1. leht 1-st

kodarate lühendamine

Postitatud: 15. 12. 2003. 12:52
Postitas tarmo
kas kellelgil on kogemust kodarate lühemaks tegemisel? oleks vaja 2-4 mm lühemaks teha ning uus keere peale keerata. kas sellist asja on üldse mõtet ette võtta või osta uued õige pikkusega kodarad. kodarateks on DT Revolution.

Re: kodarate lühendamine

Postitatud: 15. 12. 2003. 13:03
Postitas UrmasL
tarmo kirjutas:kas kellelgil on kogemust kodarate lühemaks tegemisel? oleks vaja 2-4 mm lühemaks teha ning uus keere peale keerata. kas sellist asja on üldse mõtet ette võtta või osta uued õige pikkusega kodarad. kodarateks on DT Revolution.
Kui need on sellised, mis lähevad keskelt peenemaks siis pole vist mõtet lühemaks teha. Kaotavad oma algse kuju ja ei vasta enam "projektile".

Kui on ühtlase jämedusega, siis vast võiks proovida keeret edasi keerata. Iseasi kuidas see kodara töötlusele mõjub. DT revolution on piisavalt haitek kodar ja kasutatud ka ilmselt haitek töötlusi nagu anodeerimine vms.

Re: kodarate lühendamine

Postitatud: 15. 12. 2003. 13:12
Postitas mart
tarmo kirjutas:kas kellelgil on kogemust kodarate lühemaks tegemisel? oleks vaja 2-4 mm lühemaks teha ning uus keere peale keerata. kas sellist asja on üldse mõtet ette võtta või osta uued õige pikkusega kodarad. kodarateks on DT Revolution.
DT Revolutionil on keere stantsitud, mitte keermestatud. Sealt ka tema tugevus. ( In forging, the grain is oriented along the material contours through the forging shaping and is not interrupted as in milling or turning. This results in components of greater strength).
Kuna keere on kodarast jämedam, siis keeret pikendada ei saa, peaksid sel juhul peale keerama uue, kodarast peenema keerme.
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... etail&id=4

Re: kodarate lühendamine

Postitatud: 15. 12. 2003. 13:26
Postitas tarmo
mart kirjutas:
tarmo kirjutas:kas kellelgil on kogemust kodarate lühemaks tegemisel? oleks vaja 2-4 mm lühemaks teha ning uus keere peale keerata. kas sellist asja on üldse mõtet ette võtta või osta uued õige pikkusega kodarad. kodarateks on DT Revolution.
DT Revolutionil on keere stantsitud, mitte keermestatud. Sealt ka tema tugevus. ( In forging, the grain is oriented along the material contours through the forging shaping and is not interrupted as in milling or turning. This results in components of greater strength).
Kuna keere on kodarast jämedam, siis keeret pikendada ei saa, peaksid sel juhul peale keerama uue, kodarast peenema keerme.
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... etail&id=4
selge. siis ei sobi vist ka olemasolevad niplid hiljem :cry: paistab, et tuleb siiski uued osta.

Re: kodarate lühendamine

Postitatud: 15. 12. 2003. 14:02
Postitas Ereliukas
mart kirjutas: DT Revolutionil on keere stantsitud, mitte keermestatud. Sealt ka tema tugevus.
just, siin on see iva, keere pole lõigatud vaid pressitud.
vanadel aegadel sai päris mitmed tsiklijooksud kokku ehitatud ja siis oli "absoluutselt keelatud" keeret lõigata, oli selline spets press, millega sai see peale veeretatud. kust 2 mm pressi praegu saada, ei tea.

Postitatud: 15. 12. 2003. 16:04
Postitas priidik
Mul isa töötab pidevalt metallidega ja nende töötlemisega. Küsisin järgi. Ta küll ei näe takistusi pressitud keerme edasikeeramisel - tema töövaldkonnas pidi olema suhteliselt tavaline asi. DT Revolution on tugev roostevaba metall. Põhimõtted sellised - roostevaba puhul kasutatakse spetsiaalset keermemääret, ja kui seda kätte ei saa siis võib kasutada kastoorõli. Keermestaja peab olema tuttuus, eelnevalt kasutamata - mingit spets roostevaba keermestajat ei ole (puuridel on küll vahe sees).

Ainus põhjendus miks ei soovitata pressitud keeret edasi keerata võib seisneda selles et oskamatu keerab vana keerme lihtsalt maha. "Köögilaua nurgal seda tööd ei tehta" olid tema sõnad. Keeratud keere on muidugi igal juhul nõrgem kui pressitud keere. Pressitud keeret kasutatakse mitte ainult selle pärast et ta on tugevam vaid et selle valmimine võtab väga vähe aega - masin teeb ühe matsu ja valmis.

Pole seda kodarat täpsemalt uurinud, aga kui kere on tõesti jämedam kui kodar ise siis eelneval jutul muidugi suurt mõtet pole.

Postitatud: 15. 12. 2003. 16:30
Postitas Ermo
.

Postitatud: 15. 12. 2003. 17:06
Postitas Hanno
Mina soovitaks küll soojalt ja südamest uued kodarad täpselt selle mõõduga osta, mida vaja läheb. Muidugi, kui puht põhimõtteliselt on see huvitav väljakutse kodaratele keeret juurde keerata, siis on teine asi. Uute kasuks otsustades võidad aega ja raha pikemas perspektiivis. Ja peavalu on väiksem.

Tervitades,
Hanno

Postitatud: 15. 12. 2003. 19:17
Postitas tarmo
Hanno kirjutas:Mina soovitaks küll soojalt ja südamest uued kodarad täpselt selle mõõduga osta, mida vaja läheb. Muidugi, kui puht põhimõtteliselt on see huvitav väljakutse kodaratele keeret juurde keerata, siis on teine asi. Uute kasuks otsustades võidad aega ja raha pikemas perspektiivis. Ja peavalu on väiksem.

Tervitades,
Hanno
ostan uued, valikut pole. tänud vastajatele.
ühe kodara parajaks tegemine oleks võib-olla põnev nikerdamine, aga 32 tükki uude mõõtu teha...
sellist nikerdamist ette võtmast takistab minu arusaamise järgi ikkagi just see , et revolution ei ole ühes mõõdus kodar. selline isetegevus mõjutaks oluliselt jäikust ja vastupidavust.

Postitatud: 16. 12. 2003. 11:03
Postitas mart
tarmo kirjutas: ostan uued, valikut pole.
... isetegevus mõjutaks oluliselt jäikust ja vastupidavust.
Tarmole, täpsete kodarate valimiseks: kalkulaator kodarapikkuse arvutamiseks. Mõõdad joonlaua ja nihikuga pöia ja rummu parameetrid, valid ristide arvu ning toksid tabelisse.
http://www.bikeschool.com/spokes/
Ja-veel, lihtsalt uudishimust: mis põhjusel jooksu laduma hakkad? Uus pöid/rumm või tahad radiaalsemat ladu?

Postitatud: 16. 12. 2003. 11:34
Postitas tarmo
mart kirjutas:
tarmo kirjutas: ostan uued, valikut pole.
... isetegevus mõjutaks oluliselt jäikust ja vastupidavust.
Tarmole, täpsete kodarate valimiseks: kalkulaator kodarapikkuse arvutamiseks. Mõõdad joonlaua ja nihikuga pöia ja rummu parameetrid, valid ristide arvu ning toksid tabelisse.
http://www.bikeschool.com/spokes/
Ja-veel, lihtsalt uudishimust: mis põhjusel jooksu laduma hakkad? Uus pöid/rumm või tahad radiaalsemat ladu?
siiani parim kalkulaator on DT Swissi kodukal. Kõikide enim kasutatavate rummude ja pöidade mõõtmed on seal olemas.
http://www.dtswiss.com/index.asp
laduma hakkan uue pöia ja rummu peale. plaan on suurem töö spetsialisti järelvalve all ise ära teha, et väheke harida end selles osas. siiamaani on pöidade sirgeksajamise jms seonduv liiga tume maa :?

Postitatud: 16. 12. 2003. 18:31
Postitas Rom
Kui saladus pole siis mis jupid tulevad?

Postitatud: 16. 12. 2003. 18:48
Postitas tarmo
Rom kirjutas:Kui saladus pole siis mis jupid tulevad?
mitu erinvat varianti on peast läbi käinud. kõik nad nõuavad lühemaid kodaraid kui mul riiulis on :(
aga huvitav on see et kui kalkulaatori järgi valid king iso disc + mavic x3.1 võis siis hügi disc + mavic x3.1, siis ei ole võimalik selle järgi muud moodi laduda kui 3 x crossing. isegi esijooksu mitte. ei tea kas disc jooksu jaoks jääb radiaal või 2 x cross nõrgaks? mida targemad oskavad öelda selle peale?

Postitatud: 16. 12. 2003. 18:58
Postitas Rom
king iso disc + mavic x3.1 võis siis hügi disc + mavic x3.1,



:shock: :shock: ...............tuleb vist midagi vägevat :wink:

Postitatud: 16. 12. 2003. 20:19
Postitas UrmasL
Rom kirjutas:king iso disc + mavic x3.1 võis siis hügi disc + mavic x3.1,
:shock: :shock: ...............tuleb vist midagi vägevat :wink:
Crossmax pole ju piisavalt eksklusiiv enam....

Postitatud: 16. 12. 2003. 22:21
Postitas Rom
UrmasL kirjutas:
Rom kirjutas:king iso disc + mavic x3.1 võis siis hügi disc + mavic x3.1,
:shock: :shock: ...............tuleb vist midagi vägevat :wink:
Crossmax pole ju piisavalt eksklusiiv enam....
LX-i mehed lastakse varsti stardisabas aukartusega esiritta 8) ............ kuna uunikumi mehed ikka ausees olnud.............ja kõvad mehed nad kah olema sest peavad ratta liikuma saamiseks ka vaeva nägema kui samalajal hügi-maxi-kingimehed rahulolutunde mõjul tekkivast ajuvoolude inertsist liiguvad :)

Postitatud: 16. 12. 2003. 22:34
Postitas tarmo
Rom kirjutas: LX-i mehed lastakse varsti stardisabas aukartusega esiritta 8) ............ kuna uunikumi mehed ikka ausees olnud.............ja kõvad mehed nad kah olema sest peavad ratta liikuma saamiseks ka vaeva nägema kui samalajal hügi-maxi-kingimehed rahulolutunde mõjul tekkivast ajuvoolude inertsist liiguvad :)
ma saan ka ilmselt siis esireast startida :D ma olen omale uusi jookse juba 2 aastat kokku pannud, siiani olen ainult ühed kodarad soetanud, millega enam midagi teha pole... :roll:
ma üritan parematele veerejatele visa hinge ja järjekindla treeninguga konkurentsi pakkuda :wink: siiani on õnnestunud ja küll õnnestub ka edaspidi :D

Postitatud: 16. 12. 2003. 22:42
Postitas Kirsa
Deore meestele antakse võit juba enne starti kätte? ;)
See oleks lahe, siis ma ei hakkagi uusi ostma.

Siin eespool jutuks olnud lx+mavic 221'ga oleks mina päris rahul - arvatavasti ei midagi erilist, aga tunduvalt paremad kui praegused.

Aga muidu plaan on osta DT Onyx/hygi + Mavic 517 klassi asja.
Peaks päris hea olema ja ehk saab alla 5 kätte... või mis?

Postitatud: 16. 12. 2003. 22:48
Postitas tarmo
Kirsa kirjutas:Deore meestele antakse võit juba enne starti kätte? ;)
See oleks lahe, siis ma ei hakkagi uusi ostma.

Siin eespool jutuks olnud lx+mavic 221'ga oleks mina päris rahul - arvatavasti ei midagi erilist, aga tunduvalt paremad kui praegused.

Aga muidu plaan on osta DT Onyx/hygi + Mavic 517 klassi asja.
Peaks päris hea olema ja ehk saab alla 5 kätte... või mis?
indrek alles müüs siin enda hügi + 517.
viewtopic.php?t=2881

Postitatud: 16. 12. 2003. 23:02
Postitas UrmasL
Kirsa kirjutas:Aga muidu plaan on osta DT Onyx/hygi + Mavic 517 klassi asja. Peaks päris hea olema ja ehk saab alla 5 kätte... või mis?
Niikaua kui planeerid ja otsustad on ülejäänud mehed ammu tubelessi ja disci peal. :lol:

Aga mis teha. Me ei ole rikkad mikid kes kogu aeg uusimat tehnikat endale lubada saavad.

Postitatud: 17. 12. 2003. 09:27
Postitas Ermo
.

Postitatud: 17. 12. 2003. 10:44
Postitas www
juhin natuke tähelepanu ka sellele et kui panna kokku korralikke jookse siis kodarate pingutamisega on eestis nii nagu on.
enda kogemus on eelmise seeria crossmaxidega kus kodarad olid ebaühtlaselt pingutatud ning tõmbasid pöia seestpoolt sodiks
sellepärast soovitan masinal laotud ning elektrooniliselt kontrollitud pöidasid :idea:
ise olen lasknud veel laduda mavic 211 ja 517 pöiale treeninguks paar jooksu need on vastu pidanud :wink:

Postitatud: 17. 12. 2003. 11:13
Postitas mart
www kirjutas:juhin natuke tähelepanu ka sellele et kui panna kokku korralikke jookse siis kodarate pingutamisega on eestis nii nagu on.
...
sellepärast soovitan masinal laotud ning elektrooniliselt kontrollitud pöidasid :idea:
Kas Eestis siis polegi ühtegi poodi/töökoda, mis omaks kasvõi sarnast mehaanilist kodara pingsuse mõõtjat:
...It is recommended for professional mechanics and service departments... .
Park Tool TM-1 Spoke Tension Meter
Kodus omatarbeks on too riist liig kallis ja vähepõhjendatud, kuid suuremas töökojas võiks ta ju olemas olla :roll:

Postitatud: 17. 12. 2003. 12:10
Postitas Arbo
Park Tool TM-1 Spoke Tension Meter
Kodus omatarbeks on too riist liig kallis ja vähepõhjendatud, kuid suuremas töökojas võiks ta ju olemas olla :roll:[/quote]

vabandage naiivset küsimust, aga - kui head kodarad on kõik ühe jämedusega, siis peaksid nad eri pingetel tegema eri häält - just nagu pillikeeled - siis peaks olema jooksuladujal lihtsalt veerandtooni piires kuulmist ja saabki kõik ühtlase pingega? Või ma eksin milleski?

Postitatud: 17. 12. 2003. 12:31
Postitas mart
Arbo kirjutas: vabandage naiivset küsimust, aga - kui head kodarad on kõik ühe jämedusega, siis peaksid nad eri pingetel tegema eri häält - just nagu pillikeeled - siis peaks olema jooksuladujal lihtsalt veerandtooni piires kuulmist ja saabki kõik ühtlase pingega? Või ma eksin milleski?
Ei sa eksi. Lihtsalt eelnev kodarate pingutamisjutt läks ülitäpsustele. Sama lugu tekib ka ntx keti venimise määramisega: kes tõstab ketti esihammakal, kes mõõdab joonlauaga, kes kasutab Rohloffi mõõdikut, kes Park Tooli mõõdikut.

Postitatud: 17. 12. 2003. 13:38
Postitas Arbo
mart kirjutas:Sama lugu tekib ka ntx keti venimise määramisega: kes tõstab ketti esihammakal, kes mõõdab joonlauaga, kes kasutab Rohloffi mõõdikut, kes Park Tooli mõõdikut.
Mina kasutan Rolhoffi koopiat, made in CZ. Näitab hästi. Kui isiklik on, siis kasutamisega ei kulu ka eriti. Maksis mitte palju.

Postitatud: 17. 12. 2003. 14:27
Postitas www
mart kirjutas:
www kirjutas:juhin natuke tähelepanu ka sellele et kui panna kokku korralikke jookse siis kodarate pingutamisega on eestis nii nagu on.
...
sellepärast soovitan masinal laotud ning elektrooniliselt kontrollitud pöidasid :idea:
Kas Eestis siis polegi ühtegi poodi/töökoda, mis omaks kasvõi sarnast mehaanilist kodara pingsuse mõõtjat:
...It is recommended for professional mechanics and service departments... .
Park Tool TM-1 Spoke Tension Meter
Kodus omatarbeks on too riist liig kallis ja vähepõhjendatud, kuid suuremas töökojas võiks ta ju olemas olla :roll:
eelmisel suvel vähemalt ei olnud :twisted: :twisted:

Postitatud: 29. 12. 2003. 15:49
Postitas mart
UrmasL kirjutas:
Crossmax pole ju piisavalt eksklusiiv enam....
2004 Koga-Miyata komplekteerib oma 4000-7000 dollarit maksvad MTB-d just crossmax-idega.
Too Hollandlane peaks ju eestlasele küll piisavalt eksklusiiv olema 8)
http://www.kogausa.com/SpecsX-ControlCarbon.htm

Postitatud: 02. 05. 2004. 17:13
Postitas pagan
www kirjutas:
mart kirjutas:
www kirjutas:juhin natuke tähelepanu ka sellele et kui panna kokku korralikke jookse siis kodarate pingutamisega on eestis nii nagu on.
...
sellepärast soovitan masinal laotud ning elektrooniliselt kontrollitud pöidasid :idea:
Kas Eestis siis polegi ühtegi poodi/töökoda, mis omaks kasvõi sarnast mehaanilist kodara pingsuse mõõtjat:
...It is recommended for professional mechanics and service departments... .
Park Tool TM-1 Spoke Tension Meter
Kodus omatarbeks on too riist liig kallis ja vähepõhjendatud, kuid suuremas töökojas võiks ta ju olemas olla :roll:
eelmisel suvel vähemalt ei olnud :twisted: :twisted:
Sel suvel on küll... Viljandi Hawaii`s näiteks :o