käikudega ratta ehitamine ühekäiguliseks
Postitatud: 29. 05. 2008. 13:58
Kas kellelgi on soovitusi tavalise odava käikudega jalgratta ümberehitamisel ühekäiguliseks? Mõte on siis paigutada vabajooksu, rattakasseti ja käiguvaheti asemele jalgpiduriga rumm. Keskjooksule siis ka üks hammasratas ainult.
Probleemid, mis esimese hooga pähe tulevad:
1) Käikudega ratastel on tagakahvel laiem võrreldes jalgpiduriga rummude jaoks mõeldud kahvlitega. Ei tea, kas tavalise teljega jalgpiduriga rumm üldse mahub ära? Vahele peab ilmselt panema mingeid seibe/mutreid? Samuti peab kuhugi kinnitama selle "sanga" (ei tea, mis on õige nimi, aga see, mis kannab osa pidurdusjõudu raamile).
2) Käikudega ratastel pole tagakahvlil pikka sälku keti pingutamiseks. Seega võib keti õige pikkuse sättimisega probleeme tekkida.
Plussiks muidugi oleks see, et jalgpiduriga ratas oleks hooldusvabam (läheb inimesele, kes teda tõenäoliselt ei hakkaks õlitama vms) -- ei juhtu midagi, kui ei õlita, piduriklotsid ei kulu, kett lai ja seetõttu venimise/purunemise tõenäosus väiksem ja üldse on õrnasid osasid vähem.
Kas on kellelgi kogemusi sellise ümberehitusega?
Probleemid, mis esimese hooga pähe tulevad:
1) Käikudega ratastel on tagakahvel laiem võrreldes jalgpiduriga rummude jaoks mõeldud kahvlitega. Ei tea, kas tavalise teljega jalgpiduriga rumm üldse mahub ära? Vahele peab ilmselt panema mingeid seibe/mutreid? Samuti peab kuhugi kinnitama selle "sanga" (ei tea, mis on õige nimi, aga see, mis kannab osa pidurdusjõudu raamile).
2) Käikudega ratastel pole tagakahvlil pikka sälku keti pingutamiseks. Seega võib keti õige pikkuse sättimisega probleeme tekkida.
Plussiks muidugi oleks see, et jalgpiduriga ratas oleks hooldusvabam (läheb inimesele, kes teda tõenäoliselt ei hakkaks õlitama vms) -- ei juhtu midagi, kui ei õlita, piduriklotsid ei kulu, kett lai ja seetõttu venimise/purunemise tõenäosus väiksem ja üldse on õrnasid osasid vähem.
Kas on kellelgi kogemusi sellise ümberehitusega?