1. leht 1-st

Alumiiniumkeevitus?

Postitatud: 02. 05. 2004. 13:43
Postitas 5TH ELEMENT
Osaliselt enda lollusest, et sai vist liiga kõvasti kinni keeratud aga osaliselt ka projekteerimisveast tingituna, kuna oleks võidud kasutada ülekeeramise vastu seibi, avanes eile õhtul peale viimast amordi kinnikeeramist u. peale kuuajalist igapäevast sõitu järgnev vaatepilt:

http://www.album.ee/?o=300109353&page=1

Küsimus siis, et kas antud kinnitust on võimalik keevitada ja kui, siis kuidas kaitsta õlipaaki ja silindrit ülekuumenemise eest? Detail on alumiiniumist. Kus keegi on oma katkist alumiiniumraami keevitada lasknud?

Postitatud: 02. 05. 2004. 15:01
Postitas Konflict
Minul prooviti kokku keevitada aga tõmbas kõveraks ja sinna see jäigi. Korda mina igatahes oma kiike ei saanud. Keevitaja ütles ka et keevitus pole enam nii tugev kui metall oli

Postitatud: 02. 05. 2004. 15:25
Postitas 5TH ELEMENT
nojah, eks tuleb vähemalt proovida, sest hetkel küll miski 5-6k uue amordi jaoks letti laduda pole ja Eestis sellise mõõduga ei müüdagi, nii et järgmine variant oleks vist Soomest otsima hakata aga see oleks ka paras ettevõtmine, kuna pole krediitkaarti jne.

Postitatud: 02. 05. 2004. 15:34
Postitas Road
Otsi üles mõni hea lukksepp. Parim võimalus on sinna klamber teha. Kas siis selline, millega tõmbad vana kokku, või sootuks uus. Täitsa tehtav, muide.

Postitatud: 02. 05. 2004. 15:45
Postitas 5TH ELEMENT
to Road: ehk viitsid täpsemalt seletada nt algelise joonise abil, ei saanud hästi pihta.

Postitatud: 02. 05. 2004. 17:18
Postitas Road
Amordi külge jäänud osa küljes on piisavalt ruumi mõne, nt. 5mm. augu puurimiseks. Võtta kasvõi näiteks 0,8 mm. roostevaba plekki ja keerata võru mis katab äramurdunud tüki ja jääks "kõrvupidi" aukude kohale, läbi millede siis kas paned pikkade kruvidega või needid asjad jälle kokku. See kõik ei ole muidugi koduste vahenditega tehtav, kuid kaugelt mitte võimatu. Kui mõne asjaliku mehe juurde lähed, saab ta nagunii ise ka aru.
Ei loe see, palju amaort maksab ja kas nii on varem ka tehtud. See on elementaarne lukksepatöö ja seal pole ka mingeid erilisi jõude. Asi töötab ainult tõmbele. See oleks näiteks üks võimalus. Kui juppe näpu vahel veeretaks, tuleks nagunii muudki pähe.

Postitatud: 02. 05. 2004. 17:38
Postitas 5TH ELEMENT
selge, tänud.

Postitatud: 02. 05. 2004. 18:00
Postitas Road
Võib ka amordi küljest jäänuseid natuke eemaldada ja treida üldse uus puks. Sellele saaks juba kõrvad külge keevitada ja kinnitada jälle kruvide või neetidega.

Re: Alumiiniumkeevitus?

Postitatud: 02. 05. 2004. 21:53
Postitas tonu
Keevitamine on küsitava väärtusega. Kui see sulam ka laseb keevitada, pole võtta sobivat lisamaterjali. Ilma selleta on asi suht lootusetu. Lisaks veel temperatuurist tulenevad kuju muutused. Pildilt paistis, et viguril olid juba eelnevalt metalli vananemispurunemisele viitavad mõrad.(Viimases võin ka eksida, kuna pildid suht udused.).
Mina taastaks jupi järgnevalt:
1. Treiksin parajate mõõtudega roostevaba puksi.
2. Freesiksin purunenud koha sobilikuks uuele puksile.
3. Keevitaksin puksile kinnituskõrvad.
4. Kinnitusavade puurimine.
5. Kokku kruvimine.
Muidugi peab jälgima ääretingimusi (piirmõõte), et parandatud tükk mahuks omale kohale.
Seega midagi uut ma ei leiutanud, toetasin vaid Road`i ideed.
Kui Sa ei leia kohta, kus seda kõike teha saab, võin proovida aidata.

Raami keevitamine on üldiselt lihtsam. Seal on teada enamasti materjali mark ja leidub ka sobivat lisametalli.

Postitatud: 02. 05. 2004. 23:42
Postitas 5TH ELEMENT
to tonu:

no kui juba 2 meest sama asja soovitavad ja ise metallimehena ei soovita keevitada, siis peabki vist nii tegema, nagu siin Road'iga soovitasite.

Kuna hetkel paremat varianti pole pakutud ja tahaks juba sõita, siis saatsin sulle ps-i.

tuli välja, et tegemist polegi alumiiniumiga, vaid mingite metallide seguga, molübdeen vist jms.

Postitatud: 04. 05. 2004. 09:56
Postitas reimers66
kui tahad keevitada siis helista 51904648 Mait! tema on mul keevitanud ühteist ja kvaliteet väga hea! samas ma ise käisin kunagi Favoras oma
amorti parandamas kus liimiti mingi megaliimiga pragu kinni ja siiamaani korras

Postitatud: 04. 05. 2004. 10:39
Postitas erikr
kuna antud asjandus töötab tõmbele siis sama kõrva reaalselt töötavaks enam kokku ei keevita ka mitte Kõigevägevam Keevitaja.

Postitatud: 10. 05. 2004. 16:02
Postitas 5TH ELEMENT
veel vähem võiks siis mõjuda reimers66 poolt pakutav liimivariant?

Postitatud: 10. 05. 2004. 17:05
Postitas erikr
5TH ELEMENT kirjutas:veel vähem võiks siis mõjuda reimers66 poolt pakutav liimivariant?
täpselt nii.

Postitatud: 10. 05. 2004. 17:23
Postitas ati
:shock: see amort peaks ju (peamiselt) siiski survele töötama. Äramurdunud aas hoiab elementi omal kohal kui amordil pinget peal ei ole (näiteks hüppel vms). Seega oleks plekist aasa kinnitamine ja liimimine täitsa mõeldav ja äkki mõlemat koos...

Parem ikka kui mitte midagi

Postitatud: 10. 05. 2004. 18:05
Postitas 5TH ELEMENT
Amort on tegemisel selle sama teema tonu käes. Juba enne ütlesid keevitajad, et materjal pole alumiinium, vaid mingi magneesiumi sulam vist, millele poleks lisamaterjaligi keevitamiseks olemas, kui üldse saakski keevitada-seega jäi keevitamine niikuinii ära.

Hetkel on saadud silm külge, kuid kinnitamise käigus tekkis uus probleem-koht, kus arvasime õlikanalit mitte läbi jooksvat, jooksis ta ikkagi läbi ja nüüd seal auk sees. Seega uus probleem amordi täitmine. Tekkinud augu täitmine keemilise metalliga polevat keeruline. Kuna Hawaii Express ei pruugi sellega toime tulla, siis oleks vaja andmeid vajaliku rõhu kohta, kodukal olevas manuaalis seda aga kirjas polnud.

ja amort töötab peamiselt jah survele (hüppel nt), vastupidine jõud mõjub vaid sel hetkel, kui surve ära kaob ja amort taastab oma esialgse pikkuse. sellepärast sain veel peale purunemist ettevaatlikult Pirita metsast ka koju sõita.

siin pilt, kus ta rattal all on (vabandust, et pilt viltu):

http://www.album.ee/?o=200834140

Postitatud: 10. 05. 2004. 18:18
Postitas Road
Oma jutus mõtlesin "tõmbele töötamise" all seda et ära murdunud aas töötab tõmbele, st. muidu võtab matsu vastu amordi korpus. Loomulikult töötab amort survele.

Postitatud: 10. 05. 2004. 18:35
Postitas reimers66
ma ei mõelnud seda et sama kohta liimida nagu antud subjektis! mul liimiti pidurikinnituskohta amordil

Postitatud: 10. 05. 2004. 18:43
Postitas 5TH ELEMENT
to reimers66:

jah, minu sõnastus oli veidi vale.

Postitatud: 15. 08. 2005. 20:56
Postitas tkt
oskab keegi Tln.-s soovitada kohta kus keevitada GT Agressor 3,0 pedaal pedaali kinnituse kulge tagasi(nimelt pedaali kinnitusel on seespoolt vint maas, aga pedaalilt valjaulatuv vint taitsa korras). See tundub olevat alumiinium.

Postitatud: 15. 08. 2005. 21:11
Postitas erikr
tkt kirjutas:oskab keegi Tln.-s soovitada kohta kus keevitada GT Agressor 3,0 pedaal pedaali kinnituse kulge tagasi(nimelt pedaali kinnitusel on seespoolt vint maas, aga pedaalilt valjaulatuv vint taitsa korras). See tundub olevat alumiinium.
arusaamatu seletus keermete kohta kuid vaata http://www.metagrupp.ee
töö kiire ja korralik. mõnigi foorumlane saanud abi alumiiniumi osas ja isiklik positiivne kogemus titaaniga. suht profid vennad.

Postitatud: 15. 08. 2005. 22:22
Postitas Villem T
"Pedaali kinnitus" on see kus pedaali võll siseneb vänta? Mul keerati sinna mingi keermemuhv (või mis selle nimi ongi) Pirital Rattapoes.

Postitatud: 15. 08. 2005. 22:31
Postitas erikr
hakkan aru saama. lahenduseks konakona pakutud süsteem (kunagi levis kaubamärgi "helicoil" nime all) või siis puurida tühjaks ja keevitada uus alumiiniumpuks sisse ja seejärel puurida ja keermestada ava. või leida uus vänt.

Postitatud: 15. 08. 2005. 22:59
Postitas tkt
konakona kirjutas:"Pedaali kinnitus" on see kus pedaali võll siseneb vänta? Mul keerati sinna mingi keermemuhv (või mis selle nimi ongi) Pirital Rattapoes.
jah see, kuskohas Pirita rattapoes. Ega Hawaii expressis seda teha ei saa voi saab?

Postitatud: 16. 08. 2005. 11:55
Postitas Villem T
Selles Rattapoes mille nimi on Rattapood ja mis asub Velodroomi juures (see on see pisema staadioni moodi betoonist asi kus peenikeste kummidega jalgrattaga ringi sõidetakse ja vanasti koertenäitused olid).