1. leht 1-st

Keti/pedaalide vahetus??? Palun soovitage???

Postitatud: 26. 04. 2005. 21:52
Postitas kris232
Niisiis on vaja vahetada endal kett välja:

Tagumine vahetaja on Deore ja ees Alivio ning 9-ne tirr on taga.
Seda täpselt ei tea mis firma värk see on, kuid on TREK 4700 originaal.

Nüüd asja juurde:
Oleks siis vaja uut ketti??? Äkki keegi targem oskab soovitada, et mida võtta ja kust kõige odavamalt saab???

Oleksin veel tänulik, kui keegi soovitaks häide pedaale/mitte väga kalleid/mitte väga jamasid. Pedaalid peaks olema siis tavalisel, mitte clipless.

Ratast kasutan vabaaja veetmiseks - võistlustel ei käi - aastas sõidan mingi max. 1500 -2000 km.

Tänud ette!

Re: Keti/pedaalide vahetus??? Palun soovitage???

Postitatud: 26. 04. 2005. 22:00
Postitas Kuldar
kris232 kirjutas:Niisiis on vaja vahetada endal kett välja:
Tänud ette!
Otsi hästivarustatud juveelipoodidest!

Postitatud: 26. 04. 2005. 22:31
Postitas Olivers
Kui lihtsalt sõidad niisama meelelahutuseks siis ei ole ju naq eriti prob mingi kett leida!
Võibolla leiad midagi SIIT
Kõige lihtsam,mine kuhugi rattapoodi ja seleta oma "mure" ära,ja kindlast leiad endale vaevata soovitud keti! :D

Postitatud: 26. 04. 2005. 22:45
Postitas bambino
Veloplusi koduleheküljel pole pooli kette väljas. Ise soovitaks sulle kas KMC X9 või siis SRAM-i kette. Neid saad lihtsalt kokku-lahti võtta ja mingi vedeliku sees puhastada. Alla 200 peaks ikka kätte saama.

Kui tahad täiesti tavalisi mõnusaid pedaale, siis vahet eriti pole. Võta mida kaupmees pakub

Postitatud: 26. 04. 2005. 22:50
Postitas Olivers
bambino kirjutas:Veloplusi koduleheküljel pole pooli kette väljas.
Aga sellepärast ongi ju kõige lihtsam minna poodi kohale ja vaadata mis valik on! :)

Re: Keti/pedaalide vahetus??? Palun soovitage???

Postitatud: 26. 04. 2005. 23:53
Postitas alar
kris232 kirjutas: Oleksin veel tänulik, kui keegi soovitaks häide pedaale/mitte väga kalleid/mitte väga jamasid. Pedaalid peaks olema siis tavalisel, mitte clipless.
Miks originaal pedaalid ei kõlba?

Re: Keti/pedaalide vahetus??? Palun soovitage???

Postitatud: 27. 04. 2005. 07:08
Postitas Pierre
kris232 kirjutas: ning 9-ne tirr on taga.
9sast tirri ma ei tea. Seal rohkem kassett. See selleks. Kett pane miinimum Shimano HG-53, HG-73 oleks norm.
Igasugune odav sodi ei sobi sulle, 9käiguline on peenema ketiga...kui raha on pane HG-93.

Teistest sama klassi kettidest räägitakse nii ja naa, ei tea mida arvata.

Postitatud: 27. 04. 2005. 07:28
Postitas Priit
Mis HG-93, piisab täiesti shim HG-53-st. Pühapäevasõitjal pole mingit mõtet raha kõrgema otsa kettidesse paigutada.

Postitatud: 27. 04. 2005. 10:50
Postitas Soobel
Kui vahetad keti, pead vahetama ka tirri/kasseti.
Vastasel korral... ma parem ei ütle, mis toimuma hakkab.

Postitatud: 27. 04. 2005. 11:08
Postitas nerd04
Soobel kirjutas:Kui vahetad keti, pead vahetama ka tirri/kasseti.
Vastasel korral... ma parem ei ütle, mis toimuma hakkab.
Tõeliselt halb uni jätkub:
ja siis juba rumm kah, ning kuna ainus hinna poolest sobiv rumm on 32 kodaraauguga vana 34 asemel, tuleb ka uus pöid osta. ja taguda pappi ka ümberladumise eest :twisted:

Postitatud: 27. 04. 2005. 11:25
Postitas Mati
Soobel kirjutas:Kui vahetad keti, pead vahetama ka tirri/kasseti.
Vastasel korral... ma parem ei ütle, mis toimuma hakkab.
:? Milleks tirri vahetada :?: Kasseti vahetus on vajalik vaid siis kui see on ikka korralikult läbi ruunatud. Vanal kassetil võib uus kett täitsa normaalselt toimida. Esmalt soovitan proovida uue ketiga ja kui viskab, siis mõelda uue kasseti peale.

Kettidest soovitan lisaks Shimile vaadata ka SRAM'i ja KMC kette.

Re: Keti/pedaalide vahetus??? Palun soovitage???

Postitatud: 27. 04. 2005. 13:52
Postitas kris232
alar kirjutas:
kris232 kirjutas: Oleksin veel tänulik, kui keegi soovitaks häide pedaale/mitte väga kalleid/mitte väga jamasid. Pedaalid peaks olema siis tavalisel, mitte clipless.
Miks originaal pedaalid ei kõlba?
Originaal pedaalil on ühel pragu sees ja mõnikord kiilub kinni ning ei käi ringi... Loksub kah kahtlaselt :P

Kasett on mul veel korralik ja seda ei hakka veel välja vahetama ning võtan siis arvatavasti selle HG-73 või siis KMC x9. Kust Tartust seda saada võiks???

Postitatud: 27. 04. 2005. 13:57
Postitas reimers66
KMC X-9 on väga hea kett ja saadaval see Velo+! pedaalide kohta nii et pool metalle pole mõtet osta kui siis juba alumiiniumist tervenisti need peavad kaua vastu

Postitatud: 27. 04. 2005. 14:05
Postitas Pierre
Soobel kirjutas:Kui vahetad keti, pead vahetama ka tirri/kasseti.
Vastasel korral... ma parem ei ütle, mis toimuma hakkab.

Kogemused ütlevad, et ühe kassetiga on võimalik keti õigeaegse vahetuse korral vähemalt 3ketti läbi vändata...

Postitatud: 27. 04. 2005. 14:11
Postitas reimers66
Pierre kirjutas:
Soobel kirjutas:Kui vahetad keti, pead vahetama ka tirri/kasseti.
Vastasel korral... ma parem ei ütle, mis toimuma hakkab.

Kogemused ütlevad, et ühe kassetiga on võimalik keti õigeaegse vahetuse korral vähemalt 3ketti läbi vändata...
kui vahetada ketti 800-900km vahel siis kestab kassett üle 10 keti vabalt!
see oleneb täiesti kasutajast kes kuidas asju hoiab/puhastab jne

Postitatud: 27. 04. 2005. 14:40
Postitas Mati
reimers66 kirjutas:kui vahetada ketti 800-900km vahel siis kestab kassett üle 10 keti vabalt! see oleneb täiesti kasutajast kes kuidas asju hoiab/puhastab jne
seda bike kassetti tahaks küll lähedalt näha, mis on ca 10 000 km normaalselt töötanud :shock:

Postitatud: 27. 04. 2005. 14:42
Postitas reimers66
Mati kirjutas:
reimers66 kirjutas:kui vahetada ketti 800-900km vahel siis kestab kassett üle 10 keti vabalt! see oleneb täiesti kasutajast kes kuidas asju hoiab/puhastab jne
seda bike kassetti tahaks küll lähedalt näha, mis on ca 10 000 km normaalselt töötanud :shock:
mul sõitis LX kassett 8000km ja siiamaani toimib (kellegi teise käes)
oleneb ka ikka sõidustiilist aga tavakasutajal on see nii umbes

Postitatud: 27. 04. 2005. 14:52
Postitas Mati
reimers66 kirjutas:
Mati kirjutas:
reimers66 kirjutas:kui vahetada ketti 800-900km vahel siis kestab kassett üle 10 keti vabalt! see oleneb täiesti kasutajast kes kuidas asju hoiab/puhastab jne
seda bike kassetti tahaks küll lähedalt näha, mis on ca 10 000 km normaalselt töötanud :shock:
mul sõitis LX kassett 8000km ja siiamaani toimib (kellegi teise käes)
oleneb ka ikka sõidustiilist aga tavakasutajal on see nii umbes
pakun, et see on räme erand (bikega metsas käidud sisuliselt pole, keritud ainult vaikselt). st bike otstarbekohase kasutamise jämeda rikkumise korral on võib-olla võimalik tõesti seda saavutada.

Postitatud: 27. 04. 2005. 14:59
Postitas reimers66
Mati kirjutas:
reimers66 kirjutas:
Mati kirjutas: seda bike kassetti tahaks küll lähedalt näha, mis on ca 10 000 km normaalselt töötanud :shock:
mul sõitis LX kassett 8000km ja siiamaani toimib (kellegi teise käes)
oleneb ka ikka sõidustiilist aga tavakasutajal on see nii umbes
pakun, et see on räme erand (bikega metsas käidud sisuliselt pole, keritud ainult vaikselt). st bike otstarbekohase kasutamise jämeda rikkumise korral on võib-olla võimalik tõesti seda saavutada.
metsas käisin harva kuid ei ütleks et ma eriti aeglaselt sellega sõitsin! eks ma nüüd vaatan kaua mu XT kassett kestab :roll: hoidsin ka kasseti alati puhtana ja ketti vahetasin 800-900vahel kus kett polnud veel veninudki!

Tahan öelda et tavainimesel kestab kassett ikka päris kaua kui ketti õigeaegselt vahetada! Muidugi kui asja metsas sopas koguaeg lõhkuda siis kestab asi tunduvalt vähem

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:07
Postitas kris232
Ok. Aga oskab keegi pakkuda poodi või mingit kohta kus kett võimalikult odavalt ära vahetataks... Ise asun Nõos aga ei ole tööriista millega vahetada... Või palju see keti vahetamiseks mõeldud tööriist maksta võib???

Muidugi suured tänud ka kõikidel soovitajatele :!:

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:10
Postitas Mati
kris232 kirjutas:Ok. Aga oskab keegi pakkuda poodi või mingit kohta kus kett võimalikult odavalt ära vahetataks... Ise asun Nõos aga ei ole tööriista millega vahetada... Või palju see keti vahetamiseks mõeldud tööriist maksta võib??? Muidugi suured tänud ka kõikidel soovitajatele :!:
No sel pole suurt vahet, kus sa vana keti maha lased võtta. Uuri äkki on siin mõni Nõo kandist rattur, kes sulle korraks ketivõtit laenab. Uus osta siis aga juba nt SRAM või KMC, mida on tänu spetsiaallingile võimalik oma isiklike näppude abil lahti-ja kinni ühendada.

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:10
Postitas reimers66
kris232 kirjutas:Ok. Aga oskab keegi pakkuda poodi või mingit kohta kus kett võimalikult odavalt ära vahetataks... Ise asun Nõos aga ei ole tööriista millega vahetada... Või palju see keti vahetamiseks mõeldud tööriist maksta võib???

Muidugi suured tänud ka kõikidel soovitajatele :!:
kui ketilukk on kaasas saad uue keti peale kätega! vana keti saad läbi lõigata või torniga litri välja taguda!

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:22
Postitas kris232
reimers66 kirjutas:
kris232 kirjutas:Ok. Aga oskab keegi pakkuda poodi või mingit kohta kus kett võimalikult odavalt ära vahetataks... Ise asun Nõos aga ei ole tööriista millega vahetada... Või palju see keti vahetamiseks mõeldud tööriist maksta võib???

Muidugi suured tänud ka kõikidel soovitajatele :!:
kui ketilukk on kaasas saad uue keti peale kätega! vana keti saad läbi lõigata või torniga litri välja taguda!
Ketilukke olen näinud vaid vene rataste kettidel :roll: Aga nuh eks ma veits uuri elu ja vaatab mis teha annab seoses selle keti vahetusega :P

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:27
Postitas cowrider
Uus kett on tarvis õigesse mõõtu lühendada.
Kui ma viimati KMC x9 keti ostsin, siis oli hind vist veloplussis 300kr kanti ja mujal veel kallim. Ketiga olin rahul.

Alumiiniumist pedaalid peaks saama 250kr eest või odavamalt. Uuri näiteks Authori esindusest ja Velospetsist. Vaata, et puksid oleks ka metallist, mitte plastikust nagu Auhtori pedaalidel kahjuks on.

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:30
Postitas sqber
Jätkaks seda teemat küsimusega, et kui head need ketilukud on? Öeldakse, et kett on nii tugev, kui tugev on tema kõige nõrgem lüli. Kui suur on tõenäosus, et see ketilukk saab keti nõrgimaks lüliks? Ja kas seda lukku saab panna ainult vastava firma (SRAM või KMC) ketile või saab ka näiteks Shimano ketile (kui nt. 1 lüli vahelt välja võtta ja see lukuga asendada või midagi sellist).

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:34
Postitas kris232
cowrider kirjutas:Uus kett on tarvis õigesse mõõtu lühendada.
Mille järgi ma seda ketti lühendan :oops: Viitsib keegi seletada :P

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:36
Postitas Mati
sqber kirjutas:... kui head need ketilukud on? ... Kui suur on tõenäosus, et see ketilukk saab keti nõrgimaks lüliks? Ja kas seda lukku saab panna ... ka näiteks Shimano ketile (kui nt. 1 lüli vahelt välja võtta ja see lukuga asendada või midagi sellist).
See küll juba miljon korda käidud teema, aga kordame siis veel korra. Minul ei ole õnnestunud ühtegi SRAMi Powerlinki katki teha. Samuti olen seda kasutanud ka nt Shimi kettidel. Kui neid linke korralikult kasutada (st hoida neist eemal näpitsad ja muud tööriistad), siis ei juhtu nende küll midagi. Hetkel on kasutusel Connex'i kett, millel ka link ja samuti pole probleemi.

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:39
Postitas Rivo
sqber kirjutas: Öeldakse, et kett on nii tugev, kui tugev on tema kõige nõrgem lüli. Kui suur on tõenäosus, et see ketilukk saab keti nõrgimaks lüliks? Ja kas seda lukku saab panna ainult vastava firma (SRAM või KMC) ketile või saab ka näiteks Shimano ketile (kui nt. 1 lüli vahelt välja võtta ja see lukuga asendada või midagi sellist).
SRAM Powrlink on keti juures üks tugevamaid lülisid. Saam kasutada ka Shimanoga

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:43
Postitas cowrider
sqber kirjutas:Jätkaks seda teemat küsimusega, et kui head need ketilukud on? Öeldakse, et kett on nii tugev, kui tugev on tema kõige nõrgem lüli.
viewtopic.php?p=57700#57700

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:47
Postitas sqber
Tänud. Loeme sellega ketilukkude tugevuse teema lõppenuks.

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:49
Postitas mart
kris232 kirjutas: Mille järgi ma seda ketti lühendan :oops: Viitsib keegi seletada :P
Osta raamat - jäävad paljud elementaarsed küsimused küsimata.
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?11332

Postitatud: 27. 04. 2005. 15:51
Postitas Pierre
sqber kirjutas:Jätkaks seda teemat küsimusega, et kui head need ketilukud on? Öeldakse, et kett on nii tugev, kui tugev on tema kõige nõrgem lüli. Kui suur on tõenäosus, et see ketilukk saab keti nõrgimaks lüliks? Ja kas seda lukku saab panna ainult vastava firma (SRAM või KMC) ketile või saab ka näiteks Shimano ketile (kui nt. 1 lüli vahelt välja võtta ja see lukuga asendada või midagi sellist).
Minu arust pole mõtet nende lukkudega jännata. "Perekal" võid sellist trikki kasutada. Kett peab ikka täpsesse mõõtu saama ja kinnitatama õige tööriistaga. Selline odavaim asjaarmastaja riist (Pedro?s) maksis mingi 250.-


TO "REIMERS66": mina lihtsalt ei usu..... 8) .....8000km!?.....ja 800-900 pole veninudki!?.......räägi kuidas sa seda suutsid :?: Ja iga kord kui käiasid oli seal veel midagi käiata?

PS! xt kassetti ei saa käiata.

Postitatud: 27. 04. 2005. 16:01
Postitas cowrider
Pierre kirjutas:
Minu arust pole mõtet nende lukkudega jännata. "Perekal" võid sellist trikki kasutada. Kett peab ikka täpsesse mõõtu saama ja kinnitatama õige tööriistaga. Selline odavaim asjaarmastaja riist (Pedro?s) maksis mingi 250.-
Vastuargumendid:
1. ketilukk on tugevam
2. ketilukuga ketti saab paremini puhastada ja kett/kassett kestavad kauem
3. ketivõtme saab soetada ka tunduvalt odavamalt. Endal on midagi taolist ja probleeme pole olnud.

Postitatud: 27. 04. 2005. 16:07
Postitas kris232
mart kirjutas:
kris232 kirjutas: Mille järgi ma seda ketti lühendan :oops: Viitsib keegi seletada :P
Osta raamat - jäävad paljud elementaarsed küsimused küsimata.
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?11332
Tänud! Raamatu ostsin kohe ära ja jään huviga ootama :P

Postitatud: 27. 04. 2005. 17:26
Postitas bambino
kris232 kirjutas: Mille järgi ma seda ketti lühendan :oops: Viitsib keegi seletada :P
Mina tegin selle õpetuse järgi. Soovitaks kasutada esimest ja teist meetodit, see rehkendamine võib segaseks minna.

Postitatud: 27. 04. 2005. 17:50
Postitas Soobel
Pole veel kogenud, et uus kett hammakatel kargama ei hakka. Vanasti sai hammasrattaid ketivahetusel käiatud, teatud tüüpi kassettidel võis neid ka ümber keerata, st hammaste kulumata küljed keti poole.

Postitatud: 27. 04. 2005. 18:30
Postitas cowrider
Soobel kirjutas:Pole veel kogenud, et uus kett hammakatel kargama ei hakka. Vanasti sai hammasrattaid ketivahetusel käiatud, teatud tüüpi kassettidel võis neid ka ümber keerata, st hammaste kulumata küljed keti poole.
Mul pole veel mitte ükski uus kett vana kassetiga kargama hakanud, isegi siis, kui mul mingi 18k või 21k optima oli (vana kett oli üsna kulunud), praegusest 27k rääkimata (kilomeetreid piisavalt ja ka talvel). Järelikult pole ühtegi kassetti/tirri nii kapsaks sõitnud, kuna puhastan/määrin ketti regulaarselt ning vahetan kette enne kui nendega probleemid tekivad.

Samas tean pühapäevasõitjaid (vist max 200km aastas), kes pole rattal kunagi ketti vahetanud ega puhastanud - ainult vahel wd40 pritsinud, pidades seda kraami õliks. Ketid on neil muidugi kulunud ja rattad ise ka sümboolse väärtusega. Kui ma nende ratastel ketid ära vahetaksin, siis vist saaksin sõimata, et rikkusin rattad ära, sest uus kett hakkaks viskama ;-)

Postitatud: 27. 04. 2005. 22:31
Postitas Soobel
Tegelikult pole tänapäevaste rataste ajastul ketti ilma tirrita vahetanudki, see ketihüppamise kogemus pärineb mul XB3 tehnika kasutamise ajastust. Selle tehnikaga oli tegelikult nii, et vahest viskas tuttuus kett tuttuuel tirril, mõni tirr kestis vaid loetud kilomeetrid jne.

Muide (kuulub vist ratturite slängi alla) nimetan ma neid õlivabu rattureid tankistideks, kuna nende lähenemine on kaugelt kuulda tankiroomiku vigisemisele sarnaneva heli tõttu, mida tegelikult teeb kuiv kett. WD40-t kasutasin ka korra, ent koju jõudes, peale 20km sõitu, oli kett kuiv jälle...

Postitatud: 28. 04. 2005. 07:36
Postitas paa
Pierre kirjutas: Räägid teisest asjast, mulle tundub. Isegi kui mitte "kusta, pesta, ja kammida" kassetti kogu aeg, sõidab uus kassett 2ketti, kolmandaga peaks juba mõnda hammakat käiama, muidugi oleneb..... Aga 10ketti ühe kassetiga!? Guinessi rekord??
sry, mul jah jäi mulje, et sind hämmastab ...
mina lihtsalt ei usu..... 8) .....8000km!?.....ja 800-900 pole veninudki!?.......
... et kuidas 800-900km ja kett pole "veninud"..

Postitatud: 28. 04. 2005. 08:11
Postitas Mati
Soobel kirjutas:Tegelikult pole tänapäevaste rataste ajastul ketti ilma tirrita vahetanudki, ... Selle tehnikaga oli tegelikult nii, et vahest viskas tuttuus kett tuttuuel tirril, mõni tirr kestis vaid loetud kilomeetrid jne.
Veelkord - TIRR JA KASSETT ON KAKS ERINEVAT ASJA :idea: Ketiga seostub kassett ja kassetiga tirr.

Postitatud: 28. 04. 2005. 11:43
Postitas Soobel
"Veelkord - TIRR JA KASSETT ON KAKS ERINEVAT ASJA Ketiga seostub kassett ja kassetiga tirr."

Kelleks sa mind pead?
Või on see minu väljenduse probleem? Mina olen seni endale defineerinud 2 süsteemi: kassetisüsteem ja tirrisüsteem. Kassetisüsteemiks pean seda moodsamat varianti, kus hammasrattakassett käib tirri pealt maha ehk kui hammasrattad on kulunud, tuleb poodi kassetti ostma minna. Tirrisüsteemiks pean vana varianti (startsosse), kus hammasrataste kulumise korral tuli uus tirr osta, tirr käis rummu peale vindiga (kusjuures see vindistandard pärineb juba 1908.aastast, Torpedo rummu sünnipäevast. Enamikule 1930-date tagarummudele on võimalik hammasratta asemele tirri keerata!). Seda tüüpi tirridele pole ma kunagi hammasrattaid eraldi müügil näinud, samuti ei ütleks ma, et nende hammasrattad lahti võttes kompaktseid kassette moodustavad.
Või on nendele erinevatele konstruktsioonidele ka mingeid levinumaid mõisteid?

Ja keti pikkust olen seni seadnud nii, et panen keti kõige väiksematele hammasratastele ja pingutan nii, et käiguvahetaja alumise rulli ja esihammaka vaheline ketilõik ei puutuks vastu käiguvahetaja ülemise rulli keerdunud ketti. (Hoiatus: see meetod ei tarvitse kehtida maastikurataste puhul, kuna mul on ees 2 hammasratast (14käiku))

Postitatud: 28. 04. 2005. 13:19
Postitas Mati
Soobel kirjutas:
Mati kirjutas:Veelkord - TIRR JA KASSETT ON KAKS ERINEVAT ASJA Ketiga seostub kassett ja kassetiga tirr.
Kelleks sa mind pead? ... Mina olen seni endale defineerinud 2 süsteemi: kassetisüsteem ja tirrisüsteem.
Soobliks ... No arva ära kas antud teema arenduses on aktuaalne kaasaegne süsteem või "antiiksüsteem" :idea: Kogenematud lugejad ajab see tirri jutt lihtsalt segadusse, eriti kui ei täpsustata kah (a la tekst Tegelikult pole tänapäevaste rataste ajastul ketti ilma tirrita vahetanudki) :roll:

Postitatud: 28. 04. 2005. 13:38
Postitas cowrider
Ma vaatasin üllatusega, et poodides müüakse ikka veel 3x7 käikudega rattaid :shock: Ma ei tea, kas need on tirri või kassetiga. Kuid kasutatud ratastena on käibes veel päris palju 3x6 ja 3x7 rattaid, mis ei kasuta kassette. Antud teemas sobib segaduse vältimiseks kasutada väljendit "tagahammasrattad".

Postitatud: 28. 04. 2005. 13:43
Postitas Pierre
paa kirjutas:...no parem usu. Ise olen talv läbi sõitnud, peamiselt metsas, selle jooksul 2 ketti, kumbki 1000km sõitnud, esialgsest pikkusest (mida on 85 lüli + lukk) eristab mõlemat umbes 3-4mm. Ja kassetil pole kah veel käiata midagi. Saladus on selles, et peale sõitu võtad keti lukust lahti ja pesed ilusti ära ja kasseti puhastad kah ära. ning õlitad enne IGAT sõitu.
BTW - ta ei venigi, ta kulub. sellepärast ongi puhastamisel ja õigel määrdevalikul võtmeroll.
Räägid teisest asjast, mulle tundub. Isegi kui mitte "kusta, pesta, ja kammida" kassetti kogu aeg, sõidab uus kassett 2ketti, kolmandaga peaks juba mõnda hammakat käiama, muidugi oleneb..... Aga 10ketti ühe kassetiga!? Guinessi rekord?? :idea:

Postitatud: 28. 04. 2005. 14:29
Postitas reimers66
Pierre kirjutas:
paa kirjutas:...no parem usu. Ise olen talv läbi sõitnud, peamiselt metsas, selle jooksul 2 ketti, kumbki 1000km sõitnud, esialgsest pikkusest (mida on 85 lüli + lukk) eristab mõlemat umbes 3-4mm. Ja kassetil pole kah veel käiata midagi. Saladus on selles, et peale sõitu võtad keti lukust lahti ja pesed ilusti ära ja kasseti puhastad kah ära. ning õlitad enne IGAT sõitu.
BTW - ta ei venigi, ta kulub. sellepärast ongi puhastamisel ja õigel määrdevalikul võtmeroll.
Räägid teisest asjast, mulle tundub. Isegi kui mitte "kusta, pesta, ja kammida" kassetti kogu aeg, sõidab uus kassett 2ketti, kolmandaga peaks juba mõnda hammakat käiama, muidugi oleneb..... Aga 10ketti ühe kassetiga!? Guinessi rekord?? :idea:
2ketti? ja siis juba kassett läbi? kas sa teed nalja? Miks sa arvad et ma siia naljapärast kirjutasin et 8K kestsid mul LX8 kassett kasutades IQ51 kette? Lihtsalt on suur vahe sportlase ja tavainimese vahel :idea:
muidugi lõpupoole kui ma ketti vahetasin siis 2väikest hammakat vajasid juba sissesõitu

Postitatud: 28. 04. 2005. 17:14
Postitas Pierre
Ei, ei...ma ei öelnud, et 2 ketti ja "viska minema", või ütlesin? :shock: Minu arust väljendasin, et 3andaga tuleb äkki juba käiata. Ja neljas, jäägu viimaseks, meil on ju esihammakad ka..........mida sugugi "säästust" odavalt ei saa.
8)

Postitatud: 29. 04. 2005. 01:00
Postitas reimers66
need ju sinu laused :roll: sõidab uus kassett 2ketti, kolmandaga peaks juba mõnda hammakat käiama, muidugi oleneb..... Aga 10ketti ühe kassetiga!? Guinessi rekord??

Postitatud: 01. 05. 2005. 18:26
Postitas erikr
tirri ja kasseti teema jätkuks niipalju, et käige suvalises rattapoes kus jupid letis. näete massiliselt 5-7 käigulisi "tirre".
keti ja kasseti kestvuse teema on saatnud meie hobirattureid juba eelmisest aastatuhandest kui asja arutati ee.hobi.velo uudisgrupis.
see on ülimõtettu vaidlus, et palju kestab 1 kett või kassett. kasutamistingimused on niivõrd erinevad ja puhastamisel ja puhastamisel on ka vahe. mõni saadab DA keti iga 500 km järel utiili, teine sõidab mingi suvalisega terve elu.
olulisem on selgeks endale teha venimise-kulumise sümptomid ja mõõtmise meetodid ning vahetada kette-kassette vastavalt vajadusele, mitte läbisõidule.