1. leht 1-st
integreeritud kaelakausid
Postitatud: 18. 11. 2005. 10:17
Postitas sqber
Kuna rattahooaeg sai minu jaoks selleks korraks läbi, siis võtsin ette ratta suurpuhastuse, hoolduse, määrimise jne. Muuhulgas kakkusin amordi alt ära ja hakkasin kaelakausse uurima (polnud varem kaelakausse hooldanud). Olin täheldanud, et mingi lõks on lenksu pöörates sees ja hakkas huvitama, et milles asi. Tegemist on Merida 500 raamiga, millel peal mingid integreeritud kaelakausid (Cane Creek ja Aheadset logoga, täpsed mudelit ei tea). Peale kausside avamist leidsin, et
alumisse ossa on sisse kulunud mingid sälgud (lohud), mis seda loksu ilmselt põhjustasidki. Tegin ka
pildid olukorrast. Lisaks leidsin selle toru seest (vist headtube või kuidas seda nimetatakse) alumiiniumi laaste (samuti piltidel olemas), mis on sinna jäänud ilmselt freesimise tulemusel - lihtsalt pole viitsitud peale kaelakausipesade freesimist metallipuru ära koristada, osa sellest purust oli ka kaelakausi kuulide peal. Ülemisel kaelakausil olid ka kerged sälgu jäljed sisse kulunud, kuid seal polnud olukord nii hull kui allpool.
Küsimused: kas need kaelakausid on sisuliselt omadega õhtal? Kas neid saab mingi nipiga välja vahetada (need pesed tundusid olevat raami sisse pressitud suhteliselt statsionaarselt)? Millest sellised sälgud üldse tekkivad (kas ma oleks saanud neid vältida või on tegemist lihtlabase kulumisega)?
Postitatud: 18. 11. 2005. 10:32
Postitas matukas
Need kausid küll integreeritute moodi välja ei paista.
EDIT: Ajasin pada. Ise mõtlesin internal headset-i sel ajal kui kirjutasin.
Asjalikku juttu on
siin.
EDIT2: Et põhisõnum on selles, et ennem tavaline ja internal headset, kui integrated. Vähemalt nende piltide pealt ei oska mina otsustada, mis edasi pead tegema. Enda MTB rattal on "tavaline" CK headset ja tuleviku pärast ei muretse
Ehk mõni sarnase headseti omanik on juba läbi teinud selle kadalipu ja paneb oma kogemused siia kirja.
EDIT3: Eriti hea lause:
A properly designed headset should last the life of the frame.
Kausid
Postitatud: 18. 11. 2005. 12:26
Postitas Overkilla
Piltide pealt jäi mulje, et tegemist on tavalise kulumisega. Kas musta-valgete lohkude kõrgusevahe on küünega tuntav või on ühest kohast lihtsalt värv maha tulnud? Tavalise kulumise vastu ei aita midagi, aga kui sinna liiva ja sodi vahele pritsib (eriti alumisele), siis kiirendab seda päris palju. Seepärast kasutangi kaelakausi kaitset (Lizard Skins). Mina teeksin nii: paksult kreemi peale (WELDTITE Lithium näiteks) ja sõidan kuni pilbasteks kuluvad, siis ostan uue raami.
Oma ratta infot vaata siit (headset)
http://www.merida.com/db_data/pdf/2004/com/p_18.pdf või
http://www.merida.com/db_data/pdf/2003/ ... ort500.pdf
http://www.canecreek.com/14.html (Cane Creek Aheadset)
Manufacture of Threaded Headset Aheadset (Ahead)
Company Name: Tien Hsin Industries Co., Ltd. (TH)
Re: integreeritud kaelakausid
Postitatud: 18. 11. 2005. 14:00
Postitas mart
sqber kirjutas:
1. Peale kausside avamist leidsin, et alumisse ossa on sisse kulunud mingid sälgud (lohud), mis seda loksu ilmselt põhjustasidki. Millest sellised sälgud üldse tekkivad (kas ma oleks saanud neid vältida või on tegemist lihtlabase kulumisega)?
2. Kas need kaelakausid on sisuliselt omadega õhtal?
3. Kas neid saab mingi nipiga välja vahetada (need pesed tundusid olevat raami sisse pressitud suhteliselt statsionaarselt)?
1. Lohud on kuulide tekitatud (igal kuulil oma lohk). Nende piklik kuju näitab, et kausi tööpind on lihtsalt ära väsinud/kulunud. Kui lohud oleks olnud ümmargused - oleks põhjuseks olnud tugev löök esiharki.
2. Kui lenksu keeramine on takistatud, siis on õhtal.
3.Saab küll välja ja vahetada.
Kuidas ja mis vahenditega ja mida asemele panna, loe siit
"Low Profile", "Zero Stack", "Intergrated with Cups", "Internal Headset", "Semi-Intergrated" types - This type of headset system has, unfortunately, several names.
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68
tööriistad leiad siit:
http://www.parktool.com/products/detail ... tem=RT%2D1#
Re: Kausid
Postitatud: 18. 11. 2005. 14:06
Postitas matukas
Overkilla kirjutas:Kas musta-valgete lohkude kõrgusevahe on küünega tuntav või on ühest kohast lihtsalt värv maha tulnud?
Tere talv, kes nüüd laagri sees värvi kasutab!? Esimest korda kuulen.
Re: Kausid
Postitatud: 18. 11. 2005. 14:16
Postitas P
matukas kirjutas:Overkilla kirjutas:Kas musta-valgete lohkude kõrgusevahe on küünega tuntav või on ühest kohast lihtsalt värv maha tulnud?
Tere talv, kes nüüd laagri sees värvi kasutab!? Esimest korda kuulen.
Just. Seal ei ole mitte värv, vaid spets hästi õhukene ülikõva kiht, mille nimi mulle hetkel meelde ei tule.
Kausside välja ja sisse pressimiseks on oma tööriist. Tõenäoliselt sa ilma nendeta hakkama ei saa.
Re: Kausid
Postitatud: 18. 11. 2005. 18:21
Postitas erikr
P kirjutas:Kausside välja ja sisse pressimiseks on oma tööriist. Tõenäoliselt sa ilma nendeta hakkama ei saa.
dremeliga kauss juppideks lõigata. uue installimiseks ikkagi jah pressi vaja. seega mõistlik mõlemad operatsioonid töökojas teha ühekorraga.
Postitatud: 21. 11. 2005. 08:51
Postitas sqber
Suured tänud vastajatele. Tegelt oli niikuinii lähiajal tökotta minek ees (keskjooks
), kuid nüüd lisandus üks töö veel juurde.
Matuka poolt serveeritud lingilt lugesin sellise lause:
The largest flaw is a bearing system that does not positively attach the bearing to the frame, leaving the bearing to "float" resulting in wear and impact damage to the frame.
Minupärast teema lukku.
Postitatud: 28. 11. 2005. 16:17
Postitas tont2
Kas seda loksu kinni ei saa keerata või on kaelakad lootusetult läbi? Mul endal on Merida Matts Sport 300 raam (pmst sama mis 500) kuhu on kole loks sisse tulnud.
Postitatud: 28. 11. 2005. 16:50
Postitas sqber
tont2 kirjutas:Kas seda loksu kinni ei saa keerata või on kaelakad lootusetult läbi? Mul endal on Merida Matts Sport 300 raam (pmst sama mis 500) kuhu on kole loks sisse tulnud.
Asi selles, et kaelakausi tööpinnale on sisse kulunud lohud ja kui ma kõvasti kinni keeran, siis lähevad kuulid loksudesse ja võib üldse tekkida probleeme lenksu pööramisega. Hetkel on veel ratas põrandal laiali. Ootan kui finantsid tulevad, siis läheb remonti.
Postitatud: 28. 11. 2005. 17:59
Postitas tarts
Nojah kui tahtmist raha kulutada, siis tuleb seda teha.
Pean samas tunnistama, et ma pole oma rattal julgenud ülalnimetatud elukat lahti võttagi, sest ma pole kindel kas seda enam ka uute juppide panekul kokku õnnestub lappida
Igatahes kaks aastat tagasi kiilus lenks nõnda kinni, et seda ei saanud sõiduajal isegi tasakaalu säilitamiseks jõnksutada. Kuidagi mudisin selle siiski käima, kuid situatsioon kordus veel kaks kolm korda. Kaelakausside vahelt hakkas tulema plekipuru ja krõbises jõledalt. Uputasin siis selle värgi seal sees operatiivselt mingi ketiõliga üle ja enneä imet
värk toimib jälle ilma igasuguste probleemideta. Õlitamiseks keerasin enne lihtsalt ratta tagurpidi. Siiani pole ma rohkem probleeme täheldanud.
Muidugi rattahoolduse spetsid lähevad seda juttu lugedes hulluks
aga see toimib.
Postitatud: 28. 11. 2005. 23:49
Postitas UrmasL
tarts kirjutas:Igatahes kaks aastat tagasi kiilus lenks nõnda kinni, et seda ei saanud sõiduajal isegi tasakaalu säilitamiseks jõnksutada. Kuidagi mudisin selle siiski käima, kuid situatsioon kordus veel kaks kolm korda. Kaelakausside vahelt hakkas tulema plekipuru ja krõbises jõledalt. Uputasin siis selle värgi seal sees operatiivselt mingi ketiõliga üle ja enneä imet
värk toimib jälle ilma igasuguste probleemideta.
Mina sinuga maanteel kõrvuti või isegi ühte gruppi küll sattuda ei taha. Tõsiselt.
Postitatud: 29. 11. 2005. 08:14
Postitas erikr
tarts kirjutas:Kaelakausside vahelt hakkas tulema plekipuru ja krõbises jõledalt. Uputasin siis selle värgi seal sees operatiivselt mingi ketiõliga üle ja enneä imet
värk toimib jälle ilma igasuguste probleemideta. ........ Muidugi rattahoolduse spetsid lähevad seda juttu lugedes hulluks
aga see toimib.
urmasega sama meelt. midagi on sul seal seest pulbriks, kandiline jne. kui enda tervisest ei hooli siis mõtle jah grupile, mille võid pikali vedada. kõige suurem oht varitseb kaelakaprobleemidega laskumistel.
Postitatud: 29. 11. 2005. 10:00
Postitas tarts
UrmasL kirjutas:
Mina sinuga maanteel kõrvuti või isegi ühte gruppi küll sattuda ei taha. Tõsiselt.
No noh sörgi siis sabas. Muide maantekas on mul OK.
MTB kaelakausside plekipuru on sealt juba ammu väljalennanud ja jäänud on originaalkuulid. Eriku jutt laskumistest kehtib juhul kui teha äkkpidurdust ainult esipiduriga ja vahe on tuntav nii, et korras kaelakausiga lendad lopsti üle kaela kuid töödeldud kaussidega käib enne paar hoiatavat lõnksu, mille peale taibukam sell esipiduri piinamisest loobub
Ma muidugi oma eelmises sõnavõtus ütlesin, et hooldusfännid lähevad mu jutu peale pöördesse
ja peab nentima, et ma ei eksinud
Postitatud: 29. 11. 2005. 10:12
Postitas Mati
tarts kirjutas:...Ma muidugi oma eelmises sõnavõtus ütlesin, et hooldusfännid lähevad mu jutu peale pöördesse
ja peab nentima, et ma ei eksinud
Mis krdi hooldusfännid, siin inimesed oma turvalisuse pärast muretsevad. See nagu ülevaatuseta autoga sõitmine, et küll ma tean kui tugevalt pedaali vajutada, et see läbi ussitand põranda ei vajuks. Aga sinu enesekindlust võiks muidugi etalonina esitleda
.
Postitatud: 29. 11. 2005. 10:32
Postitas tsimpa
tarts kirjutas:MTB kaelakausside plekipuru on sealt juba ammu väljalennanud ja jäänud on originaalkuulid.
laagrite tööks on ikkagi vaja nii ümmargusi kuule kui ka kaelakausse.
kui kausse pole, siis pole isegi vahet sellel kas kuulid on ümmargused või mitte, rääkimata siis veel "originaalsusest"
Postitatud: 29. 11. 2005. 10:38
Postitas tarts
Mati kirjutas:.. siin inimesed oma turvalisuse pärast muretsevad.
Mõni mees pole vist seoses talve tulekuga kaua rattaselga saanud. Ärritunud sõnavõttude järgi soovitan teil mõelda oma südame turvalisuse peale ja võtta mõne lõõgastava paketi kas kuskil spaas või lõunamaa päikese all
Muide tänu momendil toimuvale kampaaniale saavad Hansapanga võtmekliendid seda kõike nautida ka märgatavate soodushindadega
Ja olge mureta mu ratas toimib hästi aga kaelakausse ma lahtilappima ikkagi ei hakka. Pigem vaatan mingi uuema mudeli
Ja plekipuru tuli ilmselt laagreid kooshoidvast plekkrõngast. Mehaanikud võibolla teavad ka selle rõnga täpset tehnilist nimetust.
Postitatud: 29. 11. 2005. 10:55
Postitas tsimpa
tarts kirjutas:Ja olge mureta mu ratas toimib hästi aga kaelakausse ma lahtilappima ikkagi ei hakka. Pigem vaatan mingi uuema mudeli
Ja plekipuru tuli ilmselt laagreid kooshoidvast plekkrõngast. Mehaanikud võibolla teavad ka selle rõnga täpset tehnilist nimetust.
mul on tunne et varsti siinsed foorumlased koguvad kamba kokku, nuhivad su aadressi välja ja vahetavad sul jõuga kaelakausid ära...
Postitatud: 29. 11. 2005. 11:11
Postitas Mati
tsimpa kirjutas:mul on tunne et varsti siinsed foorumlased koguvad kamba kokku, nuhivad su aadressi välja ja vahetavad sul jõuga kaelakausid ära...
no nii radikaalsed me vast ka pole
. eks loodame, et siis saatus ise toob selgust. kukkudes saavad kõik haiget.
Ja nagu keegi on kunagi kuskil öelnud (küll natuke teises kontesktis, aga ...) - "Mashines should work and people should think".
Postitatud: 29. 11. 2005. 11:29
Postitas tarts
Mati kirjutas:... eks loodame, et siis saatus ise toob selgust. kukkudes saavad kõik haiget.
Ohhoo, kas Mati väidab, et ta pole rattaga sõites kukkunud?
Kuidas sa siis sõitma õppisid
Või on sul tänaseni abirattad küljes?
Muide õige rattur peab ka kukkumist õppima ja mida varem seda parem. Lisaks on kasulik kasutada mitmesugust turvavarustust, mis selle protseduuri märkamatuks muudavad. Paljakäsi ja palja peaga ei soovita ma küll kellegil rattaselga ronida
Postitatud: 29. 11. 2005. 11:33
Postitas sqber
PALUN!!! Lõpetage see kraaklemine. Ma algatasin teema kaelakausside kohta mitte abirataste ja kukkumiste kohta. Minu ettepanek on see teema lukku panna, mina olen oma küsimusele vastuse saanud. Kui kellelgi on isiklikke arveid klaarida, siis teeb seda privas või poksiringis.
Postitatud: 29. 11. 2005. 12:44
Postitas Mati
Igav on.
Postitatud: 29. 11. 2005. 13:49
Postitas sqber
Mati kirjutas:Igav on.
On näha jah. Igavuse peletamine võikski seal foorumis edasi toimuda.
Postitatud: 29. 11. 2005. 14:02
Postitas maxspeed
ja mida ma olen täna siit õppinud?
1) int. kaelakausse on raskem hooldada, kui tavalisi
2) paljudel on igav
3) ei tohi kõva häälega rääkida, et kasutad kulunud/katkist lahendust. sellisel juhul võidakse sulle ukse taha saata rattaentusiastidest "stiilne viisik" kes vastu sinu tahet vahetab kõik kahtlased jupid välja.
4) rattasõitu õpitakse kukkudes ja see võib valus olla, mõningatel juhtudel kasutatakse abirattaid.
5) kui rattasõit on selge, võib õnnetus juhtuda ka tehniliste rikete tõttu.
Postitatud: 29. 11. 2005. 15:37
Postitas matukas
maxspeed kirjutas:ja mida ma olen täna siit õppinud?
2) paljudel on igav
On jah igav. Ilm ebamäärane. Tööl peab istuma jne.
Postitatud: 29. 11. 2005. 17:52
Postitas erko
Mati kirjutas:Igav on.
Huvitav, kas siinsetel suleseppadel mingit päevatööd ei ole, millesse energia matta?
Postitatud: 29. 11. 2005. 21:14
Postitas erikr
tarts kirjutas:
MTB kaelakausside plekipuru on sealt juba ammu väljalennanud ja jäänud on originaalkuulid. Eriku jutt laskumistest kehtib juhul kui teha äkkpidurdust ainult esipiduriga ja vahe on tuntav nii, et korras kaelakausiga lendad lopsti üle kaela kuid töödeldud kaussidega käib enne paar hoiatavat lõnksu, mille peale taibukam sell esipiduri piinamisest loobub
Ma muidugi oma eelmises sõnavõtus ütlesin, et hooldusfännid lähevad mu jutu peale pöördesse
ja peab nentima, et ma ei eksinud
ei pea end hooldusfänniks, pigem juhindun mõttest if it ain't broken - don't fix it. nähtud paaril korral vennikesi baigiga asfaldilaskumistel vibreerimas tänu lõtkule kaelakates. ilma mingi pidurdamiseta.
Postitatud: 29. 11. 2005. 22:39
Postitas tarts
erikr kirjutas:ei pea end hooldusfänniks, pigem juhindun mõttest if it ain't broken - don't fix it. nähtud paaril korral vennikesi baigiga asfaldilaskumistel vibreerimas tänu lõtkule kaelakates. ilma mingi pidurdamiseta.
no noh, asi kipub juba lähenema uuele teemale nimega HIRMUJUTUD, mida soovitaks lugeda vaid neil kellel adrenaliini veres väga vähe on
Aga anname hoogu takka ja paneme edasi
:
1. Pahad asjad mis juhtuvad siis kui kaelakas loks sees on;
2. Väga jubedad asjad mis juhtuvad siis, kui keskjooks logiseb;
3. Jubedad asjad mis toimuvad logisevate klippidega;
4. Eriti vinged juhtumid mis tingitud puuduvatest kodaratest;
5. Lahedad seigad mis tulenevad nõrkenud piduritest;
6. Loksuvatest rummudest ärge parem rääkige midagi, mina seda küll lugeda ei julge
7. jne.
Kes aga teab see paneb kõik ilusti nende punktide alla kirja ja siis mõnus talveõhtutel lugeda kui igavus peale tuleb
Postitatud: 29. 11. 2005. 22:46
Postitas erikr
sa vaata vahepeal teema pealkirja, punktid 2-7 ei kuulu siia teemasse
Postitatud: 29. 11. 2005. 22:58
Postitas tarts
erikr kirjutas:sa vaata vahepeal teema pealkirja, punktid 2-7 ei kuulu siia teemasse
no noh, kui sa loed punktide ülal oleva saatekirja läbi siis ma mainingi midagi uue teema võimalusest
tarts kirjutas:no noh, asi kipub juba lähenema uuele teemale nimega HIRMUJUTUD
ja tõesti 2-7 ei kuulugi siia, kuid oleks sobivad kandidaadid uues teemas nimega HIRMUJUTUD ja loomulikult võiks seal olla ka juba 1, sest sina selle otsa lahti tegid.