1. leht 1-st

Tagakasseti avamine!

Postitatud: 21. 09. 2003. 17:06
Postitas margo
Probleem selline, et oleks vaja avada tagakassett. Endal ei ole vajalikke vahendeid selleks ja sellepärast sooviks abi, Tallinna piires!!! :roll:

Re: Tagakasseti avamine!

Postitatud: 21. 09. 2003. 18:22
Postitas Oliver
person kirjutas:Probleem selline, et oleks vaja avada tagakasset, kohe, umbes tunni jooksul. Endal ei ole vajalikke vahendeid selleks ja sellepärast sooviks abi, Tallinna piires!!! :roll:
Mul on kassetivõti, millega saab kasseti tirri küljest lahti (kui oli nüüd õige väljend). Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.

Re: Tagakasseti avamine!

Postitatud: 21. 09. 2003. 18:46
Postitas Ruve
Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?

Re: Tagakasseti avamine!

Postitatud: 21. 09. 2003. 20:04
Postitas mart
Ruve kirjutas:
Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?
Arvatavasti on person juba tagakasseti küljest saanud, seega järgnev on tiba off-topic:
Olen ise kah erinevaid ülekandeid kokku lapanud. tasub teha juhul, kui aegade jooksul on hammakaid kogunenud või kui oled kusagilt soodsalt saanud. Üldjuhul on eraldi hammakaid ostes tulemus tunduvalt kallim. Allpool mõned Saksa näited hindadest:
Hyperglide 9-speed LX HG 70
also for all 8-/9-speed compatible Shimano hubs,
price [EURO]
11-12-14-16-18-21-24-28-32* 34,50
11-13-15-17-20-23-26-30-34* 34,50
12-13-14-15-16-17-19-21-23 34,50
12-13-14-15-17-19-21-23-25 34,50
13-14-15-16-17-18-19-21-23 34,50
13-14-15-16-17-19-21-23-25 34,50

Hyperglide 9-speed LX HG 50
also for all 8-/9-speed compatible Shimano hubs,
price [EURO]
11-12-14-16-18-21-24-28-32* 22,50

Ersatzritzel (separate cogs) Hyperglide HG 70 9-fach,
price [EURO]
12 R 5,50
13 P 5,50
13 R 4,10
14 R 4,10
15 R 4,10
16 A1 4,70
17 A1 4,70
17 A2 4,70
18 E1 4,70
19 A2 4,70
19 B1 4,70
19 E2 4,70
21 B2 4,70
21 C1 4,70
21 E3 4,70
23 B3 4,70
23 B0 4,70
23 C2 4,70
23 E4 4,70
25 B5 4,70
25 C3 4,70
11 ar 7,90
12 ar 5,50
14 ar 2,80
16 ar 2,80
18 ar 4,70
21 ar 4,70
24 ar 4,70
28 ar 4,70
32 ar 4,70
Eelpoolne inff peaks eriti sobima Andrus K-le, kelle rattal on keskmised kolm tagahammakat nii kulunud, et uus kett tuli vana vastu tagasi vahetada. 8)

Re: Tagakasseti avamine!

Postitatud: 21. 09. 2003. 20:05
Postitas Oliver
Ruve kirjutas:
Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?
Mina ei ole vahetanud, aga see on osade kassettide puhul võimalik. Kuna 3 üksikut hammasratast maksab enam-vähem kasseti hinna, siis ei pea seda otstarbekaks. Kui üksikud hammasrattad oleks tasuta käes, siis võiks ju 2000 km peal kõige kulunumad (minu puhul 3tk) välja vahetada ja seega kogu kasseti eluiga pikendada.

Stardikoridorides satun tihti kõrvuti vana Krulliga ja kuulan (kõrvalt) tema juttu huviga. Suht hiljuti ta rääkis, kuidas endale sobivat kassetti kokku panna. 11-12-14-jne ei ole MTB maratonidel tõesti kõige parem valik (pean standardist väiksemat sammu 20-ni otstarbekamaks).

Postitatud: 21. 09. 2003. 20:15
Postitas erikr
teema algataja murest saan siiski aru nii, et ta tahab kassetti tirrilt maha saada.

Postitatud: 21. 09. 2003. 21:02
Postitas margo
Nii, probleem lahendatud. Tänud Oliverile, kellelt sain võtme(d).
Tahtsin koonuseid lahti saada ja puhastada, aga kassett oli ees. Sellest ka appikarje.

Tänud ka kõikidele teistele abivalmis veloclubberslastele.

Postitatud: 22. 09. 2003. 08:19
Postitas tarmo
mart, kuidas sa shimano kassetil hammakaid eraldi vahetad? kui kasseti maha võtad, siis 2 väiksemat on kohe eraldi, aga ülejäänud minu mäletamist mööda lahti ei käi erinevalt sramist. või on siiski mingi nipp?
konreetselt hg70 näiteks.

Postitatud: 22. 09. 2003. 08:56
Postitas priidik
Veel mõned aastad tagasi oli vist hg70 kokku needitud. Ma kindel ei ole. Praegune hg70 käib ilusti lahti - seal on 3 imepisikest 6-kant polti. Aeg ajalt ikka katkun lahti et hammakad korralikult läikima hõõruda :D

Postitatud: 22. 09. 2003. 09:04
Postitas Rom
Minu HG 70 kasett on see kevad ostetud ja küll neetidega (võibolla siis ladu neil suur)
Aga pehme on see HG70 küll :? ............. peale 2-250 km olid hammaste ääred ..mmm..kuidasnüüdöelda......kahekorra s.t vajasid sirgeks viilimist.

Postitatud: 22. 09. 2003. 09:11
Postitas priidik
hg70 veel kuidagi hoiab vormi aga hg50-l olid juba paari100 km järel hammaste servad mõnusalt rullis. See käib ka MNT kassettide kohta.

Campa ja Sram on tunduvalt tugevamad.

Postitatud: 22. 09. 2003. 09:30
Postitas Rom
Priidik ütles et:
hammaste servad mõnusalt rullis.
jah rullis on õige sõna
Campa ja Sram on tunduvalt tugevamad.
Kas siis Srami kassett on tunduvalt kõvem kui samaklassi Shimal?

Postitatud: 22. 09. 2003. 09:47
Postitas Mati
Rom kirjutas:Kas siis Srami kassett on tunduvalt kõvem kui samaklassi Shimal?
Ei ole metallurg ja SRAM'i kasseti koostist ei tea (ei oskaks ka arvata kui teaks), aga oma kogemus kinnitab samuti nende kassetide kestvust :roll: .
Lisa kommiks veel odavus.

Postitatud: 22. 09. 2003. 10:02
Postitas UrmasL
Mati kirjutas:Ei ole metallurg ja SRAM'i kasseti koostist ei tea (ei oskaks ka arvata kui teaks), aga oma kogemus kinnitab samuti nende kassetide kestvust :roll: .
Lisa kommiks veel odavus.
Krt neid asju teab. Sõitsin kaks aastat SRAM kassetide(7.0) ja kettidega (PC59 ja PC69). Sel aastal olen sõitnud Shimano LX kassetiga ja HG93 kettidega. Minu tähelepanekut järgi töötavad shimano asjad täpsemalt ja kestavad kauem. Kuigi hamba servad lähevad rulli, ei kao töötamise täpsus. Sramiga ei saanud ma kunagi samale kassetile kolmandat ketti peale. Isegi teise ketiga (u. 1000km pealt vahetasin) viskas alguses natuke üle. Lisaks kadus vahetamise täpsus. Nüüd vahetasin esimese keti 1200 pealt ja teise 1400 pealt. Seega praegu on peal kolmas kett ja töötab ilma igasuguse jamata. Kusjuures enne TRM panin peale kulunud maanteekasseti (sõitnud enne ainult maanteka peal) ja ei mingeid hambumise ega täpsuse probleeme. Hawaiis mehaanik ütles, et nii täpset vahetamist kohtab harva ;)

Postitatud: 22. 09. 2003. 10:03
Postitas UrmasL
Ja mis hinda puutub, siis shimano on kallim ainult eestist ostes. Netipoest tellides (ntx talvel tellid hooaja varu ära) on shimano ODAVAM kui sram.

Postitatud: 22. 09. 2003. 11:09
Postitas Road
Hamba "rulliminek" e. kärsa tekkimine oleneb väga suures osas hammasratta valmistamise tehnoloogiast. Kuna enamasti on nad stantsitud, jäävad kärsa tekkeks vajalikud "jäägid" juba hamba "sisse". Uuel hambal väga hästi näha. Võib muidugi nad enne kasutuselevõttu ära puhastada aga kärss tekib sellegipoolest. Natuke sõitnult on neid turvalisem külje pealt viiliga üle lükata.
Üldiselt on nii et tehnoloogia ja täpsus on peamised. Teatud tasemest alates ei peaks probleemid materjalidest tulenema.
Muidugi on freesitud hammas ja lihvitud küljed parim kuid mis see maksma hakkaks...

Postitatud: 22. 09. 2003. 11:32
Postitas cowrider
Valgustage, kust ja mis hinnaga saab Tallinnas LX kasseti eemaldamiseks võtit?

Nädalavahetusel läks matkal kodar ja vähe sellest, et omal varukodarat polnud, oli tegu tagaratta kassetipoolse kodaraga. Vahetamiseks eemaldati Viljandi Rademaris kassett ja hind 50kr+3kr. Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.

Postitatud: 22. 09. 2003. 11:46
Postitas oddo
Hiljuti sai just V+ see võti ostetud, oli vist 130.- http://www.parktool.com/tools/FR_5.shtml Lisaks läheb lahtikeeramisel mingit abinõud kasseti pigalhoidmiseks vaja. Ise kasutan auto õlifiltri lahtikeeramiseks mõeldud asja. Kinnikeeramiseks seda vaja pole. Kui veel matkast rääkida, siis selle kassetivõtme enda keeramiseks läheb ka võtit vaja. Kas siis mutrivõtit (suurust peast ei mäleta, midagi 2x oli) või siis kullinokad. Tavalistest näpsidest võib väheks jääda. Niiet kola päris palju.

Postitatud: 22. 09. 2003. 12:01
Postitas margo
oddo kirjutas:Hiljuti sai just V+ see võti ostetud, oli vist 130.-
Hakka või uskuma, et asi nõnna odav. Kunagi pakuti mulle seda 350 eest. Siis ma mõtlesin, et ega teda mul lähegi nii väga vaja. :wink:

Postitatud: 22. 09. 2003. 12:01
Postitas Rom
cowrider kirjutas: Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.
NO seda küll ei ole mõtet kaasas tassida,ühe katkise kodaraga saab sõita ja isegi võistelda hädapärast
Kaasa peaksid võtma siis:
kasseti padrun + 22-24 lehtvõti+kasseti "paigalhoidja"
Selle tavaari jaoks läheb järelkäru juba vaja :)

Postitatud: 22. 09. 2003. 12:16
Postitas cowrider
Rom kirjutas:
cowrider kirjutas: Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.
NO seda küll ei ole mõtet kaasas tassida,ühe katkise kodaraga saab sõita ja isegi võistelda hädapärast
Kaasa peaksid võtma siis:
kasseti padrun + 22-24 lehtvõti+kasseti "paigalhoidja"
Selle tavaari jaoks läheb järelkäru juba vaja :)
Hm, paar kilti sai sõidetud küll, kui tagapidur lahti ühendatud, aga lookas pakiraamiga matka küll sedasi jätkata ei söandanud - remondivariant tekkis alles järgmisel päeval ja seetõttu kadus palju aega. Isegi kompsudeta ei riskiks sellise rattaga eriti üle 20km/h liikuda, niiet selline tööriist tasub matkal end ära - palju selliseid teeninduskohti ikka on, kus nädalavahetusel x-kellaajal ratast hooldada saab.

Kasseti padrun on väike, lehtvõti kah või kuskilt ikka saab, paigal saab vist hoida ketiga.

Postitatud: 22. 09. 2003. 12:20
Postitas cowrider
oddo kirjutas:Hiljuti sai just V+ see võti ostetud, oli vist 130.-
Ohoo, see hind on juba arvestatav. Ma kartsin, et kallim lõbu.

Postitatud: 22. 09. 2003. 12:24
Postitas oddo
Hakka või oma mälus kahtlema. Õhtul saab ehk pakendilt järgi vaadata, peaks veel alles olema. Aga nagu ei meenu küll, et mingit eriti suuremat summat oleks sellele kulutanud.

Postitatud: 22. 09. 2003. 12:45
Postitas tarmo
UrmasL kirjutas: Krt neid asju teab. Sõitsin kaks aastat SRAM kassetide(7.0) ja kettidega (PC59 ja PC69). Sel aastal olen sõitnud Shimano LX kassetiga ja HG93 kettidega. Minu tähelepanekut järgi töötavad shimano asjad täpsemalt ja kestavad kauem. Kuigi hamba servad lähevad rulli, ei kao töötamise täpsus. Sramiga ei saanud ma kunagi samale kassetile kolmandat ketti peale. Isegi teise ketiga (u. 1000km pealt vahetasin) viskas alguses natuke üle. Lisaks kadus vahetamise täpsus. Nüüd vahetasin esimese keti 1200 pealt ja teise 1400 pealt. Seega praegu on peal kolmas kett ja töötab ilma igasuguse jamata. Kusjuures enne TRM panin peale kulunud maanteekasseti (sõitnud enne ainult maanteka peal) ja ei mingeid hambumise ega täpsuse probleeme. Hawaiis mehaanik ütles, et nii täpset vahetamist kohtab harva ;)
toetan ka urmast. sel aastal läksin jälle shimano peale tagasi. just see sama vahetamise täpsus üle keskmise kulumisastme juures on kindlasti shimano kasuks. lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.

Postitatud: 22. 09. 2003. 13:28
Postitas Rom
tarmo kirjutas:lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.
XT-d oled proovinud?

Postitatud: 22. 09. 2003. 13:30
Postitas tarmo
Rom kirjutas:
tarmo kirjutas:lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.
XT-d oled proovinud?
ei ole. sest lx peab kaua vastu ning kaal on praktiliselt sama mis xt-l. hinnavahe on aga tuntav.

Postitatud: 24. 09. 2003. 20:11
Postitas cowrider
oddo kirjutas:Hakka või oma mälus kahtlema. Õhtul saab ehk pakendilt järgi vaadata, peaks veel alles olema. Aga nagu ei meenu küll, et mingit eriti suuremat summat oleks sellele kulutanud.
Su mälu on hea. V+ pakub tõesti Park Toolsi kassetivõtit hinnaga 180kr. Ma veel ei ostnud, kuna vist on võimalus 80kr eest mingi teise tootja oma soetada, kuigi ainult kiirkinnituse jaoks.

Postitatud: 24. 09. 2003. 20:21
Postitas Corrosion
Sram 7 sõitsin läbi u 3000 km. 2 ketti selle ajal jooksul vahetasin. Uue ketiga(KMC X9) hakkas üle viskama Praegu Deore kassett , vahetuses midagi halvemaks ei ole läinud. järgmisena peaks lx-i proovima.

kasseti võti

Postitatud: 26. 09. 2003. 09:27
Postitas cowrider
Noniih, ostsin eile HE poest "KASSETI VÕTI LOCK-RING", hind 80kr, maaletooja Hawaii Express. Pirita HE-s seda ühe sealse tegelase sõnul polnud ja Järve HE-s tundus ka viimane olevat, vähemalt mulle müüdi vitriinis olnud eksemplar.

Vidin ise on tehtud Taiwanis http://www.lifu.biz/ , LIFU-09C1 http://www.lifu.biz/p-img/11B1.jpg

Postitatud: 11. 11. 2003. 11:04
Postitas Bimmer
tarmo kirjutas:
Rom kirjutas:
tarmo kirjutas:lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.
XT-d oled proovinud?
ei ole. sest lx peab kaua vastu ning kaal on praktiliselt sama mis xt-l. hinnavahe on aga tuntav.
Minu teada peaks asi vastupidi olema. Kestavad nad enamvähem sama kaua(XT natuke kauem), aga XT on ikka tunduvalt kergem.

Kasseti vastupidavus sõltub muidugi suurel määral kasutajast. Üks minu sõber vahetas iga 800km järel HG72 ketti ja sõitis oma XT kassetiga 15000 km :shock:

Postitatud: 05. 12. 2003. 12:25
Postitas mart
Tln-s Liivalaia tn Dünamo pood pakub praegu kaht noname tirrivõtit 60 eeku tk. Mõlemad on ilma keskpulgata. Letis oli ka vändatõmmits 40.- Tõmmits tundus olevat vene toodang.

Postitatud: 11. 05. 2004. 22:53
Postitas mrtn
kuidaspidi shimano IG2 tirr lahti tuleb? keerme suunda ei suuda nähtava osa järgi määratleda..

Pilt

Postitatud: 12. 05. 2004. 07:32
Postitas erikr
mrtn kirjutas:kuidaspidi shimano IG2 tirr lahti tuleb? keerme suunda ei suuda nähtava osa järgi määratleda..
mälu järgi vist on parempolne keere. st tavaline, vastupäeva lahti, päripäeva kinni.

Postitatud: 12. 05. 2004. 08:47
Postitas ati
cowrider kirjutas:Kasseti padrun on väike, lehtvõti kah või kuskilt ikka saab, paigal saab vist hoida ketiga.
Saab küll ketiga hoida. Siiski ma nii kõva mees ei ole, et ketti kätega kinni jaksan hoida. Selleks võib kasutada edukalt mingit kaigast (endal kodus u. 15x25x300 mm), üle mille saab ratta keti panna. Kaigas toetub vastu hammasrattaid, kett ripub üle otsa ja läheb ümber hammaka, keti teise otsa saab panna üle mõne teise hammaka - niiviisi kombineerides saab kogu värgi üsna stabiilseks teha (hammakad lõikuvad puusse jne), ega pole karta, et sõrmenukid hammakaga kohtuvad :).

Teeme ise 1000 asja!

Postitatud: 12. 05. 2004. 09:47
Postitas Moiva
erikr kirjutas:
mrtn kirjutas:kuidaspidi shimano IG2 tirr lahti tuleb? keerme suunda ei suuda nähtava osa järgi määratleda..
mälu järgi vist on parempolne keere. st tavaline, vastupäeva lahti, päripäeva kinni.
tavaliselt tehakse keermega kinnitatavad ühendused nii et töötavas olekus ise lahti ei jookseks, sellest teooriast lähtuvalt ise ei pinguta selliseid suundi meelde jätma...