1. leht 1-st

Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 14:40
Postitas Kirsa
Sai siin Age ratast ketaste peale ümber ehitatud ja nüüd on igavene häda selle värgiga.
Ma ei hakka rääkimagi marta kiviaegsest sadulaasendireguleerimisest...
Aga mul on konkreetne küsimus - kuidas reguleeritakse martal lingi asendit, et mis kohapealt pidurdama hakkab?

Teiseks, mis tuleks teha, et klotsid ei hõõruks pidevalt vastu ketast, vaid oleksid natuke kaugemal, kui sa parasjagu linki ei näpi ja ei pidurda?

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 15:21
Postitas UrmasL
Kirsa kirjutas:Teiseks, mis tuleks teha, et klotsid ei hõõruks pidevalt vastu ketast, vaid oleksid natuke kaugemal, kui sa parasjagu linki ei näpi ja ei pidurda?
Minul on ainult Avidi kogemus, kuid olen kuulnud et on muude piduritega ka aidanud. Olen seda siin teistes piduriteemades ka vist välja toonud. Võimalik et aitab sinu puhul aga 100% ei julge öelda.

Kõigepealt veendu, et süsteem on õhutatud ja piisavalt õli sees. Esimese asjana suru igaks juhuks mõlemad supportid võimalikult välimistesse asenditesse. See aitab tavaliselt kinni jäänud või halvasti liikuvate supportide puhul. Pane ratas alla, või mõni muu ketta laiune vidin klotisde vahele ja pumpa supportid uuesti välja. Vaata kas tulevad ühtlaselt. Kindlasti kontrolli klotse paigalhoidvaid lehtvedrusid, et oleks normaalse pingega ja õieti paigaldatud. Need lehtvedrud peavad vabas olekus klotse üksteisest eemal hoidma. Täppisreguleerimiseks pane ratas alla ja ilusti kõvasti kiirikinnitus kinni. Nüüd lase supporti reguleerimise poldid lahti ja vajuta piduri link põhja. Sellega peaks sadul normaalsele kohale "reguleeruma". Ettevaatlikult keera sadula kinnitused kinni. Vaata kas käib normaalselt?

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 15:43
Postitas Kirsa
Need tegevused on kõik tehtud, suppordid liiguvad.

Avidil muideks on olemas reguleerimiskruvi millega saab klotside kaugust määrata, lisaks saab avidil supporti inimese moodi kolmes suunas liigutada - seega avidil ei saa neid probleeme isegi teoreetiliselt olla, mis magurat vaevavad.
Mul enda rattal ongi avid ultimate pidurid ja noh - nagu siga ja kägu.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 16:15
Postitas KaupoR
Kirsa kirjutas:Teiseks, mis tuleks teha, et klotsid ei hõõruks pidevalt vastu ketast, vaid oleksid natuke kaugemal, kui sa parasjagu linki ei näpi ja ei pidurda?
Mul taas Avidi kogemus (minu Juicy 5-l pole seda su mainitud kruvi, millega lingi asendit muuta). Olen klotsi asendi regullimiseks kasutanud sellist lahendust - kui klotsid on liiga lähedal, siis võtan klotsid välja ja surun nt. kruvikeerajaga kolvid supporti sisse, klotsid külge tagasi ja peaks olema korras. Kui nüüd klotsid liiga kaugele jäid ja link liiga palju tühja käib, siis käitun järgnevalt: võtan ratta alt (st ketas peab tulema klotside vahelt ära) ja pigistan kergelt pidurilinki, kuid mitte nii palju, et klotsid kokku puutuksid. Siis proovin, kuidas ketas vahelt läbi jookseb. Kui sai liiga vähe, siis kordan tegevust, kui sai liiga palju (st ketas käib jälle vastu), siis alustan otsast peale.

Aga sa Kirsa ajasid mulle praegu hirmu nahka - mul oli plaan kevadel Magura Magnesiumid osta :?

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 18:57
Postitas erikr
Kirsa kirjutas: Ma ei hakka rääkimagi marta kiviaegsest sadulaasendireguleerimisest...
:?: :?: :?:
on IS ja on PM. kummalgi on oma meetod täpseks sadula asendi fikseerimiseks. mis kiviaegsest variandist räägid?
Kirsa kirjutas: Aga mul on konkreetne küsimus - kuidas reguleeritakse martal lingi asendit, et mis kohapealt pidurdama hakkab?
Marta workshop manual , lk 9 (vähemalt MY 2006 ja 2007)
Reach adjust is done with a 2,5 mm Allen key. Turning key clockwise: lever
blade moves away from the handlebar, turning counterclockwise: blade moves to the
handlebar.
Kirsa kirjutas: Teiseks, mis tuleks teha, et klotsid ei hõõruks pidevalt vastu ketast, vaid oleksid natuke kaugemal, kui sa parasjagu linki ei näpi ja ei pidurda?
pressi kolvid korralikult sadulasse tagasi.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 19:04
Postitas Villem T
erikr kirjutas:
Kirsa kirjutas: Aga mul on konkreetne küsimus - kuidas reguleeritakse martal lingi asendit, et mis kohapealt pidurdama hakkab?
Marta workshop manual , lk 9 (vähemalt MY 2006 ja 2007)
Reach adjust is done with a 2,5 mm Allen key. Turning key clockwise: lever
blade moves away from the handlebar, turning counterclockwise: blade moves to the
handlebar.
Reach ja bite point (vms) ei ole päris sama, Avidil näiteks on need eraldi timmitavad - kus link istub ja millal klots ketast puudutab. Ise ei oska seda eriti kõrgelt hinnata, aga nõudlikumad tarbijad kiidavad.

Avidi lehelt:
Pad Contact-Point Adjustment
Setting the exact point where your fingers are when the brakes grip is huge. It means you choose the best-feeling position for your hand, and that means predictable performance from the brake.
Indexed reach adjustment
Our reach adjuster does just what you’d expect, only in typical Avid fashion, it does it better. It’s indexed, so one click moves the lever 1mm.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 19:47
Postitas Kirsa
Jah, mõtlesingi bite pointi.
Erikule vastuseks, avidi sadulal on reguleerimisruum, sadulat saab 3-s suunas liigutada natukene.
Martal on reguleerimiseks ainuke variant laduda raami ja supporti vahele seibe. Mõned seibid on kohe ka kaasas.
Aga noh seib pole ju kunagi piisava paksusega või on neid liiga vähe. Hetkel räägin IS süsteemist.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 20:25
Postitas Aare
Kirsa kirjutas:Jah, mõtlesingi bite pointi.
Erikule vastuseks, avidi sadula on reguleerimisruum, sadulat saab 3-s suunas liigutada natukene.
Martal on reguleerimiseks ainuke variant laduda raami ja supporti vahele seibe. Mõned seibid on kohe ka kaasas.
Aga noh seib pole ju kunagi piisava paksusega või on neid liiga vähe. Hetkel räägin IS süsteemist.
Magura toodangut pole tarbinud, kuid ka uuel XTR-l on supportit võimalik ketta suhtes regullida vaid seibide abil (vähemalt FOX amordi puhul), selleks olemas ka spets seibid.
Mulle on oma kogemuste najal jäänud Avidist (Seven) selline mulje, et paika regullida on jah- väga lihtne, nii, et isegi kiviaja inimene saaks hakkama:), kuid seda regullimise vajadust esineb lubamatult tihti vs. XTR, mis praktiliselt hooaja vältel hooldusvaba.
Seega - ära pelga seibe! Kui asja paika timmid, siis peaks see ideepoolest ka pikemat aega tõrgeteta toimima?!

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 20:37
Postitas Mati
Kui keegi ruttu Magura Marta reaalse kogemuse põhjal sõna ei võta, siis ma panen oma Hayes'i essee ka kirja.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 20:46
Postitas Olts
KaupoR kirjutas: Olen klotsi asendi regullimiseks kasutanud sellist lahendust - kui klotsid on liiga lähedal, siis võtan klotsid välja ja surun nt. kruvikeerajaga kolvid supporti sisse, klotsid külge tagasi ....Kui nüüd klotsid liiga kaugele jäid ja link liiga palju tühja käib, siis käitun järgnevalt: võtan ratta alt (st ketas peab tulema klotside vahelt ära) ja pigistan kergelt pidurilinki, kuid mitte nii palju, et klotsid kokku puutuksid. Siis proovin, kuidas ketas vahelt läbi jookseb. Kui sai liiga vähe, siis kordan tegevust, kui sai liiga palju (st ketas käib jälle vastu), siis alustan otsast peale
Aga miks sa peaks ratast alt võtma ja siis klahve vajutama. Mina olen nii teinud, et kui kolvid sees, siis ratas alla ja pumpad niikaua kui kolvid väljas ja asi korras. Üldjuhul tekivad probleemid siis, kui ketas viskab. Siis ei pruugi kolvi töökäigust piisada, et vastu ketast ei käiks mmõne koha peal.
Tegelt võiks teha näitliku õppetunni H100 täikal. Võibolla on tõesti uusi nippe välja mõeldud.

Lisasin nähes, et Mati oli kah sõna võtnud. Arvasin, et sama nippi prooviks ka Magura peal.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 20:51
Postitas Rivo
Kirsa, mulle vägisi tundub, et ketaspiduri regullimine on sulle uus teema :) Eks esimene kord ole ikka keerulisem ja kannatus kipub katkema 8) Põhim. võib öelda, et pole vahe, millise tootja pidureid reguleerid (lähtudes sadulast) Vahe on ainult selles, kas tegu PostMount'i või InternationalStandard'ga Neist esimest saab regullida "nihutamisega" ja teist seibidega - ongi kogu keemia. Vaja teha seda esmakordsel paigaldamisel ja hiljem võibolla siis, kui klotse vahetad.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 20:55
Postitas Kirsa
Ei ole niivõrd uus teema, ma olen lihtsalt aasta aega oma ultimatedega väga õnnelik olnud - ma mõtlesingi et kõik ketaspidurid on nii head... :)
Aga asjast. Kas martal saab siis "bite pointi" reguleerida või ei saa??

Hetkeseisuga ma viisin ratta hawaisse hooldusse, las vahetavad õli ära, ehk aitab see nätske lingi vastu ka kuidagi ning mainisin et uut õli sisse pannes jälgiksid lingiasendit.
Avidil saab lisaks spetsiaalkruvile mängida ka õlikogusega, kui uute klotsidega enam kruvimine ka ei aita, siis lased lihtsalt natuke õli välja.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 21:28
Postitas clx
Kirsal on ilmselt halb karma, kui üsna ideeaalses töökorras pidurid ühelt raamilt maha võtmisega ja teisele installimisega järsku täiesti töökõlbmatuks muutusid ;)

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 21:35
Postitas Kirsa
clx kirjutas:Kirsal on ilmselt halb karma, kui üsna ideeaalses töökorras pidurid ühelt raamilt maha võtmisega ja teisele installimisega järsku täiesti töökõlbmatuks muutusid ;)
Rahu. :) nad ei ole katki. Lihtsalt sa ei kujuta ette kui head asjad on ultimated. :)
Okei oleme ausad ma olen peale martade jms näppimist täielik ultimate fänn.
Reklaamjutt avidi lehelt:
Pad Contact-Point Adjustment | Tri-Align™ Caliper Positioning System™

Vot nendest kahest omadusest tunnen kõige rohkem puudust. Ma ei taiband mõeldagi, et ma ei leia neid iga ketaspiduri külgest. Sellest ehk kerge frustratsioon.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 01. 10. 2008. 21:39
Postitas Rom
clx kirjutas:Kirsal on ilmselt halb karma, kui üsna ideeaalses töökorras pidurid ühelt raamilt maha võtmisega ja teisele installimisega järsku täiesti töökõlbmatuks muutusid ;)
justjust :)
Mul olid Louised (juba nime pärast meeldisid :) )
ja on Martad, (olid teised kõvasti kasutatud).
Natuke seibitamist, Louisedega pidin ka Fox i kõrvu vähe viilima
ja siiamaani olen nagu "vana pidur ise" :)

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 18:52
Postitas Kirsa
Niih, vähemalt tagapiduri sai nüüd enamvähem korda. Klotsid on endiselt kahtlaselt lähedal, aga vastu enam ei käi.
Süüdlaseks oli... "kõver" pride'i raam. Tuli välja et ühe poldi alla tuli seibe ikka peoga laduda ja teise alt kõik ära võtta, sest raami küljes olevad ketaspidurikinnitused jooksid ketta ja jooksu suhtes ikka päris mööda.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 18:57
Postitas erikr
Kirsa kirjutas:Niih, vähemalt tagapiduri sai nüüd enamvähem korda. Klotsid on endiselt kahtlaselt lähedal, aga vastu enam ei käi.
Süüdlaseks oli... "kõver" pride'i raam. Tuli välja et ühe poldi alla tuli seibe ikka peoga laduda ja teise alt kõik ära võtta, sest raami küljes olevad ketaspidurikinnitused jooksid ketta ja jooksu suhtes ikka päris mööda.
aga selleks need seibid ongi mõeldud.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 19:03
Postitas Kirsa
erikr kirjutas: aga selleks need seibid ongi mõeldud.
"need" seibid said kohe otsa, ikka ekstra paksud seibid pidin oma sahtlist välja otsima, et oleks üldse effekti.
Aga täpselt seda ma mõtlesingi oma esimese postitusega, kui ma ütlesin et kiviaegne süsteem, mitu päeva peab jamama et oleks mingigi tulemus.

Aga lingid võtavad Age käe jaoks endiselt ebamugavalt kaugelt - tundub et selle vastu polegi Magural rohtu ette nähtud - õlitasemega mängimine ka ei aita.

PS! Saage aru ma pean ju kuidagi tigedale naisterahvale selgeks tegema, et mis point neil ketaspiduritel üldse on. Hirmus papp on magama pandud, tulemuseks on ~200gr raskem ratas ja sitemini töötavad pidurid, milledel on imelik link, et pead veel kõvasti küünitama enne kui kätte saad. Probleemid mis V-pidurit kunagi ei vaevanud, lihtsalt keerasid trossikõrist lähemale kui ei meeldinud ... ja peal ei olnud nad ka kunagi. :evil:

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 19:26
Postitas Rivo
Kirsa kirjutas:PS! Saage aru ma pean ju kuidagi tigedale naisterahvale selgeks tegema, et mis point neil ketaspiduritel üldse on.
Mul naisega peale "tegusamat" ööd lausa uskumatud probleemid lahenenud :D

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 20:09
Postitas erikr
Kirsa kirjutas: Aga lingid võtavad Age käe jaoks endiselt ebamugavalt kaugelt - tundub et selle vastu polegi Magural rohtu ette nähtud - õlitasemega mängimine ka ei aita.
reachiga mängimine ka ei aita?

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 20:26
Postitas Villem T
Kirsa kirjutas:Aga lingid võtavad Age käe jaoks endiselt ebamugavalt kaugelt - tundub et selle vastu polegi Magural rohtu ette nähtud - õlitasemega mängimine ka ei aita.
Reach-i peaks saama ju timmida? Kui ma "kaugelt võtmisest" õigesti aru saan, siis saab selle võtmise koos lingiga lenksule lähemale tuua?
Magura pikkade linkide kohta väike vihje - proovi pidurid paigaldada käiguvahetajatest sissepoole, saab mõnusalt ühe sõrmega pidurdada. Küll proua õpib ajapikku hindama võimalust täpselt siis ja seal pidama saada kus tahab, see kaalub 200 g üles.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 20:33
Postitas vigurivänt
Aare kirjutas: Mulle on oma kogemuste najal jäänud Avidist (Seven) selline mulje, et paika regullida on jah- väga lihtne, nii, et isegi kiviaja inimene saaks hakkama:), kuid seda regullimise vajadust esineb lubamatult tihti vs. XTR, mis praktiliselt hooaja vältel hooldusvaba.
Seega - ära pelga seibe! Kui asja paika timmid, siis peaks see ideepoolest ka pikemat aega tõrgeteta toimima?!
See, kas sadul kinnitub PM ja on lihtne regullida või tuleb IS süsteemi puhul seibidega sättida ei mõjuta grammigi pidurite toimimist või hooldevabasust, sadul on mõlemal juhul kindlalt paigas.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 20:44
Postitas Mati
erikr kirjutas:
Kirsa kirjutas:Aga lingid võtavad Age käe jaoks endiselt ebamugavalt kaugelt - tundub et selle vastu polegi Magural rohtu ette nähtud - õlitasemega mängimine ka ei aita.
reachiga mängimine ka ei aita?
krt, mul sihuke tunne, et see uus värk ei jõua distantsilt Kirsale lihtsalt kohale. küll me koha peal need lingid veel paikka saame :wink: . veereta end reede õhtul korra hotelli ette, seal on sel hetkel maailma suurim "mehhaanikute" kontsentratsioon per 1m2.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 20:57
Postitas Aare
vigurivänt kirjutas:
Aare kirjutas: Mulle on oma kogemuste najal jäänud Avidist (Seven) selline mulje, et paika regullida on jah- väga lihtne, nii, et isegi kiviaja inimene saaks hakkama:), kuid seda regullimise vajadust esineb lubamatult tihti vs. XTR, mis praktiliselt hooaja vältel hooldusvaba.
Seega - ära pelga seibe! Kui asja paika timmid, siis peaks see ideepoolest ka pikemat aega tõrgeteta toimima?!
See, kas sadul kinnitub PM ja on lihtne regullida või tuleb IS süsteemi puhul seibidega sättida ei mõjuta grammigi pidurite toimimist või hooldevabasust, sadul on mõlemal juhul kindlalt paigas.
OT aga ikkagi:
PM kinnitusega Avid7 sadul on küll kuidagi "ujuv" RS SID-i küljes.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 21:06
Postitas Kirsa
Mati kirjutas:krt, mul sihuke tunne, et see uus värk ei jõua distantsilt Kirsale lihtsalt kohale. küll me koha peal need lingid veel paikka saame :wink: . veereta end reede õhtul korra hotelli ette, seal on sel hetkel maailma suurim "mehhaanikute" kontsentratsioon per 1m2.
No ma teen siis puust ja punaselt. Oletame et hetkel on lingid lenksust 6cm kaugusel ja võtavad ntx 5cm kauguselt.
Vaja oleks näiteks et lingid on 5cm kaugusel ja võtavad 3cm kauguselt.
Kui ma keeran reachi 6cm asemel 5cm peale, siis on pidurid lihtsalt peal ja kogu moos.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 21:08
Postitas KristjanS
Mati kirjutas:... veereta end reede õhtul korra hotelli ette, seal on sel hetkel maailma suurim "mehhaanikute" kontsentratsioon per 1m2.
sa kavatsed hakata seal (Kubijal) Figarot mängima? Ja millal sa omale litsentsi ära tegid? Või oled seal niisama diletant? (y) OT lõpp

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 21:18
Postitas Mati
Kirsa kirjutas:...Kui ma keeran reachi 6cm asemel 5cm peale, siis on pidurid lihtsalt peal ja kogu moos.
Oot, oot. reachi regull ei tohiks mõjutada klotside asendit, vaid ainult lingi asendit. Idee siis see, et kuna inimeste näpud on erineva pikkusega, siis on ka võimalus linki tuua lähemale ja viia kaugemale. Vähemalt Hayes'il toimib asi nii.
veloman32 kirjutas:
Mati kirjutas:... veereta end reede õhtul korra hotelli ette, seal on sel hetkel maailma suurim "mehhaanikute" kontsentratsioon per 1m2.
sa kavatsed hakata seal (Kubijal) Figarot mängima? Ja millal sa omale litsentsi ära tegid? Või oled seal niisama diletant? (y) OT lõpp
come again?

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 21:22
Postitas erikr
minu arusaamine reachist on see, et lingi asend tuuakse lenksule lähemale peasilindri asendit muutmata.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 21:23
Postitas Kirsa
erikr kirjutas:minu arusaamine reachist on see, et lingi asend tuuakse lenksule lähemale peasilindri asendit muutmata.
Sul on õige arusaamine, aga me tahaks ka seda "võtmise" kohta lähemale, selles kogu mure.

Re: Magura Marta SL ketaspidurite hooldus ja reguleerimine

Postitatud: 02. 10. 2008. 21:24
Postitas erikr
Kirsa kirjutas:
erikr kirjutas:minu arusaamine reachist on see, et lingi asend tuuakse lenksule lähemale peasilindri asendit muutmata.
Sul on õige arusaamine, aga me tahaks ka seda "võtmise" kohta lähemale, selles kogu mure.
lase (pigista) tilk õli välja (ja ära õhku asemele lase)