1. leht 1-st

Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 04. 03. 2016. 10:02
Postitas saakal
Soovitage kus saaks Eestis hooldada FOXi amorte?

Tänan

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 04. 03. 2016. 12:19
Postitas ebuprofen
Pōhimõtteliselt iga rattapoes.
Surfhouse, velopluss, nõmmel kasutaja MK777 juures.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 04. 03. 2016. 19:40
Postitas allan222
Mis ajast Eestis Fox hooldust tehakse? :shock:

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 04. 03. 2016. 20:41
Postitas MK777
Juba aastaid ikka aga juppe peab ise otsima, juhul kui vajadus tekib.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 11. 04. 2016. 20:30
Postitas alarco
MK777 kirjutas:Juba aastaid ikka aga juppe peab ise otsima, juhul kui vajadus tekib.
Sellisel juhul ei ole ma kindel et õigeid tööriistu- ja võtteid kasutatakse. Kas igas poes on olemas punane, roheline, kollane jamisiganes muud värvi õli fox-ile? kahtlen väga. Ise tean küll ainult neid poode kus seda ei ole. Huvitav mida nad amordi sisse valavad? Kui keegi teab fox-i volitatud töökoda siis andke palun teada.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 11. 04. 2016. 21:25
Postitas MK777
Ära nüüd nii skeptiline ka ole. Kui aga tõesti tahad volitatud töökoda siis otsi neid Soomes või mujal Euroopas.
Mis mure sul muidu on? Midagi katki?

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 11. 04. 2016. 22:52
Postitas erikr
alarco kirjutas: Sellisel juhul ei ole ma kindel et õigeid tööriistu- ja võtteid kasutatakse. Kas igas poes on olemas punane, roheline, kollane jamisiganes muud värvi õli fox-ile? kahtlen väga. Ise tean küll ainult neid poode kus seda ei ole. Huvitav mida nad amordi sisse valavad? Kui keegi teab fox-i volitatud töökoda siis andke palun teada.
Õli värvid on puhas marketing. Normaalne mehann teab, milline xxWyy õli millist värvi õli asemele käib. Tsiklipoest saab kõik õlid kätte.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 15. 04. 2016. 08:55
Postitas alarco
Vabandust, et üldistama kipun. Olen ise kaks amorti hooldamata jätmise pärast tuksi keeranud ja edaspidi soovitan kõigile hooldada. Nagu ma aru saan soovitavad praktiliselt kõik tootjad 30-40 h tagant vahetada alumises vannis õli, ülemisevahu/vildirõnga ja toolmutihendi. Kas "tavahoolduses" meil ka need vahetatakse või ainult pestakse? Kui ma hakkaksin lõunast ratast kusagile hooldusesse saatma tähendaks see minu jaoks peale kolme ndl sõitu 1-2 ndl ilma rattata olemist ja leedu foxi hinnakirja järgi 60-70 eur kuus lisakulu. Sellise hoolduse hinnakirja juures saaksin endale iga aasta uue amordi osta ja ratas oleks kogu aeg olemas. Ainuke mõeldav variant teha seda ise. Remontkomplekti sebiks mingi 35-ga kätte, lisaks õli mis ei ole väga kallis. Olen pehmelt öeldes kergelt segaduses.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 15. 04. 2016. 09:31
Postitas veloson
Meie rattapoodide hinnakirjadest tuntud "lihthoolduses" ja "täishoolduses" ei avata ühtegi amordijalga, hea kui rõhku juurde saab. Kellel on teisi kogemusi, jagatagu!

Hooldusesse saatmise ajaks võid teise kahvli alla keerata ja ise edasi sõita - kuuskanditöid pole mõtet posti teel teha (nooremate masinaklasside sõitjaid tuleb selles osas toetada).

30-40 tundi tundub pisut liialdatud, Foxil on lisaks argisele puhastamisele-reguleerimisele täishoolduse soovitused 1 kord aastas/125 töötunni järel. Manitou annab sõltuvalt ilma- ja rajaoludest ning sõitjast näpuga järge hoidjale vastavalt hooldusülesannetele erinevad hooldusvälbad ühest kuust kuni ühe aastani, sekkumist tüüpiliselt 4-6 kuu tagant. SRAM/SID õlivahetuseks avada 50 tunni järel ja täishoolduseks avada 100 tunni järel (küll on lisaks iga kasutuskorra järel toimetatavatele puhastamistele-vaatlemistele-sättimistele soovitaud 25 tunni järel pingutusmomenti/"mutreid" kontrollida). Ülejäänud tootjate osas ei oska kommenteerida.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 15. 04. 2016. 11:05
Postitas mart
alarco kirjutas:Vabandust, et üldistama kipun. Olen ise kaks amorti hooldamata jätmise pärast tuksi keeranud ja edaspidi soovitan kõigile hooldada.
Mis foxi mudelitega tegu oli? Mis neil tuksi läks? Kui kaua enne tuksiminekut vastu pidasid? Küsin, kuna need kümned foxid, mis minu käest läbi käinud on "surnud" vaid valusatest laksudest/mõlkidest või ülekulumisest liugpinnal, mitte hooldamatusest.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 15. 04. 2016. 11:33
Postitas alarco
Jälle üldistasin, aga Manitou R7 kestis 8 aastat ilma hoolduseta ja nüüd on puksidel katted maas ja sääred kulunud. Reba 29" kestis 2 aastat ja sääred täiesti kulunud. Ostsin uue SID-i ja hooldan ise. Fox 32 factory series on mul Spark 910 all 1 aasta olnud. Tease hooldusplaan näeb ette alumise sääre õli vahetuse iga 30h järel ja kõigi tihendite ja õlide vahetuse korra aastas. Võrreldes SID-iga on ta algusest peale kuidagi "kleepuv" olnud. Keeruline on SAG-i sättida kui ta ei taha liikuda vaid teeb seda "jõnksudega" Kas see on sellest, et kasutatav kuldne õli on viskoossem kui vanematel kasutatav roheline? Peaks midagi ette võtma. Tagaamordiga Nude2 on üldse segased lood. Tehas annab hooldusvälbaks 200h või kord aastas. Mida hooldada ei saa aru. Tuleb kuhugile saata.

Re: Fox amordi remont Eestis

Postitatud: 17. 04. 2016. 17:40
Postitas arnea
Liugurite enneaegne kulumine on mittehooldamise kõige tõenäolisem tagajärg - põhjuseks siis see, et nad käivad kas kuivalt või on tihendite vahelt mustus või vesi läbi pääsenud. Seda hooldust tasuks ikka teha. Kui õli must ei ole, siis tihendite kallale ei kipuks. Poroloonrõngaid saab ka pesta värske õli sees.

Teine asi, mida on lihtne kontrollida on õhukolvi olukord. Ülemises kambris peaks olema tilk õli - kui see täitsa kuiv on, on jälle liiga kiire kulumise oht. Amortisaatorit (summutajat) ennast väga tihti lahti ei kisuks - kuna liikuvad osad on kõik õli sees, siis on kulumise oht väiksem.

Kui amordi lahti võtab tasub jälgida õli värvi ja kogust. Mõnikord lekib õhukambrist või summutajast õli jalga ja siis tasub põhjalikum hooldus teha, et amort hästi toimiks.

Jõnksutamise probleemi põhjuseks pigem ei ole kuldse õli viskoossus. See õli on kleepuvam ja libedam ja jääb hästi amordi jala külge kinni. Viskoosus on teisejärguline. Kas sa oled seda amorti juba hooldanud? Või on variant, et amort on kuiv?