1. leht 1-st

Tagakäikari regullimine

Postitatud: 13. 05. 2004. 09:23
Postitas P
Võimalik, et sellest siin juba kuskil juttu olnud, kui on, siis palun keegi andke selle topicu link. Et siis asi selline, et oleks vaja tagakäikarit reguleerida. Kas see on ka raske? Oskaks keegi nati õpetada, kuda see käib?

Re: Tagakäikari regullimine

Postitatud: 13. 05. 2004. 09:25
Postitas erikr
P kirjutas:Võimalik, et sellest siin juba kuskil juttu olnud, kui on, siis palun keegi andke selle topicu link. Et siis asi selline, et oleks vaja tagakäikarit reguleerida. Kas see on ka raske? Oskaks keegi nati õpetada, kuda see käib?
http://www.parktool.com/repair_help/FAQrindx.shtml

ehk siis kõigepealt äärmised asendid paika ja siis trossipinge õigeks.

Re: Tagakäikari regullimine

Postitatud: 13. 05. 2004. 09:37
Postitas mart
erikr kirjutas:
P kirjutas:vaja tagakäikarit reguleerida
http://www.parktool.com/repair_help/FAQrindx.shtml

ehk siis kõigepealt äärmised asendid paika ja siis trossipinge õigeks.
Sama õpetus, ainult pildid on tiba teise nurga alt:
Vali alapealkiri - Derailleur, rear tuneup
http://www.utahmountainbiking.com/fix/

Postitatud: 13. 05. 2004. 09:39
Postitas Gunnar
Ja vaja on ratas maast lahti saada kas statiivi või sõbra abiga, üksi toanurgas on jube närvide rikkumine. Asja ajab ära paar tooli ja harjavart :)

Postitatud: 01. 10. 2004. 13:58
Postitas nerd04
ise olen kõike seda proovind- aga ikka hüppab üle või ei haakugi (acera)- kas võib asi olla veninud ketis- läbisõit küll alles alla 1000 km

Postitatud: 01. 10. 2004. 14:13
Postitas erikr
nerd04 kirjutas:ise olen kõike seda proovind- aga ikka hüppab üle või ei haakugi (acera)- kas võib asi olla veninud ketis- läbisõit küll alles alla 1000 km
eeldades, et kett ja kassett on kokkusobivad siis venimine võib vabalt olla põhjuseks. seda välja ei regulli.

Postitatud: 01. 10. 2004. 14:41
Postitas nerd04
tänud- siit edasi küsimus- kas lülivõrra lühemaks või? ja kas tehakse rattapoes ootetööna? kuna endal kavalaid töövahendeid praktiliselt pole

Postitatud: 01. 10. 2004. 16:23
Postitas Rivo
nerd04 kirjutas:tänud- siit edasi küsimus- kas lülivõrra lühemaks või? ja kas tehakse rattapoes ootetööna? kuna endal kavalaid töövahendeid praktiliselt pole
Lüli vahelt ära võtmine siin ei aita, pead ikka uue keti soetama.
Lülide ära võtmine rohkem selline ajalooline teema. Tehti seda hoopis selleks, et saaks keti parajalt pingule. Kui nüüd meelde tuletada, siis käis ju ühekäigulistel ratastel keti pingutamine taga ratta edasi-tagasi liigutamisega. Ja kui kett oli liiga veninud, siis enam taha poole liigutada ei andnud, ning võetigi ketil lüli vahelt.

Postitatud: 01. 10. 2004. 20:47
Postitas nerd04
Rivo kirjutas:
nerd04 kirjutas:tänud- siit edasi küsimus- kas lülivõrra lühemaks või? ja kas tehakse rattapoes ootetööna? kuna endal kavalaid töövahendeid praktiliselt pole
Lüli vahelt ära võtmine siin ei aita, pead ikka uue keti soetama.
Lülide ära võtmine rohkem selline ajalooline teema. Tehti seda hoopis selleks, et saaks keti parajalt pingule. Kui nüüd meelde tuletada, siis käis ju ühekäigulistel ratastel keti pingutamine taga ratta edasi-tagasi liigutamisega. Ja kui kett oli liiga veninud, siis enam taha poole liigutada ei andnud, ning võetigi ketil lüli vahelt.
miks lüli vahelt võtmine on out ja tingimata tuleb uus kett soetada? kas siin on veel keti juures midagi mängus lisaks kulumisele- et tagakäikaril kett ei taha normaalselt liikuda- eeldades et kett ja käikar ühilduvad ja reguleerimine on asjatundlikult tehtud :roll:

Postitatud: 01. 10. 2004. 20:51
Postitas erikr
nerd04 kirjutas:miks lüli vahelt võtmine on out ja tingimata tuleb uus kett soetada? kas siin on veel keti juures midagi mängus lisaks kulumisele- et tagakäikaril kett ei taha normaalselt liikuda- eeldades et kett ja käikar ühilduvad ja reguleerimine on asjatundlikult tehtud :roll:
point on selles, et kui kett venib siis venivad teoreetiliselt kõik lülid võrdselt, võta niimitu lüli kui tahad vahelt ära, lülide pikkust see ei muuda. üle kasseti hammakate viskab seetõttu, et iga lüli pikkus on suurem ja ei toimu korralikku hambumist.

Postitatud: 20. 05. 2005. 11:59
Postitas Kristiano
Sai siis kella 3-ni öösel jälle tagumist käiguvahetajat seadistatud, kuna eelmisel sõidukorral vahetusid käigud väga halvasti. Olin juba siis 700 km sõitnud ketiga käikarit nii. Shima manualiga, kui ka R.Ballantine raamatu abil enne seda sõitu seadistanud, kuid mitte miskitki kasu. Vahetasin siis keti, olles pea veendunud selles, et see on läbi (Sram Pc 59) uue Shima. Deore HG 53 --9 vastu. Kuid asi ei paranenud sugugi. Keti mõõdu (lülide arvu) tegin ka muidugi õigeks, vanade järgi. Alles hiljuti teine uus Hg 53 töötas samuti laitmatult sellel kassetil. Otsisin infot ja PARK tools õpetuse järgi sai uue ketiga protseduur jälle läbitud (välimised piirkruvid, nurgakruvi ja trossipingekruvi). Sai ka trossi õlitatud ja näpitsatega pingule seatud(pinch polt). Kuid käsitsi käigud lihtsalt ei vahetu. Kui lähevad ülesse ilusti, siis ei tule enam täpselt alla ja jätavad vahele mõned sprocketid. See jama tekkis peale sopast Kõrvemaa liivas sõitmist ja ratta puhastamist, pesemist. Ennem töötas hästi.
Küs.: kas kohe poodi mehhaaniku juurde või on midagi mida saaks ise parandada. Võibolla on tross läbi?! Käikar on suhteliselt jäik, s.t. needid ei logise.

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:01
Postitas veiko
Käikari trossi kõrid mustad.

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:05
Postitas erikr
veiko kirjutas:Käikari trossi kõrid mustad.
täpselt nii. eks tuleb vaadata kas annab veel puhastada-määrida või tuleb ära vahetada.

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:06
Postitas Rom
Kristiano kirjutas:
Küs.: kas kohe poodi mehhaaniku juurde või on midagi mida saaks ise parandada. Võibolla on tross läbi?! Käikar on suhteliselt jäik, s.t. needid ei logise.

trennirattal nüüdseks neljandat hooaega deore vahetaja
ja see on tõsist tööd teinud ning ei ole ma teda eriti sättinud
vaid enamvähem puhtana hoidnud.
aga käigud saab siis korralikult vahetama kui on korralikud
trossid kõrid ning need on puhtad......ilma selle varjandita ei ole mõtet proovidagi...........sellelst olen nüüdseks aru saanud :wink:

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:09
Postitas soosaar
Kõrid võivad olla mustad või siis õüdse seest kulunud. Ma just eelmine nädal samuti proovisin regullida, aga asjatult. Hoolduses siis selgus, et kõri oli seest kulunud. Kõri sees on mingisugune libe kiht, tänu millele tross siis kergemini liigub. Mul oli see kiht omadega õhtal. Hoolduses pandi täispikk kõri ja nüüd kõik mured murtud. :D

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:10
Postitas Kristiano
kõride puhastamine käib kuidas:
-- mingi survega läbi lasta (mul on Wd-40)v. riidega v. veejoaga(kraanist)...? JagWire Stainless.

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:18
Postitas Rom
Kristiano kirjutas:kõride puhastamine käib kuidas:
-- mingi survega läbi lasta (mul on Wd-40)v. riidega v. veejoaga(kraanist)?
see 40WD peaks küll igasuguse sodi sealt lahti leotama
veel parem on würthi aerosool puhastaja mis lahustab igasuguse mustuse
ja aurab väga kiiresti.
ning peale seda olen kasutanud motipi teflon sprayd.

KUID odavaid kõrisi peaks vahetama siiski
vähemalt iga poole hooaja tagant , peale seda
väheneb nende töökvaliteet oluliselt.

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:20
Postitas erikr
Kristiano kirjutas:kõride puhastamine käib kuidas:
-- mingi survega läbi lasta (mul on Wd-40)v. riidega v. veejoaga(kraanist)...?
olen teinud nii WD40, CRC51 kui ka ketiõliga. pärast on mõistlik atsetooniga läbi loputada ja kõri kuivaks kloppida. kui aga kõri sisemine plastik juba kulunud on ja metall metalliga kokku käib siis on targem kõri ära vahetada.

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:29
Postitas paa
kasutan sisuliselt samu vahendeid, nagu Rom siin just kirjeldas, selle vahega, et Teflon spray on samuti Würthi toode. Ja julgen kah soovitada. Määrdeks Teflonit just sellepärast, et ta jätab KUIVA ja libeda kihi. Seda võiks ka trossile lasta. Tingimusel muidugi, et eelnevalt korralikult puhastatud ja kuiv. Midagi jäädavalt märga küll trossidele ja kõridele pole hea panna.

Postitatud: 20. 05. 2005. 12:37
Postitas mart
Kristiano kirjutas:kõride puhastamine
Kõigepealt tee kindlaks, milline 3-st tagavahetaja kõrist takistust tekitab. (arvatavasti käikarisse minev jupp). Lase tross käikari küljest lahti, ja liiguta iga kõrijupi sees eraldi. Tavaliselt on lenksukõri ja keskminekõri korras ja käikarikõri *poob*. Sinu asemel võtaks käikarikõri näidispikkusena poodi ja ostaks uue. NRP ntx müüb kõri meetri kaupa - sul läheb vaja ca 40cm. Kõri on nii odav, et puhastamine/leotamine ei tasu mu meelest ära. :roll:

Postitatud: 20. 05. 2005. 13:07
Postitas veiko
mart kirjutas:Kõri on nii odav, et puhastamine/leotamine ei tasu mu meelest ära. :roll:
(y)

Postitatud: 20. 05. 2005. 13:09
Postitas Kristiano
käikarisse minev kõri oli 34 cm, ParkTools soovitas ka sellest pikemat

Postitatud: 20. 05. 2005. 13:58
Postitas sqber
Ja kui kedagi huvitab, et kuidas trosside ja kõridega maadelda (st. kuidas kõrist välja võetud tross pärast puhastamist uuesti sisse saada), siis vastuseid peaks leidma siit foorumist. Ise pole proovinud, kuid see asi tuleb endal lähiajal ette võtta.

Postitatud: 20. 05. 2005. 14:27
Postitas paa
kui on tahtmist see tülikas operatsioon olemasoleva trossi eluajaks sootuks unustada, siis võib trossi otsa kokku joota ja hülsist üldse loobuda. Saab käikarit väga hõlpsalt alati maha, puhastamiseks või niisama mängimiseks. Teflonpindega trossil tuleb küll see teflonikiht maha kraapida, seda on hea teha nii, et paned selle hülsi ikkagi seniks peale, kraabid selle vahetust lähedusest puhtaks ja joodad kergelt kinni ning lõikad siis hülsi maha.

Postitatud: 20. 05. 2005. 15:17
Postitas Kristiano
Tore, puhastasin kõrid Wd-40-ga ja raputasin puhtaks; puhastasin, õlitasin trossi ning kõik 27 käiku said vabalt töötama!
Muidugi mitte vigadeta: trossi sain narmendama ja ühest kõrist oskasin sisemise plastikvoodri ummikusse ajada, mistõttu pidin kõri natuke lühendama. Edaspidi jälle paremini! Huvitav, et puhtusel ja õlil on nii suur mõju... :)
Aitüma!