1. leht 1-st
Kett
Postitatud: 27. 07. 2005. 08:46
Postitas Eiffel
Küsimus selline, kui Deore (HG 53) kett on jäänud natuke lühikeseks, siis kas sinna saab ja võib panna paar lüli LX (HG 73) ketist? Kas nad ühilduvad ja millised võivad olla tagajärjed?
Kui neid ei tohi kokku panna, siis siit järgmine küsimus, et äkki on kellegil kuni 5 lüli Deore (HG 53) ketti kuhugi kapi nurka seisama jäänud, oleks huvitatud.
Postitatud: 27. 07. 2005. 09:00
Postitas UrmasL
Võid panna küll kokku
Postitatud: 27. 07. 2005. 09:03
Postitas maxspeed
mina küll paneks, kui hg53 on uus ja venimata, ning pandavad lülid samuti. midagi ei tohiks juhtuda, kui hoolikalt ühendada. kasutuses olnud ketile aga ei paneks uusi lülisid juurde.
Postitatud: 27. 07. 2005. 09:07
Postitas Eiffel
Siis ongi probleem, sest HG 53 on u. 500 km sõitnud, aga HG 73 lülid on uued. Kas sellisel juhul ei ole mõtet?
Re: Kett
Postitatud: 27. 07. 2005. 09:12
Postitas sqber
Eiffel kirjutas:Küsimus selline, kui Deore (HG 53) kett on jäänud natuke lühikeseks ...
Sorry, läheb veidi teemast välja aga kuidas sul kett lühikeseks jäi? Saan aru, et kunagi oli kett õiges mõõdus aga nüüd jäi lühikeseks. Ma saan aru, et ketid kuludes ikka venivad. Kas sul läks pesus kokku
Või oled pannud mingise uue kassetti või siis hoopis suuremad hammakad ette? Isiklikult ma ei põeks ja paneks selle LX keti lülid vahele. Kinni neetimise kvaliteet on muidugi oluline.
Postitatud: 27. 07. 2005. 09:41
Postitas Eiffel
Kett jäi lühikesks nii et lolli peaga sai ketile vahele pandud käsitsi avatav ketilukk, mis läks esimesel sõidul metsas katki. Siis, et edasi sõita, sai veel üks lüli vahelt välja võetud- nii ta lühikeseks jäigi.
Postitatud: 27. 07. 2005. 09:46
Postitas maxspeed
kui shimano insenerid sellist arutelu kuuleksid, oleksid nende suitsiidid üsna tõenäolised
mitmest lülist su kett praegu koosneb? üldiselt on see shimano kettide kokku/lahti võtmine üsna hell teema. mida vähem torkida, seda parem. vbla on mõtekas sul see kett lõpuni ära sõita, seejärel panna uus sobiva pikkusega kett. hg53 on pealegi üsna lühikese elueaga, peaks ära kannatama
sõida näiteks võimalikult palju eest keskmise hammakaga, kui uue keti paned siis jällegi suuremaga rohkem, et asja tasakaalus hoida...
Postitatud: 27. 07. 2005. 10:21
Postitas Eiffel
Mis üldsus arvab et kui kahe uue ketiga on sõidetud 600+600 km. ja osta nüüd uus kett, kas ta siis hakkab normaalselt hambuma?
Postitatud: 27. 07. 2005. 10:28
Postitas Rivo
Eiffel kirjutas:Mis üldsus arvab et kui kahe uue ketiga on sõidetud 600+600 km. ja osta nüüd uus kett, kas ta siis hakkab normaalselt hambuma?
Kahjuks ei tea, mis tootja kassett sul on. LX kassetil sain isegi kuuenda keti hambuma, kui olin nii ca. 200km sõitnud. Sram 9.0 kassett oli peale kolmandat ketti õhtal omadega.
Kui nüüd oletada, et sul Deore kassett ja need 600+600km tulid HG53 kettidega, siis uue ketiga probleeme olla ei tohiks.
Postitatud: 27. 07. 2005. 11:27
Postitas Eiffel
Kassett on SRAMi oma ja esimesed 600 km sai sõidetud HG 53 ketiga ja teine 600 HG 73 ketiga. See HG 53 koos kahe HG 73 kahe lüliga ongi nüüd see kett mida sooviks peale panna. Soovitused!?
Postitatud: 13. 09. 2005. 18:53
Postitas tumbuser
Viisin oma ratta (suhteliselt korraliku, ikkagi lx jupid peal) Hawaii Expressi hooldusse Tartus, et vaadataks koonused, amordid ja pidurid enne nädalast rattamatka igaks juhuks üle. Tulen tagasi, öeldakse kõik OK. Hakkan sõitma, kett viskab üle. Kusjuures enne hooldusseviimist polnud ketiga mingeid probleeme.
Teisel rattal on kette vahetatud, kuigi olen rattaasjanduses suht loll, tean et viskab teinekord üle kui uus panna. Paranoia hakkab tööle. No lambist ei saa kett üle viskama hakata.
Vaatan ketti lähemalt, täiesti puhtaks on tehtud, tavaliselt ei tehta.
Uurin siis mis viga, hakatakse rääkima mingite jubinate kulumisest. Ütlen et 1000 km ei tohiks küll neid kuluma panna. Mehaanik mõmiseb selle peale ja keerab usinasti mingeid mutreid, ütleb et proovi nüüd.
Ikka sama jama. Pingutan mälu, et milline kett mul rattal peal oli. Vannun endamisi, sest ei mäleta täpselt ja pole huvi eriti tundnud. Tunne on nagu oli "vihasema välimusega" kett,...nähtavasti paranoia. Toon siis ratta uuesti tagasi ja ütlen et lähen veerand tunniks eemale.
Tulen tagasi, rattal "uus" roostene kett peal. Paranoia saab veel tuult tiibadesse. Tõsi, kett üle enam ei viska (mõistlikul väntamisel). Küsin siis ääri veeri, et vahetasid kõige esimese keti välja?
Siis räägitakse keti kulumisest. Vabandan ja ütlen et arvasin et tegid "külma" nagu mõnikord autoremonditöökodades. uued jupid vanade vastu vahetatakse. Surume kätt ja lahkun. Jään spetsialistide juttu uskuma, pole aega rääkida ega oskust küsida. Kahtlusi enam pole kõhklused jäävad.
Ikkagi. Kuidas on võimalik, et toon ratta remonti, mille kett pole kordagi üle visanud ja saan vastu ratta, millel viskab kett üle?
Oskab keegi seda kommenteerida? Oleksin väga tänulik.
Postitatud: 13. 09. 2005. 18:59
Postitas moll
Kassett või esihammakad kulunud, selles asi ongi. Tuleb veel juppe vahetada.
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:03
Postitas tumbuser
moll kirjutas:Kassett või esihammakad kulunud, selles asi ongi. Tuleb veel juppe vahetada.
okei. Aga kuidas see viga
nii järsku ja nii kõvasti ilmnes? Ja mehaanik ei öelnud, et kassett ja esihambad kulunud, ütles et kett vaid kulunud. Puhastan ketti ka tihedamalt kui tavasõitjad (ok, vähem kui sportlased)
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:12
Postitas maxspeed
tumbuser kirjutas: Mehaanik mõmiseb selle peale ja keerab usinasti mingeid mutreid, ütleb et proovi nüüd.
milliseid mutreid keerati? räägi nüüd täpsemalt, milline kett sulle sinna lõpuks peale pandi, ketil peaks kirjas olema.
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:21
Postitas moll
jajah, kui pandi vale kiirusega kett peale, siis samuti viskab üle. aga kui õige kett, siis on kassett ja esihammakad ikkagi. uus asi lihtsalt ei ole samamoodi sisse sõitnud kui vana kett.
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:21
Postitas tumbuser
maxspeed kirjutas:milliseid mutreid keerati? räägi nüüd täpsemalt, milline kett sulle sinna lõpuks peale pandi, ketil peaks kirjas olema.
keerati kummiga kaetud mutrit, mille ühest otsast jooksev tross läheb ratta eesotsa ja teine käiguvahetaja tagaossa. Ja veel mingeid käiguvahetuse juures.
Lõpuks pandi peale kett kirjadega: shimano, HG ja CN-HG 73
moll kirjutas:jajah, kui pandi vale kiirusega kett peale, siis samuti viskab üle. aga kui õige kett, siis on kassett ja esihammakad ikkagi. uus asi lihtsalt ei ole samamoodi sisse sõitnud kui vana kett.
Sa tahad öelda, et võidigi kett ära vahetada, näiteks kogemata a?la arst ajas patsiendid sassi ja terve jalg saeti maha? Ma loodan, et see uus kett on vähemalt hea, kannatab tugevat väntamist, kuigi roostes ja kulunud...
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:28
Postitas maxspeed
nojahh, siis mehann tegi tavalist käikari regulli ja ketimark vastab ratta teistele komponentidele (lx). ei tahaks uskuda, et 1000 kmga kasseti suutsid läbi kulutada...
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:31
Postitas tumbuser
maxspeed kirjutas:nojahh, siis mehann tegi tavalist käikari regulli ja ketimark vastab ratta teistele komponentidele (lx). ei tahaks uskuda, et 1000 kmga kasseti suutsid läbi kulutada...
Noh, hea seegi, et vastab komponentidele. Huvitav, palju maksab vastav kett uuest peast ja kuipalju võtab selle sissesõitmine aega, et korralikult haakuma hakkaks, 200 km?
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:39
Postitas Bimmer
tumbuser kirjutas:
Siis räägitakse keti kulumisest. Vabandan ja ütlen et arvasin et tegid "külma" nagu mõnikord autoremonditöökodades. uued jupid vanade vastu vahetatakse. Surume kätt ja lahkun. Jään spetsialistide juttu uskuma, pole aega rääkida ega oskust küsida. Kahtlusi enam pole kõhklused jäävad.
Ikkagi. Kuidas on võimalik, et toon ratta remonti, mille kett pole kordagi üle visanud ja saan vastu ratta, millel viskab kett üle?
Oskab keegi seda kommenteerida? Oleksin väga tänulik.
Autoremonditöökodades võibolla tõesti vahetatakse uusi juppe vanade vastu, aga Sinu jutust ma saan aru, et vahetati vana (1000km) kett uue vastu. Pood tegi endale külma või? Tõenäoliselt oli asi nii, et Sa viisid ratta sinna ja palusid võistluskorda seada. Mehhaanik mõõtis muuhulgas ka keti ära ja kuna see oli veninud, siis pani uue keti. Siis aga selgus et uus kett enam vanade hammakatega kokku ei käi ja Sina ei soovinud uutesse hammakatesse investeerida ning siis pandigi vana kett tagasi.
Paranda mind, kui ma eksin.
Postitatud: 13. 09. 2005. 19:53
Postitas tumbuser
Bimmer kirjutas:Autoremonditöökodades võibolla tõesti vahetatakse uusi juppe vanade vastu, aga Sinu jutust ma saan aru, et vahetati vana (1000km) kett uue vastu. Pood tegi endale külma või? Tõenäoliselt oli asi nii, et Sa viisid ratta sinna ja palusid võistluskorda seada. Mehhaanik mõõtis muuhulgas ka keti ära ja kuna see oli veninud, siis pani uue keti. Siis aga selgus et uus kett enam vanade hammakatega kokku ei käi ja Sina ei soovinud uutesse hammakatesse investeerida ning siis pandigi vana kett tagasi.
Paranda mind, kui ma eksin.
Nii mitte. Läksin poodi: kett ja hammakad töötasid ideaalselt. Palusin kontrollida koonuseid, pidureid ja amorte.
Sain ratta tagasi. Kett viskas üle. Vaatasin ketti, kett oli puhas, imestasin ise, et on hakatud ka puhastama. Well.
Andsin tagasi, öeldes et väga imelik, enne kett ei visanud üle nüüd pärast hooldust viskab.
Reguleeriti.
Proovisin sõita, ikka viskas üle. Andsin uuesti hooldada. Ütlesin, et lähen ajan veidi oma asju ja läksin.
Tulin tagasi, kett töötas, vaatasin ketti: uus kuid pealtnäha kulunum kett pandud. (Nüüd olin ma selles kindel, sest eelmine kett ei olnud roostes).
Tulin tagasi ja küsisin, et vahetasite keti ära. Öeldi, et vahetasime. Ja öeldi, et eelmine kett oli välja veninud. Kergitasin kulmu ja siis võeti kastist üks kett ja näidati, et on täitsa välja veninud.
Raha mul on, niiet hammakatesse oleksin võinud vabalt investeerida, aga nad ei öelnud, et need on läbi.
Ühesõnaga, viisin ratta hooldusesse, kett polnud kordagi üle visanud.
Sain kahe tunni pärast tagasi ratta, kett viskas üle...
Postitatud: 14. 09. 2005. 12:13
Postitas tumbuser
Nojah, mis iganes. Vähemalt ma olen targemaks saanud.
Ja kui tahan kassetti, hammakaid ja ketti vahetada, uurisin hindu, need on aktsepteeritavad