1. leht 1-st

käiguvahetaja

Postitatud: 24. 09. 2010. 17:59
Postitas karbotz
viga lihtne tagumine XT vahetaja, keeldub korralikult töötamast, hoolduses käies pukil kõik toimib, kuid sõites, kord vahetab kord mitte, eriti kui veel natukenegi pedaalidele survet avaldada. Vahetatud trossid , kõrid ja kasett ja kett ka uued.

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 24. 09. 2010. 18:01
Postitas wfiles
äkki on lihtsalt kõver?

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 24. 09. 2010. 20:29
Postitas MK777
Ehk käis "halvas" hoolduses :?:

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 24. 09. 2010. 21:57
Postitas hall kass
Kummas suunas see viga avaldub - kas rohkem madalamalt kõrgemale või kõrgemalt madalamale vahetades? Või jukerdab ta mõlemas suunas ühtmoodi? Vähemalt osad käiguvahetajad töötavad nii, et ühes suunas tõmbab neid tross, teises suunas vedru - et siis ühes suunas vahetatakse käike trossist tirides, teises suunas aga just trossi järgi andes. Äkki on see vedru seal käiguvahetajas nõrgaks jäänud. Ja kulunud võib olla ka see lükatav või keeratav asjandus lenksul, mis käiguvahetust juhib (lükatav oli link, keeratava nimetus ei tule meelde, siin foorumis mainitakse seda inglisekeelsena üldse).
Tasub üle katsuda ka, kas äkki käiguvahetaja litrid ei loksu. Vähemalt mul endal on ka see mõnikord probleeme tekitanud - panen uued litrid ja süsteem hakkab taas normilt tööle.

Kehva hooldus on ka võimalik, kui lasid teha seda tuttaval, kes suure suuga oma olematuid oskusi reklaamis... on sedagi nähtud.

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 24. 09. 2010. 22:20
Postitas mart
hall kass kirjutas: Kehva hooldus on ka võimalik, kui lasid teha seda tuttaval, kes suure suuga oma olematuid oskusi reklaamis... on sedagi nähtud.
Mina su suursuu tuttavat ei tunne, aga kui inimene on investeerinud korralikku remondipukki, siis üldjuhul on tal huvi asja vastu ja kogunenud piisavalt oskusi.
Teemasse tagasi, ka remondipukil saab ju tagapidurit peal hoides koormust imiteerida - imelik, et mehaanik seda ei teinud. Karbotz - mine hooldusse tagasi ja küsi reguleerimist koormuse all.
Samas ei imestaks ebamäärast käiguvahetust, kui sul oleks nt väsinud mavicu tirr, mis kipub vanadusnõtrusel puksil loksuma ja muudab koormusel kogu tagavahetuse ebamääraseks - eriti 4l suurimal tagahammasrattal.

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 25. 09. 2010. 14:10
Postitas Hundu
Kuidas on ülemise rulliku olukord?

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 27. 09. 2010. 10:46
Postitas SHOXi
Asi on selles, et kui pukis asi töötab, siis ei tähenda see, et ta reaalse koormuse all töötab. Selleks on vaja lihtsalt sõites regullida asi paika.

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 27. 09. 2010. 12:52
Postitas mart
SHOXi kirjutas: 1.Asi on selles, et kui pukis asi töötab, siis ei tähenda see, et ta reaalse koormuse all töötab.
2. Selleks on vaja lihtsalt sõites regullida asi paika.
1. Elementaarne tõde
2. Kui miskit varjatumat viga on, jäädki sõites regullima. Kui googeldad teemat - what causes ghost shifting - siis on ebamäärase käiguvahetamise põhjuseid rohkem, kui küll.

Re: käiguvahetaja

Postitatud: 27. 09. 2010. 20:43
Postitas SHOXi
Tõsi, aga kõige reaalsem on ikkagi mehaaniku viga kogematus/tähelepanematus.