1. leht 1-st

Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 03:36
Postitas YellowDragon
Tere !

Rattaga on sõidetud 500km ja seoses sellega küsimus, mis tüüpi amort on Rock Shox Dart 2 kas vedruga või õliga ja kas keegi saaks selle amordi head ja halvad küljed välja tuua?
Peale millist kilomeetrite arvu peab seda amorti hooldusesse viima, võistlustel ei käi olen harastaja! Veel tahaks teada kas saab kuidagi seda amorti veel pehmemaks muuta sest praegu mul on "-" lõpuni välja keeratud ja ikka tundub liiga jäik?

Ja kui juba amordist juttu oli siis kas pärast 500km läbimist tuleb teha ratta suurhooldus(õlitada kõik sõlmed jms) ja vahetada mingid jupid või võib oodata kuni on 1000km täis ja siis teha suure hoolduse koos amordiga ja ka vahetada kulunud osad? Mis osad võivad praegu vahetust vajada?

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 07:46
Postitas raigo13
Ei usu, et 500 km rahuliku sõidu juures nii väga midagi tegema peaks... Ma vahetan ketti umbes 1000 km järel (keti kulumist mõõdetakse spets mõõdikuga). Tagumised hammakad (kasett) peaks vähemalt 2-3 ketti ikka vastu pidama. Täishooldust tehakse reeglina 1-2 korda aastas.
Ometigi olen kohanud tegelinskeid, kes sõidavad 3-4 aastat... käivad aktiivselt võistlustel (ka talvel) jne ning 5 aasta alguses küsivad, et ei tea kas peaks jooksusid ja keskjooksu määrima ka, et laagrid teevad nagu tiba imelikku häält...
Amordi kohta ei oska sõna võtta... Kui tegemist vedruamordiga, siis ega seal palju midagi hooldada ei olegi ju... Vedruamordid reeglina suht vastupidavad ja hooldusvabad...

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 08:44
Postitas Villem T
Kui sa ratta/amordiga mingit kirjandust kaasa ei saanud, siis SRAMi kodukal on olemas. Owner's Manualis on kõik kirjas, mis on kus, millal midagi tegema peaks jne. Internetiühendus paistab sul olevat.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 12:05
Postitas YellowDragon
Vastust "otsi internetist ise" pole mõtet kirjutada kuna oodatud on nende sportlaste vastused kes asjast jagavad ja viitsivad algajale seletada!

Äkki veel keegi kes tegeleb tipp ratta spordiga seletab teema lahti, oleks vaja teada konkreetsed vahemikud km mille tagant PEAB ketti õlitama ja vahetama, kasetti vahetama, amordi hoolduses käima ja n.e.? Oleks huvitav teada ka mitu kilometri peavad vastu erinevad ratta detailid ja kui nad on kulunud kas saab nende asemele kõrgemast klassist varuosad panna? Autol ju on kindlad 10000km mille järgi tuleb äli vahetada ja n.e. tahaks ka need vahemikud ratta jaoks selgeks saada.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 12:16
Postitas Villem T
YellowDragon kirjutas:Vastust "otsi internetist ise" pole mõtet kirjutada kuna oodatud on nende sportlaste vastused kes asjast jagavad ja viitsivad algajale seletada!

Äkki veel keegi kes tegeleb tipp ratta spordiga seletab teema lahti, oleks vaja teada konkreetsed vahemikud km mille tagant PEAB ketti õlitama ja vahetama, kasetti vahetama, amordi hoolduses käima ja n.e.? Oleks huvitav teada ka mitu kilometri peavad vastu erinevad ratta detailid ja kui nad on kulunud kas saab nende asemele kõrgemast klassist varuosad panna? Autol ju on kindlad 10000km mille järgi tuleb äli vahetada ja n.e. tahaks ka need vahemikud ratta jaoks selgeks saada.
Kui algaja näpu välja tõmbaks ja amordi manuali lehitseks, siis seal on just need hooldusvälbad täpselt kirjas. Samuti näed sealt joonistelt kas on "vedru või õliga" (on mõlemaga, neil on erinevad funktsioonid).

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 12:27
Postitas erikr
YellowDragon kirjutas:Vastust "otsi internetist ise" pole mõtet kirjutada kuna oodatud on nende sportlaste vastused kes asjast jagavad ja viitsivad algajale seletada!

Äkki veel keegi kes tegeleb tipp ratta spordiga seletab teema lahti, oleks vaja teada konkreetsed vahemikud km mille tagant PEAB ketti õlitama ja vahetama, kasetti vahetama, amordi hoolduses käima ja n.e.? Oleks huvitav teada ka mitu kilometri peavad vastu erinevad ratta detailid ja kui nad on kulunud kas saab nende asemele kõrgemast klassist varuosad panna? Autol ju on kindlad 10000km mille järgi tuleb äli vahetada ja n.e. tahaks ka need vahemikud ratta jaoks selgeks saada.
Sinu palutut on suht võimatu öelda, sest jalgratas on avatud ülekandesüsteemiga ning kulumist ja hooldusvajadust mõjutavad väliskeskkond ja sõitja.
Võrdlus autoga ei ole kohane.

Näiteks:
Ketti õlitad siis kui kett on kuiv
Ketti puhastad siis kui kett on must
Ketti vahetad siis, kui kett on veninud

Mõne sõitja käes kestab kett 500, teisel 1500, kolmandal 5000 km.
Kassett kestab tavaliselt 3-4 ketti ikka.

Jah, alati võid panna uue jubina kõrgemast klassist kuni tehniline kokkusobivus tagatud on.

Nagu Villem soovitas, amordi info on kõik manualis kirjas. Kusjuures amordi hooldusvälbad on antud sõidutundides. Mis on ka loogiline. Kilomeeter ei anna siin midagi.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 12:32
Postitas Villem T
erikr kirjutas:Mõne sõitja käes kestab kett 500, teisel 1500, kolmandal 5000 km.
Kassett kestab tavaliselt 3-4 ketti ikka.
Keti kulumist/venimist saab ketimõõdikuga mõõta ja siis sobival hetkel vahetada - midagi teada/arvata ei ole vaja. Kassett võib ka ainult ühe keti kesta kui see esimene kett piisavalt pikaks sõita.
"Kõik sõlmed" pead kogu aeg puhtana ja määrituna hoidma, ratas ei ole nagu auto et õli välja ja uus sisse. Seda ilmselt mõtles Erik tolle avatud süsteemi all.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 13:36
Postitas YellowDragon
Tänud teie soovituste eest aga lugedes praegu tehnilist infi amordi kohta ei saanud täpselt aru kuidas amordi seadistused teha kaalu järgi? Kas ma õieti sain aru et tuleb istuda ratta peale ja siis tõusta ja mõõta kui palju on amordi torud vajunud sisse(mittu mm said tolmust puhtaks)???
Kas konkreetselt see amordi tüüp ongi nii jäik(tahaks et pehme oleks) või saab midagi muuta (lüliti on jänese peal ja dämpingu regulaator on põhjas "-" peal) minu kaal on üle 100 kilo, võib olla on vaja hoopis "+" peale keerata aga siis ju rattas muutub jällegi liiga jäigaks??? Teine rattas on odava SR SUNTOUR amordiga ja mõnusalt pehme ja 80mm ilma lukuta aga see Rock Shox Dart 2 on 100mm kuid millegi pärast tervenisti torud ei lähe amordi sisse(millest se sõltub?) ja lukkuga ja tahaks seda pehmemaks muuta, äkki keegi teab kuidas?

Paar küsimust kettist... Kuigi kõik postitused selle kohta loetud ikkagi tahaks teada kas on parem kett puhastada kettipesemismasinaga(ja mis sinna sisse parem valada?) või kuivpuhastus nühkides kaltsuga?

=) tundub nagu kõik kirja panded, nüüd ootan profide tarkaid vastuseid.


Lugupidamisega,

Jüri

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 27. 08. 2009. 13:49
Postitas siim_s

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 28. 08. 2009. 18:29
Postitas Tunnel
YellowDragon kirjutas:
Paar küsimust kettist... Kuigi kõik postitused selle kohta loetud ikkagi tahaks teada kas on parem kett puhastada kettipesemismasinaga(ja mis sinna sisse parem valada?) või kuivpuhastus nühkides kaltsuga?
Ketti puhasta ikka ketipesemis seadega ja sinna võid panna automootori pesuvedelikku näiteks!

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 30. 08. 2009. 18:24
Postitas Andri
erikr kirjutas:Mõne sõitja käes kestab kett 500, teisel 1500, kolmandal 5000 km.
Kassett kestab tavaliselt 3-4 ketti ikka.
See on väga kahtlane postitus. Kui kett läheb vahetusse, siis läheb vahetusse ka tagaratta ketiratasplokk. Kui vahetada ainult ketti, siis hakkab see kasseti peal üle libisema nagu pael. Mina vahetan ketti nii 2 aasta tagant.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 30. 08. 2009. 18:29
Postitas Andri
Villem T kirjutas:Keti kulumist/venimist saab ketimõõdikuga mõõta ja siis sobival hetkel vahetada - midagi teada/arvata ei ole vaja.
No mida sa seal mõõdad? Kui tugevamini vändates (nt mäest üles sõites) kett libiseb üle ja ei hambu, siis ongi vaja vahetada.

Ja sellest ma ka aru ei saa, et mõned monteerivad keti ratta küljest lahti ja siis pesevad seda. Mina pesen pesupulbriga komplektis jalgrattaga ja ei ole häda midagi.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 30. 08. 2009. 18:44
Postitas seen
Andri kirjutas:
erikr kirjutas:Mõne sõitja käes kestab kett 500, teisel 1500, kolmandal 5000 km.
Kassett kestab tavaliselt 3-4 ketti ikka.
See on väga kahtlane postitus. Kui kett läheb vahetusse, siis läheb vahetusse ka tagaratta ketiratasplokk. Kui vahetada ainult ketti, siis hakkab see kasseti peal üle libisema nagu pael. Mina vahetan ketti nii 2 aasta tagant.
Tean inimest, kes sõidab sama keti ja hammakatega juba 30 aastat ja pole häda midagi.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 30. 08. 2009. 19:43
Postitas erikr
Andri kirjutas:
erikr kirjutas:Mõne sõitja käes kestab kett 500, teisel 1500, kolmandal 5000 km.
Kassett kestab tavaliselt 3-4 ketti ikka.
See on väga kahtlane postitus. Kui kett läheb vahetusse, siis läheb vahetusse ka tagaratta ketiratasplokk. Kui vahetada ainult ketti, siis hakkab see kasseti peal üle libisema nagu pael. Mina vahetan ketti nii 2 aasta tagant.
see ei ole üldse kahtlane postitus.
kett tuleb vahetada enne kui ta tagant üle hakkab loopima. veel on võimalus kasutada 2-3 ketti ja vahetada neid ringiratast . aga sellest kõigest on siin vanades ketiteemades pikalt-laialt juttu.

ise ma ka sugugi vaheta iga ketiga kassetti. ja üle ei viska. tean, millest räägin.

Re: Rock Shox Dart 2 pärast 500km

Postitatud: 07. 12. 2009. 00:01
Postitas YellowDragon
Tänud kõigile kes vastasid, sain targemaks ))