1. leht 2-st
Rattapesu
Postitatud: 14. 04. 2003. 14:11
Postitas Rom
kuidas te oma rattaid puhastate iga päev ,kui siin loen et ilge mudaralli käib kõik see aeg
Postitatud: 14. 04. 2003. 14:19
Postitas mart
10 liitrine ämber käesooja vett, tilgake autoshampooni, pesukäsn. Sadulale tõmban haiglasussi pähe, löön vee vahtu ja pesen ülalt alla. ajakulu ca 15 min.
Postitatud: 14. 04. 2003. 14:32
Postitas Rom
ja mis teeb vend kes elab näit. 5-korrusel
Re: Rattapesu
Postitatud: 14. 04. 2003. 14:33
Postitas erikr
Rom kirjutas:kuidas te oma rattaid puhastate iga päev ,kui siin loen et ilge mudaralli käib kõik see aeg
pühapäeval pesin oktoobrist alates esimest korda kuna oli vaja drivetraini ja shiftereid regullida ja spido koos anduriga vahetada. muidu pesen vaid ketti, kassetti, esihammakaid. pole lihtsalt kohta kus rattale vett peale lödistada. esikus vana vannikardina peal ämbri vee ja nuustikuga leotan lahti ja pühin puhtaks. ka umbes 15 min
Postitatud: 14. 04. 2003. 14:43
Postitas Rom
mnjaaa..........ma kujutasin veits teisiti ette....et tüüp võtab ikka ratta selga,pärast umb.3 tunnist XC-d, vantsib nii 5 või rohkem korrusele,
siis ämber vett ja tagasi,kohta otsima kus pesta,pärast pesu uuesti ülesse,
säärane trenn et kole.....
Postitatud: 14. 04. 2003. 16:17
Postitas indrek
garaazi (ca 2km), pesuboxi, voolikust sooja vee ja harjaga ning pärast häästi aeglaselt koju
Kassette, kette ja muud väikest nodi kraanikausis
Postitatud: 14. 04. 2003. 17:23
Postitas Kirsa
Pärast sõitu 5-kordse tüüpilise elumaja ees, lähen toon ülevalt 4 liitrit sooja vett pudelikestega, naise jätan rattaid valvama :), ja siis lödistan veega lihtsalt ratta yle. Eriti just keti, hammakad ja pidurid. Pärast ehk panen ketile õli.
Postitatud: 14. 04. 2003. 18:44
Postitas veloahv
Vannis pesen ennast ja ratast, ratta puhul on fairy parim.
Postitatud: 15. 04. 2003. 00:39
Postitas Caarel
no ma ei tea...6 korrus ja 10 lidrone ämber ning hari ning lödistan seal siis nii et alumiste rõdude plekiääred kolisevad veepiiskade käes. Siis jätan kuivama ja hiljem õli. (rõdul on 2 äravoolukohta õnneks)
Aga ükskord ununes velo kuivama ja sa raibe kus oli vahepeal külm saabunud. Pidurilingid olid igatahes liikumatud
Postitatud: 15. 04. 2003. 08:26
Postitas Ereliukas
Ahv, kas naine sul enda asemel ratast ei käse kaissu võtta.
kett ja käiguvahetid
Postitatud: 02. 05. 2003. 20:53
Postitas Lüliti
pesu kohta selline küsimus, et millega ketti ja käiguvaheteid puhastada? need võtavad ikka päris kõvasti sodi ja liiva külge...lausa kole. mõni puhastab bensiiniga näiteks, ma ei tea kas see ratta tervisele just eriti hästi mõjub. kahtlen. mis kõige mõistlikum ja tõhusam oleks? survepesureid asju kahjuks ei ole.
Postitatud: 02. 05. 2003. 22:23
Postitas Ereliukas
Mootoripesuvedelik(loodussõbralik) ja pikaharjaline nõudepesuhari abiks.
Kui kett v sitane, siis pead selle maha võtma ja samasse vedelikku likku.
Postitatud: 03. 05. 2003. 16:10
Postitas Lüliti
ostsingi mingi mootoripesuvedeliku ja väga ilusti võttis puhtaks keti jms. niiet tänud
ratta pesemise käigus tekkis selline küsimus ka veel, et kas mingit õli või määret tuleks sadulatorule ka määrida? et ta kinni ei jääks või nii. ise olen lihtsalt aeg ajalt sadula välja kiskunud, et äkki on kasu, aga sealt vaatab ikka suht sodi ja rooste vastu kuna sadula alt saab vesi ja sopp sisse torru.
Postitatud: 03. 05. 2003. 19:13
Postitas erikr
Lüliti kirjutas:
ratta pesemise käigus tekkis selline küsimus ka veel, et kas mingit õli või määret tuleks sadulatorule ka määrida? et ta kinni ei jääks või nii.
õige mõte, määri ka sadulatoru, iga hoolduse õpik räägib ka seda teemat. enne tiba ikka puhastada ka.
Postitatud: 26. 04. 2004. 22:21
Postitas alar
See siin küll üli vana tema, kuid küsimus on lihtne. Et kui oled keti ja kasseti selle mootoripesu vedelikuga ära pesnud, kas siis on kasulik ketti õlitada kah? Ja kui peab õlitama, siis peale seda on see kett mega õline ning võtab kogu prahi kohe külge- kas see on normaalne või tuleb üleliigne õli siis eemaldada?
Postitatud: 26. 04. 2004. 22:37
Postitas huko
Mootoripesuvedelik tuleb enne keti õlitamist ketist ikka välja saada. Pesuvedelikul pole selliseid omadusi nagu õlil.
Õli ju vähendab keti hõõrdumist ja kui pesuvedelik ketis "istub", siis ei jää ka õli kuigi kauaks püsima.
Ja õli on soovitatav panna mõõdukalt ning liigse võib lapiga peale väikest kerimist tõepoolest maha nühkida.
Postitatud: 27. 04. 2004. 07:22
Postitas ErikT
Mida rohkem igasugu jama sinna keti peale ajada, seda kiiremini saab uue keti osta. Olen proovinud mootoripesu vedelikku- see ei kõlba. Keti saad vahetada juba peale paari pesemist. Ise olen viimased aastad ainult kuivpuhastust kasutanud ja ennäe imet, kett kestab hästi.
Postitatud: 27. 04. 2004. 07:27
Postitas Külaline
ErikT kirjutas:Mida rohkem igasugu jama sinna keti peale ajada, seda kiiremini saab uue keti osta. Olen proovinud mootoripesu vedelikku- see ei kõlba. Keti saad vahetada juba peale paari pesemist. Ise olen viimased aastad ainult kuivpuhastust kasutanud ja ennäe imet, kett kestab hästi.
Jagan 100% sinu seisukohta, ise kasutan ka nn kuivpesu metoodikat, lapiga üle siis harjaga (tamiili ja hästi peene vaseniidi traadiga harjas) üle ja siis jälle lapiga, vägagi bueno tulemus. Kusjuures ketti võtan võibolla kahel korral aastas maha
Postitatud: 27. 04. 2004. 07:43
Postitas Kuldar
Kel vähegi võimalik (töö juures või mujal), kasutage suruõhuga puhastamist. Kui keti mahavõtmine lihtne on, siis ei pea sellele protseduurile tingimata järgnema ratta ja enda pesu.
Mootoripesu vedelikud lahustavad tihvtide vahelt välja ka selle viimase "kasuliku rasva" ja uus määre on sinna tõrges pugema.
Postitatud: 27. 04. 2004. 07:59
Postitas Priit
minagi ei pese oma ketti. Kasutan ka kuivlapi tehnikat, pärast veel pedrose määrded peale ja sõidab nii et ludiseb.
Postitatud: 27. 04. 2004. 13:19
Postitas baddog
hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.
Postitatud: 27. 04. 2004. 13:26
Postitas alar
baddog kirjutas:hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.
Kas see hõlmab enda alla vaid raami pesu või ka liikuvate osade (kett, kasett, käiguvahetid jne.) pesu?
Postitatud: 27. 04. 2004. 13:27
Postitas alar
Siiani olen ise kah kasutanud kuivpesu metodit, kuid ei ole seda saasta sealt keti seest välja saanud, kuna olen kasutanud vaid lappi, et milline see hari peaks olema mis ka sealt seest puhtaks teeks?Et siis mis materjalist, kui pikad ja kui kõvad harjased peavad olema?
Postitatud: 27. 04. 2004. 13:37
Postitas baddog
alar kirjutas:baddog kirjutas:hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.
Kas see hõlmab enda alla vaid raami pesu või ka liikuvate osade (kett, kasett, käiguvahetid jne.) pesu?
põhimõtteliselt lasevad nad sul kogu ratta survepesuga yle, ex siis jah ka liikuvaid osi pestaxe. töö kvaliteet on mul siiamaani olnud hea, kuid jah eks see oleneb pesija tujust, kui väga ta tahab nikerdada yhe rattaga.
Postitatud: 27. 04. 2004. 14:48
Postitas alar
baddog kirjutas:alar kirjutas:baddog kirjutas:hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.
Kas see hõlmab enda alla vaid raami pesu või ka liikuvate osade (kett, kasett, käiguvahetid jne.) pesu?
põhimõtteliselt lasevad nad sul kogu ratta survepesuga yle, ex siis jah ka liikuvaid osi pestaxe. töö kvaliteet on mul siiamaani olnud hea, kuid jah eks see oleneb pesija tujust, kui väga ta tahab nikerdada yhe rattaga.
Et kas siis kett saab kah sellest saastast puhtaks või peab ikka ise kah oma puhastamisoskusi peale seda näitama?
Postitatud: 27. 04. 2004. 14:57
Postitas baddog
saastast saab kyll jah puhtax, ilmselt tõrvaplekke ja sellist jama maha ei saa. Kuna tegu on siiski suhteliselt korraliku ettevõtmisega ja kui sul tekib ratta puhastamise koha pealt pretentsioone siis lihtsalt näita neile oma must kett ette ja ytle et maksid puhta ratta eest mite musta.
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:06
Postitas mestari
Hea võimalus on Rocca ja mõnedes muudes Neste tanklates ja mõningates Statoilides ka, kus kummipimpamise kapis on ka selline väljatõmmatav vee voolik, surve on küll olematu aga suurema saasta saab maha, nii, et ikka koduuksest sisse lastakse.
Aga korralikuks ratta pesuks ootan sobivat hetke - home alone - siis pesen vannis, võtan esijooksu alt, siis mahub poolpüsti ilusti ära, tagumise ratta alla, mis vanni põhja toetub, panen jälgede peitmiseks mingi põrandapesulapi ja kahvli alla ka mingi svammi või lappi ja siis leotan suurema muda survega lahti, pesen auto?ampooniga ja loputan - saab kui uus.
Vahest olen ka rõdul pesnud, siis peab ainult kärme olema ja alumisele naabrile kaela voolava vee mingi kaltsuga blokeerima.
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:08
Postitas Martster
Hea (küll mitte kõige odavam) meetod on osta ketipuhastusvidin (mina ostsin Hawaii'st) ja ketipuhastusvahend - valad vahendi karpi, surad karbi keti ümber, toetumas ühe otsaga tirri taha ja väntad ketti ringi - 10 sekundiga lahustub räigeimki sodi maha. Siis veega üle, õli peale ja läigib nagu tutikas. Igakord ei viitsi muidugi sellega jamada aga näit pärast liivast sõitu tasuks ära küll.
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:10
Postitas erikr
Martster kirjutas:Hea (küll mitte kõige odavam) meetod on osta ketipuhastusvidin (mina ostsin Hawaii'st) ja ketipuhastusvahend - valad vahendi karpi, surad karbi keti ümber, toetumas ühe otsaga tirri taha ja väntad ketti ringi - 10 sekundiga lahustub räigeimki sodi maha. Siis veega üle, õli peale ja läigib nagu tutikas. Igakord ei viitsi muidugi sellega jamada aga näit pärast liivast sõitu tasuks ära küll.
seda on varemgi siin eri teemades räägitud-kiidetud-laidetud
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:10
Postitas baddog
palju usee mitte kõige odavam meetod umbes makasab
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:11
Postitas erikr
baddog kirjutas:palju usee mitte kõige odavam meetod umbes makasab
7 eurot kuni 500 eeku, oleneb kus ja mis hinnaga küüned taha saad.
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:12
Postitas baddog
kiire arvutus näitab, et kui tahan ikka korralikult ratast puhtax siis kylastan jälle jazzi
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:13
Postitas Lauri
Ma tavaliselt pesen ka rõdupeal ratast. Algul tuli küll paras mölin alumise korruse rahvalt, aga nüüd nagu pole kuulnud enam. Eelmine aasta oli mul katusele aiavoolik viidud ja siis sai ikka survega lastud. See aasta veel ei ole viitsinud uuesti vedada seda. katusel pesemisel on see hea eelis, et sealt voolab kõik sopp vihmavee renni ja esi sega kedagi.
Peale võistlusi vahel käin isal tööjuures survepesuriga ka puhastamas. Erilist vahet ei näe, kas survega või ilma. Keti saab küll päris puhtaks, kui survega lasta, aga muud vahet pole.
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:20
Postitas baddog
Lauri kirjutas:Ma tavaliselt pesen ka rõdupeal ratast. Algul tuli küll paras mölin alumise korruse rahvalt, aga nüüd nagu pole kuulnud enam. Eelmine aasta oli mul katusele aiavoolik viidud ja siis sai ikka survega lastud. See aasta veel ei ole viitsinud uuesti vedada seda. katusel pesemisel on see hea eelis, et sealt voolab kõik sopp vihmavee renni ja esi sega kedagi.
Peale võistlusi vahel käin isal tööjuures survepesuriga ka puhastamas. Erilist vahet ei näe, kas survega või ilma. Keti saab küll päris puhtaks, kui survega lasta, aga muud vahet pole.
kui pealne vend julgex oma ratast rõdul pesta siis kuulex ta kyll paari sekundi pärast uxekella ja minu vihast trampimist uxel
Postitatud: 27. 04. 2004. 15:25
Postitas Nero
Ketti pesen Kemetyli T-Grön nimelise mustuse ja rasva eemaldiga. Võtab mustuse väga hästi maha, pärast sooja veega üle. Siis tuleb selle ketipuhastus 'kombainiga' üle käia ja uuesti veega puhtaks. Kett on puhas siis, kui kombainis olev puhastusvahend enam eriti ei värvu. Veel jälgi, et peale pesu kett ei krigiseks, kui näpuga kinni võtad ja ristipidi veidi väänad. On kuulda, kui liivaterad vahele on jäänud. Lased tunnike kuivada ja siis värske õli otsa. Liigse pühid lapiga maha (selgitus: ajad tagaratta vastu seina, paned eest keskmisele hammakale ja tagant kuhugi keskele. Võtad keti alumise osa keskelt lapiga kinni ja väntad tagurpidi)
Tagakasseti saad puhtaks mugavalt, kui võtad tagaratta alt ära ja pesed siis sama vahendi ja harja abil.
Tagavahetaja rullikutele kipub mustusevõru tekkima, see tuleb maha kraapida ja siis T-Grön-i otsa siis jälle sooja vett.
Kui pesta regulaarselt iga nädal, ei ole eriti raske töö, kui aga kord aastas, siis...
Kett kestab väga hästi, kui korralikult pesed ja ei unusta korralikult määrida. Ei tasu karta, et õli liiga välja pesed ja uus asemele ei lähe. Minul kett 5000km ja veel kulumisvaru järgi.
Kui teha vaid kuivpuhastust, siis jääb liiva ja määrde segu keti liikuvate pindade vahele. See sodi on aga väga hea abrasiivaine, sealt siis ka suur kulumine. On õige, et suur mustuse kiht kaitseb ketti värskete suurte liivaterade sattumise vastu keti vahele. Maratoni oludes käitub sitane sissesõitnud kett stabiilsemalt, kui just pestud. Puhta keti käitumine muutub oluliselt peale esimest mudaaukku
tänaseks aittab lobast
Postitatud: 27. 04. 2004. 19:53
Postitas OHT
Jutt küll kaldunud rohkem keti leotamise suunas aga rattapesu kohta sai kribatud teemas "Rattapesu Jazzis"...
Kasutan ise juba 2003 hooaja algusest saadik 1,5 liitrist pumbaga AIAPRITSi. Ja sealjuures on ta kaasas mul ka maratonidel. Võtad autost pumbaga pudeli ja kanistri veega - ei mingit rattapesu järjekorda. Koju sõidad puhas ratas katusel nagu õige mees. Sellel kevadel viisin sisse ka "süsteemi" täiustuse: nüüd on lisaks kaasas teise kanistriga autoshampooni lahus. Esmalt pritsid shampooni lahusega ratta üle, siis uhad sodi veega maha...
Kokku läheb selle tegevuse peale ca 5-7 minutit. Lõpuks veel ketile õli peale (tegelikult küll sisse
) ja ongi ratas järgmiseks sõiduks valmis.
Lisahüveks on see, et surve pole liiga suur ja sodi ei lase laagritesse.
Ketiõli soovitaks soojalt
FINISH LINE Cross Country. Määrib suurepäraselt, seisab peal ka vihmaga ja POLE pihustiga. Lased iga lüli peale tilgakese ja õli jääb täpselt sinna kuhu teda vaja on (samas jääb ülejäänud ratas puhtaks).
Postitatud: 27. 04. 2004. 22:57
Postitas Rivo
OHT kirjutas:Kasutan ise juba 2003 hooaja algusest saadik 1,5 liitrist pumbaga AIAPRITSi.
Oot, kas see siis välimuselt selline tavaline plastmasssist potsik, kus pump küljes, ning veel mingi N pikusega vooliku jupp koos pihustiga ?
Ja mina nühin toas lapiga
Peaks kah selle AIAPRITSI variandi peale kolima.
Postitatud: 27. 04. 2004. 23:12
Postitas OHT
Rivo kirjutas:OHT kirjutas:Kasutan ise juba 2003 hooaja algusest saadik 1,5 liitrist pumbaga AIAPRITSi.
Oot, kas see siis välimuselt selline tavaline plastmasssist potsik, kus pump küljes, ning veel mingi N pikusega vooliku jupp koos pihustiga ?
Ja mina nühin toas lapiga
Peaks kah selle AIAPRITSI variandi peale kolima.
Ei miskit voolikut... Lihtne ja odav!
K-Rauta aiaprits
Pesulahuse ja vee võtan kaasa tavalistes klaasipesuvedeliku 5 l. kanistrites...
Postitatud: 28. 04. 2004. 08:23
Postitas Rom
OHT kirjutas:
Ei miskit voolikut... Lihtne ja odav!
K-Rauta aiaprits
Pesulahuse ja vee võtan kaasa tavalistes klaasipesuvedeliku 5 l. kanistrites...
ostsin ka endale sellise, natuke lahjaks jääb kuid suurema sodi saab maha.
tulevikus proovin mingit 5 liitrist varjanti millel surve veidi suurem ja kestab kauem.
Postitatud: 06. 05. 2004. 08:38
Postitas Green_Day
Kas bensiiniga (diisliga) tasuks ketti pesta?
Postitatud: 06. 05. 2004. 08:44
Postitas erikr
Green_Day kirjutas:Kas bensiiniga (diisliga) tasuks ketti pesta?
sisesta otsingusse string
diis* or bensii*
Postitatud: 06. 05. 2004. 09:03
Postitas Toxic
Mina tõmban oma MNT peale iga sõitu silikoonikäsnaga üle ja siiamaani on no problemo.
Postitatud: 15. 04. 2005. 14:10
Postitas Ralli
Tänud OHTile, kes siin käis välja idee ratast aiapritsiga pesta. Ostsin just hiljuti 100 krooniga 2 liitrise mahuga aiapritsi ja tänase katsetuse tulemusel võin öelda, et nii puhtaks ei saa ratast kuidagi niisama veega lödistades kui pritsiga üle lastes. Isegi harja ega pintslit ei läinud vaja...
Postitatud: 15. 04. 2005. 17:38
Postitas Villem T
Survepesuga peaks ködi ikka korralikult keti sisse saama pressitud. Samuti tihendite alla, tagavedrustuse laagrite vahele ja mujale.
Mooteripesuvedelikuleotusega ketti puhastades tuleb hiljem panna ca 4x ports õli ketile, sest see leotus toob määrde ka sellistest kohtadest välja, kust ta muidu kunagi ei lahku. Sellest ilmselt ka mõnigate kodanike mulje selle hävitavast mõjust ketile - see on uskumatu kui palju keti sisse õli mahub. Peale sellist pesu tuleb esimesele sõidule õlinotsik kaasa võtta ja iga 20 km järel õlitada, siis vast jääb kett vaikseks lõpuks.
Ise puhastan ratast eriti põhjalikult ca 2 korda aastas, Pedrose Super Pit Kiti kõik asjad lähevad käiku (ja veel mõned) ja aega kulub ca 2 tundi. Proua nimetab seda "pedereerimiseks" ja õigusega, mulle tundub. Pärast on ratas puhas nagu karbist võttes.
Ratta vahatamine annab ka päris hea efekti, tolm jms kuguneb ca 3x aeglasemalt (vahatatud esirummu ja vahatamata tagarummu abil kogutud empiirilised teadmised).
Postitatud: 15. 04. 2005. 21:15
Postitas Ralli
Vaevalt et selle käsiaiapritsiga mingit survepesurile vastavat survet üldse saavutab. Pealegi võib ju kriitilisi kohti ülelastes pihusti joa laiaks keerata, et vähendada survet. Ma arvan et palju tõenäolisem on, et mitte pestes kuluvad hoopis osad detailid. Õlitama loomulikult peab.
Postitatud: 17. 04. 2005. 08:23
Postitas Villem T
Ma ei pidanud survepesu all aiapritsiga piserdamist silmas. Survepesu tgemiseks kasutatakse survepesurit...
Postitatud: 17. 04. 2005. 09:33
Postitas Külaline
konakona kirjutas:Survepesu tgemiseks kasutatakse survepesurit...
Survepesuriga pestes kaotab ratas garantii (v.a. raam). Läbi lähevad kaelad, jooksud ning kõige esimesena keskjooks. Kui paari-kolme kuu jooksul keskjooksu loks tuleb, siis tõenäosus on ülisuur, et ratast on survepesuriga pestud. Sellele ei anna garantiid ei tootjad ega rattapoed. Tavaliselt on see kirjas ka garantiipaberil, mis poest kaasa antakse.
Postitatud: 17. 04. 2005. 11:17
Postitas kristjan07
survepesuriga mina krt küll enam ei pese, paar korda olen ja siis pesin oma oskamatusest nii si*asti et rummud läksid seest rooste
nüüd üritan seda teemat vältida
Postitatud: 17. 04. 2005. 17:43
Postitas Villem T
Hanno kirjutas:Survepesuriga pestes kaotab ratas garantii (v.a. raam).
Raam ongi vist ainuke asi mida võiks survepesuriga pesta, kuigi oluliselt ohutum on seda harjaga teha. No ja rehvidega vast ka ei juhtu eriti midagi. Muude asjadega on nagu prügi voodi serva alla lükkamine.
Postitatud: 17. 04. 2005. 17:46
Postitas Corrosion
Kui paari-kolme kuu jooksul rattaga midagi juhtub, siis on tõenäosus suur,et sellega on sõidetud. Kuskil poes öeldi ka, et kui rattaga võistelda, siis kaob automaatselt garantii.