ise hooldajad

Remont ja hooldus
Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

ise hooldajad

Postitus Postitas Rom » 22. 08. 2003. 14:22

Kuipalju rahvast siin ise rumme hooldavad, trosse ja kõrisi puhastavad ja muud hooldust teevad?

Oleks hea kogemusi vahetada :idea:

Kasutaja avatar
scrapper
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 23. 06. 2003. 00:11

Postitus Postitas scrapper » 22. 08. 2003. 14:48

mina olen vaene ja ple nagu muud võimalust, aint kodaraid lasen laduda.

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Re: ise hooldajad

Postitus Postitas indrek » 22. 08. 2003. 14:50

Rom kirjutas:Kuipalju rahvast siin ise rumme hooldavad, trosse ja kõrisi puhastavad ja muud hooldust teevad?

Oleks hea kogemusi vahetada :idea:
põhimõtteliselt saab kõik ise tehtud. Keskjooksu käin veel esijalgu poes keeramas, kuna võtit pole raatsinud osta. Alles eelmine nädal võtsin rummud lahti, kuid nagu selgus, asjata. Polnud ühtegi liivatera jms ning määre oli täiesti puhas, seega ei lisanud todagi. Laagrid olid nagu uued 8) Vot teile siis, et survepesu jookse rikub :idea: Trosse ikka jah aegaajalt saab määritud, ja kui mõni uus tross kuskilt tekib, siis läheb kohe rattale peal. Ei viitsi oodata kuni vana küpseb :oops: Kõrisid küll puhastada ei oska (muudmoodi kui väliselt):shock: Vahetatud on neid aga küll.

Kasutaja avatar
scrapper
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 23. 06. 2003. 00:11

Postitus Postitas scrapper » 22. 08. 2003. 14:57

kõrisid plegi ju midagi puhastada, tross välja, sitt välja, määrdeaine vahele.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 22. 08. 2003. 15:55

kõrisid plegi ju midagi puhastada, tross välja, sitt välja, määrdeaine vahele.
Suruõhuga saab kah läbi puhuda,
kui kergemat teed pidi minna siis Würth pakub mingit puhastusvedelikku(kodus vaatan täpsemalt) mis võtab igasuguse s..a ja sopa lahti.
Kui seda trossi peale pihusatada ja samaaegselt lapiga puhastades kõri liigutad trossipeal siis saab kah suurema mustuse seest kätte.
Alles eelmine nädal võtsin rummud lahti, kuid nagu selgus, asjata. Polnud ühtegi liivatera jms ning määre oli täiesti puhas, seega ei lisanud todagi
Indrek Sul Hügi rummud.........kerget käevärinat ei teki kui lahti võtad :wink:

Millist määret kasutate rummude sees?......ja milline trossi hästi libisema paneb?

Ray
Rattur
Postitusi: 302
Liitunud: 17. 04. 2003. 13:20

Postitus Postitas Ray » 22. 08. 2003. 16:01

Kõrisid saaab hästi puhastada aerosool õliga. WD40 vist oli nimi. Ja sellega määrin ka trossid ära.

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 22. 08. 2003. 17:02

Rom kirjutas:Indrek Sul Hügi rummud.........kerget käevärinat ei teki kui lahti võtad :wink:

Millist määret kasutate rummude sees?......ja milline trossi hästi libisema paneb?
eks alguses süda ikka puperdas vähe :D aga tegelikult on asi ikka väga lihtne (isegi üllatusin). Nagu sa juba kindlasti tead on hügid toolfree, seega lahtivõtmiseks piisab kiirkinnitajast (keerad nupu maha ja seestpoolt rummu lükkad sellega katte maha). Lihtne ja geniaalne, näha on, et insenerid on ikka peaga asja kalla olnud :wink: Tihendeid on seal rohkem kui shimanol ja ehituselt ka kuidagi kindlam, eks nad sellepärast puhtad püsivadki. Ja surveveega pole seal midagi karta, kuna vesi peaks laagriteni jõudmiseks mitu 90kraadist pööret tegema 8)

Trossi määrimiseks kasutan mingit esso peacon ep2-te, paistab, et toimib. Laagritele läheb mingi würthi laagrimääre. Nime ei mäleta kuna asi tööjuures :oops:

Aga kas nende leotistega kõrisid trosse puhastades ei teki seda effekti, et pärast ei jää määre enam peal. Trossi pühid veel puhtaks, aga kõri ikka seestpoolt ei pühi, sinna jääb seda leotist ikka sisse mingil määral. On see hea?

Kasutaja avatar
Boggy
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 09. 07. 2003. 18:35

Hooldus!

Postitus Postitas Boggy » 22. 08. 2003. 17:42

Teen ka ise rattale hooldust. Iga asja pärast ei hakkagi poodi minema.

Esimesel korral põdeisn küll, et äkki läheb midagi viltu, aga sain kõik joonde. On vaja aega ja tahtmist asjaga tegelemiseks. Nojah...tglt on tööriistu ju ka vaja. Vajalikud võtmed sai käiaö parajaks lastud.

Enne lahtikiskumist tasub nõu rattapoest küsida, kui kardad, et miagi tuksi võid keerata. Ega küsija suule ei lööda!

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 22. 08. 2003. 20:10

indrek kirjutas: Aga kas nende leotistega kõrisid trosse puhastades ei teki seda effekti, et pärast ei jää määre enam peal. Trossi pühid veel puhtaks, aga kõri ikka seestpoolt ei pühi, sinna jääb seda leotist ikka sisse mingil määral. On see hea?
no mingilmääral kindlasti jääb aga kes krt sinna sisse näeb :wink:

see puhastusaine on Würth saBesto puhastusspray,
lahustab igast jama ja raskesti ligipääsetavad kohad saab selle survega puhtaks lasta........maksab mingi 40-50 eeku

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 22. 08. 2003. 22:08

Kõrid saab näiteks nööriga läbi tõmmata....

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 23. 08. 2003. 00:20

Road kirjutas:Kõrid saab näiteks nööriga läbi tõmmata....
Nöör kaela, heh... :lol:

Ka mina putitan ratast ise. Ise tehtud, hästi tehtud! :wink:
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 23. 08. 2003. 10:01

Ikka ise tuleb võimalikult palju teha... raha on ju alati vähe. Seni pole võtme puudusel keskjooksu ligi läinud. Samuti kardan amorti lahata ning kodarate pingutamine lõpeb ka tavaliselt halvasti. Muu on kõik tehtav. Vana hea vene tavott aitab laagreid määrida ja teflon õli igale poole mujale. Aga nüüd, kus uus ratas, peaks võib-olla tavoti asemele midagi uut muretsema :?: Äkki keegi teab, ons tal mingit süüd :?:

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 23. 08. 2003. 10:26

person kirjutas: Aga nüüd, kus uus ratas, peaks võib-olla tavoti asemele midagi uut muretsema :?: Äkki keegi teab, ons tal mingit süüd :?:
vana hea "tavott" litol-24 on hea määr, kuid natuke tihke minumeelest et kasutada rattarummudes.
Paksem määre surutakse kuulide poolt rummu keskele ja nii kipuvad kuulid ise kuivale jääma.

Endal hakkab kah laagri määre otsa saama ning tekkiski küsimus et kas on kellelgi mingit endaljärgiproovitud väga head "mögina" nime pakkuda :?:

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 23. 08. 2003. 10:30

Kui sa nüüd seda ehtsat tavotti silmas pead...
Määrimisomadused ja võime vett tõrjuda (pigem nagu tõmbab ligi) on tänapäevaste määretega võrreldes olematud.
Ise pruugin SKF-i. kirjadeta tuubist. A eks keegi oskab midagi muudki soovitada.

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 23. 08. 2003. 11:45

Parim laagrimääre rattale peaks olema Finish Line'i Premium grease. Tefloniga ja väga hea vee tõrjega. Kahjuks viimati seda V+ polnud :( Kui keegi kuskilt leiab andku teada. Teine hea on Weldtite Bike Grease, aga seda eestist vist ei saa :?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 23. 08. 2003. 23:26

ise, ikka ise teen kõik tööd oma ratta juures. määrimiseks kasutan motorexi bike grease 2000 rohelist määret.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

mestari
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 31. 05. 2003. 08:06

Postitus Postitas mestari » 01. 09. 2003. 15:29

Peale amordi, kodarate ja keskjooksu kõik ise.

Kasutaja avatar
profit4
Rattur
Postitusi: 413
Liitunud: 30. 07. 2003. 11:22

Postitus Postitas profit4 » 02. 09. 2003. 08:24

mestari kirjutas:Peale amordi, kodarate ja keskjooksu kõik ise.
Samad sõnad ka enda poolt
cycling is fun, but...it`s deem hard work.

SuurKisa
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 22. 07. 2003. 13:37

Postitus Postitas SuurKisa » 02. 09. 2003. 11:31

kas keegi oskaks öelda,palju keskjooksu parandamine maksab?Ise ka täpselt ei tea,mis viga.Mingi loks on sees ja ma arvan,et seda annab kinni keerata,aga võtit pole..

Kasutaja avatar
herki
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 26. 06. 2003. 15:46

Postitus Postitas herki » 02. 09. 2003. 12:18

Lisaks pedaalitõmbajale läheb tarvis nö sajahambalist võtit kasseti kättesaamiseks ja õhukest lehtvõtit jooksu keeramiseks. Ja ilmselt ka mingit roostes mutrite lahtistit.

Kasutaja avatar
oddo
Rattur
Postitusi: 205
Liitunud: 31. 03. 2003. 19:22

Postitus Postitas oddo » 04. 09. 2003. 13:09

Juhul, kui see info on siit juba läbi käinud, siis vabandust. Nii mõnigi isehooldaja teab ehk Barnett's Manuali: http://www.bbinstitute.com/manual.htm Oma saidis avaldavad nad iga kuu sellest raamatust ühe peatüki. Kes veel peale sattunud pole, siis agarad kodanikud on need kokku kogunud ja üles riputanud. Ega see nüüd ilus pole, aga kas tahab, vaatab siit.
Oddo

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 04. 09. 2003. 14:59

SuurKisa kirjutas:kas keegi oskaks öelda,palju keskjooksu parandamine maksab?Ise ka täpselt ei tea,mis viga.Mingi loks on sees ja ma arvan,et seda annab kinni keerata,aga võtit pole..
kui on tõesti vaja ainult kinni keerata, siis see on umbes 10 - 15 min töö. helista poodi ja küsi mis see teenus maksab.
kui viga on suurem, siis tavaliselt keskjookus ei parandata, uus pannakse.

ares
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 16. 05. 2003. 17:46

Postitus Postitas ares » 08. 09. 2003. 22:17

Üritan siin kah isehooldaja olla aga mida pole on keskjooksu ja vända võtit seega kas leidub mõni hea inimene kes mul neid korraks kasutada laseb, keeran lihtsalt teise asja alla ja kõik. 200+200 ei tundund väga ahvatlev väljaminek ja mees kes odavaid teeb hakkab alles oktoobrist tööle, ala -40 tükk :)

Kasutaja avatar
valdek
Rattur
Postitusi: 81
Liitunud: 22. 05. 2003. 11:22

Postitus Postitas valdek » 09. 09. 2003. 07:44

ares kirjutas:... ja mees kes odavaid teeb hakkab alles oktoobrist tööle, ala -40 tükk :)
Aga kuidas kvaliteedivahega on, kas mitte samasuunaline hinnamuutusega???

SuurKisa
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 22. 07. 2003. 13:37

Postitus Postitas SuurKisa » 09. 09. 2003. 11:19

helistasin poodi ja oh,õudust...200 krooni kõige vähem.sain vahepeal vajamineva võtme ka ,aga see ei sobinud.nüüd seisab sõber nurgas ja ootab ravi.peab vist raha ikka välja käima :roll:

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 09. 09. 2003. 14:00

SuurKisa kirjutas:helistasin poodi ja oh,õudust...200 krooni kõige vähem
kas kinnikeeramise või uue keskjooksu eest :?:

ares
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 16. 05. 2003. 17:46

Postitus Postitas ares » 09. 09. 2003. 15:56

valdek kirjutas:
ares kirjutas:... ja mees kes odavaid teeb hakkab alles oktoobrist tööle, ala -40 tükk :)
Aga kuidas kvaliteedivahega on, kas mitte samasuunaline hinnamuutusega???
Metall millest tehakse on suht sama, aga millest tingitud selline odav hind ,et mees treib need v6tmed ise, kui masin ja oskus olemas, miks mitte.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 09. 09. 2003. 16:21

ares kirjutas: Metall millest tehakse on suht sama, aga millest tingitud selline odav hind ,et mees treib need v6tmed ise, kui masin ja oskus olemas, miks mitte.
1. Kui mees kasutab *vana* vene tööriistaterast, siis on too materjal võrreldav praegustes proffi-riistades kasutatavaga. Teatavasti oli sovjetiaegne teras vägagi kvaliteetne.
2. Kas sõna treib=valmistab või samastub treipingiga? Ainult treimisega küll rattariistu valmis ei tee. Kindlasti on keerulisematel juhtudel vaja ka freespinki.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 09. 09. 2003. 18:57

mart rääkis:
Teatavasti oli sovjetiaegne teras vägagi kvaliteetne.


mäletan et kui võtmel oli peal "crhome vanadium" võis lehtvõtmele poolemeetrise toru külge panna ja roostes mutri lahti keerata 8)
aga koos uute aegadega tulid ka "uued" riistad mis väikest vastupanu kohates kuju muutsid ja mida võis niisama sõlme keerata :wink:

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

off topic

Postitus Postitas mart2 » 10. 09. 2003. 07:58

'Sovieti ajal' tehti tööriistu sõjatehaste metallijäätmetest, mistõttu materjal ei saanudki halb olla.

Praegu tuleb enamus riistu 'Tatari-Pärsia Kuningriigist', kus asju tehakse stantsimisega või valamisega ning seetõttu peab materjal pehmem olema. :shock:
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

SuurKisa
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 22. 07. 2003. 13:37

Postitus Postitas SuurKisa » 16. 09. 2003. 10:07

200 oli vist lahti võtmine,vaatamine ja määrimine+kinni keeramine,400 oli uus keskjooks.aga äkki keegi oskab öelda ,palju üks korralik võtmete komplekt maksab? :?

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 16. 09. 2003. 20:50

SuurKisa kirjutas:<snip>aga äkki keegi oskab öelda ,palju üks korralik võtmete komplekt maksab? :?
Pilt
1.169,00 Eurot :wink:
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 16. 09. 2003. 22:27

tubli huko :!: täpseim võimalik vastus esitatud küsimusele
kui aga mõeldakse, et mis maksab BB mahakeeramise võti siis umbes 10-15 euro kanti läheb täiesti töötav asi, lisaks saab 50 eeguga kusagilt hiina tellitava võtme millega seda esimest keerata. muidugi pean silmas võtit padruni (kinnist) tüüpi keskjooksu mahavõtmiseks.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

SuurKisa
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 22. 07. 2003. 13:37

Postitus Postitas SuurKisa » 19. 09. 2003. 22:16

1.169 eurot on ju nii väike raha,kui rikkaks saan eks ostan :lol:

bambino
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 27. 05. 2004. 19:31

Postitus Postitas bambino » 08. 04. 2005. 15:10

kangutan siin vana teema üles. Nimelt on vaikselt tiksunud mõte, et kuna peres on mitu ratast ja neid ikka aeg-ajalt laseme poes hooldada, võiks hoopis kaaluda vajalike tööriistade muretsemist. Iga hooldus maksab vähemalt 300 krooni ja nii saaks oluliselt raha kokku hoida pluss tekiksid oskused ja kogemus. Lisaks oleks alati võimalus teha mingi töö just sobival ja vajalikul hetkel, mitte oodata tipphooajal päevi teenindusjärjekorras. Mis oleksid need põhilised tööriistad, mida hankida ja mis summaga (mitte 1.169 eurot) peaks arvestama? Kuuskantvõtmed on olemas. Keerulisemad ja harvemad tööd võiks siiski jääda asjatundjatele aga nn. tavahooldusega peaks iga rattahuviline ju hakkama saama.
Viimati muutis bambino, 09. 04. 2005. 00:17, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 08. 04. 2005. 15:39

Mina pidasin vajalikuks hankida omale kuuskandid, kassetivõtme, keskjooksu võtme ja määret laagrite ja torude määrimiseks (Motorex). Peaks hankima veel vändatõmmitsa ja ketivõtme. Kui olemas on veel mõned mutrivõtmed ja padrunid, siis saab elementaarse hoolduse edukalt aetud.

Maksumuse osas on nii, et mis 500 peaks vist arvestama. Ise olen ostnud enamus asju tegelt väljastpoolt kodumaad, kus valik parem ja hinnad kah nats.
Viimati muutis Mati, 08. 04. 2005. 16:21, muudetud 1 kord.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 08. 04. 2005. 16:11

kuuskandid, paar kruvikat, ketivõti, keskjooksuvõti, vändatõmmits, kassetivõti, kettling kasseti kinnihoidmiseks kasseti lahtikeeramise hetkel, mingid näpitsad, väga korralikud lõiketangid või trossitangid, patentvõti (tellitav võti). amordi puhul veel õiget mõõtu padrunvõtmed. umbes sellise koosluse olen aretanud ja puudust ei tunne enam millestki. koonuse võtmeid ei vaja kuna kõik jooksud täislaagritel. tirrivõti vaja ka hankida, st teen mingist padrunvõtmest.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

bambino
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 27. 05. 2004. 19:31

Postitus Postitas bambino » 08. 04. 2005. 16:51

kas on äkki mõtet tellida saksast mingi noname komplekt, kus kõik tööriistad olemas või osta sama raha eest 5-6 kvaliteetset tööriista?

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 08. 04. 2005. 17:07

bambino kirjutas:kas on äkki mõtet tellida saksast mingi noname komplekt, kus kõik tööriistad olemas või osta sama raha eest 5-6 kvaliteetset tööriista?
igal juhul tasub osta korralikud tööriistad. pigem lase mõni asi endiselt poes teha kui ei taha võtmete peale nii palju kulutada. ideaalis võiks üldse kõik osad momentvõtmega keerata, paraku ei tehta seda ka hoolduses.

endal on mul kassetivõti, kuuskandid ja kodaravõti. vändatõmmitsad ja keskjooksu võti läheks juba kalliks, pealegi läheb neid väga harva vaja. kasseti kinni hoidmiseks sobib tavaline autode õlifiltri keeramise võti.

bambino
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 27. 05. 2004. 19:31

Postitus Postitas bambino » 09. 04. 2005. 00:15

nii et siis tuleks hankida vähemalt kassetivõti, ketivõti, tirrivõti ja võib-olla ka vändatõmmits+keskjooksuvõti. Üks rumal küsimus ka: mis vahe on kasseti- ja tirrivõtmel? Pildi peal on üsna sarnased...

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 09. 04. 2005. 08:34

bambino kirjutas:nii et siis tuleks hankida vähemalt kassetivõti, ketivõti, tirrivõti ja võib-olla ka vändatõmmits+keskjooksuvõti. Üks rumal küsimus ka: mis vahe on kasseti- ja tirrivõtmel? Pildi peal on üsna sarnased...
sõltub mis töid teha tahad. kasseti võtmega keerad lahti tagahammasrattad(kasseti) ja asendad uutega. tirr on see mille peal on tagahammasrattad. tirri lahti keeramiseks jooksu küljest on vaja vist vaid pikka 12 mm kuuskanti mis pannakse tirri vastaspolelt läbi rummu tirri otsa. tirrivõti on juba tirri enda lahti keeramiseks. tirr on see, mis vabajooksu lastes kõriseb, seega seal sees vedru, kuulid jm. soga :mrgreen: jutt siis shimano tirrist, zyxx'i tirr ntx ei käi rummu külge kinni ja jookseb eraldi laagritel. tegelikult on väga palju erinevaid tirre, lihtsalt enamus ratastel on shimano tirr. mõtle nüüd ise on sul seda tirrivõtit vaja või mitte :mrgreen:

kassetivõti on minul selleks, et maanteel trenni teen mnt kassetiga, võistlen bike omaga.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 09. 04. 2005. 08:57

bambino kirjutas:Mis oleksid need põhilised tööriistad, mida hankida ja mis summaga (mitte 1.169 eurot) peaks arvestama? Kuuskantvõtmed on olemas. Keerulisemad ja harvemad tööd võiks siiski jääda asjatundjatele aga nn. tavahooldusega peaks iga rattahuviline ju hakkama saama.
mina olen ostnud kõik oma tööriistad aastate jooksul ükshaaval. mida vaja remontida oli, selle jaoks riista ostsin. alustasin kuuskantidest , ostsin suht odavad ja need on tänaseks ära kulunud ja kallimatega asendatud. nende pealt ei maksa kokku hoida. kuid ülejäänud riistad, nagu vändatõmmits, kassetivõti, tirrivõti , lehtvõtmed võivad olla küll odavad, ilma park tool logodeta :wink: , sest neid kasutad suht harva ja 2-3 ratta kodustes tingimustes hooldusega need küll ei kulu. kunagi oli dünamos saada odavaid tööriistu, vaata sinna.
hetkel on puudu ainult kaelakausside press, millest olen 2 korda juba puudust tundnud ja jooksude rihtimise pink, mis peaks ka olema tõsisel sõidumehel. kuigi neid läheb harva vaja, on minu arust mugavam ja huvitavam teha asju kodus kui vedada ratast iga asja pärast kuhugi poodi. eks see ole rohkem sõitjas kinni ka, kes kui palju nokitseda tahab ja kas selleks ka koht olemas on.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 09. 04. 2005. 08:58

Ruve kirjutas:ideaalis võiks üldse kõik osad momentvõtmega keerata, paraku ei tehta seda ka hoolduses.
anna palun andeks minu võhiklikkus tööriistade alal :oops: , aga mis asi on momentvõti?

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 09. 04. 2005. 09:08

tarmo kirjutas:
Ruve kirjutas:ideaalis võiks üldse kõik osad momentvõtmega keerata, paraku ei tehta seda ka hoolduses.
anna palun andeks minu võhiklikkus tööriistade alal :oops: , aga mis asi on momentvõti?
see on siuke riist, mis teab täpselt millise jõuga keerata polte ja mutreid kinni.

Pilt
Viimati muutis Ruve, 09. 04. 2005. 09:50, muudetud 1 kord.

ErikT
Testisõitja
Postitusi: 190
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:36

Postitus Postitas ErikT » 09. 04. 2005. 09:19

Momentvõtit tuntakse täpsema nime all dünamomeetervõti, ja selleks, et seda kasutada peaksid ju teadma mitme njuutoni tugevusega tuleb üks või teine polt kinni keerata. Kust sellist infot saada ??? Mina seda küll ei oma.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 09. 04. 2005. 09:24

ErikT kirjutas:Momentvõtit tuntakse täpsema nime all dünamomeetervõti, ja selleks, et seda kasutada peaksid ju teadma mitme njuutoni tugevusega tuleb üks või teine polt kinni keerata. Kust sellist infot saada ??? Mina seda küll ei oma.
selle kohta öeldakse eriti arvutimajanduses, et RTFM. kuigi rattamanualis jah, selliseid asju pole, juppide maualides jälle on. parktooli õpetustes ka tihtipeale kirjas.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 09. 04. 2005. 09:54

tarmo kirjutas:...kunagi oli dünamos saada odavaid tööriistu, vaata sinna...
Dünamo poes on jah liikunud ca 60 krooniseid kasseti ja keskjooksuvõtmeid, mis on kuskil kohaliku pingi ääres treitud/freesitud. Aga nende odavus on otseses seoses kvaliteediga. Mina nt pidin kasseti võtme tagasi viima, sest asi oli mingites millimeetri osades, et mitte sobida :( .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4005
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 09. 04. 2005. 11:47

Mina ostsin sellise asja, sest mul polnud kodus niiehknaa eriti võtmeid. Kvaliteediga olen rahul küll, palju sa ikka neid kasutad, jookse ja amorte lasen ikka hoolduses teha, sest lisaks võtmele on vaja ka oskusi ja vilumust.

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 09. 04. 2005. 12:24

Olen samuti aja jooksul endale erinevaid võtmeid muretsenud: padrunid, kassetivõti, ketivõti, lehtvõtmed, kuuskandid jne. Hiljuti oma Hügi tagumist rummu lahates selgus, et ainuke vajalik võti sellest hulgast on kassetivõti. Edasi osutusid peamisteks töövahenditeks haamer ja kruustangid. Ja kui olin tirri maha saanud ning nägin juba laagrit, mida tahtsin ära vahetada, selgus, et on vaja jälle mingit imevõtit ring nut'i maha saamiseks. See ring nut on üks tore vidin, mille sa sõites igal tõusul kangutades aina magusamani kinni keerad. Seega oli selle lahti keeramine paras peavalu. See imevõti puudus ka Veloplussis (ilmselt eestis sellist asja ei olegi). Aga õnneks pole inseneri mõistusel piire ja koostöös V+ mehannidega, kasutades vana tirri ja 12 h õlis leotamist õnnestus see ring nut ikka maha saada.
Pika jutu mõte oli see, et rattainsenerid on minu meelest ikka üks samm ees ja alati tuleb mingist võtmest puudu.
Viimati muutis margo, 09. 04. 2005. 12:25, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 09. 04. 2005. 12:25

Üks mingi komplekt on ka siin

Vasta

Mine “Hooldus”