Gunnar kirjutas:Küsimus, et kui raske on ja mis tööriistu vajab kaelakausside (headset) kontroll, hooldus ja vahetus. Uurisin parktooli lehelt, seal tundus asi keeruline koos imeriistadega, aga kas käepäraste vahenditega ei tee siis kodus midagi? Vaatan, et sellest pole veel foorumis juttu olnud vist.
väga laialdane teema kui ei tea mis tüüpi kaelakauss on.
on kinniseid laagreid ja lahtiseid laagreid.
reeglina on vaja puhastada ja määrida.
keerad maha kahvlitoru korgi. (tavaliselt 5mm kuuskant) keerad lahti stemi (tavaliselt 4-6 mm kuuskant) ja võtad kahvlitorult maha.
sätid nii, et lenks väga ei tilbendaks. võtad mingi lauajupi vasakusse kätte (paremakäelistel) nii, et 1 ots on ülatorul ja teine ots toetub kahvlitoru otsale.
vasaku käega tõstad ülatorust esiratta maast paar cm lahti nii, et lauajupp paigal seisab ja annad vasara või mõne muu tõsisema tükiga kaelatoru kohal lauajupile paraja obaduse. kui midagi mõistlikku ei juhtunud, proovid kõvemini. lauajupi juttu räägin seetõttu, et igas majapidamises ei pruugi kummivasaraid vms olemas olla. kahvlitorule aga metallvasaraga pihta ei või anda, eriti kui toru alumiiniumist. kahvlitoru vajub vabalt alla ja saad kahvli ära võtta vaadates, et kaelakaussidest miski jalga ei lase (kui on nii odav versioon lahtiste kuulidega.
võtad kõik jubinad ja pesed-puhastad, määrid sobiliku laagrimäärdega ja paned kokku tagasi asju segamini ajamata ja ÕIGES järjekorras. st alumine ots kahvlitorule, siis torkad kahvli raami, ülemine ots kahvlitorule, stem kahvlitorule, kork peale ja hakkad korgi kruvi abil tasakesi pingutama. kui arvad, et on paras, keerad stemi kinni. kaeletoru loksust saab aru kui blokeerida esipidur ja ratast lenksust edasi-tagasi nõksutada. kui loksu pole ja ei poo ka siis stem ilusti toru peal otseks ja pingutad stemi kinnihoidvad kruvid. kui riistad olemas siis mingi 15-20 min töö. mul pole seni ühtki spetstöörissta vaja läinud kuigi vist 4-5 erineva ratta kaelakausse puhastanud.