1. leht 1-st
Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 30. 12. 2011. 00:47
Postitas Eilne
Tere,
Sai koju toodud üks Raleigh Rialto? jalgratas, raami numbri järgi on ratas toodetud Nottinghamis 1973 aasta novembris. Kahjuks jätsin eeltöö tegemata lootuses, et rattale sobivad tänapäevased standard mõõtudes tükid, kuid kahjuks ei. Kõige suuremaks probleemiks on keskjooks ja kiiludega vändad, mille ma tahaks välja vahetada. On kellegil ideid millega ma saaksin praeguse keskjooksu asendada, et kasutada 4kant väntasid?
http://sheldonbrown.com/raleigh26.html ,siin on päris täpselt kirjedatud, kuid kahjuks jääb see mulle, kui võhikule(esimene ratas mille peal kätt harjutan) arusaamatuks
Raamil on "pesa" laius 71mm, laagrikausi stopperi peale on sisse pressitud 5N50, mis mulle kahjuks ei ütle midagi.
Plussideks mainiks ära WEINMANN Center pull pidurid ja lingid, mis on väga heas korras ja GB stem ja drop lenks. Kaelakad on OK korras ja neid pole ka millegi tänapäevase vastu välja vahetada. Taga on alles WEINMANN 16x622-700C alumiinium pöid, rummu vahetan SS vastu välja. Esimene pöid on välja vahetatud, sest sealt pealt ma ühtegi kirja ei leidnud, küll on alles kõrgeäärega rumm, mis näeb lahe välja ja loodetavasti taastades ka suht hea veerevusega. Kas kellegil on ideid, kust võiks leida sobivate mõõtudega valge äärega kumme?
Mingi hetk lisan ka täpsustavad pildid...
Teie abile lootes, et kevadel oleks tänavatel üks kena liikur juures:)
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 30. 12. 2011. 01:22
Postitas erikr
Eilne kirjutas:Tere,
Sai koju toodud üks Raleigh Rialto? jalgratas, raami numbri järgi on ratas toodetud Nottinghamis 1973 aasta novembris. Kahjuks jätsin eeltöö tegemata lootuses, et rattale sobivad tänapäevased standard mõõtudes tükid, kuid kahjuks ei. Kõige suuremaks probleemiks on keskjooks ja kiiludega vändad, mille ma tahaks välja vahetada. On kellegil ideid millega ma saaksin praeguse keskjooksu asendada, et kasutada 4kant väntasid?
http://sheldonbrown.com/raleigh26.html ,siin on päris täpselt kirjedatud, kuid kahjuks jääb see mulle, kui võhikule(esimene ratas mille peal kätt harjutan) arusaamatuks
Raamil on "pesa" laius 71mm, laagrikausi stopperi peale on sisse pressitud 5N50, mis mulle kahjuks ei ütle midagi.
Plussideks mainiks ära WEINMANN Center pull pidurid ja lingid, mis on väga heas korras ja GB stem ja drop lenks. Kaelakad on OK korras ja neid pole ka millegi tänapäevase vastu välja vahetada. Taga on alles WEINMANN 16x622-700C alumiinium pöid, rummu vahetan SS vastu välja. Esimene pöid on välja vahetatud, sest sealt pealt ma ühtegi kirja ei leidnud, küll on alles kõrgeäärega rumm, mis näeb lahe välja ja loodetavasti taastades ka suht hea veerevusega. Kas kellegil on ideid, kust võiks leida sobivate mõõtudega valge äärega kumme?
Mingi hetk lisan ka täpsustavad pildid...
Teie abile lootes, et kevadel oleks tänavatel üks kena liikur juures:)
Mina teeks panuse lõigule
Sheldon Brown kirjutas:
Re-tapping to B.S.C./ISO
This option is the most versatile, but also the most drastic. Only the top bike shops will have the necessary guided tap set required for this. The threads will not be as strong as they would be if the shell was made for standard threading, but this approach generally works well. You will still need to deal with the overall shell width. A shop that has the correct taps will also have the correct tool to face the ends of the shell, and this tool can be used to bring the width down to a more standard size (though it takes a lot of elbow grease! Beware, though, the welds to the bottom bracket shell of a Raleigh Twenty can be very hard, maybe harder than the taps.
Viid pädevasse rattatöökotta ja lased keskjooksu üle keermestada ning seejärel kasutad standardset kinnist keskjooksu. Võlli ja keskjooksu padruni pikkus peab muidugi raamiga sobima. Nagu ka onu Sheldon ütleb, on võimalus raamil BB bracketi laiust vähendada 72 pealt 68 peale, kui keevisõmblus just takistuseks ei osutu. Siis oleks sobivate keskjooksude valik ehk suurem.
Retrovendadel võib olla muidugi teistsuguseid soovitusi.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 30. 12. 2011. 10:55
Postitas oldmoped
Saab kasutada keskjooksupadrunit, mille mõlemad keermestatud otsad on ärakäivad ja lasta tuttaval treialil nende asemele valmistada samasugused, aga 26tpi keermega.
Lisaks muidugi võimalus jääda reguleeritava keskjooksu peale ja vahetada ringi lihtsalt seal sees olev kiilukohtadega võll ringi kanttappidega võlli vastu.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 30. 12. 2011. 10:56
Postitas Etsike
Eks sa loe ja kaalu Sheldoni kirjutatut, isiklikult ma ülekeermestamisega ei kiirustaks.
Ja rehve on väga laias valikus saadaval, selles osas ei hakanud inglased omi standardeid leiutama.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 31. 12. 2011. 22:11
Postitas Eilne
Üle keermestamine tundub hetkel kõige mõistlikum ja lihtsam. Veloplus´ist võttis ühendust kasutaja andresle, kes ütles, et neil on olemas vastavad vahendid ülekeermestamiseks. Peaksin raamiga kohale minema ja nad vaadaks üle, kas on teostatav. oldmopedi poolt välja toodud idee, et lasta treida uued padrunid ja lõigata sisse raamile sobiv keere tundub ka hea, aga kahjuks pole ühtegi tuttavat treialit. "Pesa" peaks ka kitsamaks viilima, mõlemalt poolt siis 1,5mm. Puudub ka igasugune ettekujutus palju selline töö maksta võiks, kellegil ideid, kust küsida hinnapakkumist?
Tegelikult on osandamisel tekkinud väike takistus, parempoolne laagri kauss ei taha kuidagi lahti tulla. Olen immutanud teda WD40-ga ja ikka ei midagi. Võti on muidugi tellitav, mis libiseb nuki tagant ära. Kas on olemas mõni spetsiaalne töörist selliste kausside eemaldamiseks ja ehk isegi on keegi nõus seda laenama?
Head Vana lõppu ja paremat Uue algust:)
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 01. 01. 2012. 15:32
Postitas mart
Eilne kirjutas:Üle keermestamine tundub hetkel kõige mõistlikum ja lihtsam. Veloplus´ist võttis ühendust kasutaja andresle, kes ütles, et neil on olemas vastavad vahendid ülekeermestamiseks. Peaksin raamiga kohale minema ja nad vaadaks üle, ...
Tegelikult on osandamisel tekkinud väike takistus, parempoolne laagri kauss ei taha kuidagi lahti tulla.
Kui sul plaan raam andresle juurde viia, siis ära seda parempoolset ise püüa kätte saada - võid midagi pöördumatult tuksi keerata.
Nt teadmine, et paremal pool on vastupidine keere, saab selgeks alles siis, kui keere on puruks keeratud.
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... ervice-bbt
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 01. 01. 2012. 16:14
Postitas Etsike
Inglastel (ja üldse enamikel ratastel) on parempoolne keskjooksu kauss "valepidise" keermega, ehk paremalt küljelt vaadatuna tuleb teda eemaldamiseks päripäeva keerata. See keere on teistpidi, sest midu võib kauss end ise raamist välja keerutada vändates. Samuti on vasakpoolne pedaal vända küljes teistpidise keermega.
Loe ja hari end, Sheldon teab mida kirjutab.
http://sheldonbrown.com/gloss_bo-z.html#bottom
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 02. 01. 2012. 11:59
Postitas oldmoped
Uusi spetsiaalselt tehtud kausse kasutades ei pea raami keskjooksu koha laiust muutma. Tuleb lihtsalt võtta sobiva pikkusega võlliga padrun. Kausid tuleb teha piisavalt paksu otsaseinaga või ilma äärerandita, et need padruni sinna sisse kinni suruksid.
Põhimõtteliselt on sama võimalik ka seljuhul, kui raamis keermed üle lõigata. Kas jätta padrun ketiratta poole tsentrist nihkesse ja keerata teise poole kauss lihtsalt sügavamale sisse (lihtsalt sobivate otstepikkusesega võlli leidmine on natukene tülikam) või treida (põhimõtteliselt saab ka käiata) padrunil olev äärerant maha, et selle saaks sügavamale sisse keerata.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 02. 01. 2012. 22:10
Postitas Eilne
oldmoped kirjutas:Uusi spetsiaalselt tehtud kausse kasutades ei pea raami keskjooksu koha laiust muutma. Tuleb lihtsalt võtta sobiva pikkusega võlliga padrun. Kausid tuleb teha piisavalt paksu otsaseinaga või ilma äärerandita, et need padruni sinna sisse kinni suruksid.
Põhimõtteliselt on sama võimalik ka seljuhul, kui raamis keermed üle lõigata. Kas jätta padrun ketiratta poole tsentrist nihkesse ja keerata teise poole kauss lihtsalt sügavamale sisse (lihtsalt sobivate otstepikkusesega võlli leidmine on natukene tülikam) või treida (põhimõtteliselt saab ka käiata) padrunil olev äärerant maha, et selle saaks sügavamale sisse keerata.
See idee hakkab mulle järjest rohkem meeldima. Kui vana võlli pikkus on 135mm, siis kui pikk peaks olema uus. Ning milline hetkel poelettidelt saada olev keskjooks on ära käivate otstega? Neti poode vaadates, siis lettidel olevad on tunduvalt lühemad. Kui pikk peaks üldse võll olema, kui ma kasutan taga Joytech flip-flop rummu või kuidas üldse jälgida seda, et chainline jääks õige?
Küsiks ka sellist asja, milline määre sobiks pidurite liikuvate osade määrimiseks, puksid? Hetkel on nad lahti võetult ja hambaharjaga puhastatult lauda mööda laiali. Tolmu ja õli jääkide alt tulid välja väga ilusad osad
Rattaga on ka mõni kord kukutud nii, et heeblite ääred on kriibitud, aga ei midagi ÜLI kriitilist. Võtsin lahti ka esi rummu ja puhastasin ära, millise määrdega oleks see õige kokku panna? Kas kuulid on ilmtingimata vajalik välja vahetada või võib vanadega kokku panna, silmaga uurides kahjustusi ei märganud?
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 02. 01. 2012. 22:33
Postitas oldmoped
Kiiludega võlli ja kanttapiga võlli pikkust võrrelda 1:1 omavahel ei saa, sest kiiludega võllil ulatub võll väntadest läbi, kanttapi puhul lõppeb suht sügaval vända sees juba ära.
Kõige targem on kõigepealt uus ja sulle meeldiv vändakomplekt hankida ja siis selle järgi siis sobiva pikkusega võlliga keskjooks otsida - erinevad vändad on erineva "ofsetiga" ja kõigil neil ei ole ketiratas tapi asukoha suhtes samal kohal.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 02. 01. 2012. 22:38
Postitas serxx
Ehk siis põhimõtteliselt leiad võlli pikkuse konkreetse vända tehnilisest dokumentatsioonist.
Paremal juhul on see isegi poes välja toodud nagu siin M430 vända puhul:
http://www.bike-discount.de/shop/k413/a ... 175mm.html
47,5 chainline puhul 110mm võll ja 50 chainline puhul 113mm võll. Sama vända octalink variandil on need mõõdud aga hoopis 113 ja 118.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 02. 01. 2012. 22:47
Postitas Etsike
Ehk siis esiteks tee keskjooks korda ja siis tegele keti otseks ajamisega.
Ja need "ära käivad otsad" on kausid. Ei näita kohvipaks, millistest piduritest räägid ja mis "puksid" sul seal veel on. Igatahes klotside tööpinnad hoia igasugusest määrdest puhtad, mujale pane (laagri)määret (rahvakeeli davotti). Ja kuulide kohta järgi elutarkust: don't fix if it isn't broken.
Ja ühekäigulise puhul pole vaja hakata juuksekarva lõhki ajama nende offseti millimeetritega. Ette vänt külge ja taha ratas alla, siis vaatad kas üldse on vaja midagi sättida või on kohe pihtas-põhjas (mida see tõenäoliselt on).
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 10. 01. 2012. 15:49
Postitas Eilne
Vahepeal on asjad arenenud nii palju, et otsustasin ikkagi ülekeermestamise kasuks. Käisin eile Veloplus´is kasutaja andresle juures, töö oli väga kiire ja korralik. Raami keskjooksu pesa kitsamaks ei hakkanud tegema, kuna Andrese sõnul pole hetkel sellel erilist mõtet, parempoolse kausi saab lihtsalt nii palju sügavamale sisse keerata. See, et vändad jäävad nihkesse ei hakka mind tõenäoliselt häirima.
Kuid ma maadlen sobiva vändakomplekti leidmisega. Peaaegu kõik, mis ma leidnud olen ja mahuvad eelarvesse, nõuavad 103mm keskjooksu võlli pikkust. Andrese sõnul pole see just sobivaim, soovitas leida komplekti mis nõuaks võlli alates 110mm. Muidugi olen ma seni otsinud ainult ebay´st nii USA kui ka EU omast. Ehk on kellegil mõni idee...
Toon välja ka mõned näited, mis on "valituks" osutunud.
STURMEY ARCHER Soodne pakkumine...
System EX Müüja pakub ka teatud summa eest BB kaasa...
EIGHTHINCH Crankset Nõuab 107mm võlli, sama firma pakub ka seda.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 10. 01. 2012. 18:32
Postitas Etsike
Pikk see uus võll siis sai või mistüübiline keskjooks sisse läks? Või kui palju see võlli ots ratta keskmest paremale poole ulatub?
Probleem on siis selles, et leida vänt, mis pikka keskjooksu võlli otsas olles ja seega üpris kaugele paremale väljapoole jäädes hammasratta võimalikult raamile lähedal tagasi tooks. Või olen ma millestki väga valesti aru saanud?
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 10. 01. 2012. 18:56
Postitas andresle
Et ei tuleks tühja loba: mina laitsin 103mm keskjooksu maha, sest arvan, et selles mõõdus pakutakse vaid Campa Recordit. Pole just odavaim viis.
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 10. 01. 2012. 19:56
Postitas Eilne
Just, ma hakkasin ise natuke aia august rääkima ja pool mõttest läks kaduma.
"Ehk on kellegil mõni idee..." tähendab seda, et kust otsida peale eBay singlespeed vändakomplekte?
Re: Raleigh kaasajastamine
Postitatud: 10. 01. 2012. 21:59
Postitas erikr