1. leht 1-st

kuivad määrded

Postitatud: 02. 09. 2003. 16:24
Postitas Alan B'Stard
Algaja küsimused.

Määrdetootjad reklaamivad miskeid "kuivi määrdeid". Tefloniga. Kõlab justkui atraktiivselt (et pole miskit möglat mis kruusateel sõites saasta kokku korjaks, vaid ainult kuiv, muretu ja esteetiline plastmassikiht). Reaalsus on aga selline, et pole need määrded kuivad ühtigi, tavaline plöga, võibolla natuke on kuivem, lihtsalt teflonit on sees.

Kas siis tegelikult on miskeid enam-vähem kuivi määrdeid ka olemas või ei ole ?

Postitatud: 03. 09. 2003. 08:19
Postitas Mati
Mõeldud on äkki hoopis kuiva ilma määret? Ketimäärdeid selliseid on. Eraldi siis veel märja määre, vesisemate tingimuste jaoks (ei uhu määret nii kergelt maha).

Postitatud: 03. 09. 2003. 08:41
Postitas opa
Üks võimalus veel. Kuivamine võtab lihtsalt aega :wink: . Näiteks õhtul määrid järgmiseks päevaks keti ära.

Postitatud: 03. 09. 2003. 09:10
Postitas Alan B'Stard
Mati kirjutas:Mõeldud on äkki hoopis kuiva ilma määret? Ketimäärdeid selliseid on. Eraldi siis veel märja määre, vesisemate tingimuste jaoks (ei uhu määret nii kergelt maha).
Kuiv ilm on inglise keeles ju "dry weather" mitte "dry lube". Selge see et kuivem määre on praktilisem kuivema ilmaga, aga kui kuivusel vahet pole siis pole ka kuivailmasobivusel erilist vahet ?

Aga vähemalt teoreetiliselt peaks enam-vähem täitsa kuiv määre mõeldav olema, kui teflonikihi metallipinnale enamvähem piisava püsivusega paigale saaks ?

Postitatud: 03. 09. 2003. 09:19
Postitas profit4
Kuivmäärdeid kasutatakse tavaliselt trosside jms viimistlemiseks, keti jaoks kahtlen :roll: , teflonmäärded (mis küll nn "kuivad" ei ole) on pigem mõeldud lõppviimistluseks.
Määrdeid on tõesti väga erinevaid, ise kasutan märja ilma jaoks spetsiaalset õli, (nime krt ei mäleta) aga vahuna ta ketile laotub, kuivema ima kasutan tefloni sisaldusega õli, kuivab mõne aja jooksul ja ei võta tolmu nii kergelt ligi.

Postitatud: 03. 09. 2003. 11:24
Postitas Mati
Alan B'Stard kirjutas:
Mati kirjutas:Mõeldud on äkki hoopis kuiva ilma määret? Ketimäärdeid selliseid on. Eraldi siis veel märja määre, vesisemate tingimuste jaoks (ei uhu määret nii kergelt maha).
Kuiv ilm on inglise keeles ju "dry weather" mitte "dry lube". Selge see et kuivem määre on praktilisem kuivema ilmaga, aga kui kuivusel vahet pole siis pole ka kuivailmasobivusel erilist vahet ?

Aga vähemalt teoreetiliselt peaks enam-vähem täitsa kuiv määre mõeldav olema, kui teflonikihi metallipinnale enamvähem piisava püsivusega paigale saaks ?
Märgistusena kasutustingimuste osas kasutatakse küll lihtsalt dry ja wet ilma weather'ita. Kui väga huvitab vaatan kodus purgilt täpse nimetuse ja firma üle.

Ja ntx keti jaoks on ka täiesti loogiline nn kuiva ja märja ilma/tingimuste erinev määre. Maakeeli on märja korral määre paksema olemusega - tõrjub paremini vett/niiskust ja ei kulu nii kergelt veega maha. Kuiva ilma puhul tekib pinnale õhem kiht, mis ei korja külge tolmu ja muud saasta aga uhtub veega ka kergemini maha.

Postitatud: 03. 09. 2003. 11:44
Postitas René
Härrased, kasutagem natuke aju: kuidas kuiv määre, mis justkui kivistub, igasugust liikuvat MÄÄRIDA saab? Küsimus on ju pigem selles, kui vedel või paks miski on.
Kui purgile on kirjutatud peale DRY, siis on see sõitmiseks KUIVADES tingimustes, WET aga on märgade sõidutingimuste jaoks.

P.s. Just õlitasin WETiga oma jookse(pardon..ratta omi, aga võib-olla peaks ka oma jookse millegagi määrima :wink: )

Postitatud: 03. 09. 2003. 11:45
Postitas René
Kui ma nüüd midagi sassi ei ajanud :shock:

Postitatud: 03. 09. 2003. 12:06
Postitas profit4
rallik kirjutas:Härrased, kasutagem natuke aju: kuidas kuiv määre, mis justkui kivistub, igasugust liikuvat MÄÄRIDA saab? Küsimus on ju pigem selles, kui vedel või paks miski on.
Kui purgile on kirjutatud peale DRY, siis on see sõitmiseks KUIVADES tingimustes, WET aga on märgade sõidutingimuste jaoks.

P.s. Just õlitasin WETiga oma jookse(pardon..ratta omi, aga võib-olla peaks ka oma jookse millegagi määrima :wink: )
Jutt jummala õige, ja arvan et ka keegi ei hakka vastupidist väitma

Postitatud: 03. 09. 2003. 13:59
Postitas Konflict
Mina kasutan finis line`i õlisid

dry- kuival ajal seda prast kergem maha ka saada kui puhastada(punase korgiga)
Wet-seda kui märg ja kole on:) aga seda annab ikka ketipealt prast kätte ka saada (rohelise korgiga)

Postitatud: 03. 09. 2003. 15:29
Postitas Alan B'Stard
rallik kirjutas:Härrased, kasutagem natuke aju: kuidas kuiv määre, mis justkui kivistub, igasugust liikuvat MÄÄRIDA saab?
No kasutagem ise ka :) Kuhu see üles kirjutatud on et ainult vedelad ained libedad olla saavad ?
Näiteks teflon on tahke küll aga lisaks sellele väga libe. Libedaid tahkeid materjale on väga palju ja paljusid neist lisatakse peenestatuna ka püdelatele määretele. Puhta tahke materjali kasutamisel on põhiline probleem ilmselt püsiva kihi tekitamine määritavale pinnale.

Postitatud: 04. 09. 2003. 10:42
Postitas René
Ei vaidle vastu, erandeid laidub alati. Võtsin asja üldjoontes. Ja ärge võtke mu kommentaari aju mittekasutamisest tõsiselt - kes seda üldse nõnda kasutab, kuidas tegelikult peaks :!: