1. leht 1-st
ketaspidurid jõuravad
Postitatud: 30. 10. 2005. 22:08
Postitas Kuldar
Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
Re: ketaspidurid jõuravad
Postitatud: 30. 10. 2005. 22:30
Postitas KristjanS
Kuldar kirjutas:Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
sa mõtled siis seda irmsat kräuksakat pidurdamisel?
Postitatud: 31. 10. 2005. 08:45
Postitas erikr
mul Formula B4 Pro. originaalklotsidega tegi ikka päris jubedat häält, siiani ees originaalid ja häälitsevad. taga on EBC klotsid ja häält oluliselt vähem, väga harvades olukordades. eks ta ole sama teema mis pöiapiduritegi puhul, et materjalid ja süsteemi (vähene) jäikus selle vibratsiooni tekitavadki.
Re: ketaspidurid jõuravad
Postitatud: 31. 10. 2005. 09:06
Postitas Rom
Kuldar kirjutas:Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
1 varjant et klots ja ketas ei ole omavahel õige nurga all.
mul hakkas Louise pidurdamisel hirmsat häält tegema
siis kui klotsid olid viltuselt ära kulunud.
Sadul ei olnud ilmselt päris õige nurga all kinnitatud.
Re: ketaspidurid jõuravad
Postitatud: 31. 10. 2005. 09:09
Postitas tarmo
Kuldar kirjutas:Kas ketaspidurite koleda jõuramise vastu on ka mingit profülaktilist nippi soovitada või peab selle meluga lihtsalt leppima?
ketas SM-RT75, XTR klots ja sadul (kui sel mingi tähtsus peaks olema).
mu marta sl-d jõuravad ainult märgades tingimustes nagu eile kõrvemaal näiteks. kas sul jõuravad kuiva ilmaga ka?
Re: ketaspidurid jõuravad
Postitatud: 31. 10. 2005. 09:19
Postitas erikr
tarmo kirjutas:mu marta sl-d jõuravad ainult märgades tingimustes nagu eile kõrvemaal näiteks. kas sul jõuravad kuiva ilmaga ka?
muide, mul on täpselt vastupidi. kuivalt karjub, märjalt vait.
Postitatud: 31. 10. 2005. 14:26
Postitas Villem T
Mul esimene vaikne ja tagumine karjub. Hayes Mag Carbn 8" ketastega, Hayesi kõvad klotsid. Reguleerimine ei muuda midagi.
Kui klotsid otsa saavad proovin Clarksi klotse aga kui ees ja taga sama klotsiga on vahe on küsimus ilmselt muus.
Postitatud: 31. 10. 2005. 14:36
Postitas veiko
XT ketas ja XTR klots vilisevad ka märgades oludes päris mehiselt. Kuivana pole mingit häält.
Postitatud: 31. 10. 2005. 23:33
Postitas mart
Tore teada, et on ka kettaid, mis niiskelt/märjalt häält ei tee (erikr anomaalia jätan kõrvale). Olen kasutanud paralleelselt kolme jooksu, millel 6polt kinnitus ja katsetanud erinevaid klotse (shima originaal, swiss-stopp, ebc). Suure õhuniiskuse ja/või veega karjuvad nad kõik.
Et ette vältida reguleerimissõnavõtte > tehniline häälestus rattal peaks mul olema OK: sadul on kettaga tsentreeritud/rihitud vastavalt kõige kõrgematele/vägevamatele õpetussõnadele + nihik, mikromeeter, nurgik abiks.
Kuna eri jooksudel on ketas rummu küljes mikromeetreid välja/sisse poole, kasutasin täppistsentreerimiseks
Syntace 0,2mm vaheseibe.
Olen leppinud, et häält teeb klotside, sadulate, jooksude ja raami *kokkumäng*. Saan vaid valida hääle tämbrit ja tugevust, olenevalt klotsist ja jooksust (siga aia vahel, kiunuv koer, sugupulli mörin ). Hääl väheneb, kui klots+sadul sisse töötavad, aga päriselt ära ei kaogi.
Postitatud: 01. 11. 2005. 00:24
Postitas matts
Enda Louised on hakanud häält tegema kahel korral - esimene kord peale korraliku õlikirmega logust läbi sõitmist ja teisel korral peale survekaga pesemist. Kuna peale mõlemat korda tundus kröömike kehvem olema ka pidurdusjõud siis arvatavasti oli viga kettale sattunud minimaalses õlikoguses. Tavalisel veega kokkupuutel pole jama täheldanud. Igatahes väga hästi aitab sel juhul vanade klotside minema loopimine ja uutega asendamine.
Muidu olen oma Louisedega ja mõne paari orig klotsidega sõitnud ca 10.000km ja pole muudel juhtudel kordagi suutnud ühtegi häält esile manada ükskõik mis tingmimustes. Erilist vaeva ei ole reguleerimise ja hooldamisega näinud. Kas te seltsimehed olete kindlad, et ei ole kah kogemata kasvõi minimaalset õlikogust ketaste vahele saanud või mingit muud jama?
Postitatud: 01. 11. 2005. 07:56
Postitas Rom
matts kirjutas:..... Kas te seltsimehed olete kindlad, et ei ole kah kogemata kasvõi minimaalset õlikogust ketaste vahele saanud või mingit muud jama?
need mehed siin teevad seda tööd valgete kinnastega
Postitatud: 01. 11. 2005. 07:57
Postitas Kuldar
mart kirjutas:
Olen leppinud, et häält teeb klotside, sadulate, jooksude ja raami *kokkumäng*. Saan vaid valida hääle tämbrit ja tugevust, olenevalt klotsist ja jooksust (siga aia vahel, kiunuv koer, sugupulli mörin ). Hääl väheneb, kui klots+sadul sisse töötavad, aga päriselt ära ei kaogi.
Huvi pärast lappasin võõrkeelseid foorumeid ja seal on järeldusestes jõutud sama kaugele. Lisaks on kräuksumisele leitud fundamentaalseid seoseid riigi poliitilise olukorra, päikese aktiivsuse ja naabri kassi kiimaperioodiga. On mängitud kummi- ja fiiberseibidega sadula või ketta alla, titaanpoltide jms-ga, aga resultaadid on olnud seinast seina.
Klotside ebatäpset seadistus ma samuti ei usu, sadul on ketta suhtes tsentreeritud piinliku täpsusega.
Pigem usun ma seda teooriat:
Tehnilistest tingimustest johtuvalt on klotsi ja sadula vahel lõtk.
Niiskes keskkonnas sooritab klots vesiliug-efekti tõttu arutul hulgal lühikese amplituudiga "ülehüppamisi" ehk see tekitabki vibratsiooni, mis resoneerub ketta->jooksude või sadula->raami kaudu kuuldavaks heliks.
Õli või pindaktiivsete pesuvahendite sattumine pidurduspinnale tekitavad samase olukorra vesiliu tekkimiseks.
Teaduse ja tehnika revolutsiooni praegusel etapil jääb vist üle olukorraga pigem leppida või lihtsalt valida meelepärane sound.
Postitatud: 01. 11. 2005. 17:08
Postitas Intzz
160mm kettaga polnud sellist olekut kus oleks helisid
180mm kettaga lisandus võime tekitada helisid kui oli tahtmist
mingisugune jäikuse probleem?
helid vähenesid ka peale korraliku klotside sisse põletamist
Postitatud: 01. 11. 2005. 21:02
Postitas P
mart kirjutas:Saan vaid valida hääle tämbrit ja tugevust, olenevalt klotsist ja jooksust (siga aia vahel, kiunuv koer, sugupulli mörin ).
Väga hea kirjeldus häälele. Olen kõigi nende häältega täiesti tuttav. Mul muidugi nats kehvem tase (Deore, hüdrauline M525). Järgmiseks aastaks sebib midagi paremat.
Mul röögivad kah õudselt märjaga, olen sellega leppinud ja enam eriti välja ei tee. Aga minu meelest on väga tähtis ka klotse
REGULAARSELT viinaga puhastada. Koguvad ikka hirmsa mustuse sinna klotsi pinnale. Mustusega teevad nad vähemalt mul ka kuivaga häält. Kui klotsid õli saanud, võib need enamasti minema visata, see võib need päris ära rikkuda.
Postitatud: 01. 11. 2005. 21:25
Postitas Olts
P kirjutas:......Kui klotsid õli saanud, võib need enamasti minema visata, see võib need päris ära rikkuda.
Seega järeldus: alati enne võistlust külasta sõbra/konkurendi boksi.
Postitatud: 02. 11. 2005. 13:21
Postitas SEpp
Minu kogemus Hayes nine ketaspiduritega on küll väga hea.
Pole täheldanud kunagi ei kuivalt ega märjalt ebameeldivaid vilinaid või muid hääli.
Näiteks viimane Haanja100 - pidurdan, hääl selline vaikne sahin - samas kuulen kuskil kilomeetri kauguselt juba kui tavapiduritega mehed tulevad - kohutav kriiskamine ja undamine.
Peavad ikka närvid olema et niimoodi mitmeid tunde sõita
Postitatud: 02. 11. 2005. 21:06
Postitas alar
Mul olid kah kunagi Trekk 8000LT peal mingid hayese hüraulilised kettad, mis ei teinud mingit häält mitte mingis olukorras.
Postitatud: 02. 11. 2005. 23:29
Postitas mart
Teemaalgataja küsis retsepti häälitsemise ohjeldamiseks, mille peale tagumised pakuvad/kiidavad varjatult varianti, et *viska shima XXX põõsasse ja asenda hayes XXXiga* (samas leiab otsiguga - hayes disc brakes noisy - hulgi rahulolematuid). Soovitustes võiks ikka jääda mehaanika ja materjalide tasemele, et ka juba soetatud toote tarbija saaks käepäraste vahenditega toodet vääristada.
PS:Sarnane laialivalguv teemalaiendus oli hiljuti sommide foorumis, kus küsiti nõu sadula kriuksumise äravõtmisest, mis päädis teemasse mitte puutuvate sadulate kiitmisel/kirjeldamisel.