Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Tingimused:
Otepää RM, 9 august
Tagavahetaja: 780
Shifter: 785
kett: HGX
sümptomid:
Mõni kilomeeter pärast vesikruusal uhamist hakkas kett just suurematel kiirustel tühjalt kõrisema, nagu jookseks millestki kinnisest üle. krt sõidu pealt ei saanud sotti ka mis see kett täpsmealt teeb või ei tee. kõrvalt hõigati et keri korraks tagasi. see aitas korraks aga probleemi esinemine jäi püsima. käigud ei lülitunud ka enam täpselt. Mida see kett seal teha võis ja kas annaks midagi teha et edaspidi ei oleks sellist ootamatust? väga tüütu, sest kruusakad olid just minu minekuks head!
Ei tea kas järgnev on üldse eelnevaga seotud, kuid poolel maal kadusid kiiremad käigud, st vahetaja ei liikunud vaatamata lülitusele enam kiirematele hammakatele. pikema rappumise peale tasapisi mõned korrad nihkus edasi. kui on 26 jooksud ja 38/26 vänt, saate isegi aru millist meelehärmi see kruusal pakkus. ei aidanud vahepeal kellegi hea inimese aiavoolikuga pesu. Kodus survekaga uuristades hakkas tasapisi liikuma. Samas käega tõmmates liikus üsna kergelt väljapoole. Jäi mulje nagu vedru mis äärde tõmbama peaks, oleks lõtv vms. lisapesu survekaga ja uued õlid ja nüüd justkui liiguks jälle aga kahtlused jäävad...
Otepää RM, 9 august
Tagavahetaja: 780
Shifter: 785
kett: HGX
sümptomid:
Mõni kilomeeter pärast vesikruusal uhamist hakkas kett just suurematel kiirustel tühjalt kõrisema, nagu jookseks millestki kinnisest üle. krt sõidu pealt ei saanud sotti ka mis see kett täpsmealt teeb või ei tee. kõrvalt hõigati et keri korraks tagasi. see aitas korraks aga probleemi esinemine jäi püsima. käigud ei lülitunud ka enam täpselt. Mida see kett seal teha võis ja kas annaks midagi teha et edaspidi ei oleks sellist ootamatust? väga tüütu, sest kruusakad olid just minu minekuks head!
Ei tea kas järgnev on üldse eelnevaga seotud, kuid poolel maal kadusid kiiremad käigud, st vahetaja ei liikunud vaatamata lülitusele enam kiirematele hammakatele. pikema rappumise peale tasapisi mõned korrad nihkus edasi. kui on 26 jooksud ja 38/26 vänt, saate isegi aru millist meelehärmi see kruusal pakkus. ei aidanud vahepeal kellegi hea inimese aiavoolikuga pesu. Kodus survekaga uuristades hakkas tasapisi liikuma. Samas käega tõmmates liikus üsna kergelt väljapoole. Jäi mulje nagu vedru mis äärde tõmbama peaks, oleks lõtv vms. lisapesu survekaga ja uued õlid ja nüüd justkui liiguks jälle aga kahtlused jäävad...
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Vaheta käikari tross ja kõri ära. Lisaks kontrolli litrite liikuvust. Tirri laagrid võivad ka vaevatud olla ning veavad ketti kaasa.
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Kui tross jookseb enne käikarit mingi maa ilma kõrita, siis ronib sealt kruusa-vee sodi sisse ja ongi ikaldus käes. Mul oli see jama pidavalt eelmise rattaga. Abiks on pika kõri paigaldamine.
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Omal seekord Otepääl kiilus poriga parempoolse trigeri kinni
Pika meelitamisega sai käike kõrgemaks vahetada (top normal vahetaja), alla (jõuga vastu vedru) läks ilusti.
Palju leotuspesuvahendit ja wd-40 pesid muda välja ja panid asja uuesti käima.
Trigerid ja vahetajad 9 XT
Tasub kontrollida.
Pika meelitamisega sai käike kõrgemaks vahetada (top normal vahetaja), alla (jõuga vastu vedru) läks ilusti.
Palju leotuspesuvahendit ja wd-40 pesid muda välja ja panid asja uuesti käima.
Trigerid ja vahetajad 9 XT
Tasub kontrollida.
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Tänud, aga jään jänni. Mis sa selle all silmas pead? On jah jupp trossi enne kinnitust paljas. Iseneesest on trossid saanud sõita vaid mingi 300km ja kuivades oludes kuni otepää rm-ni.Läänlane kirjutas:... Abiks on pika kõri paigaldamine.
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
No panedki, käiguvahetaja linkidest alates kuni tagumise käiguvahetajani välja ühe pika kõri. Praegu on Sul see ilmselt kolmest jupist. Jah, selleks, et panna üks pikk kõri, tuleb natuke nokitseda, aga asi tasub ennast ära. Kui praegu satub porise ilmaga sodi trossi ja kõri vahele, siis hakkab tross raskemalt liikuma ning ühes suunas sellega peab hakkama saama käikari vedru. Kui aga vedru jõud enam üle ei käi, siis ongi tulemuseks probleem, mida kirjaldasid - käigud ei vahetu taga väiksemate hammakate poole.indrek56 kirjutas:Tänud, aga jään jänni. Mis sa selle all silmas pead? On jah jupp trossi enne kinnitust paljas. Iseneesest on trossid saanud sõita vaid mingi 300km ja kuivades oludes kuni otepää rm-ni.Läänlane kirjutas:... Abiks on pika kõri paigaldamine.
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Tänud! Nüüd sai minu lubjaollus asjale pihta. Vaatab õhtul trossimajanduse üle. Aga selle esimese probleemi peale kui mõelda, siis tundus olevat tõesti umbes selline, nagu kett mitte ei veereks vaid lohiseks üle kinnise litri. kusjuures pole õrna aimugi kas see nii oli. kõrin oli vaid kerides, mitte tirri lastes. . samas lahenes hetkeks olukord kui: kas kerisin korraks tagasi või vahetasin käiku. Kett üle kasseti hammaste vaevalt et viskas, seda tunnet ma tean
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Tegelt on üks variant pika kõri vältimiseks selline:Rivo kirjutas: No panedki, käiguvahetaja linkidest alates kuni tagumise käiguvahetajani välja ühe pika kõri. Praegu on Sul see ilmselt kolmest jupist. Jah, selleks, et panna üks pikk kõri, tuleb natuke nokitseda, aga asi tasub ennast ära..
. The cheaper option is to go for full length outers on your cables to shield the inside from dirt and water. However, the sealed cable systems like those available from Gore and Transfil are much more expensive but once fitted allow for slicker shifting and a longer time between servicing.
http://www.cyclistno1.co.uk/features/ma ... r-bike.htm
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Otepää suhteliselt rasketes oludes ikaldus päris paljudel niimõndagi
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Kasutan samasugust "kõri otsa" nagu mart oma postituses viitas ja Otepääl tagumise vahetajaga probleeme polnud. Toimib.
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Raporteerin siis (eba)edudest.
Trossid-kõrid. lasin trossi lõdvaks, liigutasin kõrid paigast. Veendusin, et tegelikult polnud need kuigi saastased. sellegipoolest puhastasin ja veendusin et trossi libises kõikides kõriosades minumeelest normaalselt. Panin kõik tagasi. Kui ma nüüd käike vahetan on justkui kõik ok. aga kõige ülemine käik ikkagi - kui vajutan ühe käigu allapoole nii, et asendi "klõpsu" veel ei käi, vabastan hoova, siis jääb käikar sellesse asendisse ja top-asendisse tagasi ei jookse. Jääb variant, et ka shifteris midagi takistab? Samas on veider mõelda, et käikari vedru pinge ääre pool niipalju drastiliselt langeb, et muudes asendites tõmbab ilusti top-asendisse aga mitte enam viimast otsa.
Litrid. Üks litritest lendab ringi nii, et kui annan näpuga hoo sisse siis keerleb veel veidi aega. Polegi enne sellist näinud. Teine tundus normaalselt tihke, st ei lennenud nii hooga ringi kuid ei olnud ka takistuseks. Liikus nagu poe-oma Kui nendes üldse asi võis olla siis kummas?
Trossid-kõrid. lasin trossi lõdvaks, liigutasin kõrid paigast. Veendusin, et tegelikult polnud need kuigi saastased. sellegipoolest puhastasin ja veendusin et trossi libises kõikides kõriosades minumeelest normaalselt. Panin kõik tagasi. Kui ma nüüd käike vahetan on justkui kõik ok. aga kõige ülemine käik ikkagi - kui vajutan ühe käigu allapoole nii, et asendi "klõpsu" veel ei käi, vabastan hoova, siis jääb käikar sellesse asendisse ja top-asendisse tagasi ei jookse. Jääb variant, et ka shifteris midagi takistab? Samas on veider mõelda, et käikari vedru pinge ääre pool niipalju drastiliselt langeb, et muudes asendites tõmbab ilusti top-asendisse aga mitte enam viimast otsa.
Litrid. Üks litritest lendab ringi nii, et kui annan näpuga hoo sisse siis keerleb veel veidi aega. Polegi enne sellist näinud. Teine tundus normaalselt tihke, st ei lennenud nii hooga ringi kuid ei olnud ka takistuseks. Liikus nagu poe-oma Kui nendes üldse asi võis olla siis kummas?
Re: Tagavahetaja ikaldused poristes oludes
Tõmba kõri plastikots maha. Kui kõri "metall-korpus" on nihkunud isolatsiooni seest välja, hakkab ka takistama. Abiks on kõride (tavaliselt esimese, kõige pikema tüki) lühendamine mõlemast otsast 7-10mm võrra.