Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
-
- Rattur
- Postitusi: 2
- Liitunud: 14. 02. 2009. 11:55
Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Hoi!
Siit foorumist aeg-ajalt käib ka linnarataste ja töölesõidu teema läbi.
Järjest rohkem on Eestis inimesi, kes oma igapäevaseid käike teevad jalgrattaga.
Minu meelest on Tallinna kesklinnas sõitvad tüübid muutunud järjest "tavalisemateks" -- st et tänavatel ei näe ainult sportlikus stiilis kiiresti sõitvaid tüüpe, vaid kontoririietega tüüpe ja tshikke seelikute ja kontsadega.
Kõikides Eesti linnades saab rattaga rahulikult sõidetud kui oma teekonda valida ja linna tunda. Ja Eesti väikelinnades ka sõidetakse palju tööle-kooli-poodi rattaga.
Oleme pundi MTÜdega käivitamas Eesti Rattarikkaks! algatust, mis on suunatud just ratta argikasutuse soodustamiseks Eesti linnades, eelkõige lühematel vahemaadel (rattalinnade kogemus näitab, et kuni 6 km vahemaad on tööle sõitudeks väga arvestatavad vahemaad). Soovime algatusega murda Eestis üsna tugevasti juurdunud müüti nagu ratas ei sobiks tööle sõitmiseks või et rattaga tööle väntamine tähendab ekstreemsporti ja metsikut higistamist (saab ka nii, aga ei pea )
Rattarikkaks algatuse koduleht valmib aprilli alguseks. Seal tuleb sellel kevadel põhirõhk rattasõbralike linnade, asutuste ja kõrgkoolidele, loodetavasti ka interaktiivse rattakaardi alge nagu nt http://www.bikely.com või http://www.mapmyride.com
Lähemalt algatusest: http://www.roheline.ee/content/view/378/73/lang,en/
Portaale ja foorumeid on palju, ja kõike dubleerima hakata pole mõtet.
Kui siinset foorumit täiendada nt "Rattaga tööle" teemaga ja ost-müügis panna selgemalt linnarattad välja, siis oleks paljudele "algajatele" linnas rattaga liiklejatele palju abi, sest siin foorumis saab muidu igasugust nõu.
Seega leiaks siit ka rohkem infot selle kohta, kus on turvalised parkimiskohad, millised on mõnusamad ja rahulikumad töölesõidu marsruudid erinevatest linnaosadest, kuidas tööandjad saavad soodustada rattaga tööl käimist, mida on selleks teinud ära kõrgkoolid. jne.
Seega mida arvate linnaratta teemade paremast eksponeerimisest selles foorumis?
Mari
Siit foorumist aeg-ajalt käib ka linnarataste ja töölesõidu teema läbi.
Järjest rohkem on Eestis inimesi, kes oma igapäevaseid käike teevad jalgrattaga.
Minu meelest on Tallinna kesklinnas sõitvad tüübid muutunud järjest "tavalisemateks" -- st et tänavatel ei näe ainult sportlikus stiilis kiiresti sõitvaid tüüpe, vaid kontoririietega tüüpe ja tshikke seelikute ja kontsadega.
Kõikides Eesti linnades saab rattaga rahulikult sõidetud kui oma teekonda valida ja linna tunda. Ja Eesti väikelinnades ka sõidetakse palju tööle-kooli-poodi rattaga.
Oleme pundi MTÜdega käivitamas Eesti Rattarikkaks! algatust, mis on suunatud just ratta argikasutuse soodustamiseks Eesti linnades, eelkõige lühematel vahemaadel (rattalinnade kogemus näitab, et kuni 6 km vahemaad on tööle sõitudeks väga arvestatavad vahemaad). Soovime algatusega murda Eestis üsna tugevasti juurdunud müüti nagu ratas ei sobiks tööle sõitmiseks või et rattaga tööle väntamine tähendab ekstreemsporti ja metsikut higistamist (saab ka nii, aga ei pea )
Rattarikkaks algatuse koduleht valmib aprilli alguseks. Seal tuleb sellel kevadel põhirõhk rattasõbralike linnade, asutuste ja kõrgkoolidele, loodetavasti ka interaktiivse rattakaardi alge nagu nt http://www.bikely.com või http://www.mapmyride.com
Lähemalt algatusest: http://www.roheline.ee/content/view/378/73/lang,en/
Portaale ja foorumeid on palju, ja kõike dubleerima hakata pole mõtet.
Kui siinset foorumit täiendada nt "Rattaga tööle" teemaga ja ost-müügis panna selgemalt linnarattad välja, siis oleks paljudele "algajatele" linnas rattaga liiklejatele palju abi, sest siin foorumis saab muidu igasugust nõu.
Seega leiaks siit ka rohkem infot selle kohta, kus on turvalised parkimiskohad, millised on mõnusamad ja rahulikumad töölesõidu marsruudid erinevatest linnaosadest, kuidas tööandjad saavad soodustada rattaga tööl käimist, mida on selleks teinud ära kõrgkoolid. jne.
Seega mida arvate linnaratta teemade paremast eksponeerimisest selles foorumis?
Mari
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
käisin rattaga tööl kuskil 6 aastat,täitsa hea
ps aasta läbi,nüüd kogun raha et uut ratast osta sest "vanad"läinu
ps aasta läbi,nüüd kogun raha et uut ratast osta sest "vanad"läinu
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Tere, Marirattarikkaks kirjutas:Tallinna kesklinnas sõitvad tüübid muutunud järjest "tavalisemateks" -- st et tänavatel ei näe ainult sportlikus stiilis kiiresti sõitvaid tüüpe
Ja Eesti väikelinnades ka sõidetakse palju tööle-kooli-poodi rattaga.
Oleme pundi MTÜdega käivitamas Eesti Rattarikkaks! algatust, mis on suunatud just ratta argikasutuse soodustamiseks Eesti linnades
Rattarikkaks algatuse koduleht valmib aprilli alguseks.
Kui siinset foorumit täiendada nt "Rattaga tööle" teemaga ja ost-müügis panna selgemalt linnarattad välja, siis oleks paljudele "algajatele" linnas rattaga liiklejatele palju abi,
Seega mida arvate linnaratta teemade paremast eksponeerimisest selles foorumis?
Mari
tore, et taaskord teemat püüate arendada ja seekord ka kodulehe avate. Loodetavasti pole tegu varjatud poliitpürgimustega, mis päädivad aheldatuna savisaare ragulka külge plakat hambus
Eestis on ju vaid kaks asumit, kus rattaga liiklemine raskendatud - Tallinn ja Tartu. Ülejäänutes on asi suht OK.
Tallinna teemal võib jahuda lõputult, sest rattasõitjate rivi on kirju ja igaühel on erinev nõudmine ja arusaam.
Isiklikult ei oska Tallinnas rattasõidust miskit negatiivset arvata. Kui oskad sõita autojuhtidele üheselt mõistetavalt, siis on 99% kindel, et jõuan punktist A punkti B ilma intsidentideta. Pigem juhtub üllatusi kohtudes jalgsi ja rattal liikuvate suleliste ja karvastega.
Mis puutub terminisse linnaratas, siis see on sama veniv mõiste nagu linnamaastur. Klassikaline näide siitsamast ost-müük teemast - inimene tahab osta naisteraamiga linnaratast, pakutakse talle väikesemõõdulist maastikuratas - st arvatavasti on müüja jaoks tegu "universaalse" linnarattaga.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Kodulehte on muidugi tore teha ja kaardistada ja vajadusi väja selgitada, aga ei tasu ehk vilele liigselt auru kulutada. 1 kriitilise massi sõidu korraldamisega teeks ära rohkem kui 10 kodulehega. Kuidas seda teha loe näiteks siit: http://critical-mass.info/howto/
Friday Night Skate on ka üsna hea eeskuju - mitte täpselt see, aga lähedalt mööda.
Friday Night Skate on ka üsna hea eeskuju - mitte täpselt see, aga lähedalt mööda.
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Veits haakub teemaga. Tallinnas on olnud vähemalt 2 "critical-mass" epicut. Mõlemad seotud Lauri Ausi hukkumise järel orgunnitud sõitudega. Hr. Mati oli ühe korraldamisega aktiivselt seotud.
-
- Rattur
- Postitusi: 2
- Liitunud: 14. 02. 2009. 11:55
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Mingit poliitilist kemplemist ja plakatitega Savisaare nina all vehklemist sellel algatusel küll plaanis ei ole.
Ja peale kodulehe ikka üsna palju tegevusi plaanitud, kuidas linnu ja tööandjaid rohkem rattakasutajatele soodsas suunas mõtlema ja tegutsema panna.
Kriitilise massi sõite võib ka Tallinnas jälle teha, aga see ju ka ei ole ainuke viis, kuidas inimeste mõtlemist muuta.
Ja peale kodulehe ikka üsna palju tegevusi plaanitud, kuidas linnu ja tööandjaid rohkem rattakasutajatele soodsas suunas mõtlema ja tegutsema panna.
Kriitilise massi sõite võib ka Tallinnas jälle teha, aga see ju ka ei ole ainuke viis, kuidas inimeste mõtlemist muuta.
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Arvad et kodulehel kirjutamine mõjub tõhusamalt kui ette näitamine?rattarikkaks kirjutas:Kriitilise massi sõite võib ka Tallinnas jälle teha, aga see ju ka ei ole ainuke viis, kuidas inimeste mõtlemist muuta.
CM sõit ei ole kindlasti ainuke viis inimeste mõtlemist muuta, aga see on ainuke mis tegelikkuses toimib.
Esiteks kriitilise massi värk - kui väga palju inimesi midagi teeb, siis hakkab tõmbama inimeste mass, mitte tegevus (a la surfilaager või õllesummer).
Järgmine tasand on see, kui inimene on korra rattaga välja meelitatud ja veendunud, et polegi liiga hull. Järgmine kord tuleb meelitamatagi.
Boonuseks see, et muud liiklejad harjuvad mõttega, et jalgratturid on olemas.
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Villemi jutt õige, internetist on abi ainult ürituste korraldamise organiseerimisel, muidu on kasu rohkem sõitmisest. Ma ise näiteks sõidan, tänagi käisin rattaga. Kaks asja kollegide kaasamiseks: rattaparkla ja laitmatu hügieen. Töötab.
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
CM Budapestis, üle 20 000 sõitja.
Re: Jalgrattaga tööle eraldi rubriik?
Tallinnas saaks tegelt CM sõite pea iga hommik teha. On ju mitu inimest kes näiteks lasnamäelt kesklina liiguvad tööle. Leppida kokku ja panna marsruudid kattuma. Seltsis sõita oleks ka lõbusam, ja äkki mõni viitsiks tulla isegi kui muidu läheks pigem auto või bussiga tööle. Kõik kes erinevatest linnaosadest kesklinna tööle veeresid võiks ka vabakal väikse ringi teha enne tööle minemist.
Eile tööle sai suht lihtsalt ja mõnusalt. Töölt tulles oli küll päris jube. Peaks vist rohkem mõtlema veekindlate riiete peale. 10m/s vastutuul ei ole ka kuigi cool.
Eile tööle sai suht lihtsalt ja mõnusalt. Töölt tulles oli küll päris jube. Peaks vist rohkem mõtlema veekindlate riiete peale. 10m/s vastutuul ei ole ka kuigi cool.