1. leht 1-st
Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 11:30
Postitas AFZ
tere,
mure selline, et sooviks pedaale vahetada, kuid hammaka poolne on vända külge kuidagi nii kinni (sulanud?), et ei õnnestu mingi nipiga lahti keerata.
Tugevat lööki ei julge kasutada, kuna kardan, et teen vänta mikropraod sisse.
Kas kellelgi on kogemusi näiteks temperatuuriga mängimisel, et terasel ja alumiiniumisulamil erinevad paisumised ja niipidi saaks lahti??
Variant on alati uued vändad panna, aga see vähe kallim lõbu ja harrastajana ilmselt sõidan muidu vana pedaaliga edasi
ette tänades!
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 11:32
Postitas Villem T
Spets pedaalivõtmetel on väga pikad varred, millega sa proovisid?
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 12:54
Postitas eskohaas
Võibolla ma räägin praegu väga rumalat juttu, aga kas hammakapoolne pedaal mitte vastupäeva (nn. vasaku käe) keermega ei ole? Ehk on selles probleem?
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 13:04
Postitas arvoest
käivad erinevat pidi jah,
kui õieti mäletan peaks mõlemad tagant alla vajutades lahti tulema
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 13:35
Postitas erikr
arvoest kirjutas:käivad erinevat pidi jah,
kui õieti mäletan peaks mõlemad tagant alla vajutades lahti tulema
kummale poole sa võtme otsa pedaali suhtes paned, enne kui alla vajutad?
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 13:46
Postitas eskohaas
arvoest kirjutas:käivad erinevat pidi jah,
kui õieti mäletan peaks mõlemad tagant alla vajutades lahti tulema
EDIT: Pedaalid on ehitatud niimoodi, et nad väntamise käigus polte lahti ei keeraks. Vändates mõjub poldi ülemisele pinnale lisaks alla suunatud jõule ka ettepoole suunatud jõud. Järelikult tuleb võtit keerata asendis vars ülespoole avamiseks ette ja sulgemiseks taha.
Võib ju ka teise pedaali prooviks tagasi keerata ja sellega võrrelda.
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 13:49
Postitas Villem T
erikr kirjutas:arvoest kirjutas:käivad erinevat pidi jah,
kui õieti mäletan peaks mõlemad tagant alla vajutades lahti tulema
kummale poole sa võtme otsa pedaali suhtes paned, enne kui alla vajutad?
Ma pean samamoodi meeles - ülevaltpoolt pedaali tõmmates tahapoole lahti, ettepoole kinni.
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 04. 2008. 14:49
Postitas AFZ
Villem T kirjutas:Spets pedaalivõtmetel on väga pikad varred, millega sa proovisid?
panin toru otsa mutrivõtmele. pedaali kant hakkas ümaraks minema juba.
Erinevat pidi keeret arvestasin.
Võiks veel pedaali sisse teistpoolt vänta maksimaalselt suure augu puurida lootuses, et see vähendab pingeid keermete vahel, kuid seda päris ei kipu tegema, kuna mis siis saab kui see ei aita, siis on mul nõrgestatud pedaal, millega ei julge sõita. Ühtlasi pedaali materjali puurimiseks peaks kuskile spets võimsa puuri alla minema.
Ainuke idee ongi temperatuuriga proovida (ja kui kant ümaraks läheb, siis üritada rellakaga väiksemaks/sirgeks lasta). Ilmselt see katsetamine lükkub edasi, kuni tungiva tahtmiseni pedaal vahetada
tänan vastuste eest.
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 20. 04. 2008. 22:28
Postitas Lauri
Proovi jah temperatuuriga. Leeklambiga nt. Olen näind, kui autol on velg nii kõvasti kinni jäänud, et isegi kuvaldaga pekstes ei tulnd lahti, siis sai gaasi keevitusega velge kuumutatud ja lõpuks saime küljest ära. Kui mõistlikult asjale ligineda, siis ei tohikis midagi kahju teha
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 09. 07. 2008. 10:56
Postitas urmas97
Mul oli ka ükskord pedaal täiesti kinni. Koduste vahenditega ei olnud lootustki lahti saada, sest mutrivõti hakkas kanti üle keerama. Käisin Hawaiis ja seal prooviti alguses suurte torutangide moodi oleva asjaga, aga ka lahti ei tulnud. Siis leiti kuskilt üks väga pikk toru ja suur punnitamise järel tuli lahti.
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 12. 07. 2008. 16:40
Postitas Lauri89j
Isegi ühe võtme puruks keeranud, võtmele peale astudes
Re: Pedaal päris kinni
Postitatud: 15. 07. 2008. 23:19
Postitas Soobel
Tavaliselt kipuvad pedaalivõllide kandid olema nii kitsad, et klassikaline lukksepa harkvõti ei mahu peale. Selle vastu aitab ketaslõikuriga kantide laiemakslihvimisest (poesmüüdavate plekkvõtmetega pole mu meelest ratta juures midagi teha, imestan siiamaani, kuidas Desnad ja Sputnikud ometi koos püsisid ja pikki otsi läbisid, remonditi neid ju enamasti nendesamade plekist võtmetega)
Kui aga mul on tõsine tahtmine vänt läbiaetud pedaalivõlli küljest kätte saada, siis ma käian selle juure julmalt lapikuks ja keeran kruustangide vahele ja rakendan pika toruga jõhkrat jõudu. Pole neist võllidest ükski sinna veel külge jäänud. Õigetpidi keeramise koha pealt tuleb lihtsalt meelde jätta, et hammasrattata vändal on vint tagurpidi ja kõik.