1. leht 1-st
MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 14. 07. 2010. 20:58
Postitas stosoorok
Küsimus meh.ketaspiduri omanikele, kas esipidur peab blokki minema või peabki kasvõi täie jõuga vajutades läbilibisema? Ketas ja klotsid on puhastatud Brake Cleaneriga ja kuidagi nõrk nagu oleks, isegi kruusal esiratas ei blokeeru... Tagumine võtab väga hästi.
Mõnes mõttes nagu hea, aga asfaldil sõites võiks nagu paremini võtta.
Rattaga olen sõitnud umbes 200km ja kasutan ikka mõlemaid pidureid.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 14. 07. 2010. 21:11
Postitas erikr
Kui pidurit kusagilt peale keerata ei anna või ei saavuta sellega soovitud tulemust, proovi panna tagumised klotsid ette.
Siis saad teada, kas ees oleks uutest klotsidest kasu või mitte.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 14. 07. 2010. 21:26
Postitas KristjanS
Praktika on näidanud, et ainuke kasutatav meh. ketaspidur on avidil. Kõik need teised junnid on niisama maketid, mis ei võta hoogu maha ka ideaalitingimustes! Seega, kui kasutad mõnd shimanot, tektrot või hayesi pidurit, ei saa väga pidurdust nõuda. Pigem eelistada odavat V-pidurit kui odavat ketaspidurit! Miks esimene kehvemini võtab? Aga sellepärast, et pidurdamisel langeb esipidurile suurem koormus. Tihti on ka odava hüdraulilise ketaspiduriga nii, et ei võta hoogu päris ohutult kiirelt maha.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 14. 07. 2010. 21:58
Postitas SHOXi
nii palju kui ma olen neid mehaanilisi näppinud pole küll leidnud ühtegi normi ( avidi oma pole proovinud)
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 14. 07. 2010. 22:57
Postitas siim_s
KristjanS kirjutas:Praktika on näidanud, et ainuke kasutatav meh. ketaspidur on avidil.
Praktika on näidanud, et ka Hayes toimib väga normaalselt.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 09:49
Postitas stosoorok
Tektro oli vist jah, aga tagumine võtab ka siis väga hästi kui raskuskese rohkem tagarattal.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 10:14
Postitas SHOXi
muideks trek'idel nüüd uued tekrod, mis niisama näppides olid palju konkreetsemad ja ei vajunud läbi. Sõita ei jõudnud.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 11:15
Postitas stosoorok
Mul on Tektro IOx:
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 11:24
Postitas pärnu rattur
Pildi järgi tundub ketas ka kuidagi pisike. Võibolla sul eluskaalu liiga palju ja vaja suuremat ketast hoopis?
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 11:43
Postitas stosoorok
pärnu rattur kirjutas:Pildi järgi tundub ketas ka kuidagi pisike. Võibolla sul eluskaalu liiga palju ja vaja suuremat ketast hoopis?
Ketas oli vist 160mm ja kaalu pigem liiga vähe kasvu kohta 190/75. Ma ei saa just sellest aru, et tagumine on ideaalne igas asendis, esimene libiseb läbi, nagu klotsid poleks sissetöötand või oleks õlised.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 11:49
Postitas pärnu rattur
Proovi klotsid/ketas piirituse ja vatitikkudega puhtaks nühkida ning klotse ka fööniga kuumutada kuni õli välja ajavad enda seest. Minul aitas.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 11:51
Postitas Tonis_T
stosoorok kirjutas:pärnu rattur kirjutas:Pildi järgi tundub ketas ka kuidagi pisike. Võibolla sul eluskaalu liiga palju ja vaja suuremat ketast hoopis?
Ketas oli vist 160mm ja kaalu pigem liiga vähe kasvu kohta 190/75. Ma ei saa just sellest aru, et tagumine on ideaalne igas asendis, esimene libiseb läbi, nagu klotsid poleks sissetöötand või oleks õlised.
Äkki ongi klotsid õlised?
Samas on meh. ketastega ka selline häda, et jälgi, et kõrid oleksid korralikult täisnurga all ära lõigatud otstega ja ilusasti tasased. Selline kehvasti lõigatud kõri võib tunnetuse täiesti metsa keerata. Eriti soovituslik on täispikk kõri.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 11:56
Postitas pärnu rattur
Täispikk kõri on jah hea, sest ei lähe muda täis nii kergelt. Samas pidurdamist see ei tohiks segada, rohkem heebli tagasitulekut.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 15:05
Postitas stosoorok
Kõri on täispikk ja klotsid-ketas puhtastatud korralikult puhta kaltsu ja brake cleaneriga millega puhastatakse uusi auto pid.kettaid. Kõri otsas on metallist krae. Muda pole seal kindlasti, ainult kuiva ilmaga sõitnud ja korra ettevaatlikult pesuriga tolmu maha lasknud.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 18:27
Postitas Road 2
Avid G2 kettad on hääd. BB7 pidurid ka.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 19:13
Postitas seen
Ehk on pidur veel korralikult sisse töötamata - leia sobiv mägi ja tee paarkümmend tõsist pidurdust.
Kasuta siis ainult esimest pidurit, ettevaatlikult muidugi, et üle lenksu ei lenda.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 19:21
Postitas Road 2
Uuel piduril võid klotsid keskmisel liivapaberil üle käia ja vahendiga pesta. Mitte ümaraks nühkida. Oleneb ka mis klots on. Metallik või orgaaniline. Üks kestab teine pidurdab. Regullida tuleks ka hoolega.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 22:05
Postitas stosoorok
seen kirjutas:Ehk on pidur veel korralikult sisse töötamata - leia sobiv mägi ja tee paarkümmend tõsist pidurdust.
Kasuta siis ainult esimest pidurit, ettevaatlikult muidugi, et üle lenksu ei lenda.
Võib-olla tõesti, kuigi kasutan omast arust mõlemat koguaeg...
Road 2 kirjutas:Uuel piduril võid klotsid keskmisel liivapaberil üle käia ja vahendiga pesta. Mitte ümaraks nühkida. Oleneb ka mis klots on. Metallik või orgaaniline. Üks kestab teine pidurdab. Regullida tuleks ka hoolega.
Vist on orgaanilised, nühkisin täna kaltsuga ja brake claneriga päris korralikult, vahet nagu pole... Samas kettal ja klotsidel pole nagu mingeid kulumise märke, seega vist tahab ikka sissetöötamist veel.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 22:23
Postitas seen
Ketaspidurid tahavad spetsiaalselt sisse töötamist, lihtsalt sõitmisest ja vahest pidurdamisest ei piisa.
Kui kettal ja klotsil pole kulumisjälgi, siis ei saagi pidur normaalselt võtta. Nii ketas kui klots peavad olema kergelt triibulised, soonelised. Kui klotsi liivapaberiga üle käid, siis pead uuesti " pidureid kõrvetama".
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 15. 07. 2010. 22:51
Postitas erikr
ma ei tea... Mul on olnud küll vaid kahed ketaspidurid, kuid mingi sissetöötamisega pole eraldi tegelenud. Vajutan linki ja pidur võtab nagu vaja .... Ka täiesti uuena.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 16. 07. 2010. 05:20
Postitas Road 2
erikr kirjutas:ma ei tea... Mul on olnud küll vaid kahed ketaspidurid, kuid mingi sissetöötamisega pole eraldi tegelenud. Vajutan linki ja pidur võtab nagu vaja .... Ka täiesti uuena.
Parematel on juba kohe orgaanilised küljes. Metallikul on sile kiht peal ja vilistab mis kole. Peale liivapaberit on asi hoopis teine ja pole neid mõtet leotada, lihtsalt suruõhku ja ok. Rootori valik pole vähetähtis. Odavamatel mehhaanilistel ei ole need tihti suuremad asjad. Avid G2 on hää.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 16. 07. 2010. 06:58
Postitas seen
erikr kirjutas:ma ei tea... Mul on olnud küll vaid kahed ketaspidurid, kuid mingi sissetöötamisega pole eraldi tegelenud. Vajutan linki ja pidur võtab nagu vaja .... Ka täiesti uuena.
Mis tüüpi klotse kasutad? Poolmetallilistel paraneb pidurdusvõime peale kõrvetamist vähemalt kolmandiku
võrra.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 16. 07. 2010. 07:30
Postitas erikr
seen kirjutas:
Mis tüüpi klotse kasutad? Poolmetallilistel paraneb pidurdusvõime peale kõrvetamist vähemalt kolmandiku
võrra.
Neid, mida parasjagu kätte saan. Klotsi tüübile pole kunagi eraldi rõhku pannud.
Minu tulemused on kõik jäänud jalgade, mitte klotside taha.
Re: MTB Mehhaaniline esimene ketaspidur?
Postitatud: 17. 07. 2010. 22:35
Postitas stosoorok
seen kirjutas:Ketaspidurid tahavad spetsiaalselt sisse töötamist, lihtsalt sõitmisest ja vahest pidurdamisest ei piisa.
Kui kettal ja klotsil pole kulumisjälgi, siis ei saagi pidur normaalselt võtta. Nii ketas kui klots peavad olema kergelt triibulised, soonelised. Kui klotsi liivapaberiga üle käid, siis pead uuesti " pidureid kõrvetama".
No nii, kinnitan seda juttu. Täna sai asfaldil umbes 30km/h pealt 3x järjest täiega seisma pidurdatud ainult esimesega ja neljanda korraga sain juba tagaratta maast lahti.
Seega asi korras, tänud kõigile.