1. leht 1-st

Pidurivedelik

Postitatud: 03. 02. 2022. 21:07
Postitas sospert
Tere

Vabandan kui küsimus on kuskil aastatagustes teemades juba vastatud aga proovin siiski. NImelt kui piduriheebli peal on kirjas Shimano ja lühend XT ja kange soov on pidurivedelikku vahetada ja samas ka õhk välja saada, siis kas ainuke õige õli on pudelis, mille peal on kirjas Shimano mineral oil ja mida pm müüakse ainult liitri kaupa. Või on muid alternatiive ka?

Tänan tähelepanu eest, Andres.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 03. 02. 2022. 21:13
Postitas pwx
Shimano õli müüakse ka 100ml ja 500ml kaupa. Näiteks https://www.bike-components.de/en/Shima ... 21-p83670/


Shimano ise soovitab ainult oma õli kasutada muidugi :) Aga eks nad töötavad iga mineraal õliga. Näiteks.. https://youtu.be/63VIuPiX3CA

DOT pidurivedelikku ei tohi panna Shimano piduritesse

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 04. 02. 2022. 09:02
Postitas erikr
Kui tahad kohe nädalavahetusel näpud õliseks teha siis:
Uuri AVSK-st kas neil on väikest olemas
https://avsk.ee/est/spordikaubad/piduriolid_1002/
Või Fixusest
https://pood.fixus.ee/shop/prod/67/191
Citybike
https://www.citybike.ee/e-pood/star-blu ... 0ml-t21404
Hobisport
https://www.hobisport.ee/index.php/resu ... egory_id=0
No ja veel annab guugel tulemusi.
Enamus Eesti rattateemalisi "netipoode" omab ka pärispoodi.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 05. 02. 2022. 19:38
Postitas metslane
Küsiks siis targemate käest et mis juhtub kui shimanol mineraalõli asendada dotiga?Külmataluvus peaks paranema.Ise pole viitsind järgi proovida aga äkki keegi siin on.Samas pole paistes tihenditega shimanoid ka märganud küll aga on paistes tihenditega srami pidureid hulganisti ette tulnud kuhu on(kellegi teadmata)mineraal õli sisse pandud.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 06. 02. 2022. 15:37
Postitas MK777
No kui DOT Shimanosse panna siis võib nad prügikasti visata, sest DOT rikub kummitihendid ära...
Kummitihendite materjalid on ikka erinevad.

PS. Mul muidu olemas väiksemad Shimano mineraalõli pudelid hinnaga 9€/pudel.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 06. 02. 2022. 18:26
Postitas Marek000
Mis asja te plämate!
DOT (Department of Transportation) klassifitseerib pidurivedelikud kindlaksmääratud spetsifikatsioonide järgi. Need spetsifikatsioonid on seotud nende keemistemperatuuri ja keemilise koostisega, mis mõlemad on olulised.
Kui ma õigesti mäletan, siis Shimanosse käid mineraal ja Srami sünteetiline piduriõli ja ongi kogu teadus.
Loomulikult võib kasutada iga tootja piduriõlisid, ei pea olema Shimano kirjadega õli. Rõhk sõnal kirjadega kuna olen üsna kindel, et Shimano ise piduriõli ei tooda, nii nagu ka Sram!
Vältita toleks DOT 5, mis on silikoonibaasil, kasutatakse mingitel USA autodel, aga DOT 5.1 on igati OK.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 06. 02. 2022. 20:08
Postitas MK777
Kes plämab?
Shimano - MINERAL OIL
Sram/Avid - DOT (4.0 või 5.1)

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 06. 02. 2022. 22:21
Postitas mart
Metslane - et mineral õli on sinu mehaaniku kogemusel rikkunud sram dot pidureid, nõuab sinupoolset veelkordset ülevastastamist.

Marekooo - Dot keemiline koostis on söövitavam/agresiivsem, kui mineral. Tilguta mõlemat raamile ja vaata mis toimub . Kuna mõlemad töötavad kinnises süsteemis, siis loomulikult doti söövitusvõimet näha pole, kuid mineral (misiganes värvi - shima punane, magura sinine, tektro kollane) süsteemis sööb dot kummitihendid töövõimetuks.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 07. 02. 2022. 09:44
Postitas Marek000
Loomulikult sünteetilise piduriõli keemiline koostis on agresiivsem kui mineraalõlil.
Aga saage palun aru, et DOT ei ole mingi õli mark või liik vaid on standard, mis on piduri ja siduri õlidele kehtestatud.
Seda, et Shimano õlil ei ole DOT märgistust näitab, et see õli on standardiseerimata. Autotööstuses näiteks ei tohi standardiseerimata õli kasutada ja autotööstuses mineraalõlisid ei kasutatagi enam, see on "so yesterday" :)
Mineraal piduriõlidel oli samamoodi DOT märgistus, vanemad inimesed ehk mäletavad, 80-kümnendatel ja varemgi.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 07. 02. 2022. 10:28
Postitas erikr
See selleks.
Aga kui SRAM või Hayes või kes iganes ütleb oma toote hooldusjuhendis, et kasutada tohib DOT 4 või DOT 5.1 õli siis kasutatakse vedelikku mille anumale on vastavalt kirjutatud DOT 4 või DOT 5.1. Vaatad youtubest õhutusjuhiseid, ütleb hooldusguru, et DOT see või teine. Ja kui lähed ratta- või autopoodi mis müüb pidurivedelikke siis saab sealt justnimelt selliste suurte kirjadega pudeli. Ega tavatarbijat muu enam ei huvita.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 07. 02. 2022. 11:11
Postitas mtm
Ma ei ole Shimano ja Sramiga katseid teinud ning harva näen vajadust kasutada muud vedelikku kui seda mida valmistaja soovitab aga põhjuseks miks mineraalõli Sramil tihendid rikub võib olla, et enamasti tehakse mineraalõlil töötavate hüdraulikasüsteemide tihendid NBR kummist ja polüglükooli baasil olevate DOT pidurivedelikel töötavate süsteemide tihendid EPDM kummist. NBR talub mineraalõli hästi aga EPDM ei ole mineraalõlile vastupidav.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 07. 02. 2022. 17:23
Postitas arnea
Marek000 kirjutas:
06. 02. 2022. 18:26
Vältita toleks DOT 5, mis on silikoonibaasil, kasutatakse mingitel USA autodel, aga DOT 5.1 on igati OK.
Täpsustaks, et milleks DOT 5.1 igati OK on?

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 07. 02. 2022. 17:49
Postitas KaupoR
DOT 5.1 on sünteetilise õliga jalgrattapiduritele igati OK. Seda võib segada ka DOT 4 (või 3) õliga.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 07. 02. 2022. 19:53
Postitas arnea
Tähenärimise korras: DOT-i ei peaks kutsuma piduriõliks, vaid pidurivedelikuks, sest ta pole õli. Kuna mootoriõlisid on nii sünteetilisi kui mineraalõlisid ja need on mingil määral asendatavad siis võib tekkida ekslik ettekujutus, et ka pidurivedelikega sama lugu on.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 08. 02. 2022. 10:23
Postitas metslane
Nii poisid.mida oligi vaja tõestada.see jutt mis te interneti avarustest ammutate on siiski pläma.tegelik elu on vähe teistsugune.Nimelt viisin läbi exspereminendi.Võtsin srami ja shimano kaanetihendi ning panin vale õli sisse marinaadi.Peale 24 tundi oli srami tihend mineraali sees poole suuremaks paisunud.Shimano tihend dot5.1 sees polnud aga muutunud. Järeldused tehke ise.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 08. 02. 2022. 10:42
Postitas KaupoR
Keemik on rääkinud? Mis see paistetamine lagunemisse puutub?

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 08. 02. 2022. 11:25
Postitas metslane
KaupoR kirjutas:
08. 02. 2022. 10:42
Keemik on rääkinud? Mis see paistetamine lagunemisse puutub?
Loll oled vä?

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 08. 02. 2022. 11:43
Postitas KaupoR
Olen, püüa mind harida

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 08. 02. 2022. 13:31
Postitas arnea
24h tundi on äkki natuke vähe? Internetiplämast koorus välja, et DOT5.1 Shimano pidurites hakkas probleeme põhjustama paari nädala jooksul.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 08. 02. 2022. 13:47
Postitas mart
metslane kirjutas:
08. 02. 2022. 10:23
Nii poisid.mida oligi vaja tõestada.see jutt mis te interneti avarustest ammutate on siiski pläma.tegelik elu on vähe teistsugune.Nimelt viisin läbi exspereminendi.Võtsin srami ja shimano kaanetihendi ning panin vale õli sisse marinaadi.Peale 24 tundi oli srami tihend mineraali sees poole suuremaks paisunud.Shimano tihend dot5.1 sees polnud aga muutunud. Järeldused tehke ise.
Et siis julgustad teemaavajat XT pidurid täitma dot5.1-ga. Kas ta peaks vana shima minerali torustikust täiesti eemaldama või lihtsalt pumpab läbi, kuniks dot5.1 on süsteemi täielikult täitnud. Ja kas kasutad sama lahendust oma töökojas, kui kunded oma shima pidurites vedelikku tahavad vahetada/uuendada?

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 08. 02. 2022. 15:43
Postitas metslane
Arnea.Mul pole nii palju kannatust,juba lendasid prügikasti. Mart.Mitte mingil juhul ei julgusta.Kasutagu ikka ettenähtud õlisid ja vedelikke.Ja ise ka selliste mahinatsioonidega ei tegele.

Re: Pidurivedelik

Postitatud: 09. 02. 2022. 12:42
Postitas mtm
Nagu kummide keemilise vastupidavuse tabelist https://mykin.com/rubber-chemical-resistance-chart näha ei ole nii mineraalõlile (Shimano piduriõli) kui samas ka polüglükoolile (Sram'i kasutatav DOT 4 ja 5.1) vastupidavaid materjale palju. Fluorosilikon oleks aga see poleks pidurisüsteemis mehaaniliselt vastupidav, Karlez ehk oleks ainuke. Seega valmistaja poolt soovitatud pidurivedeliku mittekasutamine põhjustab suure tõenäosusega pidurisüsteemi kummiosade lagunemise kuna kummiosad ei pruugi valele vedelikule vastupidavad olla. Kummiosade lagunemine põhjustab pidurite ülesütlemise mille tagajärjed võivad kurvad olla.