1. leht 1-st

Ratta sirgestamine

Postitatud: 02. 03. 2013. 20:50
Postitas anthrax
Kontekst on selline, et olen üliõpilane Hollandis. Peamised põhjused, miks ratas seisma jääb on kas luku võti kaob ära või on velg kõver. Antud kontekstis on korras ratas selline millel rattad käivad ringi, pedaalidest saab hoogu lisada, pimedas tulukesed põlevad ja ühel või teisel moel saab ratta seisma. Velg on kõver siis, kui enam raami vahel ringi ei taha hästi käia.
Kas on võimalik kuidagi ajada kõver velg "põlve otsas" sirgeks ja siis kodaratega viimane regull anda? Olen teinud omale vanast kahvlist primitiivse pingi, mille abil olen väiksemad kõverused enam-vähem välja ajanud. Küll aga on mõned jäänud sellised, et ühe poole kodarad kolisevad ja vastaspool nagu pilli keeled. Niimodi sõites pikka pidu ei ole. Igast juutuubi videod ja tutorialid räägivad üldiselt ainult kuidas juuksekarva poolitada.

Re: Ratta sirgestamine

Postitatud: 03. 03. 2013. 01:38
Postitas MeipMeip
Talupojamõistuse ja keharaskusega peaks midagi saavutama.. lase alustuseks kõik kodarad lõdvaks ja pane ratas pöörlema, märgi ära (pehme hariliku pliiatsiga, vildikaga..) pöia peal punnitavad kohad - kui ratas hooga pöörleb, vii vähehaaval pliiats lähemale, kuni hakkab väljaulatuva koha vastu käima. Mõlemalt poolt. Siis ratas alt ära ja pane nt telliste peale lapiti, nii et saab välja punnitava koha peale rakendada keharaskust Maa tsentri suunas rebivat jõudu. Protseduur on rekursiivne. Kui nii õnnestub asi paremaks teha, on õnn sinuga ja kodarate pingutamine võimaldab viimase lihvi.

Re: Ratta sirgestamine

Postitatud: 03. 03. 2013. 15:04
Postitas pärnu rattur
Eelmisele vastaajale täienduseks, et ära tellisele küll pane, pigem ikka puuklotsile. Tellis rikub oma kõvaduse, kareduse ja tervate nurkadega vähemalt kosmeetilise välimuse ja ka kui sul on pöiapidur, siis ka pidurduspinnad.

Re: Ratta sirgestamine

Postitatud: 03. 03. 2013. 15:48
Postitas oldmoped
S'i korralikult välja ei saagi - kui on ikka kaks järjestikust vastassuunalist painet, siis mingi jõnks jääb alati. Väga nurga alla sõidetud alupöida ei ole ka tihti mõtet enam sirgeks ajada - on küll enamvähem võimalik, aga on juba pehme ja varsti läheb jälle.
Igasugune presside ja pitskruvidega sirgestamine on mõtekas ainult restaureerimisel, kui on kindel tahtmine täisoriginaali säilitada. Tarberatta puhul see ei toida - uued odavotsa linnaratta pöiad maksavad 5-10€ ning ei ole mõtet oma aega ja vaeva raisata, lihtsam ja kordades kiirem on ümber lapata ja tulemus ka parem.

Re: Ratta sirgestamine

Postitatud: 03. 03. 2013. 17:18
Postitas anthrax
Tänud abi eest.
Kogemust väga palju just ei ole, kuid aluveljega oli tõesti nii, et peale sirgeks ajamist hakkasid kodarad purunema. Ilmselt oli enne mind juba korduvalt sirgeks aetud, pehmeks ära väänatud ning tema aeg lihtsalt läbi.
Peab veel kõvasti harjutama seda tegevust ja erinevaid tehnikaid katsetama.
Kas võiks toimida selline variant, et pingutan "üle" nii, et velg läheks teisele poole kõveraks ja siis lasen vähe järgi lootuses, et kodarad jäävad ühtlasemalt pingule. Ilmselt tekib siis oht velg teistpidi (radiaalselt?) kõveraks ajada.