Tagakäikari peenhäälestus
Tagakäikari peenhäälestus
Tekkis küsimus tagakäikari seadistamise kohta, nimelt kuidas on mõistlikum häälestada, kas kiirem käiguvahetus aeglasematele või siis kiirematele hammakatele? Enda jaoks kuldset keskteed ei suutnud leida, seega küsin targemate käest nõu..
Taustinfo, käiguvahetus sisuliselt Alivio: st taga HG50 kassett, ja IG51 kett, link Alivio ja tagavahetaja Deore (ratas minu profiilis, lisaks esimene käikar Alivio)..
Taustinfo, käiguvahetus sisuliselt Alivio: st taga HG50 kassett, ja IG51 kett, link Alivio ja tagavahetaja Deore (ratas minu profiilis, lisaks esimene käikar Alivio)..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Re: Tagakäikari peenhäälestus
Ma saan aru mis sa mõtled. Et kui trossipinge suurem, vahetab kiiremini suurematele hammakatele, pinge väiksem, siis väiksematele. Aga tegelikult on asi siiski nii, nagu dr punk ütles. Asi peab ikka vahetama kõikjale sama hästi. Kui kogu tehnika on korras, peaks sa viitsimise korral selle "kuldse kesktee" leidma. Kuigi ega see Alivio/Deore midagi head muidugi ei ole. Endal oli kunagi LX/Deore, jupsis koguaeg. X.0-ga probleeme pole.fax kirjutas:Tekkis küsimus tagakäikari seadistamise kohta, nimelt kuidas on mõistlikum häälestada, kas kiirem käiguvahetus aeglasematele või siis kiirematele hammakatele? Enda jaoks kuldset keskteed ei suutnud leida, seega küsin targemate käest nõu..
Taustinfo, käiguvahetus sisuliselt Alivio: st taga HG50 kassett, ja IG51 kett, link Alivio ja tagavahetaja Deore (ratas minu profiilis, lisaks esimene käikar Alivio)..
Eks käisin veel täna sõitmas ja käiguvahetajat testimas koos kruvikeerajaga..
Päris seda head tunnetust ikkagi kätte ei saanud, seega otsustasin Veiko soovituste kohaselt vahetada trossi ja kõrid välja..
Siinkohal tekkis veel küsimus, et hetkel käikari küljes oleva kõri otsik näeb välja märkidega väljendatult midagi sellist: \__ (nurk muidugi nii järsk ei ole), et kas tegemist ongi miski seda tüüpi kõri otsikuga või siis lihtsalt deformatsioon ?
Päris seda head tunnetust ikkagi kätte ei saanud, seega otsustasin Veiko soovituste kohaselt vahetada trossi ja kõrid välja..
Siinkohal tekkis veel küsimus, et hetkel käikari küljes oleva kõri otsik näeb välja märkidega väljendatult midagi sellist: \__ (nurk muidugi nii järsk ei ole), et kas tegemist ongi miski seda tüüpi kõri otsikuga või siis lihtsalt deformatsioon ?
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
kui vaja siis saab sisi ka sama hästi ööle kui xtri ainult et kui kauaks?
viga hakka otsima tagumisest kõti jupist..kõigeparem-vaheta kõik kõrid välja.ja ära igasugu kollast toodangut topi sinna.shimano kõri on parim-see on seest pisut suurem kui jagwire.kõriotstega on ka selline asi et osad on pikemad ja need kipuvad kõveraks murduma.kui on tihenditega otsad siis noki tihendid välja.
läheme siis trossi kallale trosse on ka erinevaid.ühed on libedad,teised ei kõlba karu p.... ka. jälle kuldne reegel.shimano tross!on olemas veel shimanol 1.1 mm trossid.kui selle kuskilt kätte saad siis pole brobleeme.
kui see ei aita siis vaata kas on raaminurk kõver.pane eest suurele ja tagant väiksele ja vaata kas jookseb sirgelt.kui on siis vilunud liigutusega kahe käega käigukast kinni hoides vääna see sirgeks.ära üle pinguta!!!
ja viimaseks vaata kui kulunud ülemine rullik on.eks see deore rullik uuena ka tead mis kiita pole sinna võib küll mingi vuhvli panna(kinnise laagriga)
ja muidugi asi mida armastatakse teha on kv.pingutus kruvi peale keeramine???see tuleks võimalikult välja keerata.siis on hammasrataste ja rulliku vahe väiksen ja käiguvahetus rtäpsem.
kui nüüd ka asja korda ei saa siis pane näpud sahtli vahele
viga hakka otsima tagumisest kõti jupist..kõigeparem-vaheta kõik kõrid välja.ja ära igasugu kollast toodangut topi sinna.shimano kõri on parim-see on seest pisut suurem kui jagwire.kõriotstega on ka selline asi et osad on pikemad ja need kipuvad kõveraks murduma.kui on tihenditega otsad siis noki tihendid välja.
läheme siis trossi kallale trosse on ka erinevaid.ühed on libedad,teised ei kõlba karu p.... ka. jälle kuldne reegel.shimano tross!on olemas veel shimanol 1.1 mm trossid.kui selle kuskilt kätte saad siis pole brobleeme.
kui see ei aita siis vaata kas on raaminurk kõver.pane eest suurele ja tagant väiksele ja vaata kas jookseb sirgelt.kui on siis vilunud liigutusega kahe käega käigukast kinni hoides vääna see sirgeks.ära üle pinguta!!!
ja viimaseks vaata kui kulunud ülemine rullik on.eks see deore rullik uuena ka tead mis kiita pole sinna võib küll mingi vuhvli panna(kinnise laagriga)
ja muidugi asi mida armastatakse teha on kv.pingutus kruvi peale keeramine???see tuleks võimalikult välja keerata.siis on hammasrataste ja rulliku vahe väiksen ja käiguvahetus rtäpsem.
kui nüüd ka asja korda ei saa siis pane näpud sahtli vahele
Og, trossis endas ilmselt ongi point. Nimelt, kuna sõbral peale trosside puhastust ei õnnestunud trossi enam kõrisse tagasi panna, siis võtsin enda rattalt käigu trossi ja ajasime selle läbi kõride.. Endal polnud paarpäeva nagunii ratta selga asja seega kannatasin välja. Uue trossi ostsin Velokeskusest (25 eeq koos trossi otsikuga). Trossi määrisin PTFE õliga ja pühkisin kuivaks piisava korrektsusega. Aga siiski tundub, et on põhjendatud minu kahtlus trossi kohta, mida tagasihoidlikult endale hoidsin..dr punk kirjutas:kõriotstega on ka selline asi et osad on pikemad ja need kipuvad kõveraks murduma.kui on tihenditega otsad siis noki tihendid välja.
läheme siis trossi kallale trosse on ka erinevaid.ühed on libedad,teised ei kõlba karu p.... ka.
Kõriotsiku kommenteerides, siis ei osanud kahtlustada seda deformeerumises sellepärast, et tal pole plastmassile iseloomulike venimise ja kokkusurumise jälgi..
Igaljuhul panustan natukene korralikematesse kõridesse ja trossidesse ja eks uurin ka käikari juhtlitri seisukorda..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
selles see asi ongi et ei toimi.Kristiano kirjutas:Kas nüüd nii hull see asi ikka on?! Toimivad ka nn. kollased kõrid ja trossid.
kõri töötb algul aga lühikest aega,trossis et tööta.neid võib ainult häda pärast esimesele käigukale panna.
minu käed ei tõuse ühelegi kliendile sellist paska peale panema.
25 eeku on väga kahtlane hind.selle eest head asja ei saa.
Loen ja imestan. Mees on mehaanik, õpetused asjalikud, aga käiguvahetuse trosside/kõride koha pealt on lühis tekkinud. Kogu su retsept on kokkuvõetav ühe lausega:dr punk kirjutas:kõigeparem-vaheta kõik kõrid välja.ja ära igasugu kollast toodangut topi sinna.shimano kõri on parim-see on seest pisut suurem kui jagwire...
kui on tihenditega otsad siis noki tihendid välja.
..trosse on ka erinevaid.ühed on libedad,teised ei kõlba karu p.... ka. jälle kuldne reegel.shimano tross!on olemas veel shimanol 1.1 mm trossid.kui selle kuskilt kätte saad siis pole brobleeme.
kui nüüd ka asja korda ei saa siis pane näpud sahtli vahele
Võimalikult suure avaga kõrisse panna võimalikult peenike tross + mõlemad peavad shimano toodang olema + kõri otsad jätta ilma tihenditeta, et kõik pori/liiv sinna kenasti sisse mahuks.
Kamoon, asi pole ühtki niii must-valge.
Kasutatakse edukalt jagwire kevlarlite-i, nokon konkavex-i, gore ultralight-i. Need ju 100% tihendatud/kaitstud st on rängalt eksitud nn sinu retsepti vastu.
Ja veel: miks soovitada mingit ebastandartset 1,1mm shima trossi, kui sramil on too mõõt täiesti tavaline.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.