1. leht 1-st
Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 10:19
Postitas ratas8
Vahetades käike neljandalt kolmandale, siis vahetab küll ära aga viib keti uuesti alla ja üles alla ja üles jne kuniks vahetan juba järgmisele käigule, siis on nagu korras või nii. Mida peaksin tegema ? Ja kui ka abiks siis vahetajaks on Shimano Acera.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 11:47
Postitas Mati
Kui sellel teemal juba küsimus tekib, siis tuleb rattaga hoolduses ära käia
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 12:09
Postitas erikr
keera tagakäikari trossile veidi pinget peale.
Reguleerimiskruvi on see, kuhu lenksul suubub tagakäikari tross
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 12:52
Postitas ratas8
selge aga kummale poole seda keeran ? olles ratta seljas siis enda poole või vastu ?
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 12:56
Postitas v2lek
ratas8 kirjutas:selge aga kummale poole seda keeran ? olles ratta seljas siis enda poole või vastu ?
Kuna sul rattapukki ilmselt pole käepärast, siis keera lihtsalt ratas sadula-lenksu peale selili püsti ja proovi.
Keerad ühe täispöörde, väntad, vahetad käiku, keerad pool pööret veel. proovid teiselepoole. senikaua mängid kuni saab hea iga käiguvahetusega ja niisama kerides mingit kõrinat ei ole.
PS: ära ratast selili keerates kompuutrit/porikaid ära riku.
Või siis mine hooldusesse ja tehakse seda sinu eest.. puki peal ja mugavamalt.
Kui tasakaal olemas siis võid seda kõike muidugi ka sõidupealt teha...
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 12:59
Postitas erikr
jätke järgi - reguleerimist tehakse 1/8 - 1/4 pöörde kaupa.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 14:53
Postitas ratas8
tõlgi ära mis tähendab 1/8 -1/4
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 15:00
Postitas Mati
ratas8 kirjutas:tõlgi ära mis tähendab 1/8 -1/4
1/8 on murdarv. St keerad nuppu ca 1/8 ehk 12,5% võrra täisringist, mitte täisringi. 1/4 puhul siis 25%. Neil nuppudel on sellised "nõksud", mille abil saab "jupitada" pööret. Mõistlikum on vist hooldusesse viia.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 15:06
Postitas erikr
Toetan Mati ettepanekut, kui lihtmurrud juba probleeme valmistavad.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 15:13
Postitas Villem T
A siis nii kirjutagegi, et keerata 1 nõks korraga. Pole vaja oma põhikooli matemaatikaga eputada.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 15:16
Postitas Mati
Villem T kirjutas:A siis nii kirjutagegi, et keerata 1 nõks korraga. Pole vaja oma põhikooli matemaatikaga eputada.
No aga kui hoopis klõksub või naksub? Siis jälle jama ju. Number on number.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 18:39
Postitas metslane
Ma panen ka natuke tarka
Iseenesest tross ei veni ja tuleks põhjust otsida miks käigud paigast ära on.Vaata kas raaminurk on sirge.Pane tagant suurele hammakale(ma neid esimese,teise ja kolmanda käigu termineid ei tea)lase tross lõdvaks.Seejärel saad pesast välja tõmmata tagumise kõri jupi.Vaata(tunneta) kuidas tross kõris liigub 99% on see sul roostes.Kui mahud sinna 1% sisse siis kontrolli kõri otsad üle.Võivad olla katki.Piisab kui sul rtossil üks murdund koht kõri sees ja käiguvahetus juba puudulik.Kui põhjus käes siis arutame edasi
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 11. 07. 2011. 23:39
Postitas ratas8
No keerasin seda jullat seal käikari juures. Alguses keerasin paremale poole pool tuuri olles ise ratta vasakul küljel ehk esipiduri lingi pool. See tegi asja hullemaks natuke. Siis proovisin 1,5 tuuri tagasi keerata ja nüüd on nagu uus. Töötab ilusti! Üks as veel.
Mida teha ketaspiduritega, et need ei krigiseks ? Kui kogu süsteem on märg (klotsid, ketas) siis võtab nagu valatult. Aga kui sõita ja vajutada siis ei võta üldse plokki ja teeb jubedat häält. Käisin hooldusest uurimas, et mida teha. Soovitati, et hõõru klotse liivapaberiga ja puhasta ketast mingi vahendiga(ei mäleta nime). Tegin siis klotsid üle aga ikka ei võta nii nagu peab. Andke nõu mida teha.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 12. 07. 2011. 07:19
Postitas metslane
Pane nüüd tagant suurele ja vaata kas kodarasse ka lendab
Pidurid ei krigise siis kui neid näppudega ei näperdata ja õli sinna peale ei lasta.
Lahendus on lihtne.Võtad klotsid välja ja pesed mitu korda näiteks auto piduri tetailide puhastus vedelikuga puhtaks.Seejärel võtad fööni ja lased nii tuliseks et kõik allesjäänud pask sealt välja keeks.Sama teed ka kettaga.Ketast nii väga tuliseks lasta pole vaja.Lõpuks pesed ka piduri sadula puhtaks ja siis võid asjad kokku panna.Kui oled selle töö korralikult teinud siis vilin kaob.Lihtne.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 12. 07. 2011. 10:47
Postitas ratas8
No kodarasse küll ei lenda. Kas peaks? Pole õli pannud kettale ega klotsidele. Ei tea millest nii teevad. Aga teen pärast protsessi läbi ja siis räägin
.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 12. 07. 2011. 10:55
Postitas v2lek
erikr kirjutas:jätke järgi - reguleerimist tehakse 1/8 - 1/4 pöörde kaupa.
Kõik õige, aga selle tõeni võiks ise ka ju jõuda, kui kruvima hakatakse.
Muuhulgas annab liiga optimistlik keeramine koheselt aimu mis suunas asi liikus ja mis-kas läks paremaks/kehvemaks. Ei teki enam küsimusi, et kas keerata on vaja enda poole või ..
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 12. 07. 2011. 12:19
Postitas ratas8
No muidugi aga ärge muutuge nüüd vihaseks või midagi. Ma lihtsalt küsisin nõu ja vastused ka sain. Sain oma probleemidele ka lahenduse. Ei tea neid täpseid ratturite termineid pööramiste kohta vms. Aga pidurid võtavad ka nii nagu peavad.
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 30. 10. 2011. 17:31
Postitas muhvike
Tere!
Ei hakka eraldi uut teemat tegema, vaid postitan siia. Selline lugu, et aeg-ajalt hüppab kett 4ndalt käigult 5ndale, ilma et oleks käiku vahetanud. Kust tuleks viga otsida?
Re: Natuke abi vaja
Postitatud: 30. 10. 2011. 18:04
Postitas j6ukur
1) Kui tagumine käiguvahetaja vajub sõites väiksemale hammasrattale, võivad käiguvajetaja trossid-kõrid mustust täis olla. Vedru ei pruugi trossi piisava jõuga kõrist tagasi vedada. Igaljuhul tasub kõrid üle vaadata - murdunud kõri muudab käiguvahetuse ebatäpsemaks.
2) Kui teiste käikudega sama probleemi pole, siis pole põhjus ilmselt selles, aga proovi käiguvahetus täpsemaks reguleerida.