Poodides saadaolevad tagatuled võib laias laastus jagada kolme hinnaklassi.
Kõige odavamad maksavad u 5-10 € ja töötavad vahetatava patareiga. Patareiks kas silindriline (neid on kahes mõõdus - väiksem AAA ja suurem AA) või nööppatarei (ka neid on kahes mõõdus - suurem CR2032, väiksem on ka). Nende puuduseks on nõrk tulesilm ja patareide vahetamise vajadus.
Keskmise klassi tagatuled maksavad suurusjärgus 20-30 €, töötavad sisseehitatud akudel ja annavad tunduvalt võimsamat valgusvoogu.
Aastaid on (vaevupaistvat) tulukest peetud tagatulena täiesti piisavaks. Päevasel sõidul aga mittevajalikuks.
Viimasel ajal on ratturi nähtavuse küsimust siiski hakatud tõsiselt uurima ja tõestatud, et mitmed varasemad tõed tuleb peapeale pöörata. Nähtavust ei mõjuta ainult öö-päev, vaid paljud tegurid koosmõjus: teiste liiklejate tuled, madalalt paistev päike, tänavavalgustus jne. Võitmas on seisukoht, et tuled peavad peal olema ALATI - ka päeval sõites.
Samuti on leitud, et väikese valgusjõuga patareituli ei ole ohutuks rattasõiduks sobiv. Kuid teele ei ole vaja ka sadu luumeneid, sealhulgas selleks, et kaasliiklejaid mitte pimestada. Tagatuli peab paistma ka kõrvale ja kindlasti olema reguleeritav. Sellised tuleb maksavad suurusjärgus 50 €.
Trek/Bontrager on ratturi nähtavuse uuringutes ja sealt lähtuvas tootearenduses üks liidreid. Bontrager Flare R Tail Light on 5 töörežiimiga, võimas (kuni 65 luumenit), USB-juhtmega laetava sisseehitatud akuga, LED-tagatuli. Road Cycling UK poolt tunnistatud mitu aastat järjest parimaks tooteks tagatulede kategoorias.
Eestis müüakse Bontrager Flare R-i Rademari kauplustes. 49.95 €. Kuid ärge oodake, et müüja teile toote kohta midagi mõistlikku öelda oskab. Kõik tuleb ikka ise internetist endale selgeks teha, enne kui poodi minna. Loodan, et käesolevad märkmed võivad selles abiks olla.
Tuli on tõesti võimas. Isegi liiga võimas. Mul oli enne Hawaiist ostetud Austraalia firma Knog tuli Blinder (29.90 €). Enne seda veel Veloplussist ostetud Torch 9X (6.50 €). Ja enne toda veel rattaga kaasas olnud Hellman (võis maksta paar-kolm eurot). Knog Blinder ei ole halb tuli. Võimsa valgusjõuga (40 lm - mida tagatule kohta on väga palju). Kuid Knogiga on see häda, et tal on vähe töörežiime ja ta ei pea pikemaid sõite vastu. Ei taha, et hämaras tagasi tulles mõtled, et tuli töötab, tegelikult on see aga juba "otsad andnud".
Flare R on selles mõttes igati üle. Mitte nii lihtne on olnud ainult seadistamine. Internetis on huvitavaid uuringuid, mis näitavad, et liiga tugev tuli ei suurenda, vaid hoopis vähendab nähtavust. Ja kaasliiklejat ei tohi pimestada. Seetõttu, ostke võimas tuli, kuid, palun, ärge pange seda igas olukorras kõige tugevamale režiimile.
Kuna Trek/Bontrageri maaletooja ei ole pidanud vajalikuks kasutusjuhendit eesti keelde panna (mis siiski oleks vajalik, seda nõuab vist isegi mingi seadus), siis lisan siia väikese juhendi, kuidas Flare R-i seadistada. Proovi kindlasti öise ja grupisõidu püsituld. Selle sisselülitamiseks pead aga vaikimisi seesoleva keskkonnaanduri (ambient sensor) enne välja lülitama.
Töörežiimid:
- päevane vilgutus - üliere, 65 lm (luumenit), nähtav 2 km, kuni 5.75 h
- kogupäevavilgutus - 35 lm, nähtav 1 km, kuni 10 h
- öövilgutus - üliere, 65 lm, kuid harvem vilgutus, ka külgedele, kuni 23 h
- päevane püsituli - ere, 25 lm, kuni 4.25 h
- öine ja grupisõidu püsituli - 5 lm, kuni 21 h, ei pimesta tagasõitjat
Seadistamine:
- lülita sisse (vt allpool), vali soovitav režiim, vajuta POWER 8 s - lülitub välja, LED vilgub korra (režiimi lukustamine)
- lülita sisse (vt allpool), vajuta POWER 8 s - lülitub välja, LED vilgub korra (režiimiluku mahavõtt)
- seadme väljas olles, vajuta POWER 12 s - LED vilgub 2 korda (keskkonnasensori sisse/väljalülitamine)
- vajuta POWER ja hoia kuni seade sisse lülitub (sisselülitamine)
- vajuta POWER ja hoia kuni seade välja lülitub (väljalülitamine)
- seadme sees olles, vajuta POWER ja lase kohe lahti (režiimi vahetamine; iga vajutus viib järgmisse töörežiimi. NB! Töörežiimide arv sõltub sellest, kas keskkonnasensor on sisse lülitatud)
Bontrager Flare R Tail Light
Foorumi kasutajate poolt isiklikul kogemusel põhinevad testitulemused, ülevaated ja hinnangud nii ratastele kui nende juppidele ja muule rattasõiduga seotud varustusele.
Re: Bontrager Flare R Tail Light
Postitus Postitas soul » 10. 04. 2019. 19:28
Peal paarinädalast antud tagatule kasutust päevasel aja tuleb tunnistada, et nii maanteel kui linnas sõidetakse kuidagi suurema kaarega mööda, tagasireastamisel kasutataks rohkem suunatuld.
Ütleme, et poleks uskunud sellist mõju.
Ütleme, et poleks uskunud sellist mõju.
Otsetee teistesse foorumitesse
- RattaFoorum
- ↳ Teated
- ↳ RattaFoorum paremaks!
- ↳ Varastatud rattad
- Rattad, jupid ja muu varustus
- ↳ Jalgrattad
- ↳ Jupid
- ↳ Kummid
- ↳ Riietus ja jalanõud
- ↳ Treeningu tehnilised abivahendid
- ↳ Hooldus
- ↳ Kasulikud näpunäited
- ↳ Ülevaated ja hinnangud
- Treenimine ja funride
- ↳ Treening
- ↳ ÜKE
- ↳ Toitumine ja eluviisid
- ↳ Rajad ja ringid
- ↳ Sõidutehnika
- ↳ Üheskoos sõitma!
- ↳ Tervisespordi ühistrennid
- ↳ Sportlove ühistrennid
- ↳ ÜKE ühistreeningud
- ↳ Käty ÜKE ühistreeningud
- ↳ Tervisespordi ÜKE ühistrennid
- Võistlused
- ↳ Võistlustel laenatu tagastamine
- ↳ Eesti võistlused
- ↳ Haanja100
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2024
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2024
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2024
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2024
- ↳ Filter Temposari 2024
- ↳ Filter maanteekarikasari 2024
- ↳ CX karikasari 2022
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup 2024
- ↳ Transport Eesti võistlustele
- ↳ Võistlused mujal
- ↳ Võistluste arhiiv
- ↳ Maastikuratta kolmapäevakud
- ↳ Kolmapäevakud 2011
- ↳ Kolmapäevakud 2010
- ↳ Kolmapäevakud 2009
- ↳ Kolmapäevakud 2008
- ↳ Kolmapäevakud 2012
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2013
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2014
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2015
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2016
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2017
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2018
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2019
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2020
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2021
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2022
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2023
- ↳ Aerobike
- ↳ Aerobike 2008
- ↳ Aerobike 2009
- ↳ Teamide info 2004
- ↳ Wattbike 2012
- ↳ KoMo karikasari 2012
- ↳ Marimetsa kapp
- ↳ Marimetsa kapp 2012
- ↳ Marimetsa Kapp 2013
- ↳ Marimetsa kapp 2014
- ↳ Marimetsa kapp 2015
- ↳ Marimetsa Kapp 2016
- ↳ Marimetsa Kapp 2017
- ↳ Marimetsa kapp 2018
- ↳ Marimetsa kapp 2019
- ↳ Marimetsa kapp 2020
- ↳ Marimetsa kapp 2021
- ↳ Estonian Cup Maastikurattakarikasari
- ↳ Samsung Estonian Cup 2012 rattamaratonide sari
- ↳ Samsung Estonian Cup 2013 rattamaratonide sari
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2014
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2015
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2016
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2017
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2018
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2019
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2020
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2021
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2022
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari
- ↳ Eesti Maastikurattasari 2016
- ↳ MTBEST rattamaratonide sari 2015
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2017
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2018
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2019
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2020
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2021
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2022
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2023
- ↳ Eesti Rahva Velotuur
- ↳ Eesti Rahva Velotuur 2013
- ↳ Eesti Rahva Velotuur 2014
- ↳ Filter maanteekarikasari
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2010
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2011
- ↳ Filter maanteekarikasari 2013
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2012
- ↳ Filter maanteekarikasari 2014
- ↳ Filter maanteekarikasari 2015
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2016
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2017
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2018
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2019
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2020
- ↳ Filter maanteekarikasari 2021
- ↳ Filter maanteekarikasari 2022
- ↳ Filter temposõidukarikasari
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2011
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2010
- ↳ Filter temposõidu karikasari 2013
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2012
- ↳ Filter temposõidu karikasari 2014
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2015
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2016
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2017
- ↳ Filter Temposari 2018
- ↳ Filter Temposari 2019
- ↳ Filter Temposari 2020
- ↳ Filter Temposari 2021
- ↳ Filter Temposari 2022
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2018
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2019
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2020
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2021
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2022
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2023
- ↳ Transtar temposari
- ↳ Transtar Temposari 2017
- ↳ Transtar Temposari 2018
- ↳ Transtar temposari 2019
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2017
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2018
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2019
- ↳ Team Vänt sõidud ja võistlused
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup 2023/24
- Äri
- ↳ Müük-vahetus
- ↳ Müük: Jalgrattad
- ↳ Müük: Jupid
- ↳ Müük: Treeningu tehnilised abivahendid
- ↳ Müük: Riietus ja jalanõud
- ↳ Müük: Hooldus
- ↳ Müük: Spordikeemia
- ↳ Müük: Stardikohad võistlustel
- ↳ Müük: Muu
- ↳ Ost
- ↳ Ära anda
- ↳ Rattapoed
- ↳ Tööpakkumised
- ↳ Ebaausad või probleemsed kauplejad
- Muu
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Eesti profid
- ↳ Kaotatud-leitud
- ↳ Teadete arhiiv
- Test area
- ↳ Test foorum