1. leht 1-st
130x49mm ca 650-750lbs/in tagaamordi vedru?
Postitatud: 19. 09. 2004. 20:08
Postitas 5TH ELEMENT
Tegemist siis 2000.a FOX VANILLA RC tagaamordiga, millel 650x2.35 vedru alt viimase keeru juurest pooleks murdus. Nüüd küsimus, et kuna Eestis FOX'i esindajat pole ja tahaks ratta kiiresti sõidukorda saada, siis kas vedru annaks veel keevitada? Vedru peaks olema ju terasest? Igastahes sigaraske ja heleda kõlaga on, vaevalt, et alumiinium või magneesium või mingi kallim materjal on.
Et kuna ta just alumise viimase keeru juurest murdus, siis järsku saab sinna keeru vahele veel veidi lisametalli keevitada tugevduseks?
Pildid ise siin:
http://pilt.ee/view/199697/1/
Ja kas vedrudel on teatav tööiga ka ette nähtud?
Lähim FOX'i esindus peaks vist Soomes olema, järsku keegi teab täpsemalt firma nime ja kodukat?
Postitatud: 19. 09. 2004. 20:13
Postitas P
No kui tahad ikka kiiresti treenima hakata ja ega midagikaotada ju kah pole, võib IMHO ju proovida. Kaotada pole ju midagi.
Postitatud: 19. 09. 2004. 20:51
Postitas 5TH ELEMENT
Jah, kuid vedru peaks ometi teras olema? Ja ega mingi spetsiaalse metalliliimiga liimimine siin vist ei aita? Ja oskab siis keegi ka mõnda töökoda või keevitajat soovitada?
Juba leidsin FOX amortide lähima hooldaja-Soomes Tamperes R-Tech firma.
http://www.oeoe.fi/rtech/rtech.cgi/cata ... GWSJX;;329
Postitatud: 19. 09. 2004. 22:08
Postitas erikr
ma keevitamisele erilisi panuseid ei teeks. terasel ja terasel on oluline vahe, vedruterase keevitmist poel isegi vene aegses aretamises kuulnud. tööle see keevitatud peast ei jää.
Postitatud: 19. 09. 2004. 22:53
Postitas endel
Vedruterase keevitamine ilmselt päris võimatu ei ole, selleks otstarbeks on isegi spetsiaalsed elektroodid
müügil.
Keevitamine rikub aga terase kristallstruktuuri ära, vedru läheb pehmeks ja plastseks. Et vedru uuesti vedrutama hakkaks, peab pärast kogu kuumtöötluse tsükli uuesti läbi tegema, mis vabrikus tehti: lõõmutamine, karastamine, noolutamine jne.
Hädaabinõuna oleks ehk parem äramurdunud keerd eemaldada, vedru ots teljega risti lihvida (vältides seejuures kuumenemist) ja lühenemine kompenseerida jäiga puksiga.
Asendusvedrut võib peale Foxi esindaja otsida ka pikkuse, läbimõõdu ja jäikuse järgi sellistest firmadest nagu
Würth,
Alas-Kuul jne.
Postitatud: 20. 09. 2004. 00:42
Postitas 5TH ELEMENT
Tänan, endel.
Saatsingi juba meilid nendesse 2-t firmasse ära. Järsku teab keegi veel vastavaid firmasid, kust võiks sellist vedrut leida?
Pikkus on siis 130mm, kuid usun, et sobib ka ca 120-140mm, kuna keermega osa saab reguleerida ca 45mm ulatuses, läbimõõt on 49mm, kuid usun, et ka sellel vast ruumi +-5mm kummalegi poole minna.
Tänan kõiki juba antud nõuannete eest!
Postitatud: 20. 09. 2004. 07:18
Postitas erikr
5TH ELEMENT kirjutas:
Pikkus on siis 130mm, kuid usun, et sobib ka ca 120-140mm, kuna keermega osa saab reguleerida ca 45mm ulatuses, läbimõõt on 49mm, kuid usun, et ka sellel vast ruumi +-5mm kummalegi poole minna.
vedru iseloomustavad pikkus, läbimõõt, traadi läbimõõt, vedru samm ja täiskeerdude arv. lisaks vedru jäikus. viimane tuleks dünamomeetriliselt mõõta kui kusagilt andmeid kätte ei saa. füüsiliste mõõtude järgi peaks juba ligilähedase sobiliku saama .
Postitatud: 20. 09. 2004. 07:54
Postitas 5TH ELEMENT
vedru iseloomustavad pikkus, läbimõõt, traadi läbimõõt, vedru samm ja täiskeerdude arv. lisaks vedru jäikus. viimane tuleks dünamomeetriliselt mõõta kui kusagilt andmeid kätte ei saa. füüsiliste mõõtude järgi peaks juba ligilähedase sobiliku saama .[/quote]
Selge. Niisiis:
1) pikkus 130mm(+-ca 10-20mm),
2) läbimõõt 49mm (+-ca 5mm),
3) traadi läbimõõt: 8mm,
4) vedru samm 17mm (kui ikka mõõdetakse vahemikku, mil traat teeb täisringi ehk vedru keeru vahet?),
5) 7 täiskeerdu (+2 x ca 0,8 n.ö. poolkeerdu, mis nii üleval kui all need keeruotsad, et tasandada ühenduspinda alusega)
6) jäikuse kohta on andmed 650x2.35, mida aga pole suutnud lahti mõtestada, kuna FOX SHOX kodukal selle kohta vist andmed puuduvad. Igaljuhul eelmise omaniku väitel peaks olema üks jäigemaid, kuid eks aeg (4a pidevat kasutamist, sh ka võistlusi ja DH MM-i) on vist lihtsalt oma töö teinud, kuna vedru ju nö kulumaterjal, mis nagu piduriklotsidki tuleb mingi aeg välja vahetada?
R-Tech'is pidi väidetavalt vedru maksma ca 50-70EUR'i, kuid sooviks kiiremalt ja odavamalt asja korda saada, kui võimalik, seega, kes kasvõi füüsiliste mõõtude poolest ligilähedase leiab, andku palun sellest kiiresti teada.
Würth'ist tuli juba meilile sekretäri vastus, et ei saa aidata.
Postitatud: 20. 09. 2004. 09:11
Postitas mart
5TH ELEMENT kirjutas:
R-Tech'is pidi väidetavalt vedru maksma ca 50-70EUR'i.
bike-components.de küsib poole vähem
Igaks-puhuks ka DNM vedrude andmed:
http://www.reset-racing.de/dnm/
Postitatud: 20. 09. 2004. 09:25
Postitas 5TH ELEMENT
Suured tänud, mart!
Ega keegi lähiajal sealt midagi tellimas pole? Võtaks kindlasti selle 750lbs variandi ära, kuna see peaks hetkelolevast 650-sest siis veel jäigem olema.
Postitatud: 20. 09. 2004. 20:37
Postitas 5TH ELEMENT
Olukord nüüd siis järgmine:
1) AS Alas-Kuul
LES NO.2059 SF-TF 8X30X130 survevedru SS1774
565+18%=667.- tarne 2 nädalat
traat 8 mm
vedru pikkus 130 mm
läbimõõt 46 mm
jõud 1932 newtonit
vedru käik 28 mm
2) R-Tech Soomes Tamperes pakub 700lbs/in vedru
79EUR=ca 1230.-+saatmine. Originaal oli mul siis 650lb/in ja kõige jäigem pidi olema 850lb/in.
3) bike-components.de-s tuleks aga analoogne DNM vedru vaid
23EUR=360kr+saatmine
http://www.bike-components.de/catalog/p ... ts_id=5784
Kas oleks mõttekas Soomest osta või kõlbaks ka see Alas-Kuuli vedru? Saksast niikuinii keegi vist kaupa ei telli lähiajal?
Postitatud: 20. 09. 2004. 21:34
Postitas erikr
5TH ELEMENT kirjutas:
Kas oleks mõttekas Soomest osta või kõlbaks ka see Alas-Kuuli vedru? Saksast niikuinii keegi vist kaupa ei telli lähiajal?
nagu pakuti, lase lihvida olemasolev vedru murdunud ots vedru telje suhtes ristseisu ja treida lisaks pikkuse kompenseerimiseks puks. vedru käigus küll kaotad tiba. kui saad odavalt/tuttavalt siis saad ratta sõitma ja jõuad oodata talve jooksul saksa tellimustega liitumist.või oodata 2 nädalat alas-kuuli vedru.
Postitatud: 20. 09. 2004. 21:41
Postitas 5TH ELEMENT
Jah, nii vist tõesti kõige mõttekam, kuid järsku oskab keegi ka vastavat töökoda soovitada, kus see lihvimine ja puksi treimine ära tehtaks soodsalt?
Postitatud: 25. 09. 2004. 16:44
Postitas 5TH ELEMENT
Nii, kuna Saksast ikka veel keegi tellimas pole ja lihvimise kohta ütles üks kogemustega vana treial, et ka siis peab enne vedru kuumutama ja pole veel leidnud kohta, kus seda tehtaks, siis kõige reaalsem oleks ta ikkagi Alas-Kuul'ist tellida.
Kuid oskab keegi öelda, kas antud vedru peaks survejõu ja vedrukäigu poolest ikkagi sobima, kui mulle soovitati nt Soomest R-Tech'ist 700lbs/in vedru (originaal oli 650lbs/in)?
1) AS Alas-Kuul
LES NO.2059 SF-TF 8X30X130 survevedru SS1774
565+18%=667.- tarne 2 nädalat
traat 8 mm
vedru pikkus 130 mm
läbimõõt 46 mm
jõud 1932 newtonit
vedru käik 28 mm
Postitatud: 25. 09. 2004. 17:39
Postitas Konflict
Kuids see vedru üldse katki läks?
Postitatud: 25. 09. 2004. 18:34
Postitas 5TH ELEMENT
Konflict kirjutas:Kuids see vedru üldse katki läks?
Lihtsalt läks, mingit hullu hüpet küll ei teinud. Eks 4a ole pikk aeg ka ja vedru minu teada ikkagi nö kulumaterjal, mis tuleb teatud aja möödudes välja vahetada?
Postitatud: 26. 09. 2004. 11:33
Postitas Villem T
Kannatab Fox-i kodulehelt neile see njuutonite ja millimeetritega küsimus esitada kuidagi sellise nurga alt, et nad ei saa ainult "osta Foxi vedru" vastata.
Loobu küsimuse juures igaks juhuks ka kõigist oma õgustest neid vastutusele võtta jne... nad vastavad päris kiiresti.
Tegelikult on vedru käik ilmselt sama mis amordi käik ja need njuutonid arvutavad ilmselt ka kohalikud füüsik/matemaatikud naeladeks ümber vahetada? Käik peaks Vanilla CO-l olema poolteist tolli ehk siis 38 mm? 2000 njuutonit on äkki 200 kg ehk ca 500 naela? Kui nii siis on see Alaskuuli vedru sulle liiga pehme ja lühikese käiguga...
Selle puksiga jälle kaotad vedru käigus ja siis on väike võimalus mõne bottom-out piiripealse maandumisega amort või raam ära lõhkuda.
Kannatab originaalosa tellida...
Postitatud: 26. 09. 2004. 12:37
Postitas 5TH ELEMENT
Selge, kuid see Saksa variandi DNM 128x46mm vedru peaks vast ikka sobima, kuna saab ju valida erinevate jõudude vahel (650, 750lbs/in jne)?
Postitatud: 26. 09. 2004. 14:02
Postitas Villem T
Telli originaalile võimalikult sarnaste parameetritega vedru, muidu võid ootamatu/sobimatu tulemuse saavutada.
Mul on endal samuti coil-over tagaamort (Vanilla R), millel on 700-ne vedru. See on 20' raamiga XC rattal, et ilmselt siis mõeldud 80-90 kg sõitjale.
Postitatud: 26. 09. 2004. 14:25
Postitas 5TH ELEMENT
konakona kirjutas:Telli originaalile võimalikult sarnaste parameetritega vedru, muidu võid ootamatu/sobimatu tulemuse saavutada.
Mul on endal samuti coil-over tagaamort (Vanilla R), millel on 700-ne vedru. See on 20' raamiga XC rattal, et ilmselt siis mõeldud 80-90 kg sõitjale.
Wow, päris jõhker amort XC ratta kohta!
Vanilla R rohkem freeride'ikate rida ja Vanilla RC juba DH rida.
Sul enda amordiga mingeid probleeme pole olnud, kas ja kus hooldanud oled ja mis hoolduse käigus täpsemalt tehtud ja palju maksnud?
No siiski, see DNM vedru ei tohiks küll nüüd üllatusi valmistada-mõõdud praktiliselt samad 128mm pikkus ehk vaid 2mm lühem, kui originaalil ja diameeter 46mm ehk siis kummastki äärest tsentrile vaid 1.5mm lähemal (originaal siis 49mm) ning jõud ka paras-750lbs/in aga eks ma uurin veel.
Postitatud: 01. 10. 2004. 14:53
Postitas 5TH ELEMENT
Niisiis üks soomlane arvutas mulle need jõud Ridefree foorumis ümber ja sai sellise tulemuse:
1932N/28mm = 69 N/mm ehk ~400 lbs/in, seega see Alas-Kuuli vedru oleks liiga pehme olnud, kuna vaja umbes 700lbs/in vedru.
Seega jääb hetkel üle vaid R-tech'ist 79EUR vedru+6EUR saatmine postiennakolla Soomesiseselt, kuna mul üks tuttav tuleb varsti Eestisse. Kokku läheks siis 1326kr, kui Saksast saaks ca 400kr-iga analoogse aga keegi ei telli kahjuks lähiajal.
Postitatud: 01. 10. 2004. 14:53
Postitas 5TH ELEMENT
Niisiis üks soomlane arvutas mulle need jõud Ridefree foorumis ümber ja sai sellise tulemuse:
1932N/28mm = 69 N/mm ehk ~400 lbs/in, seega see Alas-Kuuli vedru oleks liiga pehme olnud, kuna vaja umbes 700lbs/in vedru.
Seega jääb hetkel üle vaid R-tech'ist 79EUR vedru+6EUR saatmine postiennakolla Soomesiseselt, kuna mul üks tuttav tuleb varsti Eestisse. Kokku läheks siis 1326kr, kui Saksast saaks ca 400kr-iga analoogse aga keegi ei telli kahjuks lähiajal.
Postitatud: 01. 10. 2004. 15:15
Postitas cowrider
5TH ELEMENT kirjutas:
Seega jääb hetkel üle vaid R-tech'ist 79EUR vedru+6EUR saatmine postiennakolla Soomesiseselt, kuna mul üks tuttav tuleb varsti Eestisse. Kokku läheks siis 1326kr, kui Saksast saaks ca 400kr-iga analoogse aga keegi ei telli kahjuks lähiajal.
Kas selline hinnavahe ei motiveeri sind Saksast tellima?
Postitatud: 02. 10. 2004. 10:35
Postitas Villem T
Vaatasin enda amorti ja seal on küll vedru otste flantsid (?) sellised, et väiksema diameetriga vedru ei klapiks...
Postitatud: 02. 10. 2004. 10:44
Postitas Villem T
5TH ELEMENT kirjutas:konakona kirjutas:Telli originaalile võimalikult sarnaste parameetritega vedru, muidu võid ootamatu/sobimatu tulemuse saavutada.
Mul on endal samuti coil-over tagaamort (Vanilla R), millel on 700-ne vedru. See on 20' raamiga XC rattal, et ilmselt siis mõeldud 80-90 kg sõitjale.
Wow, päris jõhker amort XC ratta kohta!
Vanilla R rohkem freeride'ikate rida ja Vanilla RC juba DH rida.
Sul enda amordiga mingeid probleeme pole olnud, kas ja kus hooldanud oled ja mis hoolduse käigus täpsemalt tehtud ja palju maksnud?
Originaalis oli all selline... Eks ta õõtsub vändates korralikult kaasa aga see eest neelab matse ka päris hästi. Tänapäeval tuleks ta Propedaliga õhkamordi vastu vahetada aga kuna ma tulemuse pärast ei sõida siis ei ole kiirustanud.
Hooldus? Olen kolm aastat kordagi hooldamata sõitnud, äkki peaks tõesti hooldama? Probleeme pole olnud, ei lekkimist (äkki pole õli sees) ega muud.