseni stardikoridoris