1. leht 1-st

XTR rummude hooldus

Postitatud: 19. 07. 2009. 19:50
Postitas velx
Üritan siin baigi hooldamist õppida.
Kas XTR rummud vajavad järjepidevat hooldust? Otsisin netist vastavaid teemasid. Osad väidavad, et aegajalt vaja puhastada-määrida. Mõned aga pajatavad hooldusvabadusest. Kui tihti seda hooldust ette võtta? Praeguseks vast 3000-s kilomeeter jookseb. Mis arvate? Vastavad tööriistad ostsin igaksjuhuks juba ära ja poltide keeramisega kogemusi on.

Äsja üritasin siin ketti vahetada (Kett ja kassett oli vast umbes 1000km sõitnud kuid tegi juba häält).Proovisõitu uue ketiga tehes viskas kett üldkasutatavatel hammakatel üle. Vaja nüüd ilmselt ka kassett vahetada kuna ei ole kannatust ja mõtet seda ketti "sisse sõita". Nüüd kui sellega mässamiseks läheb, siis üritaks ka rummu hoolduse käsile võtta. Siiani kogemusi olnud Shima Lo-end komponentidega millele pole teinud mingit hooldust, samalajal 8000 km läbitud ja töödanud nagu kellavärk :o Ei tea kas XTR on tõesti oma kaalu tagaajamisega vastupidavuse ohvriks toonud?

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 20. 07. 2009. 08:50
Postitas Gunnar
vähemalt korra hooaja jooksul ja hooaja keskel vastavalt sellele kui tihti sa rummuni poris või lausvihmas sõidad või survepesuriga pesed.

Juba sseetõttu on vaja hooldada hooaja jooksul, et kindel olla lõtku puudumises. Koonuslaagrite suurim vaenlane vee kõrval on lõtk mille tõttu muutuvad laagrikuulid kandiliseks ning koonused krobeliseks.

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 20. 07. 2009. 21:44
Postitas Rom
velx kirjutas:............(Kett ja kassett oli vast umbes 1000km sõitnud kuid tegi juba häält)
Häält :shock: Õli!? pane natukene, teeb imet :wink: .
1000 trennikilti ei ole palju, ainult natuke kannatust uue ketiga.
Võistlusega teine lugu.
Ja rummu hooldamisega samamoodi 3000 trennikilti on köömes aga
kui seal ka paar-kolm porist võistlust sees on siis piiluks kindlasti sisse.

Gunnar kirjutas: Koonuslaagrite suurim vaenlane vee kõrval on lõtk mille tõttu muutuvad laagrikuulid kandiliseks ning koonused krobeliseks.
võibolla panen täiega puusse aga koonuslaager ilma pisikse lõtkuta ei jookse.

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 21. 07. 2009. 07:22
Postitas raigo13
Rom kirjutas:
velx kirjutas:............(Kett ja kassett oli vast umbes 1000km sõitnud kuid tegi juba häält)
Häält :shock: Õli!? pane natukene, teeb imet :wink: .
1000 trennikilti ei ole palju, ainult natuke kannatust uue ketiga.
Võistlusega teine lugu.
Ja rummu hooldamisega samamoodi 3000 trennikilti on köömes aga
kui seal ka paar-kolm porist võistlust sees on siis piiluks kindlasti sisse.

Gunnar kirjutas: Koonuslaagrite suurim vaenlane vee kõrval on lõtk mille tõttu muutuvad laagrikuulid kandiliseks ning koonused krobeliseks.
võibolla panen täiega puusse aga koonuslaager ilma pisikse lõtkuta ei jookse.

Mulle on kah õpetatud, et tuleb selline õhkõrn lõtk sisse jätta, mille kiirkinnitus raami vahele kinnitades kinni tõmbab. Kui seda ei jäta, siis pidavat laagrid pooma hakkama...

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 21. 07. 2009. 07:49
Postitas Gunnar
raigo13 kirjutas: Mulle on kah õpetatud, et tuleb selline õhkõrn lõtk sisse jätta, mille kiirkinnitus raami vahele kinnitades kinni tõmbab. Kui seda ei jäta, siis pidavat laagrid pooma hakkama...
Õige, eks ta selline kõhutunde värk ole. Kokkuvõttes ratta alla kinnitatuna seal ühtegi tuntavat (samas subjektiivne, kellassepa käega vist ikka tunneb :) lõtku küll olla ei tohi. Seda, kui sa koonuse kinni pood, seda tunned ju kohe ära, mida krobelisemad on komponendid, seda kergem see poomine tekkima on.

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 21. 07. 2009. 10:33
Postitas AndresT
Ei ole koonusrull-laagritega jalgratta rummu reguleerinud seepärast ei tea täpselt, kuidas selle puhul asi käib, kuid kindlasti on koonusrull-laagritele hullem kinnipoomine, kui väike lõtk.
Autode rattalaagritega olen tegemist teinud ja nende puhul olen kokku puutunud kahe erineva reguleerimise põhimõttega. Vanasti vene autodel keerati reguleerimismutter lõpuni kinni ja siis veerand pööret tagasi. Ratas pöörles vabalt, kuid mingit tuntavat lõtku sinna küll ei jäänud. Tänapäeva autodel (millega olen kokku puutunud) on võllil aste, mille vastu mutter läheb ja mis ei lase laagrit "kinni" keerata ning mutter keeratakse kinni etteantud jõuga dünamomeetrilise võtmega.

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 21. 07. 2009. 10:53
Postitas Villem T
AndresT kirjutas:Ei ole koonusrull-laagritega jalgratta rummu reguleerinud seepärast ei tea täpselt, kuidas selle puhul asi käib, kuid kindlasti on koonusrull-laagritele hullem kinnipoomine, kui väike lõtk.
Rattal on pigem kauss/koonus kui koonusrull-laagrid.

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 21. 07. 2009. 12:13
Postitas erikr
jah - rattal pole koonusrulllaagreid.
XTR jms kalgratta koonuslaagrid koosnevad koonusest, kausist ja kuulidest.
jalgratta puhul koonuslaager on "vastand" võrulaagritele, mis on väheste eranditega kuullaagrid, harva ka nõellaagrid.

Re: XTR rummude hooldus

Postitatud: 22. 07. 2009. 23:11
Postitas AndresT
erikr kirjutas:jah - rattal pole koonusrulllaagreid.
XTR jms kalgratta koonuslaagrid koosnevad koonusest, kausist ja kuulidest.
jalgratta puhul koonuslaager on "vastand" võrulaagritele, mis on väheste eranditega kuullaagrid, harva ka nõellaagrid.
Selge! :oops: Kaasaegsed rummulaagrid siis põhimõttelt sarnased veneaegsetega.