Võistluste korraldajana pean siinkohal vajalikuks selgitada olukorda seoses mõnede osalejate pahameelega Saaremaa Audi GP korraldaja aadressil. Saaremaa Audi GP rada oli nõuetekohaselt kollaste suunaviitadega tähistatud. See tähendab, et kollased suunaviidada tähistasid kõiki rajal olnud pöördeid peateelt kõrvalteele ja vastupidi. Vastavalt võistlusmäärustele peab igale pöördele eelnema suunaviit, mis näitab pöörde suunda ning pärast pööret järgnema suunaviit, mis tähistab edasiliikumise suunda. Kui rajaga ristuva tee puhul puudub märgistus, siis liigutakse edasi samas suunas ja pööret ei sooritata.
Saaremaa Audi GP rajal paiknesid statsionaarsed ja mobiilsed liiklusreguleerijad kõikides pööretes ja ohtlikes rajalõikudes hetkeni, kui neist möödus lõpubuss. Vastavalt ERV võistlusjuhendile ja ka maanteesõidu võistluste korraldamise tavale ei suleta rada tavaliiklusele kogu võistluse toimumise ajaks, vaid hetkeks kui suuremad võistlejate grupid on rajalõigu läbinud. Rajal väikeste gruppidena või üksikult liikuvad osalejad peavad arvestama, et nad liiguvad avatud liiklusega teedel ning täitma kõiki liikluseeskirju. Seda põhjusel, et vähem häirida ümbritsevat keskonda.
Tulles tagasi korraldajale suunatud kriitika juurde siis peab tunnistama, et on asju mida saaks võistluste korraldamise juures alati paremini teha, kuid kindlasti ei saa nõustuda etteheidetega nagu poleks korraldaja turvanud võistlusrada piisavalt ning informeerinud neid kaheksat võistlejat rajalt kõrvale kaldumisest. Nimelt sooritasid osad võistlejad rajalt pöörde märgistamata kõrvalteele ehk siis sattusid väljaspoole rada ning kõrvalteelt uuesti rajale tagasi jõudes ja võistlusega vastassuunda pöörates ei pidanudki kohtuma rajamärgistuse ja rajajulgestajatega, kuna iga võistlusrajaga ristuva kõrvaltee puhul ei ole võistlusrajal sõidusuunda kinnitav rajamärgistus vajalik. Kahjuks järgnes neile ka lõpubuss. Samuti pole põhjendatud kõikide kõrvalteede markeerimine rajajulgestajatega.
Vestelnud mõnede osalejatega, kes kuulusid nende kaheksa nn. "rajalt kõrvale kaldunud" diskvalifitseeritu hulka ja lõpubussi juhiga leidis kinnitust asjaolu, et lõpubussi juht vestles nendega võistlusrajal ning informeeris rajalt kõrvale kaldumises, soovitades neil rajale tagasi pöörduda. Kahjuks otsustati edasi liikuda stardi/finishipaiga suunas väljaspool võistlusrada, pärast mida suundus lõpubuss tagasi võistlusrajale viimaste osalejate järele.
Kogu esitatud kriitika puhul tuleb nõustuda, et eksinud osalejate võistlusrajale tagasi suunamine viibis ja nad oleks tulnud koheselt rajale tagasi suunata. Oleme teinud sellest omad järeldused ning üritame vältida analoogsete vahejuhtumite kordumist.
Kindlasti varume tulevikus ka suuremas koguses vett, et seda jätkuks ka viimastele võistlusrajalt saabujatele.
Lugupidamisega,
Kristian Randver
Eesti Rahva Velotuur
5106630
kristian.randver@rimibaltic.com