1. leht 1-st

Turist

Postitatud: 09. 05. 2010. 10:15
Postitas rrrrrright
Tere, mul on plaan üks kuurist leitud Turist ühekäiguliseks ehk single speed'iks teha. Kahjuks ei tea ma ratastest just väga palju ning tahaksingi küsida, kas üldse ja kuidas on võimalik Turistil eemaldada tagumised hammasrattad ning kuidas sinna hiljem uus hammasratas asemele panna?

Re: Turist

Postitatud: 09. 05. 2010. 10:43
Postitas Etsike
Rummu parempoolses (hammasrataste pooles) otsas on selline stopper-rõngas, mis on miski ca 4cm läbimõõdus, peaaegu täisring, aga ühest kohast on lahti. Selle surud lapiku otsaga kruvikeeraja vahele ja eemaldad selle. Siis kukuvad kõik hammasrattad koos nende vaheliste separaatoritega ise juba otsast ära.
Nüüd valid välja endale sobiva hammasratta ja separaatorite (mille sa pead ilmselt ise millestki vamis tegema) abil leiad hammakale õige koha, nii et ketiliin otse oleks.

Palju ilusama tulemuse saab single-speed rummuga.

Lihtsalt selguse mõttes küsin, ega sa fixed-gear ratast teha ei taha?

Re: Turist

Postitatud: 09. 05. 2010. 11:04
Postitas rrrrrright
Etsike kirjutas:Lihtsalt selguse mõttes küsin, ega sa fixed-gear ratast teha ei taha?
Ei taha fixed gear'i teha. Tahaks siiski ratast, millel on vabajooks (või vabakäik, ei teagi, kuidas seda täpselt nimetatakse :? )

Aga tekkis üks küsimus veel - kas too uus hammasratas peaks olema selline freewheel tüüpi või hoopis tavaline?

Re: Turist

Postitatud: 09. 05. 2010. 11:13
Postitas Etsike
Turisti rummu tirril on oma standardi järgi nuudid, mis hammakaid seal peal ringi käimast hoiavad. Võta hammakad maha siis näed ise ka. Nende keermega peale käivatega pole seal midagi teha. Need on uute rummude pärusmaa. Väga rotikat teed siis võid kasvõi kasutada üht sealt ära võetut. Aga kuna tirr on lai siis pead separaatoritega ainukese hammaka õigesse kohta paigutama, et kett maha ei jookseks.

Soovitaks ikks korralikku tänapäevast rummu, säästad end pidevast jamast.

Re: Turist

Postitatud: 27. 06. 2011. 17:26
Postitas Eilne
Hei,

Olen foorumis uus kasutaja ning vajan teie poolset, kui targemate inimeste nõu.
Kas oleks mõistlik vene maanteeratas "Turist" ehitada fixed geariks-single speed´iks või ootaks ja otsiks ning ostaks mõne Crescenti raami ning hakkaks seda ehitama.
Kus kohast üldse Maarjamaal võimalik sobivaid juppe leida ja seda eeldusel, et nad ka külge istuvad.

Re: Turist

Postitatud: 27. 06. 2011. 17:41
Postitas hall kass
Eilne kirjutas:Hei,

Olen foorumis uus kasutaja ning vajan teie poolset, kui targemate inimeste nõu.
Kas oleks mõistlik vene maanteeratas "Turist" ehitada fixed geariks-single speed´iks või ootaks ja otsiks ning ostaks mõne Crescenti raami ning hakkaks seda ehitama.
Kus kohast üldse Maarjamaal võimalik sobivaid juppe leida ja seda eeldusel, et nad ka külge istuvad.
Võimalusel leia raamiks midagi kobedamat. Turisti raam on nii lõdi, et sa võid seda vabalt kätejõuga painutada.

Re: Turist

Postitatud: 27. 06. 2011. 18:20
Postitas Eilne
Hetke seisuga nii palju, kui ma kobedamat raami otsinud olen, siis seda on suht raske leida. Selle foorumi müügi olen ka läbi kamminud, kuid pole midagi silma jäänud. Kui kellegil on infot kust ma seda otsida võiksin, siis andke tulla. Milliste raamide poole oleks üldse mõistlik vaadata, endale meeldiks vanakooli MNT millest hakata edasi ehitama. Raam võiks olla ka levinum, et võimalikult paljud mõõdud ühtiks kvaliteetsete aftermarket osadega.
See on nüüd natuke OT, kuid müügile võiksid moded teha kolm alafoorumit VARUSTUS, VARUOSAD ja KOMPLEKTSED RATTAD, kuna sealt nende kinnaste, särkide ja pedaalide vahelt oli suht keeruline üldse midagi leida :evil:

Re: Turist

Postitatud: 28. 06. 2011. 17:31
Postitas Monty
Kui tahad vanakooli mnt raami, millel oleksid levinud keermed, siis ära vene rattaid vaata. Juba keskjooksu keere ei lähe inglise ega itaalia omadega kokku. Turisti raamist fixit teha kindlasti ei maksa. Paned kallid jupid külge ja esimese matsu korral on raam kõver - pole tore. Ma olen Turistiga väikese matsu pannud ja raam paindus kaela juurest silmnähtavalt. Kui ikka venelast tahad, siis võta mõni start sosse või sport. Sporte väga ei leia, aga starte tuleb aeg-ajalt müüki osta.ee, soov.ee ja okidoki.ee lehtedel. Sealt võid muidugi muu maailma vanakooli velosid ka leida. Mugavam oleks fixi teha päris treki raamist, aga need on enamasti kallimad.

Re: Turist

Postitatud: 28. 06. 2011. 23:11
Postitas Eilne
Midagi sellist, siis juba kannataks sõitmist: https://www.osta.ee/index.php?fuseactio ... d=19785233
Tegelikult on tegu Start Šossega, müüjal on vale pealkiri, kui pilt sisse zoomida siis on kiri raami peal näha.
Kusagilt jäi silma ka selline asi, praegu ei leia enam üles, et keegi siit foorumist keeras keskjooksul raami keermeid üle või oli et keeras uue jooksu jõuga sisse. Jõuga sisse keeramisel kaotab küll mõned keermeniidid, kuid venekeermest saab inglisekeere. Tasub selline asi ära?

Re: Turist

Postitatud: 29. 06. 2011. 08:08
Postitas eerik.mikroob
Eilne kirjutas: Kusagilt jäi silma ka selline asi, praegu ei leia enam üles, et keegi siit foorumist keeras keskjooksul raami keermeid üle või oli et keeras uue jooksu jõuga sisse. Jõuga sisse keeramisel kaotab küll mõned keermeniidid, kuid venekeermest saab inglisekeere. Tasub selline asi ära?
Sõltub eeldustest. Kui endal vajalikud tööriistad ja elementaarsed oskused olemas, siis võib ju katsetada. Kui "vana raua" huvi nii suur pole, et töökodadele maksta, siis on targem sellised "ratsionaliseerimist" nõudvad raamid-rattad kõrvale jätta.
Sest lisaks keskjooksu mõõdule (35x1 mm) hakkab probleeme tekitama ka meetermõõdus kaelakausid (25x1 mm) ja stem (22 mm). Lisaks võib "üllatusi" pakkuda pedaalivõllide prantsuse mm mõõt...

Ma olen ühe üsna analoogsete parameetritega prantsuse raami reanimeerinud - aga teist korda enam ei viitsiks ;)

Eerik

Re: Turist

Postitatud: 03. 07. 2011. 18:17
Postitas suslik83
sossil ei maksnud see tegemine teab mis raha - kasutajate ratastes on minu 88a soss üleval!...aga jah lihtsam on kindlasti võtta juba valmis lahendus ja sõita ...ise tegemine ja aretamine maksab siiski täna rohkem!

Re: Turist

Postitatud: 03. 07. 2011. 21:34
Postitas hall kass
rrrrrright kirjutas:
Etsike kirjutas:Lihtsalt selguse mõttes küsin, ega sa fixed-gear ratast teha ei taha?
Ei taha fixed gear'i teha. Tahaks siiski ratast, millel on vabajooks (või vabakäik, ei teagi, kuidas seda täpselt nimetatakse :? )
Siis mõtle ka selle üle, kas sa tahad ehk tagarattale jalgpidurit. Sa saad ju osta kusagilt sama mõõduga tagajooksu, millel on rummusisene, väntadele tagurpidi surve avaldamise peale rakenduv pidur ning see on üks väga töökindel asi. Kui sellise leiad, jääb ära ka keberniit seoses tagumisele ketirattale õige asendi otsimisega.

Sel juhul saad muu nodi külge jätta ning selle Turistiga sõita, kuni see veel vastu peab.

Re: Turist

Postitatud: 04. 07. 2011. 09:29
Postitas mart
hall kass kirjutas:
Siis mõtle ka selle üle, kas sa tahad ehk tagarattale jalgpidurit. Sa saad ju osta kusagilt sama mõõduga tagajooksu, millel on rummusisene, väntadele tagurpidi surve avaldamise peale rakenduv pidur ning see on üks väga töökindel asi. Kui sellise leiad, jääb ära ka keberniit seoses tagumisele ketirattale õige asendi otsimisega.

Sel juhul saad muu nodi külge jätta ning selle Turistiga sõita, kuni see veel vastu peab.
Turisti tagahark on 125mm, rummusisene vajab 135mm hargivahet. Niiet ikkagi läheb keberniidiks kätte.

Re: Turist

Postitatud: 04. 07. 2011. 10:13
Postitas Etsike
Turisti tagahark on piisavalt pehme et seda vähimagi mureta paljakäsi 10mm laiemaks tõmmata ja jooks vahele pista.

Re: Turist

Postitatud: 04. 07. 2011. 23:36
Postitas oldmoped
Ühekäigulised coasterbrakede valikus on ka old 105, 108, 110, 117, 120 mm ja vastavalt siis võllipikkustega 147, 151, 158, 165, 171, 180 mm. Natukene seibidega paika ajamist ja...

Re: Turist

Postitatud: 05. 07. 2011. 20:38
Postitas Monty
Etsike kirjutas:Turisti tagahark on piisavalt pehme et seda vähimagi mureta paljakäsi 10mm laiemaks tõmmata ja jooks vahele pista.
Võid julgelt laiemaks tõmmata. Olen kahel Turistil laiema tagajooksu vahele toppinud ja nendega paarsada kilomeetrit ilma probleemideta läbinud. Muidugi kui tagahargil on mõnes kohas roostet liiga palju võib see raami venitamine valusalt kätte maksta, sest raam on pehme ja nõrk.