Jätkuv probleem käiguvahetuse regulleerimisel
Postitatud: 25. 03. 2019. 13:42
Tere
Pöördun Teie poole. Tegu küll suhteliselt vana rattaga, aga omaaegse päris kalli rattaga. Kahjuks netist väga infot selle kohta ei leia.
Scott Summit maastikuratas, V pidurid, esiamort, Shimano tehnika, käiguvahetus 3x8.
Netist pilti otsides näeb kõike muud, aga mitte sellist ratast mis omal. Alumine raam on ovaalne ja ovaalsus keerab 90 kraadi raamis.
Ma olen aastate jooksul ratast kasutanud vahelduva eduga. Mõnikord kümmekond kilomeetrit, teinekord on tuhandetes kilomeetrites läbisõit.
Esimese käiguvahetusega rahul, aga jamab tagumine.
Igatahes vahet pole, kas regullerida see ise paika või töökojas (eelmisel sügisel), kuskil kümmekond kilomeetrit hiljem hakkab jälle käiguvahetusega jama. Kas hakkab raskemal pedaalimisel (no näiteks mingi mäest üles) ketti nö üle viskama, ei vaheta korralikult käike üles/alla või ei jää siis korralikult ühte käiku sees hoidma. Varasemalt olen ise ka ketti vahetanud. Igatahes kümmekond kilomeetrit on okei ja jälle hakkab jamama.
Läinud sügisel tegi töökoda tööd (hawaii), lisaks lasin panna uue keti, uue hammasratta, uue plastik kaitse hammasratta-kodarate vahele. Vahetati ka trossid ära koos kõridega. Ratas anti üle - kõik okei. Jah, kümmekond kilomeetrit oli okei, kuniks ühes mäest üles pedaalides jälle krõks ja viskas keti hamba võrra üle.
Ma tean, et kunagi (äkki mingi 5-6 aastat tagasi) on ka hawaii vahetanud tagumise käiguvaheti, aga ikkagi.
Kirjutan ka ühte imelikku asja enda jaoks - kui pedaalida tagurpidi, siis kas kett või vahetaja esimene hammasratas hakkab madalatel käikudel (1-3) vastu hammasrattaid käima. Võimalik et käib ka muidu, aga siis lihtsalt hästi näha seda. Mu meelest ei aita ka selle kolmanda regulleerkruvi keeramisest midagi. Ning teine asi - kui liigutada sõrmedega tagumist käiguvahetit risti suunas ehk rattast eemale ja kodarate poole, kas seal peab loks olema? Kui peab, kui suur see olla võib? Minu meelest on seal liiga suur loks sees.
Hetkel jälle endal raskust rohkem, aga kett/vaheti ei tohiks jamada ju nii. Olgu rattal seljas 50 või 100 või 150 kg vennike. Töötama peaks ta ühte moodi.
Kas võib raam kõver olla (pole kunagi kukkunud ega käiguvaheti osa kuskile vahele jäänud)? Või see tagumise vaheti kõrv? Või siis tagumine vaheti ise kulunud või miskit muud? Sest palusin sügisel hawaiil ratas põhjalikult üle vaadata ja kontrollida ja vigadest teada anda aga nende poolt oli tagumine vaheti okei.
Ühesõnaga kõik soovitused on teretulnud.
Pöördun Teie poole. Tegu küll suhteliselt vana rattaga, aga omaaegse päris kalli rattaga. Kahjuks netist väga infot selle kohta ei leia.
Scott Summit maastikuratas, V pidurid, esiamort, Shimano tehnika, käiguvahetus 3x8.
Netist pilti otsides näeb kõike muud, aga mitte sellist ratast mis omal. Alumine raam on ovaalne ja ovaalsus keerab 90 kraadi raamis.
Ma olen aastate jooksul ratast kasutanud vahelduva eduga. Mõnikord kümmekond kilomeetrit, teinekord on tuhandetes kilomeetrites läbisõit.
Esimese käiguvahetusega rahul, aga jamab tagumine.
Igatahes vahet pole, kas regullerida see ise paika või töökojas (eelmisel sügisel), kuskil kümmekond kilomeetrit hiljem hakkab jälle käiguvahetusega jama. Kas hakkab raskemal pedaalimisel (no näiteks mingi mäest üles) ketti nö üle viskama, ei vaheta korralikult käike üles/alla või ei jää siis korralikult ühte käiku sees hoidma. Varasemalt olen ise ka ketti vahetanud. Igatahes kümmekond kilomeetrit on okei ja jälle hakkab jamama.
Läinud sügisel tegi töökoda tööd (hawaii), lisaks lasin panna uue keti, uue hammasratta, uue plastik kaitse hammasratta-kodarate vahele. Vahetati ka trossid ära koos kõridega. Ratas anti üle - kõik okei. Jah, kümmekond kilomeetrit oli okei, kuniks ühes mäest üles pedaalides jälle krõks ja viskas keti hamba võrra üle.
Ma tean, et kunagi (äkki mingi 5-6 aastat tagasi) on ka hawaii vahetanud tagumise käiguvaheti, aga ikkagi.
Kirjutan ka ühte imelikku asja enda jaoks - kui pedaalida tagurpidi, siis kas kett või vahetaja esimene hammasratas hakkab madalatel käikudel (1-3) vastu hammasrattaid käima. Võimalik et käib ka muidu, aga siis lihtsalt hästi näha seda. Mu meelest ei aita ka selle kolmanda regulleerkruvi keeramisest midagi. Ning teine asi - kui liigutada sõrmedega tagumist käiguvahetit risti suunas ehk rattast eemale ja kodarate poole, kas seal peab loks olema? Kui peab, kui suur see olla võib? Minu meelest on seal liiga suur loks sees.
Hetkel jälle endal raskust rohkem, aga kett/vaheti ei tohiks jamada ju nii. Olgu rattal seljas 50 või 100 või 150 kg vennike. Töötama peaks ta ühte moodi.
Kas võib raam kõver olla (pole kunagi kukkunud ega käiguvaheti osa kuskile vahele jäänud)? Või see tagumise vaheti kõrv? Või siis tagumine vaheti ise kulunud või miskit muud? Sest palusin sügisel hawaiil ratas põhjalikult üle vaadata ja kontrollida ja vigadest teada anda aga nende poolt oli tagumine vaheti okei.
Ühesõnaga kõik soovitused on teretulnud.