1. leht 1-st

Esihargi sirgestamine

Postitatud: 11. 04. 2016. 20:23
Postitas kristjanl
Olen käinud paljud rattapoed läbi, aga pole leidnud veel kedagi, kes tahaks/viitsiks proovida esiharki sirgeks ajada. Kas Tallinnas on olemas remondimeest, kes viitsiks veidi painutada? Tegu on kroomitud shimano esihargiga, mille üks auto suutis veidi kõveraks sõita (natukene kõhuall ja viltu)

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 11. 04. 2016. 20:33
Postitas Rivo
kristjanl kirjutas:Olen käinud paljud rattapoed läbi, aga pole leidnud veel kedagi, kes tahaks/viitsiks proovida esiharki sirgeks ajada. Kas Tallinnas on olemas remondimeest, kes viitsiks veidi painutada? Tegu on kroomitud shimano esihargiga, mille üks auto suutis veidi kõveraks sõita (natukene kõhuall ja viltu)
Üks pilt ütleb rohkem, kui 1000 sõna! Kui tegu alumiiniumist hargiga, siis need reeglina ühe paindumisega st. teist korda (tagasi) painutades läheb puruks. Ja kui ei lähegi kohe, painutamise ajal, siis läheb kasutades - see on juba eriti valus variant!

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 11. 04. 2016. 21:19
Postitas kristjanl
Kroomitud ja teras (1987 MNT velo)

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 11. 04. 2016. 21:28
Postitas MK777
Kui ta on sul L kujuline siis on arusaadav miks ära öeldakse.

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 11. 04. 2016. 22:19
Postitas erikr
Rivo kirjutas: Üks pilt ütleb rohkem, kui 1000 sõna!
Jah. Infot on vaja.
Mis materjalist kahvel?
Pilte kõverustest.
Teras andestab suht palju.
Alumiinium vii Emexisse ja osta uus.
Rattapoed ei paku lukksepateenust.
Enamasti pole neil vastavaid riistugi.
Ise olen kaheksakümnendatel hästivarustatud eksperimentaaltöökojas Sputniku kahvli ja raami sirgeks ajanud. Tükk aega andis rakiseid kompunnida kuni sai kruvipressi alla minna. Ise sättisin paika, ise keerasin ratast (seda, mis kruvi ringi ajas). Suht päeva töö oli. Oleksid nõus tänasel päeval selle eest maksma, et keegi 5+ aastase kogemusega lukksepp Su kahvli terve päeva sirgestab?

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 11. 04. 2016. 23:16
Postitas mart
kristjanl kirjutas:Kroomitud ja teras (1987 MNT velo)
Kui tegu umbes sarnasega, siis seda enam turvalisuse garantiiga sirgeks ei painuta.
http://www.ebay.de/itm/COLUMBUS-STEEL-F ... SwNphWaWIZ

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 12. 04. 2016. 17:46
Postitas kristjanl
Väga hea, et antud teema on hakanud kirgi köitma. Teema alguses on mainitud "veidi kõver" ning "terasest ja kroomitud". Kas sellisel juhul on vaja rääkima hakata L- kujulisest alumiinium kahvlist? :lol: Tänud siiski, et vaeva nägite.
Aga materjali tähistuse osas jään vastuse võlgu. Ilmselt Cr-Mo rajoonis asi. Veidikese viivitusega sain ka paar pilti:
Pilt
Pilt

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 12. 04. 2016. 20:53
Postitas mart
Shimano minuteada esiharke ei tooda, niisamuti kui raame, isegi mitte allhanke korras.
Äkki on miskit tõlkes kaduma läinud, nagu siin kuulutuses:
http://www.ebay.com/itm/SHIMANO-PRO-CAR ... Swv0tVB0~e

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 12. 04. 2016. 21:26
Postitas kristjanl
Pigem siis minu teadmatus. Esiratta kinnituskohtadel on sisse graveeritud/pressitud/misiganes meetodil Shimano kirjad.

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 13. 04. 2016. 00:13
Postitas erikr
Vaata kas magneti külge võtab. Kui jah, hüdro- või kruvipressi alla. Oskama peab ka muidugi.
See pole rattapoe teema. Rattapoes vahetatakse juppe ja pannakse õli.

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 13. 04. 2016. 14:02
Postitas vanaain
Vanemates jalgrattaraamatutes teemat käsitletud,eelkõige mõõtmist ja rihtimise tehnikat.Ise rihtisin vene võiduka kahvlit,tasapinnana kasutasin mõõtmiseks paksu klaasi,kruustange puuklotsidega ja torujuppe.Niikaua rihid,kui jälle lahtiskäsi sirgelt jookseb.

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 13. 04. 2016. 19:55
Postitas kristjanl
Otsin osavat töömeest, kuna endal puudub ligipääs hästi varustatud töökotta. Kodus põlve otsas ei julgeks tegema hakata.

Re: Esihargi sirgestamine

Postitatud: 20. 04. 2016. 18:45
Postitas kristjanl
Nädal möödas ning ratas siiani nurkalt nurgas. Ehk kellelgi ikka on mõni kontakt.