1. leht 1-st
Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 04. 08. 2010. 14:14
Postitas Toonio
Mure alu raamiga. Pole varem väga tähelepanu pööranud, kuid viimati ratast pestes jäi silma, et tagaratas käib ühelt poolt vastu ülemist toru, mis sadulatoru külge (ülespoole) kinnitub. Teisele poole jääb ca 1 cm vaba ruumi. Samas alumise hargi (chainstay?) vahel paistab justkui enam-vähem keskel olevat. Kusjuures eriti ei oska meenutada ka ühtegi kukkumist vms intsidenti, mis võiksid raami selles suunas painutada v muud moodi deformeerida. Mingis mõttes võiks justkui paista, et ratta võll istub käiguvahetaja poolt justkui liiga sügaval pesas...
Nüüd ei teagi, mismoodi seda jama likvideerima hakata. Kas üritada mingis suunas harki väänata? Võtta ümmargune viil ja teisel küljel olevat võlli pesa "järgi aidata"? Variant on ka kitsamad kummid panna, kuid see tundub nagu enesepettusena rohkem. Uue raami soetamine on ka teema, kuid hetkel lükkaks sellise lahenduse vähe kaugemasse tulevikku.
Seega härrased - palun hüva nõu.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 04. 08. 2010. 14:39
Postitas SHOXi
üks variant on visata pöid pukki ja vaadata kas on tsentris, kui on tsentris siis on teine võimalus veel lihtaslt kodaraid reguleerides, et tõmmata pöida natuke teisele poole. loodan, et saad aru mis mõtlen
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 04. 08. 2010. 14:49
Postitas Toonio
Ai ei, see pöiaga manipuleerimine ei anna tulemust. Ratas on täiesti tip-top ise, paar nädalat tagasi lasin v+ vaadata. Vaatasin võlle ka - ka need ei ole kõverad. Tegin veel selle niiditriki kontrollimaks tagahargi kõverust - paarimilline vahe tuli välja küll.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 04. 08. 2010. 15:10
Postitas MK777
Dropouti ava viilimine (õiges kohas) peaks lahendama antud mure
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 05. 08. 2010. 06:54
Postitas Toonio
Viilimisega võib juhtuda, et ketas ei istu enam õigesti klotside vahele. Pigem tuleb vist teise külje dropouti vahele(nn põhja) mingi liistakas orgunnida...
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 05. 08. 2010. 20:55
Postitas Tvant
Oled sa ikka kindel, et sul jooks kõver ei ole. Jooksu on palju kergem ära väänata kui raami. Kui võimalik pane prooviks rattale alla mõni teine kindlalt sirge jooks ja vaata kuidas see istub. Kui sama lugu, siis kaldub probleem raami kahjuks. Ja veel pane oma vastu raami käiv jooks teise kindlalt ok raamiga ratta alla ja jälle uuri kuidas istub.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 05. 08. 2010. 23:02
Postitas Toonio
Ütlen korra veel - jooks EI ole kõver! Kui tahad, võin sulle demoda olukorda, et veenduksid selles, et keegi siin mingisugust foorumi 1. postituse juttu ei aja...
Eks mul ole neid jookse veel ning kõigiga on sama jama - nad istuvad ühtemoodi viltu all just selle ülemise hargi vahel. Samas on see muidugi omamoodi kunst jooksu niimoodi kõveraks ajada, et see mingi 1 cm jagu oma tsentrist vasakule läheb ning seejuures loperdamata.... Jooksu timmimisega ehk saaks selle tehtud, kuid sõiduga - näita mulle seda.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 09. 08. 2010. 19:28
Postitas andresle
kõige kindlam viis vaidluste vältimiseks on sama jooks panna tagurpidi raami vahele. Kui pöia asend raami suhtes jääb samaks kui õiges asendis, soovitan mina ikkagi viili järele ja raamikaart nats nüsida
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 06:39
Postitas Toonio
andresle kirjutas:kõige kindlam viis vaidluste vältimiseks on sama jooks panna tagurpidi raami vahele. Kui pöia asend raami suhtes jääb samaks kui õiges asendis, soovitan mina ikkagi viili järele ja raamikaart nats nüsida
Isegi sedaviisi olen proovinud - eks see foorumisse kirjutamine kõrvalise kogemuse saamiseks oligi nagu järgmine samm peale seda, kui omal mõistus otsa hakkas saama...
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 06:56
Postitas metslane
Kui sul raam kõver siis vii tagasi sinna kust ostsid.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 09:58
Postitas mart
Toonio kirjutas:... tagaratas käib ühelt poolt vastu ülemist toru, mis sadulatoru külge (ülespoole) kinnitub. ...käiguvahetaja poolt justkui liiga sügaval
Profiilist loen, et raam on sul koomas suulu, maaletooja on vist ET.bike.Kas oled nendega arutanud, miks see raam tõmbas üleöö ja iseenesest tagumise parempoolse ülemise tagahargitoru lühemaks.
Hetkel tundub juttu lugedes, et ülatoru pole lühenenud, vaid on küljelt saanud tömbi esemega löögi kuklasse. Ja seda lööki omanik ei mäleta või ei tunnista.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 10:38
Postitas Toonio
mart kirjutas:Profiilist loen, et raam on sul koomas suulu, maaletooja on vist ET.bike.Kas oled nendega arutanud, miks see raam tõmbas üleöö ja iseenesest tagumise parempoolse ülemise tagahargitoru lühemaks.
Hetkel tundub juttu lugedes, et ülatoru pole lühenenud, vaid on küljelt saanud tömbi esemega löögi kuklasse. Ja seda lööki omanik ei mäleta või ei tunnista.
Arutelu juba käib nendega, viskavad ka ise pilgu peale enne kui tootja poole pöördume. Mis lööki puutub, siis tõepoolest midagi sellist ei meenu. Ainus intsident, mis üldse ülatoruga kuidagi haakuks, oleks siin:
aga kui siin ka toru pihta sai, siis pole see õige pool jällegi... Ratas on viltu vasakule poole.
edit: tegelikult vist ikkagi mõjutaks sellisesse kohta saadud pauk küll ratta kallet täpselt sinnapoole kuhu ta praegu on... Kuidas aga seda nüüd mõõta saaks?
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 20:39
Postitas SHOXi
ma tean, et on olemas sellised pukid, kus näha kas raam sirge igatpidi. Rademaris lakis kunagi oli selline, hetkel ei tea.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 21:03
Postitas Pendelejo
No see kui oks käikarisse lendab ei tohiks torusid lyhendada, krt muidu ei oleks erilist pointi sel kõrval mis sellistel juhtudel murdub....
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 21:27
Postitas Road 2
SHOXi kirjutas:ma tean, et on olemas sellised pukid, kus näha kas raam sirge igatpidi. Rademaris lakis kunagi oli selline, hetkel ei tea.
Vahest tahab uus kõrv viili... Mõelda on vaja seltsimehed. Aga tase on ikkagi nagu on.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 22:04
Postitas Villem T
Road 2 kirjutas:Vahest tahab uus kõrv viili... Mõelda on vaja seltsimehed. Aga tase on ikkagi nagu on.
Kui ratas on vasakule viltu siis tuleks kõrva sellise võluviiliga viilida, mis materjali lisab. Mõtlemise ja taseme osas pole tõesti vaielda.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 22:27
Postitas Toonio
Seletage nüüd natuke see mõtlemise ja taseme asi lahti palun! On siin mingisugune iroonia või midagi muud?
Kusjuures käisin raami selle pilguga üle, et tuvastada vähemalt üks kõverus selle tagakäikari laksu tagajärjel - isegi kriimu pole. Kui hästi meenutada, siis see lihtsalt põrises kodaratesse selleks hetkeks, kui ta nii kõrgele juba jõudnud oli. Seega see käikariteema ei ole enam väga teema.
Olen ise ka seda meelt, et igasugu pisihädadega pole mõtet ebapopulaarsete detailide puhul väga pead murda, kuid antud juhul huvitab mind siiski - mismoodi siis selline asi juhtuda sai. Raami vaadates erinevate nurkade alt on näha küll, et koostajal on olnud variante asja vähe täpsemalt kokku laduda... Samas püüan mitte eitada päris lõpuni ka seda, et ehk on mingi intsident tasakaalukaotamisel miskitpidi deformatsioonile kaasa aidanud. Siiani ei meenu paraku :S
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 10. 08. 2010. 22:28
Postitas Toonio
Road 2 kirjutas:SHOXi kirjutas:ma tean, et on olemas sellised pukid, kus näha kas raam sirge igatpidi. Rademaris lakis kunagi oli selline, hetkel ei tea.
Vahest tahab uus kõrv viili... Mõelda on vaja seltsimehed. Aga tase on ikkagi nagu on.
Oskad sa sellest tasemest mulle lähemalt rääkida?
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 11. 08. 2010. 22:05
Postitas KristjanS
Kuhu peaks siinne arutelu jõudma? Kauba tarnija mustamiseni? Kõige otsem ja mõistlikum oleks viia ratas sinna, kust sa ta ostsid. Seda oleks pidanud tegema enne, kui siin midagi iroonitsejatele hambusse andsid...
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 11. 08. 2010. 22:41
Postitas Toonio
Ma ei tea, kuhu see arutelu Road 2 taseme juures jõuda võiks, kuid mul oli mõte natuke maad kuulata, kas selline asi võib kuidagi juhtuda või tõepoolest on tegu varasemalt tähelepanemata defektiga tegu. Napilt raamivahele mahtuva 2.25 (Maxxis Aspen - enne kui keegi midagi pasundama hakkab, võrrelge palun reaalselt selle laiust nt sama laia Rocket Roniga) kummi panin ikkagi suht hiljuti alla, ning vahetult enne probleemi avastamist sai lastud kummi ka ca 3 bar rõhk sisse - sedasi see raami vastu käimine ka välja tuli. Varasemalt 2-2.2 bariga sõites kumm oma nagasid tõenäoliselt nii laiali ei ajanud.
Nüüdseks on muidugi Ermoga et-bikest räägitud, ootavad mind raamiga järgmisel nädalal sinna, kuid ootaja aeg on pikk ja mõtted ikka käivad. Teinekord tekib tahtmine kõvasti mõelda ja kuulata ka kellegi teise arvamust. Ma ise ka ei tea, miks üldse Zoulou allergikud vaevuvad vastikus teemas vastikute vidinate üle vastikul tasemel arutama...
Road 2'l aga on homme võimalus IRL oma kõrget taset näidata ja tulla oma spetsialisti pilguga ning kuldse käega katsuma kõnealust raami... See on ta suur võimalus pööblile näidata, mismoodi asju õigesti tõlgendada. Võta ühendust!
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 11. 08. 2010. 23:36
Postitas Road 2
Olen näinud piisavalt raame ja esiharke, kus jooks viltu külge istub ja neid otseks ajanud. Pole selles mingit imet. Tallinna ma nüüd tulema küll ei hakka, aga kui on soovi, võime Rakkes kohtuda.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 11. 08. 2010. 23:38
Postitas MK777
Toonio kirjutas:Viilimisega võib juhtuda, et ketas ei istu enam õigesti klotside vahele. Pigem tuleb vist teise külje dropouti vahele(nn põhja) mingi liistakas orgunnida...
Mul oli sama probleem raamiga. Viilimisest oli kasu ja pidurisadulat see kuidagi ei mõjutanud.
Tähtis on viilida õiges kohas ja õige nurga all
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 12. 08. 2010. 06:19
Postitas Toonio
Road 2 kirjutas:Olen näinud piisavalt raame ja esiharke, kus jooks viltu külge istub ja neid otseks ajanud. Pole selles mingit imet. Tallinna ma nüüd tulema küll ei hakka, aga kui on soovi, võime Rakkes kohtuda.
On siis mõtet niisama vahutada? Edasi võid PM kaudu otse suhelda. muidu kisub väga OTks. ...kui tase sobib sulle muidugi...
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 12. 08. 2010. 06:49
Postitas Toonio
MK777 kirjutas:
Mul oli sama probleem raamiga. Viilimisest oli kasu ja pidurisadulat see kuidagi ei mõjutanud.
Tähtis on viilida õiges kohas ja õige nurga all
Eks see viilimine üks võimalustest ole küll jah. Lähiajal paistab, mis rattapoe mehed sellest arvavad. Kas on näha tõesti, et kõverus mingist kukkumisest vms asjast tingitud või kaldub siiski tootjapoolse defekti poole. Küll siis saab mõelda, mismoodi edasi tegutseda - kas hakkan raha raiskama raami transportimiseks tootjale või proovib ise asja sirgu ajada.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 16. 08. 2010. 11:21
Postitas Toonio
Nii, ebapopulaarse tootja raam käis ühe hästituntud spordipoe rattatöökojas kontrollis. Selgus, et kasutamisest tingitud deformatsiooni näha/tuvastada ei ole. Tootja poolt oleks olnud tõenäoliselt võimalik asi vähe sirgemalt kokku panna, kuid kõrvalekalle on mõõtude poolest nii väike, et selliseid vigu pidavat leidma mistahes tootjate raamide küljest. Probleem avalduski ilmselt tänu sellele, et panin alla balloonid, mis hakkasid juba raami võimete piire kompama.
Mis siis lahenduseks on? Ilmselt see, et tootjat selle murega tüütama hakata pole mõtet. Edaspidi kasutan sellel raamil suts kitsamat rehvi või mudelit, mis oma nagasid nii laiali ei aja. Kui otsustan siiski jääda konfi juurde, kus probleem end ilmutas, siis tõenäoliselt lasen ikkagi viili käiku ja katsun istutada tagaratta võlli selliselt, et ratas hargi suhtes ikka keskele jääks (
jajaa, ma tean, et pean jälgima ka seda, et keti liikumise teed kõveraks ei ajaks).
Seega sain, mis ma algselt taga ajasin - tahtsin teada, kui tõsine on asi, millest tingitud ja mis edasi teha. Selle jaoks lootsin saada ka loomulikult foorumist mõningaid mõtteid ja neid ka tegelikult sain, lisaks hinnangutele ja tasememõõtmistele.
Põhimõtteliselt on minu jaoks teema end ammendanud aga välistada ei saa, et guru Road2 viimane sõna on veel ütlemata
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 16. 08. 2010. 13:28
Postitas Road 2
Välista rahus. Edu.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 23. 09. 2010. 14:01
Postitas UrmasL
SHOXi kirjutas:ma tean, et on olemas sellised pukid, kus näha kas raam sirge igatpidi. Rademaris lakis kunagi oli selline, hetkel ei tea.
Küsin siin teemas. Mul sai hiljuti kokku Start Shosse raamil ühekäiguline. Raam ja kahvel on ilmselgelt aja jooksul igasugu kohtlemist näinud. Probleem sama mis Tooniol. Vaja oleks justnimelt mingit "pukki" kus saaks raami geomeetriat hinnata ja sirgeks väänata. Väänata oleks vaja ka esikahvlit. Oskab keegi soovitada? Vbl mõni kuldsete kätega mees teeb ka silma järgi aga spets pukk oleks kindlam.
Re: Tagaratas vildakalt all
Postitatud: 23. 09. 2010. 15:11
Postitas Toonio
Ma nüüd puki kohta väga täpselt öelda ei oska aga mine sinna Laki tn Rademari ja räägi oma lugu ära. Äkki poisid vaatavad üle.