Ma ei tea....
Jätame kõik metroseksuaalse ninnunännu kõrvale...
Ma ei näe endas mingeid erilisi ja erakordseid andeid või omadusi... Tavaline keskealine vananev ülekaaluline viimased ca 25-28 aastat kontoritööd tegev jobu...
Kuigi vastavalt vanaema levitatud legendidele alustasin isetegemist 2-aastaselt (aasta oli siis 1966) potil istudes pliidi ees istudes kasehalgudest kööginoaga pirde lahti ajades... Mingid mälestuspildid on - lahe oli, pilpaid lendas....
Ratta hoolduses ja juppide vahetuses pole absoluutselt mingit mädzikut.
Nagu keegi siin foorumis on Soome kombe kohaselt öelnud - kui pole pöial keset peopesa (
peukalo keskellä kämmentä), pole ratta hooldustööd mingi probleem.
Iga hoolduse tööraha eest on võimalik osta 1-2 "harrastaja taseme" "spetsiaaltööriista". Käisin vaatasin oma tööriistakasti üle. Mul on rattaid/juppe aastatest 2000-2011. Pole seal midagi üle mõistuse.
Elementaarne isiklik spetsiifiline vajadus:
- universaalne (shame on me) kodaravõti
- 4-kant vändatõmmits (aastast 2002, kui pole 4-kant keskjooksu, pole vaja)
- oldskool splined keskjooksuvõti (Octalink või ISIS - kui pole vastavat keskjooksu, pole vaja)
- uuema aja keskjooksuvõti (Hollowtech perioodist, (kui pole vastavat keskjooksu, pole vaja))
- ketivõti
- kassetivõti
- kasseti(keti)ling kasseti kinnihioidmiseks
Kõik muu (kuuskandid 1,5-16 mm), Torx võtmed, padrunvõtmed (8-32 mm), kruvikeerajad (erinevad sirged, Phillips 1-4, Pozidrive 1-4, padruninarred (3/8 ja 1/2) peaks ju igal
mehel niikuinii käepärast olema.
Omaette eriline teema on koonusevõtmed (õhuke 15 mm lehtvõti). Puhtama ja kuivema tunde nimel ürita vältida koonustega jookse.
Määrded
- liitiumoksiidi baasil valmistatud valge
- mingi "läbipaistev" kollakas-rohekas
- kuiva ilma ketiõli
- märja ilma ketiõli
- mingi vedelik ketipesuks (bensiin, diiselkütus, süütevedelik, tehniline piiritus, atsetoon, Fairy, spetsiaal(öko)vedelik)
- amordiõlid vastavalt konkreetse amordi hooldusjuhendile (oluliselt odavam on tsiklipoest või tsiklikaupa pakkuvast autopoest)
Kogukulu hetke enda laoseisu ja varustust arvestades on alla 2000 EEK (andke vanainimesele andeks, kroonid jõudsid armsaks saada). (Lisaks panin ca 100 EUR kunagi hakkama hoolduspuki alla, tegelikult on võimalik kõik ka seina ääres teha, küsimus on mugavuses.
Ja mis ka sugugi mitte väheolline - kätepuhastusvahend.
Ise kasutan Rema
Tip-Top pastat, (küll teiset netipoest ja oluliselt soodsama hinnaga), mille kunagi väga ammu tellitud kahest tuubist on 1,5 ikka järel.
Kokkuvõttes:
- drop-it-and-forget-it teenus. (Viid ratta hooldusesse, ütled mis teha vaja ja tuled kokkulepitud ajal järgi, tehtud on ka need asjad, mida ise pole märgnud.) Maksab, seda tasub teha ainult järeleproovitud või usaldusväärse soovitusega hoolduskohtades. Iga pood ja "rattahooldus" pole suuteline seda pakkuma. Viid ratta hooldsesse ja sõidad peale seda muretult, kiites mõttes mehaanikut.
- teed endale selgeks kuidas ratas toimib ja teed kõik lihtsamad hooldustööd ise
- teed endale selgeks kuidas ratas toimib ja teed kõik hooldustööd ise
Hoolitsed pidevalt selle eest, et sahtlis oleks vähemalt 1 kassett, 1 kett ja 1-2 paari piduriklotse. Muud varuosad vastavalt riskianalüüsile.
Kui kohalike letipoodide letihinnad võtavad silme eest mustaks - kasuta netipoode ja igihaljast soovitust
http://www.google.com
Kui kõik eelnev on liiga keeruline ->
http://www.buduaar.ee