Taga velg 8
Postitatud: 03. 08. 2003. 13:31
Kuda seda velge korda teha mis on kaheksas
põlva siljas lasin 2 aastat tagasi kogu ratta ümber laduda kuna pöid oli täiesti metsas ja ise pidin millegi muuga tegelema. 100 eeku võeti tookord. oletan, et pöia sirgeksajamine paari kodara abil ei tohiks palju maksta, 20-30 ntx. helista neile ja küsi järgi. harilik 2mm kodar maksab 3-4 krooni tavaliselt.Janno99 kirjutas:Aga palju maksab 1 kodar umbes? Märkasin et veel üks kodar on katki peale selle et kaheksas. J palju maksab näiteks siljas spordis velje sirge panek.
Caarel kirjutas:No pagan. Käisin kevadel kesklinna Rademaris (hädaolukorra sunnil) ning oli vaja vahetada 3 kodarat. Pandi kõige tavalisemad (3 EEKu) kodarad kuna muud neil polnud (tase:D) ning asjale otsa küsiti veel 150 EEKu tööraha. Imestasin isegi et kuidagi palju aga maksta ju tuli.
On ajakulu ja tööriistade seisukohalt suur vahe, kas vahetad/asendad esiratta kodaraid, tagaratta vasakpoolseid või parempoolseid (st hammakate poolseid). Viimaste puhul pead hammakad rummult maha võtma, et uusi kodaraid panna. Kui sul oli vaja vahetada hammaka poolseid kodaraid, siis arvatavasti poevennad arvestasid, et oled ilma tirrivõtmeta ja võtsid kopika ka tirri lahtikeeramise eest .Caarel kirjutas: Rademaris ... oli vaja vahetada 3 kodarat....küsiti veel 150 EEKu tööraha.
oot-oot, seleta mulle kah, kuidas 100 mm esikahvli vahele saab mahutada 135 mm tagaratastJanno99 kirjutas: Rihtimispuki on lihtne teha võtad mingi vana ratta kahvli ja paned kruustangide vahele kinni
Info mõttes - võiks edaspidi kasutada sõna pöid. See on natuke korrektsem rattakontekstis.Janno99 kirjutas:Kuda seda velge korda teha mis on kaheksas
Ma oletan, et tal on need nö "pehmed" veljed, mis ei ole topeltseinaga. Mu eelmisel rattal olid ka pehmed veljed, peale igat sõitu vaatasin, kas velg on kõveramaks läind. Päris kalliks läks see lõbu, odavam on korralikke põidasi omada.dumper kirjutas:Oot, roostemees, sa vahetad oma veljed kõik välja kui jooks veidi kõveraks läheb? Küsija muidugi ei öelnud kas tal on velg totaalselt kaheksas mingi matsu tagajärjel, või asi ainult natuke viskab ...
Huvitav küll, miks Sa seda oletad?? Küsija ei maininud küll midagi sellele viitavat. Alati on tore head rattavarustust omada, aga Coca-Cola rattaga peavad ka inimesed sõidetud saama.Corrosion kirjutas: Ma oletan, et tal on need nö "pehmed" veljed, mis ei ole topeltseinaga. Mu eelmisel rattal olid ka pehmed veljed, peale igat sõitu vaatasin, kas velg on kõveramaks läind. Päris kalliks läks see lõbu, odavam on korralikke põidasi omada.
Mul ka sama teema. Vähem kui nädal tagasi sai Velo+ uue rattaga välja sõidetud. Nüüd siis 200 km vändatud ja esimene velg kaheksas. Mitte palju, aga siiski. Pöiaks Mavic x221, 2.0 Richey kodarad ja mingi Specialized kinniste koonustega rumm. Vahe minu eelnevate kogemustega on selles, et seal on kodarad laotud otse - kas see teeb ka velje vedelamaks võrreldes sellega, kui nad on risti?Polaarhunt kirjutas:mul on ka üsna sarnane mure. kui ma uue ratta endale ostsin, siis oli juba esiratas järgmisel päeval natuke 8 ja ülejärgmisel päeval tagumine. käsin Hawais teeninduses ära tehti korda, sain sõita u. 1,5 nädalat, siis sõitsin paariks nädalaks minema ja ratas oli vahepeal kuuris seisnud ja taguratas oli jällegi 8. ma ei hakka küsima mis mu ratta 8 ajas (kass?), vaid ma tahaks teada, kas nii "vedelad" veljad on normaalsed. ratas oli muidu schwinn frontier, aga velje firmt ma ei mäleta, mingi formule oli peale kirjutatud.
Sul on kodarad laotud radiaalselt. Selline viis teeb jooksu jäigemaks aga paneb suuremad pinged nii kodaratele kui ka rummudele. Ntx shimano rummudele ei tohigi väidetavalt radiaalselt laduda.person kirjutas: Vahe minu eelnevate kogemustega on selles, et seal on kodarad laotud otse - kas see teeb ka velje vedelamaks võrreldes sellega, kui nad on risti?
Hämmastama panigi see, et ma polnud veel korralikule maastikule jõudnudki, kui juba hakkas viskama natuke. Samas nii huvi pärast proovisin peale ostu seda nn. "kitarri häälestamise" meetodit kodarate peal. Heli oli igal kodaral erisugune. Aga kuna see on asi, mida ma ei jaga, ei hakanud kodaraid keerama - ja nüüd siis tulemus käes.UrmasL kirjutas:
Kaheksasse minek ei tohiks vist ladumisviisist sõltuda. Pigem juppide ja ladumise kvaliteedist ning jooksu kohtlemisviisist. Samas 221 pöid, spec rumm ja 2.0 kodarad peaks võimaldama väga vastupidavat jooksu teha. Eriti veel kui esijooksuga tegu.
ise ladusin radiaalselt X221 Onyxi rummule 2,0 kodaratega põlve otsas / kahvli vahel ilma pukita ja sai sirge ja jäi sirgeks. kui on kaheksasse läinud siis kas on ratas saanud julma kohtlemise osaliseks või on laduja viletsa töö teinud. radiaalsel lööb ebaühtlasest kodarapingest tingitud kaheksa kergemini välja.UrmasL kirjutas:Sul on kodarad laotud radiaalselt. Selline viis teeb jooksu jäigemaks aga paneb suuremad pinged nii kodaratele kui ka rummudele. Ntx shimano rummudele ei tohigi väidetavalt radiaalselt laduda.person kirjutas: Vahe minu eelnevate kogemustega on selles, et seal on kodarad laotud otse - kas see teeb ka velje vedelamaks võrreldes sellega, kui nad on risti?
Kaheksasse minek ei tohiks vist ladumisviisist sõltuda. Pigem juppide ja ladumise kvaliteedist ning jooksu kohtlemisviisist. Samas 221 pöid, spec rumm ja 2.0 kodarad peaks võimaldama väga vastupidavat jooksu teha. Eriti veel kui esijooksuga tegu.
Olen sõitnud kahe rattaga 5 aastat, mõlemal samasugune esijooks (ühel 221, teisel praegu 517 pöid) ja kodarad on õhemad (radiaalselt) ja pole selle aja jooksul vaja läinud rihtimist mitte kordagi. Ja maastik, millel sõidan - noh, vaevalt, et palju karmimat leiad. Tõesti ei kujuta ette, kuidas selle kaheksasse said. Võibolla on kehakaal teguriks? Mul nt on see number tagasihoidlik 66 kg.person kirjutas:Mul ka sama teema. Vähem kui nädal tagasi sai Velo+ uue rattaga välja sõidetud. Nüüd siis 200 km vändatud ja esimene velg kaheksas. Mitte palju, aga siiski. Pöiaks Mavic x221, 2.0 Richey kodarad ja mingi Specialized kinniste koonustega rumm. Vahe minu eelnevate kogemustega on selles, et seal on kodarad laotud otse - kas see teeb ka velje vedelamaks võrreldes sellega, kui nad on risti?
ma tahaks oma jooksude ja rummude infi panna, aga ma ei leia sest schwinn on uue aasta mudelid väljas ja eelmiste kohta pole seal midagiPolaarhunt kirjutas:mul on ka üsna sarnane mure. kui ma uue ratta endale ostsin, siis oli juba esiratas järgmisel päeval natuke 8 ja ülejärgmisel päeval tagumine. käsin Hawais teeninduses ära tehti korda, sain sõita u. 1,5 nädalat, siis sõitsin paariks nädalaks minema ja ratas oli vahepeal kuuris seisnud ja taguratas oli jällegi 8. ma ei hakka küsima mis mu ratta 8 ajas (kass?), vaid ma tahaks teada, kas nii "vedelad" veljad on normaalsed. ratas oli muidu schwinn frontier, aga velje firmt ma ei mäleta, mingi formule oli peale kirjutatud.
No kaalu 70. Eelmisel rattal olid märksa vähem nimekamad komponendid all ja sai ka 2 aastat probleemideta hakkama igal maastikul. Ühe kokkupõrke tagajärjel ühe naiuga oli väike kaheksa, aga muidu kõik tibens-tobens.Alvaro kirjutas: Olen sõitnud kahe rattaga 5 aastat, mõlemal samasugune esijooks (ühel 221, teisel praegu 517 pöid) ja kodarad on õhemad (radiaalselt) ja pole selle aja jooksul vaja läinud rihtimist mitte kordagi. Ja maastik, millel sõidan - noh, vaevalt, et palju karmimat leiad. Tõesti ei kujuta ette, kuidas selle kaheksasse said. Võibolla on kehakaal teguriks? Mul nt on see number tagasihoidlik 66 kg.
Mismoodi kodarate kokkujootmine käib? Mina pole sellest kahjuks midagi kuulnud... Äkki keegi saaks mõne vihje/viite andaRoad kirjutas:Mina plaanin igatahes tensiomeetri osta. Igaüks seal poes võib jooksu sirgeks ajada, pole üldse raske. Aga juba "kaheksas" olevat jooksu õigeks panna nii et kõik kodarad on võrdses pinges... . See tahab juba suurt sõidu ja tegemise kogemust. Ei usalda ühtegi beebinägu kes tähtsust täis.
Ja kasutan veel vana "nippi" - kodarate kokkujootmist. Annab igatahes palju juurde. Isegi Cippollini sõidab veel joodetud tagajooksuga. Kusagi netis oli isegi veel õpetus... .
mis seal keerulist on.kokku joodetakse kodarate ristumiskohad.vanasti kasutati seda ike vääga palju sosside ja startide peal.aga ma ei saa aru mida see jootmine juurde anna??maxspeed kirjutas:Mismoodi kodarate kokkujootmine käib? Mina pole sellest kahjuks midagi kuulnud... Äkki keegi saaks mõne vihje/viite andaRoad kirjutas:Mina plaanin igatahes tensiomeetri osta. Igaüks seal poes võib jooksu sirgeks ajada, pole üldse raske. Aga juba "kaheksas" olevat jooksu õigeks panna nii et kõik kodarad on võrdses pinges... . See tahab juba suurt sõidu ja tegemise kogemust. Ei usalda ühtegi beebinägu kes tähtsust täis.
Ja kasutan veel vana "nippi" - kodarate kokkujootmist. Annab igatahes palju juurde. Isegi Cippollini sõidab veel joodetud tagajooksuga. Kusagi netis oli isegi veel õpetus... .
lisavariandina seoti enne ristumiskoht peene traadiga. tagas joodise parema paiknemise kodarate suhteshuko kirjutas:Jootmine peaks tegema jooksud jäigemaks ja lisama kestvust.