1. leht 1-st

Sisekeerme taastamine

Postitatud: 23. 09. 2008. 19:02
Postitas Gunnar
Täna pidin kreepsu saama. Võtsin väntasid rattalt maha ning kui hakkasin parempoolset vänta raamist välja kiskuma tuli see koos laagriga :shock: Tundub et laager on maha kandmiseks, keere mikromillimeetrite võrra tavalisest madalam, aga visuaalselt tundub, et raamis olev keere pole ka päris ilma kahjudeta jäänud. Hetkel pole teist laagrit et raami keeret kontrollida.

Kas selline raami vindi taastamine/üle keeramine on suhteliselt tavapärane tegevus või siiski pigem hädavahend ning peab hakkama mõnel uuel raamil silma peal hoidma?

Kuidas vint kannatada sai, sellest pole õrna aimugi. Tavalise shimano originaalvõtmega keerasin kinni kui viimati laagreid määrisin.
Pilt

Re: Keerme taastamine

Postitatud: 23. 09. 2008. 19:15
Postitas erikr
ma ei viitsi hetkel süveneda äraarvamismängu, et mis vänt ja keskjooks sul on.

Re: Keerme taastamine

Postitatud: 23. 09. 2008. 19:29
Postitas Gunnar
minu arvamise järgi on 99% harrastussportlase väntadest välise laagriga, seega jah, jäi see mainimata. Aga täpsemalt on tegu 2007 LX vändaga, HTII integreeritud keskjooks.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 23. 09. 2008. 21:40
Postitas Soobel
Pole nüüd kõiki neid laagrivariante käes hoidnud, siiani on asi piirdunud kasseti ja tavalise turisti-startsossee-desna-ukraina tüüpi keskjooksuga kus laagrikausid keeratakse raamis olevaisse vintidesse. Viimase versiooni koha pealt olen mina keskjooksu rummu raamis vahetanud keevituse abil, samuti peaks aitama ka see asi, et neid keskjooksu kausse tehakse ka mõningase mõõduerinevusega. Pildil paistvat junni vaadates võiks arvata, et vint raami sees võiks veel enamvähem olla, kui sinna tuttuus laager sisse keerata, siis võiks nagu pidada. Aga kui ta niimoodi lambist välja tuli sealt seest... Korralike rataste korralike raamide korralikud vindid ei tohiks niisama sellist pulli võimaldada, see nagu rohkem hästi äraaetud Turistide viga minu mäletamist mööda. Vaata hoolega, ega keskjooksu rummu raami küljes lõhki pole astutud, et ega selles pragu ei paista. Muud moodi ei tohiks ta niimoodi laiali venida, et kauss/laager sealt sikutades välja tuleb.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 23. 09. 2008. 21:51
Postitas Gunnar
tuli välja ... ja läheb sisse ka lihtsalt lükates täpselt sinnamaani, kus vaheseibide tõttu on rikkumata vint laagritel. Panin teised laagrikausid sisse, need püsivad, aga jah, keere on ka raami sees osaliselt lame :(

Raamis õnneks pragusid ei paista.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 23. 09. 2008. 22:06
Postitas erikr
Mul on küll ühel rattal siiani FSA Ultimax nelikant keskjooks. ju see siis kuulub selle 1 % hulka.

üle pole siin midagi kahjuks keermestada. ilmselt viimase pingutamisega pingutasid täpselt üle.
kui raam on väärtuslik, võib mõelda jah taastamisele. hinda ei oska prognoosida kuid tonn-poolteist-paar võib minna turuhindade järgi küll ära.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 23. 09. 2008. 22:20
Postitas Gunnar
njah, vähemalt hea teada, et kui need laagrid ka peaks mitte sees püsima, siis on võimalik raam taastada. 1,5k raha on vist alla veerandi raami väärtusest, seega palju soodsam kui uus osta.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 24. 09. 2008. 21:31
Postitas Soobel
Mida kassett seal raami sees teha võiks? Kassett ei tohiks olla nii tundlik keerme olukorra suhtes, keere ei tohiks sellist valu ka saada kassetiga, kui ta muidu saab tavaliste koonuslaagritega.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 24. 09. 2008. 21:39
Postitas erikr
Soobel kirjutas:Mida kassett seal raami sees teha võiks? Kassett ei tohiks olla nii tundlik keerme olukorra suhtes, keere ei tohiks sellist valu ka saada kassetiga, kui ta muidu saab tavaliste koonuslaagritega.
mis kassetist sa räägid?
http://cycle.shimano-eu.com/media/techd ... 625625.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; on pilt nimetatud keskjooksust-vändast. jama selles, et pos nr 11 ei püsi enam raamis. ju keerati üle.

esimesel korral lugesin veidi lohakalt. teistkordsel lugemisel tundub, et raamis on keeret oluliselt rohkem kui laagripesal. kõigepealt tasub uue laagripesaga proovida.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 26. 09. 2008. 08:59
Postitas Soobel
Nojah. Hästi unustatud 1890-dad siis.
See vähe teisest puust tehnika (ajas algul segadusse see 99% harrastussportlaste tehnika, see 99% on mu meelest ikka kassett, nelikant ja vändad) ja kasseti panemine eeldaks kogu kola vahetamist, mis aga pole ilmselt tasuv.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 26. 09. 2008. 11:34
Postitas erikr
mis kontekstis siin mõistet kassett kasutatakse? üldlevinud käsitluse järgi on kassett tagarummu nuudil olev pakk hamamsrattaid. ma olen juba kelgu pealt naha kukkunud.

Re: Sisekeerme taastamine

Postitatud: 27. 09. 2008. 17:22
Postitas mart
Gunnar kirjutas:tuli välja ... ja läheb sisse ka lihtsalt lükates täpselt sinnamaani, kus vaheseibide tõttu on rikkumata vint laagritel. Panin teised laagrikausid sisse, need püsivad, aga jah, keere on ka raami sees osaliselt lame :(
Siin üks retsept, mida olen ise kasutanud:
Race Face X-Type Diabolus-el on keermestatud pind ca 5mm (ca 6 keeret) pikem, kui nt xt HII-l. Haigetsaanud raamikeere tuleb poes igaks juhuks üle keerata. Külge/sisse keeramisel mähi laagrikauss rikutud/lameda raamikeerme pikkuselt valge keermeteibiga.

PS. tegelt aru ma ei saa, miks sind aidata püüan. Kõiki eelnevaid minu soovitusi oled sa ignoreerinud. 8)