1. leht 1-st

Esihammasrataste käiamine/uuendamine

Postitatud: 30. 04. 2015. 15:24
Postitas urmo
Selline mõte hüppas pähe lambist...

Varasemalt on siin juttu olnud kasseti käiamisest ja kuidas mõned osavamad on seda regulaarselt praktiseerinud. Aga kas seda on keegi proovinud ka esihammasrataste peal? Kuna need on alumiiniumist ja pidevalt "tule all", siis võiks arvata, et ühe uuenduskuuriga võidetav kasutusaeg on suhteliselt minimaalne, samas ei ole kuulnud, et keegi ka reaalselt järgi proovinud oleks. Põhimõtteliselt on mul olemas 42T XT hammakas, mida annaks kellelegi käiamiskogemusega isikule eksperimendi mõttes nokitseda (pakun, et aega kulub selleks niipalju, et tööraha võiks olla suurusjärgus 5-7€), sõidetud on ta niipalju läbi, et uue ketiga viskab üle.
Mul ei ole muidugi lootust, et pärast ühte kerget käiamist käib "teine sama palju veel", aga pool-igavusest võib ju huvi pärast proovida :D Samas, kui keegi on korduvalt katsetanud ja on selgelt mõttetu ettevõtmine, siis ei hakka sebima.

Re: Esihammasrataste käiamine/uuendamine

Postitatud: 30. 04. 2015. 20:37
Postitas metslane
Ära hakka jändama,head nahka ei saa.

Re: Esihammasrataste käiamine/uuendamine

Postitatud: 30. 04. 2015. 20:58
Postitas erikr
Eelmisel aastal avastasin enne esimest EEC sõitu, et sama jama - peale keti-kasseti vahetust hakkas X.0 keskmiselt hammakalt julmalt üle viskama. Uue hammaka tellimine võttis aega, lasin vana hammaka Dremeliga üle. Toimis probleemideta, aga eluiga ei hakanud katsetama, kui sain uue hammaka kätte, vahetasin ära.

Re: Esihammasrataste käiamine/uuendamine

Postitatud: 30. 04. 2015. 22:39
Postitas Rivo
Käiaga pole seal midagi teha. Õige suurusega ümar viil peab olema. Aga, päris "surnud" hammaka elu enam ei pikenda ja viilida saab vaid ühe korra. Kaua kestab - ühe keti jagu saad elukest pikendada.

Re: Esihammasrataste käiamine/uuendamine

Postitatud: 30. 04. 2015. 23:12
Postitas Kirsa
Kui juba esihammakad on ära kulunud, aga vahetada veel ei taha, siis on variant vana ketiga lihtsalt edasi lasta.
Mul on töölekäimise/rattamatka/talverattal 40 000km sõitnud xtr vänt (1 või 2x olen hammakaid vahetanud) ja umbes 13000km sõitnud xt kett, litrid ja kassett on kah vast 10000km vähemalt.
Uus kett seal kindlasti ei hambu ning ketimõõdik näitab vanale ketile kulumisastmeks umbes 1,2%, aga süsteem toimib ja pooleks ei ole veel läinud.