1. leht 1-st

Sram GX1 ja X01 tagavahetaja probleem(id)

Postitatud: 04. 10. 2017. 11:46
Postitas KristjanS
Olen sel aastal liiga palju kokku puutunud probleemiga, kus Srami tagavahetajad GX1 ja X01 (11käiku) peale mõne aja möödumist hakkavad käiguvahetusel hambaid näitama. Milles probleem seisneb? Esimesel kuuel hambal vahetab käiguvahetaja käike nii nagu peab - üles-alla, alt-üles, puhtalt ja ilma igasuguse anomaaliata. Probleemid algavad aga alates seitsmendast. Käiguvahetaja justkui ei tõmba piisavalt ketti järgmise hammasratta peale vaid jääb mõne millimeeterkümnendiku jagu valesti istuma. Sellega kaasneb aga ragin keti ja hammasratta vahel ja veelgi ebatäpsem käiguvahetus edasistel hammasratastel. Uuesti käigud alla vahetades alates kuuendast (alt poolt loetuna) toimivad käigud jälle eeskujulikult.

Mis on tehtud:
1. Raamikõrv sirge
2. Tross ja kõri uus
3. Käiguvahetaja liigendid puhastatud/määritud
4. Piiramiskruvid paigas
5. Käiguvahetaja trossi litter puhastatud, et liiguks pehmelt ja sujuvalt

Setup:
1. X01 tagavahetaja ja gripshift lenksul
2. Srami 10-42 kassett
3. Shimano HG-901 kett

Olen antud probleemiga sel aastal juba korduvalt kokku puutunud. Ühel rattal lahenes probleem peale käiguvahetaja vahetamist uue vastu. Mulle siiski tundub, et see ei ole lahendus, sest ei saa olla, et käiguvahetaja kestab ühe-kaks aastat (ja sedagi olematu läbisõidu juures) ja siis tahab jälle väljavahetamist saada.

Otan siinkohal konstruktiivset arutelu ja ettepanekuid, mida veel proovida ja mida valesti võin teha?!

Re: Sram GX1 ja X01 tagavahetaja probleem(id)

Postitatud: 06. 11. 2017. 08:44
Postitas jeesus1
Kui käikari litrid on juba liiga suure lõtkuga, siis hakkab ka vahetus jonnima. Kontrolli üle et litrid oleks ilma lõtkuta/minimaalse lõtkuga.
Ülemise litri kaugus kassetist on ka väga tähtis (B-screw), võid proovida seda lähemale liigutada kui võimalik

Re: Sram GX1 ja X01 tagavahetaja probleem(id)

Postitatud: 20. 11. 2017. 15:01
Postitas vigurivänt
jeesus1 kirjutas:.
Ülemise litri kaugus kassetist on ka väga tähtis (B-screw), võid proovida seda lähemale liigutada kui võimalik
See on põhiline probleemide allikas. Eriti veel, kui vahetad ees hammakat. Ka kõige suuremale hambale ei taha hästi ronida, kui vahe vale. Ma ei tea kuidas on trossid/kõrid, aga kahel isendil olid pidevad käiguvahetuse probleemid ja tegime ümber täispika kõri peale, ning kõik anomaaliad kadusid.