Amordi Manitou Skareb Super (2003) hooldus
Postitatud: 15. 10. 2009. 13:39
Pikk jutt, ... jutt
Jutt selline, et mul jalgrattal all Manitou Skareb Super (2003) lukustatav õhkamort. Ükspäev vaatasin, et amort ei lukustu. Lukku keeratult oli sama tulemus, mis lahtiselt - vajus läbi. Mõtlesin siis, et arvatavasti rõhk sees väga väikeseks aja jooksul läinud, ei ole kordagi pumbanud ega pumbata lasknud selle 1,5 aasta jooksul, mis ta mul olnud on. Läksin siis Tartus Zeppelini Hawaiisse rattale porikaid soetama, samas lasin ka amorti pumbata. Sealne müüja lõi mulle mingi asjaliku rõhu pealt sisse, kuid amorti lukku keerates ei olnud tulemust mingisugust, vajus ikka ohtralt läbi. Müüja kostis selle peale, et amort vajab hooldust, aga et ainuke vend, kes seda Eestis täpselt oskab teha, on Lõunakeskuse Hawaiis.
Panin vahepeal porikad külge ja siis sõitsin rattaga Lõunaka Hawaiisse. Seal seletasin sama juttu, et amort ei lukustu, vaja hooldada. Hakkasin näitama ka, et näe - ei lukustu. Aga nii kui proovisin amorti läbi vajutada, ei läinud ta kuhugi. Esihark oli täiesti jäik. Seal soovitati amordile hooldus sellegipoolest ära teha ja jätsin ratta sinna.
Et kas on kellegil on sama kogemust olnud, et ühel hetkel vajub läbi, aga pärast on OK? Tähendab see seda, et tihendid on kulunud, või on sees õli vähe, või on õli must ja vajab vahetust?
Ise hakkasin mõtlema, et võib-olla oli tingitud sellest, et õhutemperatuur oli väljas küllalt madal, vast umbes 5°C ja see tegi õli viskoossemaks, kui ta oli varem toas seistes. Et äkki seeläbi muutus amort jäigemaks?
Mitme kilomeetri järel üldse peaks amorte hooldusesse viima? Olen kuulnud, et soovitatav on iga 500 km järel, aga kui nüüd järele mõelda, siis see tähendaks vennale, kes tihti trenni teeb ja umbes 70 km otsi enamasti kruusateel sõidab, päris tihedat amordi hooldusesse viimist, sest ise ei soovitata seda asja näppida. Läheb kalliks kätte (õhkamordi hooldus 600.- + vahetatavad jupid), vähemalt mulle tundub.
Kui enamasti asfaldil lukustatud amordiga sõita, kas siis amort ja ta tihendid suurt kuluvad üldse? (Ei ole amordi sisse vaadanud ja ei tea, kus/kuidas need tihendid vatti saavad.)
Kas amorti ise ikka võib/saab kuidagi õlitada? Küsisin Zeppelini Hawaiist ja seal vastati, et selleks on vaja amort ikka laiali lõhkuda ja ise ei soovita seda teha, pärast ei saa kokku enam. On keegi sedalaadi amorti ise lahti võtnud ja hooldanud?
Seda postitust koostades leidsin huvitava faili: 2003 Skareb Owners Manual.pdf. Vaadates seda tundub, et amordi hooldamiseks on vaja ainult mõnda tööriista, õli ja julget pealehakkamist
Jutt selline, et mul jalgrattal all Manitou Skareb Super (2003) lukustatav õhkamort. Ükspäev vaatasin, et amort ei lukustu. Lukku keeratult oli sama tulemus, mis lahtiselt - vajus läbi. Mõtlesin siis, et arvatavasti rõhk sees väga väikeseks aja jooksul läinud, ei ole kordagi pumbanud ega pumbata lasknud selle 1,5 aasta jooksul, mis ta mul olnud on. Läksin siis Tartus Zeppelini Hawaiisse rattale porikaid soetama, samas lasin ka amorti pumbata. Sealne müüja lõi mulle mingi asjaliku rõhu pealt sisse, kuid amorti lukku keerates ei olnud tulemust mingisugust, vajus ikka ohtralt läbi. Müüja kostis selle peale, et amort vajab hooldust, aga et ainuke vend, kes seda Eestis täpselt oskab teha, on Lõunakeskuse Hawaiis.
Panin vahepeal porikad külge ja siis sõitsin rattaga Lõunaka Hawaiisse. Seal seletasin sama juttu, et amort ei lukustu, vaja hooldada. Hakkasin näitama ka, et näe - ei lukustu. Aga nii kui proovisin amorti läbi vajutada, ei läinud ta kuhugi. Esihark oli täiesti jäik. Seal soovitati amordile hooldus sellegipoolest ära teha ja jätsin ratta sinna.
Et kas on kellegil on sama kogemust olnud, et ühel hetkel vajub läbi, aga pärast on OK? Tähendab see seda, et tihendid on kulunud, või on sees õli vähe, või on õli must ja vajab vahetust?
Ise hakkasin mõtlema, et võib-olla oli tingitud sellest, et õhutemperatuur oli väljas küllalt madal, vast umbes 5°C ja see tegi õli viskoossemaks, kui ta oli varem toas seistes. Et äkki seeläbi muutus amort jäigemaks?
Mitme kilomeetri järel üldse peaks amorte hooldusesse viima? Olen kuulnud, et soovitatav on iga 500 km järel, aga kui nüüd järele mõelda, siis see tähendaks vennale, kes tihti trenni teeb ja umbes 70 km otsi enamasti kruusateel sõidab, päris tihedat amordi hooldusesse viimist, sest ise ei soovitata seda asja näppida. Läheb kalliks kätte (õhkamordi hooldus 600.- + vahetatavad jupid), vähemalt mulle tundub.
Kui enamasti asfaldil lukustatud amordiga sõita, kas siis amort ja ta tihendid suurt kuluvad üldse? (Ei ole amordi sisse vaadanud ja ei tea, kus/kuidas need tihendid vatti saavad.)
Kas amorti ise ikka võib/saab kuidagi õlitada? Küsisin Zeppelini Hawaiist ja seal vastati, et selleks on vaja amort ikka laiali lõhkuda ja ise ei soovita seda teha, pärast ei saa kokku enam. On keegi sedalaadi amorti ise lahti võtnud ja hooldanud?
Seda postitust koostades leidsin huvitava faili: 2003 Skareb Owners Manual.pdf. Vaadates seda tundub, et amordi hooldamiseks on vaja ainult mõnda tööriista, õli ja julget pealehakkamist