1. leht 1-st
Kuidas kerget roostet maha saada?
Postitatud: 26. 11. 2004. 13:45
Postitas Hydro
Mul oli ratas paar päeva lume all ja nüüd on läikivatel poltidel kerge roostekiht peal. Millega ja kas seda üldse on võimalik eemaldada?
Tänan
...
Postitatud: 26. 11. 2004. 13:53
Postitas MK777
On olemas selline punast värvi vedelik, mis sööb selle rooste ära, nimetust kahjux ei mäleta. Kunagi kasutasin seda ise kuid see pudel vedelikuga kadus ära... Parem vaata ja küsi kauplustes kus müüakse autode jaoks mõeldut keemiat...
Postitatud: 26. 11. 2004. 23:17
Postitas Lauri
Buvanol vist oli mingi rooste surm, pidi rooste ära sööma...
Postitatud: 27. 11. 2004. 02:33
Postitas peeter009
yhte roosteeemaldamismõksi myydi ka yhes mõttetus kataloogis. muide seal pildil oli rattaraamilt roostet eemaldatud
arvatavasti mõttetu asi, kuid kes teab...
Postitatud: 27. 11. 2004. 10:58
Postitas erikr
mõelge nüüd ise.
rooste on raudoksiid.
poldid olid ju läikivad, järelikult galvaaniliselt kroomitud vms.
kroom, nikkel jne ei "roosteta"
järelikult pinnakattes mikropraod kust vesi rauani jõuab.
kõik happelised vms roosteemaldajad lähevad ka läbi mikroprao ja söövad pinnakatte alt põhimaterjali veel auklikumaks. järgmine kord roostetab juba oluliselt rohkem.
proovi kareda kaltsu ja mingi vedela õliga niipalju ära saada kui võimalik
Postitatud: 27. 11. 2004. 11:20
Postitas Ruve
proovi WD-40
Postitatud: 27. 11. 2004. 13:16
Postitas cowrider
erikr kirjutas:järgmine kord roostetab juba oluliselt rohkem.
Täpselt nii ongi. Rooste surma auto peal testitud. Niipalju on tolku, et roostekohad värvuvad mustaks ja plekk saab pehmem - on abiks ussitanud osa tuvastamisel ja eemaldamisel.
See, et roostevaba teras roostetab, on tavaline nähtus. Kunagi lugesin mingit seletust ka, aga enam ei mäleta. Kui tahad paremat roostekindlust, siis proovi happekindlat terast - mitu korda kallim. Baltic Polt vist Forelli tn.
...
Postitatud: 27. 11. 2004. 23:25
Postitas Marti
Oi jumal, mul alalõpmata on mingi kollased need poldid, peale pesugi kui ratas seisma jätta; sõida edasi, mitte midagi ei juhtu. kui asi ikka ainult poltides on nagu sa ütlesid. Vähem paanikat pisiasjade pärast.
Re: ...
Postitatud: 28. 11. 2004. 16:35
Postitas P
Marti kirjutas:Oi jumal, mul alalõpmata on mingi kollased need poldid, peale pesugi kui ratas seisma jätta; sõida edasi, mitte midagi ei juhtu. kui asi ikka ainult poltides on nagu sa ütlesid. Vähem paanikat pisiasjade pärast.
Täpselt samad sõnad. Kuigi poldid on roostevabast terasest, hakkab ta roostetama ikka. Põhjuseks on vähemalt minul see, et keeran neid tihti, ja see kate, mis seal peal on ja mis roostetamise ära hoiab, saab viga ja vesi jõuab metallini. Üldiselt mul on seda roostet vähe. Eelmisel rattal aga nii, et ohohoo...
Ei ole poltide pärast mõtet jamama hakata. See on mõtetu töö
Re: ...
Postitatud: 28. 11. 2004. 17:29
Postitas Ruve
P kirjutas:Kuigi poldid on roostevabast terasest, hakkab ta roostetama ikka. Põhjuseks on vähemalt minul see, et keeran neid tihti, ja see kate, mis seal peal on ja mis roostetamise ära hoiab, saab viga ja vesi jõuab metallini
roostevaba on metall. kui poldid roostevabast, siis nad ei roosteta. kui roostevaba plekk kusagil rohu sees paar aastat on, siis mingi roostevärvine kiht sinna peale tekib, aga selle võib lapiga vabalt maha pühkida.
odavamatel ratastel on tavalised raudpoldid. mingi läikiv kiht neil tõesti peal on
kallimatel ratastel on mingist eriterasest poldid kohati... "mine võta kinni millest"... osadel juppidel on ka alumiiniumist polte.
Re: ...
Postitatud: 28. 11. 2004. 18:09
Postitas P
Ruve kirjutas:odavamatel ratastel on tavalised raudpoldid. mingi läikiv kiht neil tõesti peal on
kallimatel ratastel on mingist eriterasest poldid kohati... "mine võta kinni millest"... osadel juppidel on ka alumiiniumist polte.
Nii, käisin just vaatasin oma ratta üle. Kuigi mu ratas ei ole kallis, seal poltidel mingit läikivat kihti peal ei olnud (vanal oli). Millegi pärast ei leidnud ka roostetavaid polte. Ei tea, vist oli valesti meelde jäänud. Vanal roostetasid küll kõvasti, juu sellel siis tavaline raud oligi.
Postitatud: 04. 01. 2005. 15:59
Postitas Pierre
Hmm.....on ju vana lugu, et sellistel puhkudel tuleb tanklasse minna, liiter (vähem vist ei saa) bensiini 98 osta ning kaltsul ja käel käia lasta....
Postitatud: 27. 02. 2005. 14:55
Postitas tanelq
Mine autopoodi ja küsi rooste surma . Pihustad natuke peale ja lased natuke seista , siis võtad mingi vana hambaharja ja kukud aga nühkima
Postitatud: 27. 02. 2005. 15:35
Postitas erikr
tanelq kirjutas:Mine autopoodi ja küsi rooste surma . Pihustad natuke peale ja lased natuke seista , siis võtad mingi vana hambaharja ja kukud aga nühkima
loe teema ikka enne läbi kui postitad
Postitatud: 27. 02. 2005. 15:54
Postitas tanelq
Mina olen nii edukalt rooste eemaldanud ! Eespool on ka mainitud rooste surma aga igaks juhuks tuletan meelde .
Postitatud: 09. 03. 2005. 23:30
Postitas Soobel
Selgus, et roostevaba teras tõesti ei roosteta. võsast leitud ennesõjaaegse Husquarna tagaratta kodarad olid peale lapiga ülekäimist kui tuttuued, samas velg oli olematuks roostetanud ja rumm roostekänkraks saanud.
Ehk siis asi on selles, et mõnedki tehnikamehed müüvad roostevaba pähe galvaanilise kattega raudkola. Ja see "Roostetav roostevaba" on tavaliselt tsingitud (näiteks kodar). rooste on väliselt valge, umbes selline, kui kodar märjaks teha ja söögisoola sisse kasta.
Aga muidu, kui on vaja raami roostest või vanast värvist puhastada, siis selleks on väga hea nipp: rebige lihvmasina smirgellindist sentimeetrine riba (tuleb ilusti ja konstantse laiusega), pange see ümber raami toru, vedage pingule ja hakake edasi-tagasi tõmbama (riba ennast, mitte riba piki toru edasi-tagasi). Aeg-ajalt tuleb seda riba millegi vastu tolmust puhtaks peksta. Lõpuks kulub riba pooleks. Aga niimoodi on ikka väga hulle raame korralikult läikima saadud.
update: valge soolataoline pudi tekkib kodaratele tänavatele puistatud libedusetõrjekeemia ja kodarat katva tsingi reaktsioonil. Tavaline roostetamine on ikka roostekarva.
Postitatud: 11. 03. 2005. 23:10
Postitas Soobel
Kui on vaja midagi värvida, siis metall eeldab eelnevat kruntimist. Ja parim seni läbiproovitud krunt on Vivacolor "Korrostop." Hammerite on katsetusjärgus (auto velgedel) ent kaldun arvama, et see maksab rohkem kui temast tolku on.
Postitatud: 07. 06. 2005. 12:07
Postitas alfonso
roostevabas terases sisalduvad Ni, Cr, Mo jt ühendid moodustavad toote pinnale oksiidikihi, mis kaitsebki ilmastiku, vedelike jm eest. kui seda pinda kahjustada, siis sulamis olev raud hakkab ikkagi korrodeeruma (roostetama). Selleks piisab näiteks kui:
- tõmmata naelaga üle RST pinna
- lõigata-käiata terast nii, et sädemed langevad RST tootele
- pakkida RST tooteid teraslindi või trossiga jne
- kasutada RST lõikamiseks sama ketast/ saagi millega on terast lõigatud
Postitatud: 07. 06. 2005. 20:14
Postitas mcrae
proovida võiks ka paljukirutud või -kiidetud WD-40-t.
Sõbral oli õhupüss roosteplekke täis, sellega sai maha küll.
Postitatud: 09. 06. 2005. 19:56
Postitas Matthias
oot oot......... ennemuiste käis rooste eemaldamine lihvpaberiga ju??
kui aga poldi keerme peal seda sel viisil raske kätte saada, pane polt mõneks ajaks õli sisse likku, (nii paar päeva, sobib suvaline, kordan: suvaline õli), võta välja ja kuivata põhjalikult ära, ning löö sellele paar korda tugevalt ntx mutrivõtmega pihta, suurem jama tuleb küljest ära, nüüd polt uuesti kergelt õliseks, ja oma algsesse kohta tagasi
Postitatud: 09. 06. 2005. 20:40
Postitas urmo
Just ennemuiste... ratast lihvpaberiga nühkima hakata ei soovita küll kellegi. Äärmisel juhul vast spets kareda lapiga, selline traatnuustiku ja ?vammi vahepealne asi.