1. leht 1-st

Bontrager Flare R Tail Light

Postitatud: 12. 08. 2018. 13:12
Postitas ciclismo
Poodides saadaolevad tagatuled võib laias laastus jagada kolme hinnaklassi.
Kõige odavamad maksavad u 5-10 € ja töötavad vahetatava patareiga. Patareiks kas silindriline (neid on kahes mõõdus - väiksem AAA ja suurem AA) või nööppatarei (ka neid on kahes mõõdus - suurem CR2032, väiksem on ka). Nende puuduseks on nõrk tulesilm ja patareide vahetamise vajadus.
Keskmise klassi tagatuled maksavad suurusjärgus 20-30 €, töötavad sisseehitatud akudel ja annavad tunduvalt võimsamat valgusvoogu.
Aastaid on (vaevupaistvat) tulukest peetud tagatulena täiesti piisavaks. Päevasel sõidul aga mittevajalikuks.
Viimasel ajal on ratturi nähtavuse küsimust siiski hakatud tõsiselt uurima ja tõestatud, et mitmed varasemad tõed tuleb peapeale pöörata. Nähtavust ei mõjuta ainult öö-päev, vaid paljud tegurid koosmõjus: teiste liiklejate tuled, madalalt paistev päike, tänavavalgustus jne. Võitmas on seisukoht, et tuled peavad peal olema ALATI - ka päeval sõites.
Samuti on leitud, et väikese valgusjõuga patareituli ei ole ohutuks rattasõiduks sobiv. Kuid teele ei ole vaja ka sadu luumeneid, sealhulgas selleks, et kaasliiklejaid mitte pimestada. Tagatuli peab paistma ka kõrvale ja kindlasti olema reguleeritav. Sellised tuleb maksavad suurusjärgus 50 €.
Trek/Bontrager on ratturi nähtavuse uuringutes ja sealt lähtuvas tootearenduses üks liidreid. Bontrager Flare R Tail Light on 5 töörežiimiga, võimas (kuni 65 luumenit), USB-juhtmega laetava sisseehitatud akuga, LED-tagatuli. Road Cycling UK poolt tunnistatud mitu aastat järjest parimaks tooteks tagatulede kategoorias.
Eestis müüakse Bontrager Flare R-i Rademari kauplustes. 49.95 €. Kuid ärge oodake, et müüja teile toote kohta midagi mõistlikku öelda oskab. Kõik tuleb ikka ise internetist endale selgeks teha, enne kui poodi minna. Loodan, et käesolevad märkmed võivad selles abiks olla.
Tuli on tõesti võimas. Isegi liiga võimas. Mul oli enne Hawaiist ostetud Austraalia firma Knog tuli Blinder (29.90 €). Enne seda veel Veloplussist ostetud Torch 9X (6.50 €). Ja enne toda veel rattaga kaasas olnud Hellman (võis maksta paar-kolm eurot). Knog Blinder ei ole halb tuli. Võimsa valgusjõuga (40 lm - mida tagatule kohta on väga palju). Kuid Knogiga on see häda, et tal on vähe töörežiime ja ta ei pea pikemaid sõite vastu. Ei taha, et hämaras tagasi tulles mõtled, et tuli töötab, tegelikult on see aga juba "otsad andnud".
Flare R on selles mõttes igati üle. Mitte nii lihtne on olnud ainult seadistamine. Internetis on huvitavaid uuringuid, mis näitavad, et liiga tugev tuli ei suurenda, vaid hoopis vähendab nähtavust. Ja kaasliiklejat ei tohi pimestada. Seetõttu, ostke võimas tuli, kuid, palun, ärge pange seda igas olukorras kõige tugevamale režiimile.
Kuna Trek/Bontrageri maaletooja ei ole pidanud vajalikuks kasutusjuhendit eesti keelde panna (mis siiski oleks vajalik, seda nõuab vist isegi mingi seadus), siis lisan siia väikese juhendi, kuidas Flare R-i seadistada. Proovi kindlasti öise ja grupisõidu püsituld. Selle sisselülitamiseks pead aga vaikimisi seesoleva keskkonnaanduri (ambient sensor) enne välja lülitama.

Töörežiimid:
- päevane vilgutus - üliere, 65 lm (luumenit), nähtav 2 km, kuni 5.75 h
- kogupäevavilgutus - 35 lm, nähtav 1 km, kuni 10 h
- öövilgutus - üliere, 65 lm, kuid harvem vilgutus, ka külgedele, kuni 23 h
- päevane püsituli - ere, 25 lm, kuni 4.25 h
- öine ja grupisõidu püsituli - 5 lm, kuni 21 h, ei pimesta tagasõitjat

Seadistamine:
- lülita sisse (vt allpool), vali soovitav režiim, vajuta POWER 8 s - lülitub välja, LED vilgub korra (režiimi lukustamine)
- lülita sisse (vt allpool), vajuta POWER 8 s - lülitub välja, LED vilgub korra (režiimiluku mahavõtt)
- seadme väljas olles, vajuta POWER 12 s - LED vilgub 2 korda (keskkonnasensori sisse/väljalülitamine)
- vajuta POWER ja hoia kuni seade sisse lülitub (sisselülitamine)
- vajuta POWER ja hoia kuni seade välja lülitub (väljalülitamine)
- seadme sees olles, vajuta POWER ja lase kohe lahti (režiimi vahetamine; iga vajutus viib järgmisse töörežiimi. NB! Töörežiimide arv sõltub sellest, kas keskkonnasensor on sisse lülitatud)

Re: Bontrager Flare R Tail Light

Postitatud: 10. 04. 2019. 19:28
Postitas soul
Peal paarinädalast antud tagatule kasutust päevasel aja tuleb tunnistada, et nii maanteel kui linnas sõidetakse kuidagi suurema kaarega mööda, tagasireastamisel kasutataks rohkem suunatuld.
Ütleme, et poleks uskunud sellist mõju.