1. leht 1-st

Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 04. 09. 2015. 10:50
Postitas Kolinad
Tere
Kuna rattal tagumised hammakad vististi ära kulunud (pärast keti vahetust viskab üle), siis tuleb need ära vahetada, mis ju isenesest lihtne teema, aga:
  • mu rattal pole mitte kassett vaid mingi lihtsam "tirr" koos "shimano sis" käiguvahetajaga ning selle uuendamine tundub kuidagi mõttetu
  • nii et vahetaks tagumise ratta ära, aga ilmselt võiks siis olla juba rohkem hammasrattaid kui 7, seega peaks vahetama ka käiguvahetaja
  • käiguvahetaja vahetus tingib ühtlasi ilmselt käiguvalitsa vahetuse?
  • käiguvalitsa vahetus omakorda tingib vajaduse lenksu pealt kummid maha kiskuda (originaalis kummalised kõverad)
Kõik tundub justkui tehtav ja mitte müstilisi oskusi vajav. Siiski, kas on midagi, mille ma olen kahe silma vahele jätnud või mis võib tingida projekti ebaõnnestumise? Raami kinnitused peaksid ju olema sarnased? Ettevõtmise mõttekus on nii ehk naa küsitav, aga jätaks uue ja parema ratta ostmise hetkel kõrvale ja vana rattaga peab midagi ette võtma ikkagi.
Kui juppide osas on soovitusi, võite ka jagada, iseenese tarkusest paneks Deore'i ilmselt.

Originaalis ratas Peugeot Outdoor 100 (hübriid).

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 04. 09. 2015. 14:27
Postitas Road 2
Pilte. Ja olgu ligidalt ja arusaadavad.Üldse mitte norimise pärast.

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 04. 09. 2015. 18:21
Postitas Kolinad
Eks ma kannataks väikese norimise välja ka. Pildid sellel lingil. Iseenesest tahaks nädalavahetusel sõidukorda saada.
https://www.dropbox.com/sh/ntauhn3db8xs ... 2Yu1a?dl=0

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 04. 09. 2015. 20:02
Postitas Prommar
Ma küll ei soovitaks nii põhjalikku ümberehitamist tegema hakata. Lase tirr ära vahetada ja kühvelda edasi.
Milleks rohkem hammasrattaid? Kas on käike puudu jäänud? Kuna ees paistab olema 28-38-48, ei tohiks seda juhtuda.

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 04. 09. 2015. 20:57
Postitas Kolinad
Tänan kaasa mõtlemast. Ega see süsteem ilmselt liiga palju tähelepanu ei vääri tõesti ja isegi kui vahetus õnnestuks, jääb ülejäänu ikka selliseks nagu on. Aga kui kellelgi oleks sarnasest ettevõtmisest positiivseid kogemusi jagada, võiks seda teha ikka.

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 05. 09. 2015. 21:21
Postitas mart
Kolinad kirjutas:Tänan kaasa mõtlemast. Ega see süsteem ilmselt liiga palju tähelepanu ei vääri tõesti ja isegi kui vahetus õnnestuks, jääb ülejäänu ikka selliseks nagu on. Aga kui kellelgi oleks sarnasest ettevõtmisest positiivseid kogemusi jagada, võiks seda teha ikka.
See 7ne keermega tirr on täiesti tavaline ja saadaval korralikes rattapoodides. Vaheta ära ja kogu lugu - aastaid jälle hooletu.

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 06. 09. 2015. 11:38
Postitas Kolinad
HE-s oli tirr olemas küll, aga selline, kus kõige väiksem on 14, aga mul on 13. Mitte et ma seda väga tihti kasutanud oleks, aga ikka rohkem kui kahte kõige suuremat. Eks nädala sees ole rohkem poodel lahti ja vast kusagilt ikka leiab.

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 06. 09. 2015. 22:07
Postitas Cyrill

Re: Vanema ratta "parendamine"

Postitatud: 06. 09. 2015. 22:42
Postitas Kolinad
Suurepärane, järelikult on lootust. Ümberehitamine jääb ilmselt ära ka ajapuudusel ja ega see tirr+odav käiguvahetaja treenimise mõttes km kogumist ei takista. Ja kui viimase 2 kuu jooksul taastekkinud rattavaimustus püsib, eks siis premeerin ennast juba parema rattaga. Tänan veelkord kaasa mõtlemast.
Cyrill kirjutas:vaata 3 esimest pakkumist
https://www.google.ee/search?q=tirr+13- ... 2&ie=UTF-8