1. leht 1-st

Keskjooksu probleem

Postitatud: 24. 04. 2012. 22:14
Postitas drognan
Tervist,

Mõtlesin et teen vanvanaisa rattast mis on üle 50 aasta vana, FixGeari. Enamus asjad korras kuid ei tea täpselt kuidas keskjooksu korda saab kuna toru on liiga suur. Kui keegi näpunäiteid või soovitust saaks pakkuda kuidas uuema jooksu saaks vahele muntida oleksin väga tänulik!
Pilt ka murelapsest-
Pilt

Nagu näha on päris suur. Ise arvan nii palju et on ainult kolm varianti olemas:
1) Tuleks leida adapter vahele. Kas fauber>ital või fauber>bsa. Või on seal veel suuremat mis sobida võiks?
2) Tuleks lasta treialil täpsed adapterid treida. Mis on kulukas ja aega nõudev.
3) Oleks vaja teise ratta pealt keskjooksu mille saaks juurde keevitada.

Re: Keskjooksu probleem

Postitatud: 24. 04. 2012. 22:18
Postitas kuldar86
3. varianti oleks ka ise pakkunud

Re: Keskjooksu probleem

Postitatud: 25. 04. 2012. 00:52
Postitas oldmoped
drognan kirjutas:Mõtlesin et teen vanvanaisa rattast mis on üle 50 aasta vana, FixGeari.
Mis krdi pärast peaks sellist ratast üldse fixima hakkama? Hangi parem puuduvad originaalosad või sobivad õige ajastu replikad, tee ratas korda ja naudi ehedat vanakooli. Õiget fixi sellest nagunii ei saavuta ja peale keevituse ja relakaga ülekäimist pole sellega peale reaalsuse kohalejõudmist enam midagi peale hakata.
Või kui fixi tahtmine on suur, siis endale mingi sobivam alus.

Re: Keskjooksu probleem

Postitatud: 27. 06. 2012. 12:37
Postitas Eilne
Üks jama teise otsa, jätkan seda teemat kuna haakub.
Jama uue nelikant keskjooksu saamisega raami külge. Raamiks on Ida Saksamaa Diamant treki raam, müüja väitel on keskjooksu keere BSA, aga uut Tange BSA keermega keskjooksu mul ilma jõuta sisse keerata ei õnnestu. Kuid vanad laagrikausid võib täiesti vabalt näpuga lõpuni sisse keerata. Kas on mingi võimalus, et vanad kausid on nö. keermega harjunud ja selle pärast lähvad libedalt sisse? Või on tõesti juhtunud jälle see, et ma sain mingi "emase" keermega raami, mitte BSA.
Kas ma peaksin uue keskjooksu jõuga sisse keerama ja lootma, et midagi ei juhtu? Kui on vale keere, siis kumb annab enne järgi, kas raami teraskeere või keskjooksu alumiinium? Talupoja loogika ütleb, et alu, kuigi Sośśe mehed just nii teevadki, jõuga sisse.

Ehk on kellegil olnud antud raamiga kokkupuuteid ja oskab mind aidata. SheldonBrown ja googel ei andnud mitte mingisugust infot :(

Re: Keskjooksu probleem

Postitatud: 27. 06. 2012. 23:07
Postitas oldmoped
Pane vana raamikauss ja uus padrun keeretpidi omavahel külgepidi kokku ja vaata, kas keerme samm langeb täpselt kokku.

Idasakslaste kasutatud standardite kohapealt ei oska nõu anda, aga üldhariva infona, et lisaks BSA'le (1,37" 24tpi) on olemas ka Raleighi oma standard (mille samm on 26tpi) ja idabloki / shveitsi standard (m35x1), mis kõik näevad silmaga vaadates väga 1:1 välja. Prantsuse oma on kah sama (m35x1), aga mõlemad pooled on paremkeermega.
ITAL'i oma 1mm jämedama (36mm 24tpi) mõõduga peaks juba suutma peale vaadates ära eristada.

Re: Keskjooksu probleem

Postitatud: 29. 06. 2012. 16:35
Postitas Eilne
Tänud oldmoped´ile üldhariva info eest keemete kohta. Raleigh keermega on kokkupuude olemas, sai VP´s ülekeermestatud BSA´ks ja sõidab siiani.

Aga hetkel pean tunnistama oma rumalust, keere ikkagi oli BSA. Lihtsalt kogemus eelpool nimetatud Raleigh standariga ei motiveerinud jõudu kasutama keskjooksu sisse keeramisel.

Suured tänud ka VP´i Andresele, kes tuvastas et tegu on õige keermega.